One day

Hei. Olen 29-vuotias nainen. Poltettua on tullut kymmenisen vuotta, aluksi vähemmän ja loppua kohden on mennyt aski päivässä. Poltan tylsistyneenä, ruoan jälkeen, kahvin jälkeen, saunassa ollessani, baarissa, heti herättyäni, ennen kuin menen nukkumaan, lähes koko ajan. Olen jo pitkään miettinyt lopettamista ja nyt olen päättänyt lopettaa suihkun jälkeen. Takana on monta epäonnistunutta yritystä ja vaikka tiedän, ettei itseään pitäisi ruoskia asian takia, syyllistyn siihen usein. Olen pohtinut tupakoinnin hyviä ja huonoja puolia ja on sanomattakin selvää kumpia oli enemmän. Löytyy korvaustuotteita ja muuta, millä korvata tuota tupakanhimoa (pastilleja, purkkaa, terveellisiä välipaloja). Läheiset uskovat minuun ja haluaisin itsekin uskoa, silti pelottaa, että epäonnistun taas.
Nyt kaipaisin neuvoja erityisesti lopettaneilta. Miten onnistuitte ja mistä oli apua? Lisäksi kaipaan vertaistukea ja rohkaisua. :smile:

Viestejä yhteensä

• MelisaMelisa Espoon etelärannikko

Heippa, sullahan alkaa olla jo nelisen viikkoa kasassa. Hyvinhän sä olet pärjännyt. Vertaistukea saa kyllä Stumpista. Liityt nyt vaikka helmikuisiin lopettajiin, eikös sun lopettamispäivä ollut helmikuuta? Kun kirjoittelee omista kokemuksistaan, tuntemuksistaan ja omista keinoista päihittää pahat hetket, yleensä joku kommentoi. Kannustaa tai antaa ajattelemisen aihetta. Yksi hyvä konsti on lukea vanhempien kuukausien poteroita alusta ja seurata, kuinka jonkun tyypin savuttomuus on edennyt. Patenttiratkaisuja ei ole. Hyviä keinoja on paljon, mutta se mikä sopii yhdelle, ei ehkä käy toiselle. Liikunta, ulkoilu, veden juominen, e-tupakkapaikkojen ja alkoholin kaihtaminen jne...

40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• Hei. :) Aloitin tupakoinnin uudestaan, tänään tosiaan uusi yritys lopettaa.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.