Helmikuun 2019 lopettaneet

Menikö uuden vuoden lupaus sivu suun? Vai jätitkö kokonaan tekemättä. No hätä, helmikuukin on ihan passeli aika lopettaa tupakointi. En hölise sen enempää vaan estradi jää kokonaan helmikuulaisille ja miksei muillekin. Kannustakaamme toinen toistamme lopettamaan ikuisiksi ajoiksi. Tietty rentous on hyvä säilyttää mukana matkassa, joten ei hätää. Tupakasta on mahdollista päästä eroon, mutta se voi ottaa oman aikansa ja energiansa. Tämä piru selätetään.

«13

Viestejä yhteensä

• Lukuisia kertoja tupakoinnin lopettaneena, lukuisia kertoja lopettamista harkinneena ja jokaisena päivänä mielessä ajatus kunpa vain pystyisin siihen. Sillä ei tupakointi lopu esim. rasian viimeisen savukkeen jälkeen, ei tietyllä kellonlyömälläkään (esim. uuden vuoden lupauksena), vaan lopettamiseen tulee kypsyä ja siihen tulee olla täysin valmis kaikilta osin. Tupakointi kallistui jälleen. Se hinta, ja kaikki muut ikävät tupakointiin liittyvät asiat ovat kypsyttäneet minua tähän - jospa nyt olisi tullut aika...

• MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    editoi helmikuu 2
    Tervetuloa Stumppiin Elovena. Kyllä tämä on ollut monelle se paikka, jossa savuttomuus onnistuu. Oletko kauan tupakoinut?
    Onko sulla joku strategia, jolla nyt lopetat. Lääkkeet, niksakorvikkeet, liikunta...
    Pysy tiiviisti kavavalla!
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• Moi!

Liiityn helmikuussa lopettaneisiin.
    Olen tuhottoman monta kertaa yrittänyt lopettaa...
    Nyt uudemman kerran sitten kun yksi kaverikin alkoi samaan aikaan.

Takana yli 50 vuotta tupakointia...

Jos nyt onnistuisi vanhalta nikotinistiltakin.

• Lisäisin vielä, että nikotiinilaastareilla lopetan, kun ne soveltuu mulle parhaiten.

Tervetuloa takaisin jukebox1. Paluumuuttajat ovat tervetulleita, aina. Voidaan yhdessä päättää, että nyt onnistuu. Kun sulla on siellä taustavoimaakin.

40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• Kiitti Melisa :)

• Tupakatonta aamua kaikille. :D

Hyvin menee ainakin vielä. Aamukahvin jälkeen kyllä kova hinku vetästä savut...

Tsemppiä kaikille ...

• @jukebox1 Itsellänikin oli se kahvi paha, teki heti mieli kahvisavuille. Sinnikkäästi halusin kuitenkin kahvini juoda, sillä en halunnut luopua siitäkin ja olihan siihen totuttava ennemmin tai myöhemmin, joten en sitä alkanut välttelemään. Nykyisin voin kahvini juoda jo rauhassa.. :)

• Kyllähän kahvit pitää saada silloin tällöin.
    Sehän on suomalaisten kansallisjuoma.

Nyt illalla oli aika kova paikka ruoan jälkeen, mutta pastillia suuhun ni helpotti...

• Huomenta!

Viime yö meni huonosti pätkitellen ja katsellen tupakkaunia, muuten menee aika ok.

• Tsemppiä helmikuulaiset. Hyvä kuukausi lopettaa :)

• @jani8 onnittelut kahesta vuodesta!

Mulla menee aika hyvin, mitä nyt hiukan ihovaivoja laastarien paikoissa, mutta se on pientä.

