Toukokuussa 2019 lopettaneet

Päätin jo luoda uuden ketjun oman elämäntilanteen takia. Onko sinusta kevään alku uuden elämän alku? Oletko kyllästynyt siihen, ettet haista kevään ja kesän tuoksuja? Haluatko kevään myötä aloittaa uuden, savuttoman elämän? Tervetuloa, siis. Tuetaan toisiamme ja puretaan tunteitamme. Tällä kertaa se onnistuu. :)

Olen siis melkein 30 vuotta vanha nainen, tupakointia takana noin kymmenen vuotta. Aluksi vähemmän ja loppua kohden ei askikaan ole meinannut riittää. :s Lopetusyrityksiä takana muutama, ensin pari kuukautta, sitten muutama viikko ja viimeisin on kestänyt 14 päivää, sillä reissulla olen vieläkin. Tuossa välissä on kuitenkin tullut haettua aski, myös tänään. Sen ajattelin poltella loppuun, sitten alkaakin sellainen elämäntilanne, mihin tupakka ei mahdu. Mies on lisäksi ollut polttamatta kohta kaksi kuukautta ja tämänkin takia haluaisin itsekin onnistua, etten sitten kiduta toista. :s

Apukeinoina laastarit (aloitin kakkosvaiheen, kun ilman noita repsahduksia olisi se kuukausi täynnä ja tuon ajan olen käyttänyt laastareita silloin, kun en polttanut), suihke, Mynthonit, normaali purkka, neulomus, kirjat/lehdet, puutarhahommat, TV-sarjat, videopelit, lenkkeily, kuntosali, uimahalli, leipominen, siivoilu, tukiverkosto ja niin edelleen. :)

Lopetan ensiksi oman terveyden, miehen ja rahan takia.

Onko Sinulla apukeinoja, mitä? Mikä on syy lopettamiseen? Milloin lopetat? Onko sinulla tukiverkko?
I’ll survive this too.
«13456727

Viestejä yhteensä

• MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    No täällähän onkin sun uuden lopetuksen alku. Hyvä!
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• Jep! :) Toivottavasti muitakin ilmestyy, kun aikaa kuluu.
    I’ll survive this too.
  • No niin, toukokuu on alkanut! Täällä vaivaa hirveä tupakanhimo, pitäisi keksiä jotain puuhaa. Pihalla pitäisi kaivaa orvokeille ja pelargonioille paikka, puuhommat odottaa että pääsee saunaan illalla, siivoilla pitäisi taas hieman... Jotenkin en vain saa ahteriani ylös sohvalta. :D

Onko muita lopettajia? :blush:
    I’ll survive this too.
  • Voi kae. Nyt vaan persus ylös ja touhuumaan! Ja koitat vaan miettiä kaikkee muuta kun sitä tupakkaa!! Helppoohan täältä on huudella ;) :D ei vaan sulle nyt hurjasti tsemppiä toivotan❤ alku aina hankalaa mutta kyllä se siitä helpottuu!!
  • Ja toivottavasti saadaan toukokuulaisiin paljon uutta porukkaa :)
  • Hei, Miitu. :) Käytiin sitten jäätelökioskilla, kaupalla, huoltsikalla... en ostanut tupakkaa vaikka kaupassa mielessä kävikin, kun edellä ollut osti. :) Lämmitetään ruokaa ja tein munkkitaikinan nousemaan. Mies joutuu niiden paistamisen jälkeen töihin, ärsyttää. Oli ihan muita suunnitelmia mutta taas on mentävä. Toivottavasti en sillä välin hae sitä askia... Kiitos tsempeistä! :heart:
    I’ll survive this too.
  • Et sinä sitä askia mihinkään tarvi kun sulla on ihania munkkeja siellä ;)
  • Hei, Miitu. :) Hain nyt askin niistä munkeista huolimatta, jotenkin hirveän apea olo. Kamppaileeko kukaan muu sen kanssa, ettei ihan täysin usko/luota itseensä? Minulla tämä vaihe. Sitä apua kyllä löytyy joka nurkan takaa mutta kun olen jo melkein asennoitunut epäonnistumaan, mikä ei tietenkään ole oikea ratkaisu eikä kanna minua pitkälle tämän asian kanssa... :/

Asetin nyt tuon savuttomuuden jatkamisen ajankohtaan 1.5 klo: 23.00 ja siinä pysyn. Huomenna on aikaa suorittaa itsensä tutkiskelua, kun olen koko päivän kuntoutuksessa. :) Kyllä se usko ja luotto sieltä löytyy taas, tahdonlujuutta ja jääräpäisyyttä minulla onkin vaikka muille jakaa. :D

