Huhtikuussa 2019 lopettavat

Hei! Avaan uuden kuukauden myötä uuden ketjun. Olen stumpin avulla lopettanut polttamisen n 6 vuotta sitten. Puolitoista vuotta sitten aloin taas bilepolttaa aina silloin tällöin ja syksyllä retkahdin sitten kokonaan.
Nyt on taas tupakkayskä palanut ja en kestä, että hiukset ja kädet haisee nortille. Sunnuntaina illalla vedin viimeisen tupakan ja aprillipäivän jo suunnittelin ilman. Nyt töistä päivää aloittamaan...
«13456711

Viestejä yhteensä

• Huomenta, Piio. Tulin nyt tännekin, sillä aloin eilen polttaa uudelleen, olin jo kymmenettä päivää polttamatta mutta sitten tuli pari muuttujaa ja ratkesin uudelleen. Nyt olisi tarkoitus polttaa nykyinen aski loppuun ja aloittaa illalla uudestaan, tällä kertaa viimeisen kerran. Ei se tupakka enää sovi käteen.
    Viimeinen tupakka 4.4.2019 kello 14.58
  • Huomenta ninni! Tsemppiä sulle sinne. Nuo muuttujat ovat pahoja ja jo etukäteen pelkään miten itselleni käy niissä.
    Silloin reilu 6 vuotta sitten tämä palsta auttoi ja toivon että nytkin se auttaisi pahojen hetkien yli
  • editoi huhtikuu 2
    Kyllä tästä palstasta on varmasti apua uudestaankin sinulle, Piio. Muuttujia tulee varmasti jokaisen kohdalle, niihin pitää vain osata suhtautua. :) Itse opin eilen, ettei se tupakka mihinkään auta, pahentaa vain oloa niin henkisesti kuin fyysisestikin. Mieti, miten paljo pirteämpi ja iloisempi olisit ilman, ruoka maistuu ja tuoksuu paremmalle, ei ole kiire tupakalle eikä tarvitse koko ajan miettiä missä ja milloin saa polttaa seuraavan tupakan. Niitä positiivisia puolia tuppaa pakostikin olemaan enemmän. :) Tsemppiä myös sinulle!
  • Tsemppiä vaan ninni89 ja Piio teille kovasti. Kiinnostais Piiolta kysyä että mikä hitto sinut sai polttamaan viihteellä. Varmaan olit tietoinen riskeistä ym,ym...

• Se on hyvä Ninni, että sie selkiästi haluat lopettaa ja tuut tänne takaste. Ei se tupakka ole oikeasti ku se mentaalinen ja psyykinen apu. Oikea apu lähtee siitä, että sie nyt opit tuosta sortumisesta.

• Juipelo, hyvä kysymys. Ensin se oli kokeilu ja sittenkun pystyi hyvin jättämään siihen yhteen uskotteli itselleen homman olevan hanskassa. Viihteellä poltin ja sitten taas en. Faktat tiesin kyllä, mutta sitä niin helposti uskottelee itselleen muuta.
  • Kiitos, Juipelo. :) Ja rim, opin kyllä, juuri tuon ettei se tupakka muuta tätä omaa tilannetta miksikään. :) Se tuo vain kahden minuutin helpotuksen, mutta sitten tekee jo mieli uutta ja noidankehä jatkuu.

Hyvin on taas lähtenyt liikkeelle, pientä ahdistusta oli mutta mies sai sen hallintaan enkä päätynyt kauppaan. Nyt taas laastari paikoillaan, suihketta otettu pari kertaa. Miten on, Piio, onko sinulla mitään apukonsteja vai menetkö luomuna? :)
  • Ninni, hienosti selvitty. Hienoa, että on tuollaiset tukijoukot.
    Mä meen luomuna niinkuin viimeksikin. Olen joskus kokeillut champicsia (?) , laastareita ja muita. Ei ne mulla toiminut.
    Vaikeinta on töistä pääsyn jälkeen. Silloin tekee mieli tupakkaa vaikka missä tilanteissa. Sinne pitäisi keksiä korvaavaa tekemistä. Viimeksi kävelin, mutta nyt sekään ei nappaa...
  • Miten olisi jos vain kokeilisit rentoutua? :) Tee jotain, mistä todella nautit. Onko sinulla jotain harrastuksia, joihin voisit tarttua?
    Itselläni esimerkiksi on neulominen, lukeminen, aikuisten värityskirja, Kotivinkki ja niin edelleen. Tiedän miltä tuntuu kun ei huvita lähteä lenkille. Itse olen myös todella fyysisessä työssä (tällä hetkellä sairaslomalla) joten siksi mietin tuota rentoutumista. :) Jotain hyvää ja rauhoittavaa musiikkia ja jotain juomaa käteen ja sohvan nurkkaan.

