Koska rupeaa helpottamaan?

Moro. Olen ollut ilman nuuskaa ja nikotiini korvaustuotteita Joulukuun 9.12.alusta saakka. Nyt taas ruvennut tekemään nikotiini tuotteita ihan helvetisti mieli, kauanko tätä tuskaa kestää? Ja mitenkä olette ruvenneet käsittelemään hankalia tunteita kun ei ole nikotiinin apuna?

Viestejä yhteensä

• Hei, miksu.
    Veljeni lopetti tupakoinnin saatuaan pahan sydänkohtauksen reilu vuosi sitten. Silti hänen kuulemma tekee tupakkaa välillä mieli. Aivoissa on nikotiinireseptorit, joilta kestää aikaa sammua, tämä on varmaan jokaiselle yksilöllistä. Yritä vain pysyä vahvana, olet niin pitkään jo ollut savuton.

Itse sairastin psykoosin tammikuussa 2018 ja sitä ennen ja sen jälkeen on ollut masennusta eri asteisena. Vaikeista tilanteista on vaikea selviytyä ilman tupakkaa mutta siihen tilalle pitää vain keksiä jotakin mukavaa tekemistä, lähde vaikka lenkille ja kuuntele hyvää musiikkia. Ei kannata jäädä miettimään sitä tupakkaa paikoilleen vaan kannattaa tehdä jotakin. Olen tosin paraskin sanomaan kun poltan vieläkin, mutta ehkä tämä toisten tsemppaaminen auttaa.
    Viimeinen tupakka 4.4.2019 kello 14.58
  • Wrouv82Wrouv82 Kymenlaakso

Tänään ketutti niin kovin kun hoksasin miehen ajaneen viikonloppuna toisen automme tankin tyhjäksi ja lähteneen sitten tänään toisella töihin. Minun menot tyssäsivät jo pihatielle kun diesel loppui ;/ Onneksi en ollut työkeikalle menossa, vaan omille menoille, joten suurta vahinkoa ei tapahtunut :D Ketutti kuitenkin äkkiseltään niin ankarasti ettei uskoisi (olen sellaista nopeasti syttyvää ja nopeasti lauhtuvaa sorttia), mutta kuitenkaan ei tullut sitä mielitekoa tupakkaan jotenkin enää ollenkaan :o Kahvi kyllä tuli mieleen kun siinä päässä pyöri ajatus että millä tätä vtutusta voisi helpottaa..

Jokaisella riippuvuus on omanlaisensa mutta kyllä se helpottaa, usko pois. Omaa suhdettaan tupakkaan ja tupakointiin yleensäkin tulee kyllä jumpattua tässä prosessissa, vaikkei akuutisti röökiä tekisikään mieli. Kun kerran pääsee vaikeasta paikasta yli, seuraavalla kerralla on jo helpompaa. Ja niin edelleen, niin ne uudet kytkökset aivoihin syntyvät ja vanhat tupakkamuistot alkavat jäädä. Näin olen järkeillyt.

Tupruttelua 19 vuotta ~aski/pv - viimeinen tupakka 25.11.2017

• Milloin helpottaa? Ei ehkä koskaan, mutta kunnon treeni salilla ja halu menee ohi.

Reilu 30 v meni tukiessa tupakkateollisuutta ja pidettyä turhia tupakkataukoja. Monet asiat onnistu paremmin ilman tupakkaa, seksikin ;-)
  • Old habits die hard :o

On kiva ulkoilla kun on niin hieno keväinen ilma. Ja ilmasta innostuneena meinasin pistää tupakaksi. Hoksasin samantein et enhän mä polta :p

Hyvää kevättä ja mielen rauhaa kaikille :)

• Adelaade, näin se on. Suurinpiirtein saman verran aikaa olen ollut polttamatta sun kanssasi ja heti kun alko säät paranemaan niin käsi on alkanut hakeutuun joka kerta ulos mentäessä taskuun tupakoita kaivelemaan. Löysin välikausitakin taskusta vielä parit tupakatkin, mutta ne heitin kyllä samantien roskiin ja tupakansytyttimiä tuntuu tulevan vastaan joka paikassa. Vajaan parin viikon päästä oon lähdössä etelään lomareissulle ja se on taas uus tilanne ilman tupakkaa. Tässä kuuden kuukauden aikana oon huomannu et aika moni "tilanne" tai ylipäätään "vähänkin venymistä tai skarppina oloa vaativa asia" pitää kokea kerran uudelleen ilman tupakkaa, jotta tietää varmaksi, että siitäkin selviää. Pitää tavallaan rakentaa kokonaan uusi itseluottamus elämiseen ilman tupakkaa - tuntuu kirjotettuna tosi vahvasti sanotulta-, mutta kertoo vaan siitä, että miten hallitseva asia se rööki vuosikymmenien sauhuttelun jälkeen on elämässä.

• Ai ku kiva kun näkee lokakuulaisia. Onpa tässä kuussa jo puolimatkan merkkipaalutkin
    tulossa :)

Hyvää raikasta lomamatkaa Quit1018! Sehän on ilmainen matka kun katsoo bannerista säästynyttä rahasummaa B)

• quit1018
    " oon huomannu et aika moni "tilanne" tai ylipäätään "vähänkin venymistä tai skarppina oloa vaativa asia" pitää kokea kerran uudelleen ilman tupakkaa, jotta tietää varmaksi, että siitäkin selviää."

Huomannut saman jo edellisten yritysten aikana, ja myöskin tällä(kolmas kerta toden sanoo) kertaa. No edellisten epäonnistuneiden kertojen kokemukset tukee nyt hyvin, kun on tuossa motivaationkeräysaikoina niitä analysoinut ;)

Enivei. Joka ikinen asia jota ei ole vielä tehnyt ilman tupakkaa lopettamisensa jälkeen, herättää voimakkaan tupakanhimon kunnes siitä on selvinnyt ilman tupakkaa.
    Veikkaisin että siitä johtuu tuo hissunkissun helpottaminen. "Uusia" tilanteita tulee kokoajan harvemmin. Samasta saattaa josittain ohtua myös pitkän ajan jälkeen repsahtaminen. Ei osaakaan enää varoa...

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.