Tänään on tiedossa grillausta ja sauna, ulkona sataa vettä joten onnea ensiksi mainittuun. Nyt pitäisi taas nousta sohvalla ja siivoilla sillä välin, kun mies on töissä.
    I’ll survive this too.
  • yritätkö lopettaa miehesi vai itsesi takia herää kysymys? mun äijä lopetti jo vuoden alusta ilman mitään apuja . mietin myös silloin että teenkö tämän siksi kun hänkin..
  • Lähinnä molempien, jos niin saa sanoa. Tiedän hyvin, että voisin jatkaa tupakointia eikä miehellä olisi siihen mitään sanottavaa. En silti halua, omaa terveyttä ja rahojakin ajatellen. On vain vaikeaa uskoa itseensä, että tähän oikeasti pystyy.
    I’ll survive this too.
  • Hellurei!
    Itse lopetin viime vuoden puolella 2kk ajaksi tupakoinnin kokonaan, mutta ratkesin sitten uudelleen ulkomaanreissulla.
    Nyt alkaa taas sauhuttelu riittämään oikeasti ja huomisesta eteenpäin olen tässä mukana! :)
    (Viimeisen tupakkani kylläkin poltin tänään, 1.5.2019 klo 20)
    TSEMPPIÄ KAIKILLE!

Haluaisin myös kysyä teiltä, onko muilla tupakoijilla tupakkayskää ja liman-/tervannousua keuhkoista ILMAN mitään sairautta (esim. keuhkoahtaumatauti...)??

Olen siis itse tällä hetkellä 19v tyttö, jolla noita molempia ongelmana. Olen tupakoinut 07/2016 eteenpäin, eli pian 3v. Urheilen aktiivisesti, satunnaisesti tullut huimauskohtauksia ja raskaan urheilusuorituksen (esim HIIT-treeni) jälkeen kestää hengitys palautua ja tuntuu ettei happi riitä... Pelkään kovasti alkavaa keuhkoahtaumaa. Rauhoittavat ajatukset yöhön ovat toiveena
  • Hei, wenskuujstumppaa. :) Minusta sinun ei kannata olla huolissasi. Minulla samankaltaisia oireita (huimaus ja hengästyminen) ja diagnoosi on rasitusastma. Elikkä saatan joutua käyttämään avaavaa, jos olen suorittanut jotain oikeasti vaativaa urheilullista toimintaa. Myös tuo limannousu on normaalia tupakoijalle ilman mitään vakavaa sairautta. :) Jos sinua hirveästi pelottaa, voit käydä terveyskeskuksessa hoitajalla, hän katsoo sitten eteenpäin lääkärille ja niin edelleen. Olet kuitenkin tupakoinut niin vähän aikaa, että olisi todella huonoa tuuria, jos sinulla olisi jokin vakava tauti.
    Käytätkö mitään apukeinoja vai menetkö ns. ”luomuna”? :)

Hyvää yötä täältä, toivottavasti. Meinaa tämä nukkuminen taas olla vaikeaa...
    I’ll survive this too.
  • Huomenta kaikille! :)

Sorruin sitten hammastahnan lisäksi ostamaan askin tupakkaa... Nyt täytyy oikeasti alkaa tehdä ajatustyötä siitä, miksi lopetan ja kenen takia. Täytyy alkaa luottaa ja uskoa itseensä. Varmaan nuo tupakat tulee nyt poltettua ja sitten jatkan savuttomuutta. Haluan sinne Ähtäriin ja haluan sen kirjan. Enkä halua haista pahalle. En halua, että suussa maistuu pahalle. Kirjoitan nyt omat ajatukset tänne:

- kenen takia lopetan? Itseni. Hieman miehen ja läheisten takia. Haluan terveyteni takaisin.

- miksi lopetan? Terveyden ja rahan takia. Haluan kirkkaamman ihon ja silmät, raikkaammat vaatteet, hengityksen ja hiukset. En halua hengästyä, haluan nukkua paremmin, kunto olisi parempi, jaksaisin juosta. Rahaa jäisi enemmän.

- miksen usko ja luota itseeni? Minulla on riippuvuus. Aivoni ovat mukavuudenhaluiset. Mielenterveysongelmat vaikuttavat.

- miksi luottaisin ja uskoisin itseeni? Tässä on selvitty monesta. Koulunkin suoritin kunnialla loppuun vaikka menikin neljä vuotta, kun kehräsluu halkesi ja jouduin leikkauksiin.

Elikkä HUOMENNA SE ALKAA. Ei enää tekosyitä. Ei selityksiä, miksei voisi.

