Remontti

Hei. Sen lisäksi että aloitin savuttomuuden, päätin samaan aikaan aloittaa myös dieetin. Tämä tarkoittaa sitä että herkkuja (karkit, varsinkin suklaa, limut, sipsit, jäätelöt ja nachot) saa nauttia kerran viikossa ja KOHTUUDELLA. ”Roskaruokaa” (pizza, hampurilaiset, ranskalaiset, lihapiirakka) saa nauttia kerran kuussa. Aamiaiseksi muroja (täysjyvä), puuroa tai ruisleipää ja hedelmä, lounaaksi keittoa tai salaatti, välipalaksi kaurapatukka tai hedelmä, päivällisellä max. 2 normaalia perunaa tai kauhallinen riisiä/pastaa (täysjyvää) ja iltapalaksi vihanneksia ja jogurttia. Nesteenä Fun light-mehua (1-2 lasillista päivässä), vettä, kahvia (max. 6 kuppia) ja teetä.

Liikunta tulee sisältämään sen mitä kotona voi tehdä (kyykyt, hypyt, vatsalihakset, käsipainot...), 10 000 askelen lenkin per päivä, kuntosali ja uimahalli kerran viikossa ja 14 kilometrin pyörälenkin, kun kesä koittaa.

Tällä hetkellä painoa on 86 kiloa ja pituutta 171 senttiä, eli noin 20 kiloa pitäisi ainakin pudottaa, toive olisi mahtua vanhoihin koon 36 vaatteisiin. Tavoitteen saavutus voisi olla lokakuussa 2019.
Viimeinen tupakka 4.4.2019 kello 14.58

Viestejä yhteensä

• MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    editoi maaliskuu 4
    Huh, mua ihan hengästytti lukea tuo kaikki. Toivotan onnea urakallesi. Jos jostain joudut joustamaan, nii älä ainakaan savuttomuudesta. Pidä se ykkösprioriteettina. Muita hommia ehdit myöhemminkin. Kohtuudella tietty niin syöminen kuin liikuntakin on hyvästä myös savuttomuudelle.
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• Moikka. :) Juu, tuo savuttomuus tulee olemaan ykkösprioriteetti, tottakai. Laitoin juuri laastarin ja sen avulla pitäisi selvitä. Jännittää tuon onnistumisen kautta, takana kun on monta epäonnistunutta yritystä.

Sullahan on monta vuotta takana!
    Monta vuotta juu. On monta vuotta jo ikääkin. Ja siis tosi monia yrityksiä päästä eroon tupakasta 40 vuoden varrella. Ratkaisu oli tietty motivaatio, mutta ehdottomasti vertaistuki foorumilla ja niksapurkka.
    Kun minä pystyin, pystyy varmaan muutkin. Jossain vaiheessa ainakin. Stumpissa on hyvä onnistumisprosentti.
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• Onnea onnistumisesta!

Itsestä tuntuu toivottomalta tuo tupakasta luopuminen, tänäänkin on palanut vaikka piti lopettaa. Huomenna olisi tarkoitus taas yrittää.
  • Mä päätin keskittyä vaan yhteen asiaan kerrallaan. Ensin tupakka pois ja sit vasta ruokaremontti. Mulla menee hermo kireälle jos kalorit vähissä, olis tehny lopettamisen vaan vaikeammaksi taistella kahden asian kanssa yhtä aikaa.
  • Mä olen vähän ylisuorittaja, vaikka hoitaja tuossa jo totesikin että tulee liian monta elämäntapamuutosta yhtä aikaa. Nyt on vähän jäänyt molemmat, se savuttomuus sekä se dieetti. Huomenna olisi tarkoitus nostaa kissa pöydälle ainakin tuon savuttomuuden kanssa.
    Muutaman kuukauden ainakin kannattais olla savutta ja sit vasta yrittää ruokaremonttia. Liikkua kannattas ulkosalla varsinkin, rauhoittaa hermoja.

• Ei tuosta oikeastaan ruokaremonttia tule, syödään terveellisesti. Se vaan että syön yhden aterian päivässä niin pitäisi ottaa neljä ateriaa lisäksi ja jättää karkit ym. pois. Liikuntaa tulee varmasti lisättyä, tulen huomenna nauttimaan kun saa kuunnella koko päivän hyvää musiikkia ja unohtaa tuon pahimman vihollisen.
  • Jos syö 5 ateriaa päivässä, ehtiikö enää muuta tehdä kuin värkätä ruokaa.

• :D vko, ehtii kun suunnittelee ja järjestelee huolellisesti asian.
  • Ei kai oo tarkoitus 5 kertaa päivässä laittaa ja syödä lämmintä ruokaa, eikö hedelmät ja välipalat lasketa mukaan. Laskinpa, että minä minä syön 5 kertaa, mutta vain yhden lämpimän oikein ruoka ruuan. " Aamupala, lounas esim. kahvi ja perunapiirakka, välipala smoothie, ruoka, iltapala yleensä hedelmiä. Eiks siinä viis" ;)

• Noin minäkin suunnilleen, ei 5 kuitenkaan tule täyteen. Ei ole suunnittelu ja järjestelyinspiraatiota muuhun. On se kuitenkin parempi kuin aamiainen aikaisemmin, 3 mukia kahvia ja tupakkaa.

• :D Mulla ei tähän asti tule kuin se yksi ateria päivässä ja se ei riitä. Aamulla pitäisi syödä leipää/muroja/puuroa, lounaaksi ostan valmispussikeittoja koska en jaksa vääntää vain itselleni, välipalaksi sitten välipalapatukka tai hedelmä, päivälliseksi kokataan milloin mitäkin ja iltapalaksi syön vihanneksia (kurkku, tomaatti, porkkana) ja jogurttia. Ei tuossa ruoanlaitossa siis niin kauaa mene. :D
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.