Päätin myös testata itseäni. Tuli otettua ”vähän” enemmän kuin yksi saunajuoma enkä ole ns. ajokunnossa, en myöskään kännissä. Ei tee mieli tupakkaa oikeastaan yhtään. On vain mukavan rentoutunut olo, vettä on vieressä ja ajattelin varoiksi ottaa suihketta ja Vick-pastillin. :)
  • Kiitos Ninni ehdotuksista. Yksi sukkakudin on kesken, sen voisi ottaa urakan alle :) .
    Hitsi, kolmatta päivää vasta mennään ja nämä päivät ovat tuntuneet ikuisuuksien pituiselta.
  • vinkkiä täältä kans. muistan kyllä ekat viikot...kudoin. ostin ristikkolehden. luin pokkareita. kyllä se siitä laantuu nyt voin jo todeta että huomattavasti rauhallisempaa....ei tule käveltyä enää kämppää ympäri...
  • Piio, tsemppiä! Tuntuu hurjalta ajatella, että olet noin monen vuoden jälkeen aloittanut uudelleen :/ Mutta ainakin tiedät pystyväsi siihen, niin saat siitä varmasti voimaa tälläkin kertaa!
    Mulle on parasta ajanvietettä ollut ehdottomasti ulkoilu, hikiliikunta varmaan ois parasta, mutta mä oon tyytynyt rauhallisiin lenkkeihin koiran kanssa, kun ei oo juoksemaan jaksanut lähteä. Saa ajatukset heti pois tupakasta, mieli piristyy ja lenkin jälkeen alkaa yleensä automaattisesti touhuta jotain muuta, eikä jää makaamaan passiivisena sohvalle.

Mietin itseasiassa yks päivä, kun täällä on näitä konkareita meitä tsemppaamassa, ja sitten on niitä jotka hiljentyvät poteroissaan heti kun tupakoimattomuus on arkipäiväistynyt. Stumpin selaaminen monen vuoden jälkeenkin varmasti pitää paremmin muistissa sen, että sitä yhtäkään ei saa polttaa. Ja kun näkee muiden alkuvaikeudet ja muistaa omansa, ei varmasti halua riskeerata omaa saavutustaan ja aloittaa alusta. Mä en ainakaan aio täältä hevillä poistua, oon päättänyt et tää lopetuskerta on se viimeinen!

Ps. Piio, laita laskuri rullaamaan!

• Jaaha.. täällä taas.. josko sitä nyt ois tarpeeksi kova pää että pystyis lopettamaan.. taisin viimeks noin vuosi sitten yrittää :D
  • MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    editoi huhtikuu 4
    Tervetuloa takaisin Miitu! Nyt vaan roikut täällä, kirjoitat, luet ja osallistut. Sillä on yleensä voimaannuttava vaikutus savuttomuudessa.
    Eo, jotkut konkarit jäävät, suurin osa lähtee. Tunnen aikalaisiani lopettajia yli kymmenen, tapailimmekin eri kaupungeissa 1-5 vuoden aikana usein. Kaikki on savuttomia edelleen, mutta eivät käy täällä.
    Minä jäin vähän kuin maksamaan velkaani foorumille. Ilman foorumia olisin aika huonossa hapessa nykyisin. Savuttomuudesta taas jatkuva ilo ja tyytyväisyys eikä vähiten terveyden takia.
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• editoi huhtikuu 4
    Kiitos Melisa
    Empä tiijä onko vain sattumaa vai onko vierotusoireena päänsärky. Tarttis varmaa kävelylle lähtee josko se siitä helpottas. Kyllä aika tuntuu menevän niin hitaasti taas. Mutta muuten kulkee mukavasti. Vaikka mulle kyllä aina on alut ollukkin helppoja kun vaan saan asenteen kohilleen. Pahin on mua vielä odottamassa.. ei anneta sen masentaa. Äärimmäisen loistavaa päivää kaikille!
  • Eikös tämä foorumi pelitä puhelimen kautta. Vai missä vika kun pidemmän pätkän raaputin mutta itellä näkyy vain "kiitos Melisa"
  • Jaaha. Muokkasin viestistäni sydänemojit pois niin nyt näkyy koko pätkä ainakin minulla :D
  • Mulla kans Miitu toimii todella huonosti stumpin keskustelupalsta puhelimella.. mistä lie johtunee..? Joka tapauksessa! Sulla on hyvä alku! Tästä se lähtee! Nimim. itsekin alkutaipaleella vielä :D

• Ja vielä: Mahtavaa tosiaankin kun täällä joitakin "konkareita" viitsii pyöriä muita kannustamassa <3
    Kiitos siitä :blush:

• Tervetuloa lopettamaan Miitu ja AR!