Tsemppiä kaikille kärvistelijöille :)

• MikkoLMikkoL Keski-Suomi
    Moi,
    Liityn helmikuussa lopettaneisiin kanssa, tänään piti olla ensimmäinen savuton päivä, mutta 3 savuketta meni silti tänään, normaalisti menee 25-30 savuketta päivässä. Jos huomenna voisi olla kokonaan ilman. Useita lopetus kertoja ollut useita, viimeisin ja pisin oli 2017 syksyllä, 3kk mentiin ilman normaalia tupakkia. Silloin apuna oli sähkötupakka ja nikotiinipurkka. Tälläkin kerralla kaivan sähkön esiin ihan vain tiukkoja paikkoja varten, mielummin vedän pari hönkyä sähköllä kuin ratkean normi tupakkaan. Korvaus hoito tuotteista olen ottanut käyttöön 24h laastarin, pidän sitä myös öisin, aamutupakan pois jääminen on kaikista vaikein. Lisäksi meinaan rinnalle ottaa 2mg purkan ja 2mg pastillit, jospa se tällä kertaa onnistuisi.
    editoi helmikuu 9

Onnittelut kahdesta vuodesta jani8! Laitan onnittelukukat HEP-poteroon!
    Tiesithän kanadalaisen tutkimuksen, jonka mukaan kahden vuoden savuttomuuden jälkeen repsahtamisen todennäköisyys laskee selkeästi. Jotta kuivilla oot jani8!

Jukebox, viikko kasassa sulla. Se on varmaan se vaikein viikko, onnittelut sen selvittämisestä.

Tervetuloa Stumppiin MikkoL. Onhan tuo melkoinen pudotus, jos kolmella selvisit. Keinot on monet ja käyttöön kannattaa ottaa jos auttaa olotilaa. Pysy kanavalla.

Juu, ei se lopetus vielä oikein tänäänkään lähtenyt, aamun ekat pari tuntia hirveän levoton ja ahdistava olo oli päällä koko ajan, vaikka laastari oli kiinni, pastilli huulessa ja sähköä imeskeli minkä kerkesi. Kotona ei ollut tupakkaa, mut kun kauppaan lähti niin aski sieltä mukaan lähti. 2 tupakkaa nyt mennyt siitä. En oikein tiedä pitäisikö tuhota ne loput tupakat vai pitää jemmassa, jotenkin tieto siitä, että on tupakkia rauhoittaa mieltä, eikä ahdista niin paljoa.
  • Hei, täällä tervehtii taas yhden kerran lopettanut. Toivottavasti nyt olisi se viimeinen kerta eikä tarvitsisi leikkiä että kyllä voin yhen silloin tällöin polttaa jne... koska siitä se lähtee...
    edellinen tauko tupakasta oli viime heinäkuusta marraskuuhun. Eikä ollut mitään ongelmaa. Ja pari kertaa olen ollut jopa 1,5 vuotta polttamatta, hölmö aloittanut uudestaan, taas ja taas... Fyysiset vieroitus-oireet melko vähäisiä jostain syystä miulla mutta se tapa on pahempi. Ja varsinkin kun toinen osapuoli mökissä polttaa niin liian helppo lipsua polttamaan.
    Tällä polttamis-kerralla poltin salassa kaikilta muilta paitsi mieheltä. Haju hirvittävä ja heti huono omatunto että miksi poltan... jotenkin todella stressaavaa ja miten nopeaan se taas alkaa vallata aikaa päivästä ja ajatuksista. Parempi vaan olla ilman. Nyt jo hengitys kulkee paremmin ja olen virkeämpi, kun en ole kahteen päivään polttanut. Tympii vaan kun toinen polttaa, haju oksettaa.
    En käytä mitään korvaavia koska haluan kerralla pois siitä nikotiini riippuuvuudesta. Joka kerta olen lopettanut ilman mitään. Sinänsä aika hölmöä aloittaa uudelleen kun tietää että joka kerta siinä on se riski ettei pystykään lopettamaan vaikka haluaisi. On se hirveä piru mikä olkapäällä istuu lopun elämän.
    Tsemppiä kaikille!
  • Mulle joskus, nyt jo edesmennyt ystäväni neuvoi, että kun lopetat tupakanpolton, niin jätä yks tupakka jemmaan, että jos tulee niin ylitsepääsemätön himo sen voi polttaa, mutta ihan ensimmäiseen himoon sitä ei tule poltettua, koska se vara sitten menetetty. Sitä neuvoa noudatin ja täytyy sanoa, että se yks tupakki edelleenkin näin monen vuoden jälkeen pienessä rasiassa tuolla laukun pohjalla kulkee, eipä sitä enää yleensä muistakkaan, liekö sisällä purujakaan, vaiko kuivuneet ja karisseet ulos, ei ole tullut katsottua. Ehkä joskus siitä raaskin luopua tai pitää muinaismuistona. :)

