Maaliskuu 2019 lopettaneet

En löytänyt tämmöistä ketjua niin tässä on.
Olen 36v. mies, n. puolet elämästä tupruttelua takana, viimeiset vuodet lähinnä näppisätkiä rullaillut.
Nyt toinen päivä savuttomuutta alkamassa. Kaikenmaailman lakkoja tullut kokeiltua, kestäneet maksimissaan kuukauden ja nyt olisi tarkoitus lopettaa pysyvästi.
Zonnicin 4millinen pussi ylähuulessa tällä hetkellä. Eilinen meni kevyesti, tällä hetkellä pihalla lojuvat röökin tumpit tuntuvat maailman maukkaimmalta asialta :smiley:
Mut eiköhän tää tästä.
«13456726

Viestejä yhteensä

• 9. pv champixia. en oo vielä päättänyt lopetuspäivää. odottelen lääkkeen vaikutusta...taisi jollain vasta 12. pv olla vaikutus. nyt jo kuitenkin täydet mg:t menossa.
  • Wrouv82Wrouv82 Kymenlaakso

Itse en Champixin vaikutusta edes aluksi huomannut. Asetin itselleni lopetuspäiväksi viimeisen mahdollisen, ja vielä sitä edellisenä iltana mietin että toimiikohan nämä pillerit ollenkaan kun tupakka maistui ihan yhtä hyvin kuin ennenkin. Ehkä muutama vähemmän päivässä meni, mutta ei Champix hillinnyt sitä tapatupakointia tietenkään yhtään.

Sitten lopetuspäivänä oli kuitenkin yllättävän helppoa olla ilman. Ei tullut sellaista pakottavaa tarvetta tupakoida, vaan oli helppo tyrmätä viekoittelevat taukosavuajatukset ja olla päälle ihan rauhallinenkin vielä. Champix teki kiusauksen vastustamisesta helpompaa, vaikkei se tietenkään vie jatkuvia tupakka-ajatuksia pois.

MInulle Champix ei sitten lopulta kuitenkaan sopinut; masennuksesta ja burn-outista kärsineenä ja ties minkä vuoksi se alkoi toimia minua vastaan melkolailla heti aloituspakkauksen jälkeen. Tuli kaikenlaista psyykkistä oiretta jolloin lopetin kuurin välittömästi. Olin ollut polttamatta siinä vaiheessa 2 viikkoa.

Sain Champixista kuitenkin sen tarvittavan boostin ja potkun savuttomuuteen, joka on kestänyt :)

Tupruttelua 19 vuotta ~aski/pv - viimeinen tupakka 25.11.2017

• eilen iltapäivästä asti ei ollut pakottavaa tarvetta . ihme reaktio... eli tänään 10.pv. champix. aamut asia erikseen. onnittelin itseäni yli 3 h tupakoimattomuudesta pariin otteeseen. nukkumaan mennessä totesin tuo nyt mitään vielä ollut....
  • Aamupäivä tullut siivottua ja tehtyä rieskaa. Melko energinen olo ollut ja koko ajan touhunnut jotain. Nyt kun heitti pitkäkseen ruuan jälkeen ni "kaveri" taas muistutti, miten hyvältä se tupakka maistuukaan.
    No, ainakaan tänään en polta.
  • Itse asetin lopetuspäivän huomiseksi, pätkin juuri loput tupakat jättäen kolme tälle illalle. Mies yrittää lopettaa ja on nyt kolmatta päivää ilman, joten siinäkin on itselle syytä lopettaa.

Apuna toimii suusumute ja nikotiinipurkat, niillä pitäisi selvitä. Lisäksi olen varannut terveellistä syötävää ja vettä. Päätä vastaan tässä saa taistella mutta lopputulos on sen arvoinen.

Onnea muille, ollaan samassa veneessä!
    Viimeinen tupakka 4.4.2019 kello 14.58
  • MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    Tsemppiä huomiselle! Luota itsees, hyvin se onnistuu!
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• Miten menee eka aamu ninni89? Itsellä ainakin helpompaa kuin eilen, eli kyllä se tästä.
  • Hyvä, että sinulla sujuu ja kiitos Melisa! :)

