Huhtikuussa 2019 lopettavat
Hei! Avaan uuden kuukauden myötä uuden ketjun. Olen stumpin avulla lopettanut polttamisen n 6 vuotta sitten. Puolitoista vuotta sitten aloin taas bilepolttaa aina silloin tällöin ja syksyllä retkahdin sitten kokonaan.
Nyt on taas tupakkayskä palanut ja en kestä, että hiukset ja kädet haisee nortille. Sunnuntaina illalla vedin viimeisen tupakan ja aprillipäivän jo suunnittelin ilman. Nyt töistä päivää aloittamaan...
Nyt on taas tupakkayskä palanut ja en kestä, että hiukset ja kädet haisee nortille. Sunnuntaina illalla vedin viimeisen tupakan ja aprillipäivän jo suunnittelin ilman. Nyt töistä päivää aloittamaan...
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.
Viestejä yhteensä
Silloin reilu 6 vuotta sitten tämä palsta auttoi ja toivon että nytkin se auttaisi pahojen hetkien yli
Tsemppiä vaan ninni89 ja Piio teille kovasti. Kiinnostais Piiolta kysyä että mikä hitto sinut sai polttamaan viihteellä. Varmaan olit tietoinen riskeistä ym,ym...
Se on hyvä Ninni, että sie selkiästi haluat lopettaa ja tuut tänne takaste. Ei se tupakka ole oikeasti ku se mentaalinen ja psyykinen apu. Oikea apu lähtee siitä, että sie nyt opit tuosta sortumisesta.
Hyvin on taas lähtenyt liikkeelle, pientä ahdistusta oli mutta mies sai sen hallintaan enkä päätynyt kauppaan. Nyt taas laastari paikoillaan, suihketta otettu pari kertaa. Miten on, Piio, onko sinulla mitään apukonsteja vai menetkö luomuna?
Mä meen luomuna niinkuin viimeksikin. Olen joskus kokeillut champicsia (?) , laastareita ja muita. Ei ne mulla toiminut.
Vaikeinta on töistä pääsyn jälkeen. Silloin tekee mieli tupakkaa vaikka missä tilanteissa. Sinne pitäisi keksiä korvaavaa tekemistä. Viimeksi kävelin, mutta nyt sekään ei nappaa...
Itselläni esimerkiksi on neulominen, lukeminen, aikuisten värityskirja, Kotivinkki ja niin edelleen. Tiedän miltä tuntuu kun ei huvita lähteä lenkille. Itse olen myös todella fyysisessä työssä (tällä hetkellä sairaslomalla) joten siksi mietin tuota rentoutumista.
Päätin myös testata itseäni. Tuli otettua ”vähän” enemmän kuin yksi saunajuoma enkä ole ns. ajokunnossa, en myöskään kännissä. Ei tee mieli tupakkaa oikeastaan yhtään. On vain mukavan rentoutunut olo, vettä on vieressä ja ajattelin varoiksi ottaa suihketta ja Vick-pastillin.
Hitsi, kolmatta päivää vasta mennään ja nämä päivät ovat tuntuneet ikuisuuksien pituiselta.
Piio, tsemppiä! Tuntuu hurjalta ajatella, että olet noin monen vuoden jälkeen aloittanut uudelleen
Mutta ainakin tiedät pystyväsi siihen, niin saat siitä varmasti voimaa tälläkin kertaa!
Mulle on parasta ajanvietettä ollut ehdottomasti ulkoilu, hikiliikunta varmaan ois parasta, mutta mä oon tyytynyt rauhallisiin lenkkeihin koiran kanssa, kun ei oo juoksemaan jaksanut lähteä. Saa ajatukset heti pois tupakasta, mieli piristyy ja lenkin jälkeen alkaa yleensä automaattisesti touhuta jotain muuta, eikä jää makaamaan passiivisena sohvalle.
Mietin itseasiassa yks päivä, kun täällä on näitä konkareita meitä tsemppaamassa, ja sitten on niitä jotka hiljentyvät poteroissaan heti kun tupakoimattomuus on arkipäiväistynyt. Stumpin selaaminen monen vuoden jälkeenkin varmasti pitää paremmin muistissa sen, että sitä yhtäkään ei saa polttaa. Ja kun näkee muiden alkuvaikeudet ja muistaa omansa, ei varmasti halua riskeerata omaa saavutustaan ja aloittaa alusta. Mä en ainakaan aio täältä hevillä poistua, oon päättänyt et tää lopetuskerta on se viimeinen!