Kyllä lopettaminen meillä useilla vaatii harjoittelua. Kyllä sinä onnistut, ei hätää. Yritä saada ajatukset pois tupakasta, jos olet tätä ennen sitä oikein kovasti jo pohtinut. Välit tupakan kanssa kannattaa tehdä selväksi, sinä lähdet, minä jään. Siitä pidät kiinni. Päivän kerrallaan. Josko huomenna osaisit olla jo koko päivän ilman? Se antaa kummaa valoa pimeyteen, yksi päivä ilman tupakkaa.

Viimeiset puoli vuotta päivittäin tullut mietittyä tupakoinnin lopettamista. Monesti tupakalla ollessani miettinyt kuinka tyhmää hommaa se oikeasti on. Itse olen enemmänkin tapa tupakoitsija, joka asiaan mitä teen liittyy tupakka jollain tavalla, monesti tuli sytytettyä jo seuraava tupakka ennenkuin edellinen oli jo sammunut. Monesti tehnyt tupakkaa jo mieli, vaikka edellisestä tupakista oli kulunut n.20min.
    Tulen kyllä jatkossa kirjoittamaan tänne mietteitäni, alkuun varmasti päivittäin, sen tiedän etten itsekseni tästä kovasta riippuvuudesta pääse eroon. Mukavampi tänne purkaa päätään, kun teillä on kokemusta asiasta ja tietoa, kun taas vaimolle joka ei ikinä ole polttanut.
  • Liityn myös tänne, jos se vaikka vähän auttaisi. Juuri hetki sitten katkaisin loput tupakat ja lopetin. Mielessä on lopettaminen pyörinyt jo ainakin vuoden, mutten vaan ole uskaltanut tehdä lopullista päätöstä. Tupakointivuosia takana 25 ja päivässä on mennyt vähintään 20 tupakkaa. Vähän pelottaa mitä tämä tulee olemaan mutta yritän pitää positiivisen ja iloitsevan asenteen lopettamista kohtaan. Korvikkeita en käytä, luin stumppaa tähän-kirjan ja se riittäköön avuksi.
    MikkoL, kyllä tupakka kuuluu kymmeniä vuosia polttaneella joka tekoon ja ajatukseen. Tangon sanoin: Sä kuulut päivään jokaiseen, sä kuulut aamuun ja iltaan...
    Myös ennen jotain hommaa, sen jälkeen, sitä suunnitellessa jne. Vaikka kauan ja paljon polttaneella voi olla vahvakin nikotiiniriippuvuus, itse tapa kiusaa pitempään. Mut kaikesta selviää. Uusia tapoja entisten tilalle, toimia ehkä erilailla kuin polttaessa. Tämmöisistäkin on apuja.

• Isot tsempit MikkoL ja hensku! Ekat etapit on vaikeimmat, ekat viikot, eka kuukausi. Se on todella vaikeaa alkaa muokkaa omia tottumuksiaan ja saada rutiinit rikottua niin, etten niihin enää kuulu tupakka. Ekat reissut kauppaan, ensimmäit konkreettiset stressitilanteet, niistä selviää.

hensku ota se pelko voimavaraks, ajattele että pelko estää sua voimasta paremmin, pelko lopettaa tupakointi voi aiheuttaa sulle pitkässä juoksussa hengitysongelmat. Ja mitäs sitten se pelko ku tupakat loppuu kesken? Näistä kaikista sie pääset vielä yli. Mie oon saanu täältä niin paljon tukea lopettamiseen ja siihen miten pääsee asennoitumaan uuteen terveellisempään ja savuttomaan elämään.

• Hyviä päätöksiä olette helmikuun lopettajat tehneet. Voimia , voimia ja voimia teille kaikille näin alussa. Kohta se jo alkaa helpottamaan.