Itsellä sujuu heikommin, poltin ne tupakat mitkä eilen pätkin... Ahdistaa jonkin verran ja päässä pyörii se tupakka koko ajan. Olen kuitenkin päättänyt etten hae lisää, ei tee puolisolleni hyvää että haisen ja maistun tupakalle kun hän niin kovasti yrittää lopettaa. Kyllä se tästä lähtee, tässä talossa ei ole enää tupakkaa eikä sitä tänne tule.
  • Siitä se lähtee! Itse oon sen verran mukavuudenhaluinen, että ainakin näin alkuun kyllästän itseni nikotiinilla eli niksapurkkaa/pastillia/suihketta vaan suuhun ni ei tee mieli polttaa. Tai vaikka vähän tekiskin mieli ni toteaa vain, ettei se kuulu enää savuttomaan elämään ja kyllä se mieliteko menee pian ohi.
    Vieroitusoireet pysyvät kauempana niksatuotteilla. Mut psyykkinen puoli halajaa tapaa.
    Mut torstai on toivoa täynnä, tsempit tälle päivälle!
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• Munkin pitäisi varmaan käyttää enemmän NRT:tä. Anyway, hain uuden askin. Siirtyy taas varmaan päivä huomiselle mutta huomenna en aamulla tee sitä virhettä että poltan. Huomenna aloitan päivän siivoamalla koko talon. Pidän itseni kiireisenä niin tuskin ehtii miettiä tupakkaa.
  • Heips pitkästä aikaa. Ja uusi yritys päällä. Olin peräti 66 päivää polttamatta ajalla 8.9-14.11 2018. Tämän kertanen lopetus alkoi 2.3 2019 ja tälläkin kertaa ilman nicotuotteita. Välillä meinaa tehä tiukkaa, van silloin ei auta muu ku nakkaa Mynthonin suuhun.
  • Täällä noin 363. yritys menossa. Ensimmäinen savuton päivä 2.3.2019. Apureina toimi mynthon-pastillit, mutta lopetin nekin tälle päivälle. Kukaan ei kestänyt enää niistä aiheutunutta hajua. Sauhuttelua takana noin 20 vuotta. 1 pv - 6 kk lakkoja mahtuu tälle paljon, mutta se viimeinen puuttuu vielä. Olen lopettanut erilaisilla nikkistuotteilla ja nuuskalla monen monituista kertaa. Silti koen, ettei paraneminen ala ennen kuin saan nikotiinitasot nolliin. Siksi tällä haavaa mennään luomuna. Ajatustyötä lopettamisen suhteen takana jokseenkin saman verran kuin polttamistakin, eli 20 vuotta. Jo ihan todennäköisyyksien valossa minun pitäisi pikkuhiljaa onnistua lopettamaan lopullisesti.

Yhtä tupakkaa ei ole.
  • On muuten tolkun kokoinen banneri!

Yhtä tupakkaa ei ole.
  • Tervetuloa uusille lopettajille sirraille ja samalle! Teillä on hyvä tsemi päällä, pitäkää siitä kiinni!
  • Onnea matkaan teille kahdelle!

Itse asetin nyt lopullisen lopettamispäivän huomiseksi. Nyt on mies kotona, viimeisen savukkeen poltin noin puoli tuntia sitten. Itseäkin haluttaisi kokeilla tuota lopettamista luomuna mutta nikotiiniriippuvuus on niin vahva, että se tuskin onnistuu ilman niksatuotteita. Nyt täytyy vain itse kunkin pysyä vahvana. Huomenna vain itselläni paljon liikuntaa, välipaloja ja mielekästä tekemistä. Sunnuntaina pitäisi siivota koko talo. Tästä tulee varmasti vaikeaa, mutta lopputulos on tämän taistelun arvoinen.
  • Ois ollu kyllä satavarma sortuminen äsken, jos talosta olis löytynyt tupakkaa. Mylläsin kaikki laatikot epätoivoisesti etsien, jos sinne olis sattumalta jääny joku jämäsätkäpussi :# No, onneks ei löytynyt ja järkikin kerkes palautumaan. Eli viides päivä takana ja nöyränä eteenpäin.
  • hyvä juttu. ei täälläkää ny voito puolel vaik en polta vieläkää
  • ollaan kavereiden tykön jotka molemmat polttaa... aika hauska ilmiö....ne käy ns salaa meiltä tupakilla. vuoron perää vielä. no hienotunteisuutta tosi hyviltä kavereilta.
  • näin se maailma muuttuu.
  • Ei kannata Ninni luomuna lopettaa jos yhtään epäilyttää. Se vaatii vahvan tuntemuksen omista vieroitusoireista ja vankan päätöksen olla välittämättä niistä. Nämä vieroitusoireetkin ovat vähän semmoinen uskon juttu. Jos niihin kovasti uskoo, niin ovat kovemmat ja jos ei niin kauheasti välitä, ovat aika lievät. Lopettaja itse vaikuttaa niihin paljon ja mitä kaikkea laittaa vieroitusoireiden syyksi. Itse olen muutaman kerran kaatanut fyysiset oireet muutamalla buranalla ja liikunnalla. Ovat kestäneet max. 3 päivää. Paljon kevyemmät kuin esimerkiksi kuumeflunssa, josta meistä jokainen selvityyt leikiten. Mutta samaan aikaan henkinen puoli on entistä kovemmalla rasituksella, kun ei ole mitään mihin turvautua. Ja nyt täytyy myös muistaa, etten voi tietää miltä muista tuntuu ja näissä on varmasti paljon henkilökohtaisia eroja. Todellisuus on kuitenkin se, että fyysiset oireet eivät ole se ongelma, vaan se henkinen puoli joka kuiskuttelee pahoja ideoita korvaan. Korvausuotteet auttavat sekä fyysisiin, että henkisiin oireisiin.