Ps. Piio, laita laskuri rullaamaan!
Eo, jotkut konkarit jäävät, suurin osa lähtee. Tunnen aikalaisiani lopettajia yli kymmenen, tapailimmekin eri kaupungeissa 1-5 vuoden aikana usein. Kaikki on savuttomia edelleen, mutta eivät käy täällä.
Minä jäin vähän kuin maksamaan velkaani foorumille. Ilman foorumia olisin aika huonossa hapessa nykyisin. Savuttomuudesta taas jatkuva ilo ja tyytyväisyys eikä vähiten terveyden takia.
Empä tiijä onko vain sattumaa vai onko vierotusoireena päänsärky. Tarttis varmaa kävelylle lähtee josko se siitä helpottas. Kyllä aika tuntuu menevän niin hitaasti taas. Mutta muuten kulkee mukavasti. Vaikka mulle kyllä aina on alut ollukkin helppoja kun vaan saan asenteen kohilleen. Pahin on mua vielä odottamassa.. ei anneta sen masentaa. Äärimmäisen loistavaa päivää kaikille!
Mulla kans Miitu toimii todella huonosti stumpin keskustelupalsta puhelimella.. mistä lie johtunee..? Joka tapauksessa! Sulla on hyvä alku! Tästä se lähtee! Nimim. itsekin alkutaipaleella vielä
Ja vielä: Mahtavaa tosiaankin kun täällä joitakin "konkareita" viitsii pyöriä muita kannustamassa

Kiitos siitä
Tervetuloa lopettamaan Miitu ja AR!
Nämä illat ovat yhtä sinnittelyä. Sitä odottaa vain koska kello on niin paljon, jotta voi mennä nukkumaan. Tapahan sekin
Mitkä ne pahimmat päivät olikaan?
Kiitos Rim, Miitu ja Piio!
Perästä tuutta Miitu ja Piio! jokainen polttamatta jätetty turha tupakka on makia lisä laskurissa!
Mulla kaks ekaa päivää meni ihan huomaamatta ja ehkä se kolmas ja neljäski. Siten oli ehkä tähän astisesti pahimmat päivät ne 5-6-7 ja ehkä kasi kans. Mutta kun kokonaisen viikon saa jo plakkariin, niin tuntuihan se hyvältä! Toista kokonaista viikkoa odotellessa..ja kolmatta jajaja!
Toivottavasti kovin pahoja tai hankalia päiviä enää jatkossa olis, mutta kun muiden taivalta täältä lukemalla seurannus, on se ollut muutamia viikkoja tai jopa kuukausi melkoista taistelua. Varmasti aika yksilöllistä miten tämä prosessi etenee. Mulla on viikonloppuna edessä kunnon koitos savuttomuuden suhteen, kun on sellaista ohjelmaa koko vkl, jossa väkisinkin törmää tuttaviin ja tupakkaan koko ajan. Mynthonia ja jenkkiä suu täynnä sitten kulukia, ettei siihen ennää mikkää tupakka sovikkaa
Tsemppiä! Pysytään kaidalla tiellä
Kävin äsken saunassa ja saunasiiderikin tuli otettua. Hyvin selvisin savuitta tästä ja nosti itseluottamusta taas roimasti.
Jos viikolla kahdella selviää, saa olla todella tyytyväinen.
Komppaan vko:ta. Kaksi viikkoa riittää että on irti, sitten se on enää psyykkistä ylläpitoa.
Huomenta kaikille!! Tässä istuskelen keittiössä ja nautiskelen aamukahviani. Aurinko paistaa ja näyttäisi, että tulis lämmin päivä.. enpä tiedä. Olo on onnellinen ja hymyilyttää aikalailla. Oli ihana herätä ilman kiirettä ja kauheita tupakan himoja. Suuri onnen tunne myös siitä, että sain jälleen motivaationi kerättyä kasaan tätä lopettamisyritystä varten. On jo neljäs päivä menossa ja kauhean ylpeä itsestäni olen. Anteeksi, kun kauhea itsekehu kokoajan. Koitan olla vaan läheisille paasaamatta asiasta, koska tiedän joitakin asian jauhamisen ärsyttävän. Tänne siis hyvä jauhaa, sitä varten täällä kai ollaan
Aurinkoista ja savutonta lauantaita kaikille 
”Tahdonvoimaa, tahdon voittaa”.
Aurinkoa päivään