Lopettaminen vähentämällä?

Hei! Oon tosiaan 18 vuotias ja vetäny röökii nyt aikalailla askillisen päiväs 4 vuoden ajan. En tahtois millää elämää pilata näi nuorena röökin takia ja kokeilinki röökin jättämistä ja hain niksapurkkaa, töissä tuli niin armoton vitutus kun ei ollu yhtäkää vetäny sillo aamulla et olis tehny mieli rikkoo seinät ja motata vittumaista asiakasta naamaa (en ole ikinä väkivaltainen saatikka ollut semmosia ajatuksia), siinä kohtaa olin et ei perkele pakko hakea aski enneku käy pahasti. Olin yhteensä polttamatta siis noin 15 tuntia ja retkahdin.

Nyt askillisen sijaan poltan päivässä 11-13, tarkotuksena tasaseen tahtiin laskea määrää sinne kahteen ja siitä lopulta nollaan. Vähentäminen ei ole ollut kovin vaikeaa vaikka välillä tekis mieli polttaa enemmänkin, saa ny nähdä mitä tapahtuu

Viestejä yhteensä

• Itsekin olen aiempien lipsumisten jälkeen vakuutellut itselleni, että no "vähennän ainakin" tai lopetan asteittain vähentämällä, mutta ennen pitkää sitä on palanut taas vanhaan malliin.

Mutta lopettamiskeinoja on tietty monia ja varmaan jotkut on tuolla konstilla onnistuneetkin, tosin en ymmärrä miksi pitäisi kiusata itseään yhtään ajatuksella, että "enää 5 tuntia niin voin polttaa päivän viimeisen", kun vaihtoehtona on päästää irti riippuvuudesta kerralla.

Ja oon itsekin asiakaspalvelualalla ja vasta kolmatta päivää savuttomana tällä (viimeisellä) kerralla, eli tiedän tuon vittumaisten asiakkaiden tuoman ärtymyksen, mutta älä anna sen olla tekosyy tupakoinnille.

Mutta enempiä saarnaamatta tsemiä! Oot kyllä mua tuplasti viisaampi ku noin aikaisin tajuat lopettaa.
  • Siis opin edellises duunis vetämää röökiä kaksinkäsin ja sielä palo pahimpana päivänä +30, oon nyt pysyny 11-13 röökis päiväs, ja olo on ihan okei mut toi pikkutarkka laskeminen on perseestä, työ varsinki stressaa ja vituttaa kun teen pääasias yksin sen 50h/vko ja palkka on paskimmasta päästä.

Oon muuttanu rutiinia kuitenkin joka helpottanu polttamisen vähentämistä, esim aamusin meen röökille vasta 20-40 minuutin päästä herättyä kun ennen meni 5-15min, toisaalt voipi olla et jos tää tästä vanhaan malliin menee nii otan loman et saan sit kotona hakata seinät paskaks.

Positiivisin mielin liikkeillä ja tavotteena olis saada se rööki nyt ees minimiin, typeryyttäni itteni tähö tilanteesee oon pistäny mut vitttuvie minähä pääsen eroon vielä, ja kiitos tsempeistä ja tsempit sinne suuntaan kanssa!
  • MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    editoi maaliskuu 6
    Vähentämällä lopettaminen on kova homma. Ymmärrän kyllä, et tuntuis hirveältä ehkä panna välit poikki suoraan. Musta vaan ei olis ollut siihen, olisin kuin roikkunut löysässä hirressä ja odottanut kieli vyön alla seuraavaa röökiä. Söin dit leuat kipeänä ja paikat hampaista irtoillen tosi tiukkaa niksapurkkaa, sitä vahvinta, puolisen vuotta. Ei ollut helppoa sekään.
    Isot tsempit teille ja onnea matkaan.
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• Selfcontrol, mä lopetin vähentämällä.
    Ensin korvasin tupakat pikkuhiljaa e sauhulla kuukauden kuluessa. Viimeisen viikon poltin vaan aamutupakan.
    E sauhua korvailin reilun kuukauden nikotiinipurkalla.
    Nyt olen vaan skippaillut purkan käyttöä.
    Pari menee keskimäärin päivässä.
    Joillekin sopii, toisille ei.
  • Tapoja on monia tottakai ja se oma tulis löytää, tänäään palanu puoltoista röökii ja olo on ihan hyvä, vielä ei tee mieli, edellisest vähä reilu tunti. Nettii selatessa tuli vastaan tuollaset smoof filtterit jotka vähentää savun ja nikotiinin saantia, auttaiskohan ne jos tilistä tilais testiin
  • Saattaa ne filtterit joillekin sopia. Aikoinaan tuli markkinoille kevytsavukkeita, joissa oli filtterit reijitetty ja muutenkin mietoa tavaraa. Joku sellaisen minulle joskus tarjosi ja koko ajan oli mielessä että täytyy saada kunnon tupakkaa. Taitoin filtterin kokonaan pois ja silti oli kuraa koko tuote. Niitä reikiä oli muissakin savukkeissa ja niihin oppi tietyn sormiotteen reikien peittämiseksi. Mutta yritänyttä ei laiteta, joten voi kokeilla.

• Oon huomannu ittellä sen että se savun määrä ei oo isoin tekiä, punanen rööki on kamalaa tavaraa, koko suu ja kurkku kuivaa yhen jälkee. Poltin virheetä mut vaihdoin ny camelin sinisee että ei. Tulis liia helposti nautittuu
  • editoi maaliskuu 7
    Itsekin yritin lopettaa vähentämällä mutta minun kohdallani se ei toiminut, hyvä jos sinä olet siinä onnistunut. Kaverinikin yrittää päästä eroon tupakasta samalla tavalla ja polttaa nyt kaksi savuketta päivässä, että kyllä se ilmeisesti on täysin mahdollista. Olen itsekin asiakaspalveluammatissa joten tiedän millaisia ärsyttävät asiakkaat voivat olla. Itse poltan sinistä myös, punainen ja vihreä alkavat molemmat yskittää.
    Onnea matkaan, pystyt siihen. :)
    Viimeinen tupakka 4.4.2019 kello 14.58
  • Toistaseks sujunu hyvin, alkaa pää muutenki hajota duunin takia nii en kyl pysty kerralla luopuun, toivotaa että säki ninni pääset eöökistä eroon, kannattaa muuten kokeilla belmontin harmaata jos haluaa vähentämällä lopettaa
  • Kiitos vinkistä. Tänään on tullut poltettua huomattavasti vähemmän kuin yleensä. Toivottavasti sinullakin sujuu jatkossa hyvin.
    Viimeinen tupakka 4.4.2019 kello 14.58
  • Itsellä tuli lauantaina poltettua vähän enemmän mitä normaalisti, jotenki kahvi laukasee nii pahat mieliteot et jos tilanne vaan sallii ni murrun helposti. Eilen palo 10-12, ollu koko viikonlopu yskä ja kurkkukipee ja on vieläki, netistä ku lukee ni epäilen automaattisesti että nyt on keuhkokuume, kurkkusyöpä, keuhkoahtauma, murtunut rintalasta ja vatsakalvontulehdus vaikka taitaa perus kevätflunssaa olla :smiley:
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.