Yhtä tupakkaa ei ole.
  • Tupakoinnin "lopettamistasoja" minun järjestyksessä. Eikä ole tarkoitus tehdä kenenkään lopettamisesta eriarvoista. MItä mieltä olet järjestyksestä, saadaanko muita mielipiteitä?

1. Tupakointi.
    2. Poltettujen tupakoiden määrän vähentäminen vuorokaudessa.
    3. Tupakkaa poltetaan vain tietyissä tilanteissa, esim. juhliminen, viikonloput, lomalla.
    4. Tupakan korvaaminen nuuskalla tai sähkötupakalla.
    5. Tupakan korvaaminen tupakoinnin lopettamiseen tarkoitetulla nikotiinikorvausvalmisteella.
    6. Tupakanpolton lopettaminen siihen tarkoitetulla nikotiinittomalla reseptilääkeellä.
    7. Tupakanpolton korvaaminen erilaisilla pastilleilla, esim. mynthon tai fishermans friend.
    8. Tupakanpolton lopettaminen.
    Yhtä tupakkaa ei ole.
    Lopettamiseen on monta konstia. Niin kuin joku sanoi joskus tupakan jälkeen. Lopetin polttamisen ja aloitan taas tunnin kuluttua.
    Savuttomana pysyminen on se toinen koitos. Ekan vuoden tai puolen vuoden aikana apukeinot käytetään ja opetellaan olemaan eri tilanteissa ja tunnetiloissa polttamatta.
    Monilla 2-3 kk:n koittaa savuttomuuden arkipäiväistyminen. Alussa on huumaa kun huomaa, ettei kuolekaan, vaikkei polta. Näitä eri vaiheita tulee ja niistä pitää selvitä yli tavalla tai toisella savutta. Toinen vuosi tuo jo varmuuden savuttomuuteen, mut varuillaan kannattaa olla.

• Kiitos rim. Eka viikko onnistuneesti savuttomana. Lupsakkaa lauantaita kaikille.
  • editoi maaliskuu 9
    Hyvä ettet sortunut, Paska kaveri.
    Juu, tiedän tuon, Samppalinnassa. Ei tulisi lopettamisesta mitään ilman korvikkeita. Halu onnistua on kyllä suuri.
    Mukavaa lauantaita myös sinulle, sirrai.

Tilanne on se, että olen polttanut yhden. Sain sen mieheni pikkuveljeltä. Koko askia ei tee mieli hakea eikä tee mieli polttaa uutta. Mies puhui, että käytäisiin jossakin niin onneksi ei tule taaskaan poltettua, kun autossa ei saa polttaa. Ollaan käyty monessa eri kaupassa ja huoltamoilla eikä se aski ole onneksi tarttunut mukaan. Nyt täytyy vaan vastustaa halua pyytää toinenkin tupakka. Tarvitsisin jonkin uuden kivan harrastuksen tuon tupakoinnin tilalle, ehdotuksia otetaan vastaan! o:)
  • uutta nousua päin vaa
  • Kiitos, riu, yritetään. Sorruin lopulta ostamaan taas askin mutta pyrin nyt pitämään huomisesta alkaen määrän korkeintaan neljässä. Jos sitten pystyisi lopettamaankin ajan kanssa, seuraavaa askia en enää hae, tuli taas sellainen itseinho ja pettymys kun sorruin 19 tunnin jälkeen.
  • Sutjakkaa sunnuntaipäivää sinulle. Aurinko paistaa ihanasti, on ihanaa olla savuton. Ei kannata ottaa liian vakavasti jos sortuu polttamaan tupakan tai kax. Kaikille meistä tulee joskus se tiukka paikka ja silloin pistää helposti palamaan. Kyllä siitä yli pääsee.
  • Hei, sirrai, mukavaa sunnuntaita sinulle. :)
    Yritän nyt lopettaa vähentämällä, tuntuu vaikealta lopettaa seinään kun on polttanut sen 20 tupakkaa päivässä muistaakseni viimeisen vuoden ajan. Tuntuu tämäkin vaikealta, tekee koko ajan mieli kun tietää että sitä tuolla on. Yhden poltan nyt ja säästän loput neljä myöhemmäksi, pitää pistää kelloon aika.
  • Moikka ninni89. Eihän se helppoa ole. Minä oon polttanut jotain 32v. ja takana on monia lopettamispäätöksiä, ja aina sorruin siihen tuttuun juttuun, ett kyllä sitä kestää polttaa sen yhden. Ja se oli iso virhe. Tsemppiä sinulle ninni89 ja kaikille Stumppi ryhmäläisille.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.