Näin. :) Yökin tuli sitten nukuttua sen jälkeen, kun kahdelta tänne kirjoittelin. Nyt olen kuntoutuksessa odottamassa ohjaajaa ja saan toivottavasti sen huoneen sitten. :) Mitä muille kuuluu? :heart:
    I’ll survive this too.
  • Siis nyt on pakko kysyä että oletko sinä kae sama henkilö kun ninni89? Onko mulla menny jotain ohi?
  • Heippa, Miitu. :) En ole, sitä olen naureskellut, että on jonkin verran samaa hänen kanssaan. :’D Eikö hän jäänyt nyt pois Stumpista vai käsitinkö jotain väärin? :/

Täällä menee kivasti. Seuraava haastattelu yhdeltä ja jo nyt mietitään työpaikkaa. :) Olen iloinen.
    I’ll survive this too.
  • Jaahas. Sitten pitänee pyytää anteeksi erehdystä, vaikken sitä siis pahalla tarkottanutkaan. Kovin oli vaan saman sorttista tekstiä. Eli anteeksi jos loukkas!
  • Äh, Miitu, älä turhaan pyytele anteeksi, en loukkaantunut. :heart: Inhimillinen erehdys! :)

Jaahas, toverit, minulle tarjoutui työpaikka. Sinne maanantaina juttelemaan ja jos hyvä tuuri käy olen töissä viikon päästä. :heart: En olettanut, että asiat etenisivät näin nopeasti mutta ei todellakaan haittaa. :) Vielä on tupakoita jäljellä mutta jos en ehdi niitä polttaa ennen yhtätöistä niin sitten heitän loput roskiin, huomenna en enää polta vaan laitan laastarin 23.00. :)

Mukavaa iltaa kaikille, enää huominen niin taas on viikonloppu (ja minä menen katsomaan pandoja)! :heart:
    I’ll survive this too.
  • Oho :o onnea työpaikasta! Ja huomenna ei sitten polteta! Ei vaikka kuinka tekis mieli ja taivas tippuis niskaa.. eijei!! Kyllä sää siihen pystyt jos vaan haluat! tiedät sen itekki!! ❤
  • Kiitos onnitteluista ja tsempistä. :heart:

Jaahas, toverit, löysin kympin kukkarosta. Kaikki varmaan arvaa mihin se meni... Joten nyt taas uusi yritys huomenna. Huomenna sitä kymppiä ei enää ole, tiliä en voi käyttää enkä kehtaa pyytää keneltäkään rahaa tupakkaan.

Tästä lähtienkun pahin tupakanhimo tulee, tulen lukemaan Stumppa, juon vettä pari lasillista ja ehkä syön jotain kevyttä. Jos ei näillä mene ohi niin lähden lenkille. Kaippa se tästä lähtee sujumaan... Miten muilla menee? :)
    I’ll survive this too.
  • Eihän me nyt näin tätä hommaa sovittu! Oletko kae aivan varma että pieni tauko tästä lopettamisyrittämisestä ei tekis hyvää? Ite mietiskelin n. Vuoden lopettamista mutta en edes yrittänyt lopettaa tuona aikana. Päinvastoin poltin vaan enemmän, niin paljon että alko tuleen vähä stoppi vastaan. Ja tietenkään EN kannusta siihen että lakkaat yrittämästä ja vielä vähemmän kannustan siihen että polttaisit vielä enemmän. Mulla tulee vaan semmonen olo, että et ihan itse ole valmis lopettamaan, vaan tekisit sen esim. miehen taikka jonkun muun tämmösen asian takia. Niin taikka näin kunhan mietit asioita tarkkaan. Mutta muuten täältä tsempit sulle ❤
  • Heippa, Miitu. :) Kiva kun käyt täällä! Ei sovittu, ei. 8’D Olen mä tuota taukoa miettinyt ja nyt on se kestänyt nämä pari päivää. Nyt on vain asia niin, että jos haluan Ähtäriin ja yhden kirjan niin en saisi polttaa enää askiakaan tämän jälkeen. Ja voin sanoa, että harmitus on suuri, jos tuhlaan nuo rahat tupakkaan. :/ Olen tässä miettinyt syitä pääni puhki ja lähinnä tulee mieleen kuinka ärsyttää, kun edes 20 kpl rappuja ei voi nousta hengästymättä ja lisäksi suussa maistuu pahalle. Sitten vielä rahanmeno päälle. Nyt kun siirryn ehkä töihin niin haluan pistää ”ylimääräiset” rahat säästöön. :)
    Kiitos tsempeistä! :heart:
    I’ll survive this too.
  • Hyvä! Oot siis selkeästi tehnyt ajatustyötä :) mutta hei! Nythän se lopettaminen on sitten helppoa jos sitä askia ei enää voi ostaa ;) :D
  • Wrouv82Wrouv82 Kymenlaakso

Tuli Miitu tekstistäsi mieleen, että itse toimin ennen lopettamistani täsmälleen samalla tavalla :smiley: Vedin röörit oikein kunnolla tukkoon - että varmasti on sellainen olo loppuelämän ettei yhtään ole jäänyt enää polttamatta.
    Kontrasti tähän oloon on huikea.