• Liitynpä nyt tänne helmikuussa lopettaneisiin, kun meni sit uudenvuodenlupaus taas kerran v***iksi...
    Mutta onneksi kiinalaisilla vaihtui vuosi nyt 4.- 5. päivän välisenä yönä ja sain siitä sit heti uuden lopetusajankohdan :lol:
    Kuudes päivä menossa ja yritystä taas 6/5

Follow your dreams, my love <3

• Jostain syystä tämä kolmas päivä on ollut vaikeampi. No jospa se siitä rupeis päivä kerrallaan helpottamaan.
    Tsemppiä kaikille!
  • editoi helmikuu 11
    Helouu! Ja Tervetuloa kaikille uusille mukaan.
    Täällä ollaan edelleen savuttomana!
    Mullon mennyt kyllä ihan hyvin, mitä nyt välillä on ollut houkutuksia, mutta en ole edes antanut mahdollisuutta sille ajatukselle et lähtisin tähän tunnetilaan mukaan.
    Mullon tosiaan astma, ja nyt viime viikko meni silleen et ku nukkumaan menin, ja olin nukahtanut, niin heräsin hengityskatkokseen, tai siihen tunteeseen etten saa happea. Henki oli ahtaalla.
    Kyllä on antanut vahvistusta vain tupakoimattomuudesta Tämmöset tilanteet. Miettiny niinä hetkinä kun happi ei kulje, ett miten vitsit on ollu tyhmä kun pitäny turmella keuhkotikin tupakalla. Ei kärsi kyllä enää yhtään leikkiä ajatuksella tupakka!!!, kun astma on ja huomaan että on pahentunut, tai ainakin tässä vaiheessa tuntuu siltä, kun keuhkot yrittää puhistautua tupakin myrkyistä....
    Mutta näillä mennään ja päämääränä pysyä savuttomana loppu elämä!
    Se kyllä onnistuu ihan jokaiselta, kun tahto on kova, eikä anna houkutuksille valtaa!
    Alku päivät on pahimpia, mutta kun yrittää keksii kaiken näköistä kivaa, niin ei jää edes aikaa tupakin houkutuksille ja mietteille. Itellä on liikunta, mistä saan voimaa ja hyvän olon, ja ei oo painokaan päässyt toistaiseksi ainakaan nousemaan, kun sitä kuluttaa vaikka syökin.
    Mukavaa alkavaa viikkoa jokaiselle, ja nautitaan joka ikisestä savuttomasta päivästä :)
  • Jaa vahingossa kirjoitin väärään poteroon, mutta haitanneekos tuo :# :D
  • Kyllä se vaan henki kulkee paremmin ilman tupakkaa ja muutenkin on parempi olo. Kiitollinen olen näistä savuttomista päivistä. Voimia tällekin päivälle!
    Viikko täyttyy nopsaan kaska81. Motivoivaa on se, että näin pian jo tunnet savuttomuuden positiiviset vaikutukset.
    Tsempit todella kaikille tähänkin päivään!

• editoi helmikuu 12
    8.2 loppui röökaaminen. Alussa vasta tämä savuttomuusura, mutta joskos se tästä. Mieli tekee kyllä, mutta päätös pitää. 20v takana. Inhalaattori on mulle paras apu näemmä. On laastaria, purkkaa, pastillia, sähköröökiä ymym, mutta laastareista en kokenut juuri apua. Inhalaattorilla sitten. Yllättävän kivuttomasti mennyt - varsinkin kun oon äärettömän mukavuudenhaluinen ihminen ja pidän tupakoinnista, mitä sitä kieltämään. Nyt vaan tilanne se, että terveydellisistä syistä alkaa olemaan pakko ottaa älli käteen. Ja ennen kaikkea kyllä jos pystyn vielä vaikuttamaan siihen ettei muksut ala koskaan polttamaan. + raha. Helkkarin kallista lystiä tuo polttaminen. Mies lopetti yli 2v sitten joten tukijoukot on.
    Tsemppiä meille ja tsemppiä teille!
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.