• editoi huhtikuu 4
    Voi AR oispa mulla edes tuo 11 päivää niinku sulla! No eihän siihen ole kuin 9 päivää :D on tosiaan hyvä että on konkareita mutta myös mukavaa että on meitä alkutaipaleen kärvistelijöitä. Tästä yhdessä etiepäin! Kiitoksia rim!
  • Tervetuloa Miitu ja AR mukaan tälle taipaleelle. Mukavaa kun ei tarvitse yksin kulkea.
    Nämä illat ovat yhtä sinnittelyä. Sitä odottaa vain koska kello on niin paljon, jotta voi mennä nukkumaan. Tapahan sekin :D
    Mitkä ne pahimmat päivät olikaan?
  • Kiitos Rim, Miitu ja Piio!

Perästä tuutta Miitu ja Piio! jokainen polttamatta jätetty turha tupakka on makia lisä laskurissa!

Mulla kaks ekaa päivää meni ihan huomaamatta ja ehkä se kolmas ja neljäski. Siten oli ehkä tähän astisesti pahimmat päivät ne 5-6-7 ja ehkä kasi kans. Mutta kun kokonaisen viikon saa jo plakkariin, niin tuntuihan se hyvältä! Toista kokonaista viikkoa odotellessa..ja kolmatta jajaja!
    Toivottavasti kovin pahoja tai hankalia päiviä enää jatkossa olis, mutta kun muiden taivalta täältä lukemalla seurannus, on se ollut muutamia viikkoja tai jopa kuukausi melkoista taistelua. Varmasti aika yksilöllistä miten tämä prosessi etenee. Mulla on viikonloppuna edessä kunnon koitos savuttomuuden suhteen, kun on sellaista ohjelmaa koko vkl, jossa väkisinkin törmää tuttaviin ja tupakkaan koko ajan. Mynthonia ja jenkkiä suu täynnä sitten kulukia, ettei siihen ennää mikkää tupakka sovikkaa :D

Tsemppiä! Pysytään kaidalla tiellä o:)

• Mää yleensä ratkeen just sillä toisella viikolla ku turhaudun omaan kiukutteluun. Nyt täytyykin sit olla tarkkana ettei turhaudu.
    Kävin äsken saunassa ja saunasiiderikin tuli otettua. Hyvin selvisin savuitta tästä ja nosti itseluottamusta taas roimasti.
  • Jos viikolla kahdella selviää, saa olla todella tyytyväinen.

• editoi huhtikuu 4

Komppaan vko:ta. Kaksi viikkoa riittää että on irti, sitten se on enää psyykkistä ylläpitoa.

• pitää paikkansa ainakin mulla. mut tota en kässää että iltapäivisin lähes poikkeuksetta tekee mieli tupakkaa....mietin jo että onko niin jo tottunut champixiin että vaatis "välipillerin" aamun ja illan lisäks. mistä noista tietää....luulin kyllä että tässä vaiheessa olis ollut aamukärvistelyä mutta ei...
  • Tänään on jo tupakka ja tupakoitsijat haissu pahalta. Odotan huomista niin saa pistää talvitakit pesuun niin saa vähän raikkaammat takit enstalveks :)
  • Huomenta kaikille!! Tässä istuskelen keittiössä ja nautiskelen aamukahviani. Aurinko paistaa ja näyttäisi, että tulis lämmin päivä.. enpä tiedä. Olo on onnellinen ja hymyilyttää aikalailla. Oli ihana herätä ilman kiirettä ja kauheita tupakan himoja. Suuri onnen tunne myös siitä, että sain jälleen motivaationi kerättyä kasaan tätä lopettamisyritystä varten. On jo neljäs päivä menossa ja kauhean ylpeä itsestäni olen. Anteeksi, kun kauhea itsekehu kokoajan. Koitan olla vaan läheisille paasaamatta asiasta, koska tiedän joitakin asian jauhamisen ärsyttävän. Tänne siis hyvä jauhaa, sitä varten täällä kai ollaan :D Aurinkoista ja savutonta lauantaita kaikille <3

• Mahtavaa Miitu!! Mukava lukea kuulumisia, etenkin hyviä sellaisia, ja miten muilla savuttomuuden kanssa sujuu! Mulla pyöri pitkästä aikaa heti aamusta tupakka mielessä, mutta tämän pvn ohjelmakin on sellainen, ettei siitä ennen askitta ole ”selvinnyt”...
    ”Tahdonvoimaa, tahdon voittaa”.

Aurinkoa päivään :)
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.