Tupruttelua 19 vuotta ~aski/pv - viimeinen tupakka 25.11.2017

• Kaikki mulle aina toitotti että vähentäisit pikkuhiljaa, mutta tiesin sen, että jos vähentäis, tupakka muuttuis mulle yhä tärkeämmäksi "palkinnoksi". Kun vetää enemmän kuin liikaa, niin ei sitä enää oikein haluakkaan.
    Ja nikotiinituotteista huomasin että turvaudun niihin liikaa. Ärsyynnyn kun kuitenkin tekee mieli tupakkaa vaikka kuinka korvaustuotteita käyttäs. Suusumute mulla toimi parhaiten, koska sain siitä kurkkuuni vähän sellasen tunteen kuin ois röökillä käyny.
    Kukin lopettaa tyylillään, mutta se on varma, että kaikilla tarvii olla motivaatio kohillaan. Hyvää viikonloppua kaikille ❤
  • MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    Niksapurkalla minäkin lopetin, mut motivaatio pitää olla kohillaan, sisua kans vähän, ettei ihan pienistä sorru. Niin ja kärsivällisyyttä. Ei se hetkessä tokene olotila eikä pysyvän savuttomuuden tunne. Foorumi oli mun henkireikä ja kaverit täällä.
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• Hyvää iltaa! :)

Minullakin vähän tuo, että polttaa vaikkei mieli tekisikään ettei se tunnu niin mukavalta. Nyt on viimeinen savukekin poltettu ja laitoin laastarin, suihketta ajattelin käyttää aktiivisesti myös nyt nämä muutamat päivät. Toivon, että nyt onnistuu, sillä työpaikalla ei ole suotavaa polttaa. Tsemppejä kaivataan! :heart:
    I’ll survive this too.
  • kyllä mullekkin esim äiti sanoi jo pari vuotta että lopettaisit .itsestä se vaan tarvii lähteä. enkä olis uskonut että pystyn tähän koska oon aina sanonut että olen niin heikko että lehdestä voi lukea koska lopetin.( eli hautausilmotuksesta)ja se heikkous itselle on tullut ajatuksena siitä että olen ollut aivan hirveä tapatupakoitsija....ja tähän juuri perustuu millä tyylillä tätä mennään. Likan avomiehen äidiltä kysyin työterveyshoitaja ollut koko ikänsä mikä on paatuneen paras keino tänä päivänä ja näillä tiedoilla ja lääkkeillä mennään nyt. yli kymmenen vuotta sitten sain zypan reseptin joka vanheni kaappiin...oli huolestunut lääkäri kun raksalla töissä oon ja tyrkkäsi sen väkisin. silloin ei ollut ajatustakaan lopetukselle...
  • Hei, riu. :) Minullakin veli käski lopettamaan vuosi sitten ja nyt on koko suku tukemassa. Se vain kun uskaltaisi luottaa itseensä enemmän ja uskoisi siihen, että tämä on mahdollista. Kyllä sekin sieltä varmasti tulee vielä, kun päiviä tulee lisää. :)

Takana nyt kolmisen tuntia. Vähän se tupakka kolkuttaa takaraivossa mutta kaippa tuosta yli pääsee.

Hyvää yötä kaikille! :heart:
    I’ll survive this too.
  • kuulin äidiltä viikko sitten että pikkuveli ollut kaks viikkoa lakossa. tuli meille ravien jälkeen viikko sitten .. kysyin polttamisesta joo ainaki aski mennyt sinä päivänä. sanoi vaan poltan jos poltan. nyt en ole kysellyt sen koommin...
  • Tuo on taas taktiikka, jota en itse noudattaisi. Joko lopetan tai en lopeta, vaikka lakko tarkoittaakin vain sitä, ettei polta jonain päivänä mutta seuraavana saattaa jo polttaa... No, jokainen tyylillään, itselläni tuollainen ei sopisi. :’)

Ihan kivasti mennyt tämä päivä, mies kehui että haisin eilen oksennukselle. :D Nyt en sitten tänään ole ostanut askia eikä tupakka hirveästi mielessä kummittele. Suihketta hommattiin lisää. :)
    Tänään ajattelin vähän ottaa alkoholia mutta ei sekään laukaise haluja polttaa. Miten muilla sujuu? :heart:
    I’ll survive this too.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.