Toukokuussa 2019 lopettaneet

2456742

Viestejä yhteensä

• Mukava kuulla että päivä on mennyt hyvin! Samoin täällä himojen suhteen, mutta ilmeisesti migreeni on hiipimässä. No onneks mun migreenit on ihan siedettäviä.. ei niistä kai sais valittaa.
  • Iltaa, Miitu. :) Mukavaa, että sinullakin on mennyt hyvin tupakanhimon suhteen. Migreeni on aina inhottava, tulee se minkä laatuisena tahansa. :/ Nyt vain särkylääkettä ja pimeään lepäämään niin kyllä se siitä. :heart:

Tässä voisi kai mennä pian nukkumaan. Huomenna odottaa se siivoaminen ja ei yhtään kiinnostaisi. :’) Pakko kuitenkin, että on mukavampi olla. Suihketta olen aktiivisesti käyttänyt. Laastarin olen taas unohtanut vaihtaa. :D
    I’ll survive this too.
  • ”Huomenta”. :D

Tässä heti herättyäni katselin jo tiliä siinä mielessä, että olisiko rahaa tupakkaan. Ja kyllä olisi. En tiedä lähtisinkö hakemaan, taidan kysyä mieheltä josko haettaisiin jäätelö. :) Ja ehkä tölkki colaa.
    I’ll survive this too.
  • Kyllä jäätelö on nyt parempi vaihtoehto.

• s. 1935
    • Polttanut 60 vuotta
    • Lopettanut 15.11.2015
  • Niin minustakin. :)
    I’ll survive this too.
  • Sun pitäis kae siirtää kaikki sun rahas miehelles ni ei tartte miettiä onko varaa ostaa röökiä :D
  • Tuo on hyvä idea, Miitu. :D Voisi nuo ylimääräiset rahat pistää aina säästöön eikä vaan pohtia, että tälläkin saisi tupakkaa.

Käytiin kaupassa, ei tarttunut tupakkaa mukaan. Jäätelöä, pizzaa ja limua sen sijaan ja ihan oma kahvimuki. :D Mies osti nuo joten edelleen se raha polttelee taskussa. :) Pitää keksiä sille käyttöä. Mies jo ehdotti, että pistäisin hänen lompakkoon. :D

Nyt pitäisi alkaa siivota, ei yhtään innostaisi, kun siinä menee taas useampi tunti. :/
    I’ll survive this too.
  • Eiksulla tosiaan voi olla yhtään rahaa taskussa, niin ettei se polttelis, että pitää tuhlata johkii??? Mua taas kyllä vähän polttelis, jos ei mulla olis yhtää rahaa taskussa :o

• Minulla on selvät suunnitelmat säästyneille rahoille. Auto tulee siihen ikään että pitää uusia renkaita. Syksyllä pitänee hankkia jo kesärenkaat ja viimeistään ensi keväänä talvirenkaat. Kun vielä joku keksisi talvirenkaat joiden ominaisuudet kestäisivät pidempään kuin kolme vuotta. Moninkertaiset testivoittajat ovat lyhytikäisimpiä. Merkin kesärenkaat ovat surkeat.
  • tuulantei2, onhan se niinkin, että sekin polttelee, jos rahaa ei ole. :D Olen kuitenkin liian tottunut siihen, että rahat ovat koko ajan lopussa että tällainen tuntuu oudolta. Mutta huomasin ajoissa, että minulla ei olekaan tuota summaa käytettävänä, sillä parit maksut eivät ole menneet edes katevarauksiksi ja lisäksi pitänee huomenna ainakin yrittää hakea antibiootit. :)

KessutPois, renkaat ovat aina hyvä ostos. :)

Tupakanhimo vaivaa edelleen, suihketta otettu ja Mynthoneita menee myös. Voisiko joku kertoa, miten tästä vaiheesta pääsee yli? :/ Alkaa ärsyttää, kun tätä jatkuu lähes koko päivä (hyvin pienillä tauoilla) eikä loppua näy. Kuitenkin käy niin, että käyn huomenna taas hakemassa sen surullisen kuuluisan "viimeisen" askin. Ja sen jälkeen haetaan lisää askeja ja unohdetaan koko Ähtäri. Voisin nyt mennä paukuttamaan tyhjää päätäni seinään.

I’ll survive this too.
  • miksi kae ilmestyy foorumille kun ninni poistui herää ajatuksia. kunhan heitin kysymyksen ilmaan.... kukin tyylillään mut ns. hyvän mauan rajat ylitetty jos oon oikees. täällä on kuitenkin ihmisiä tukea hakemassa tupakkaan liittyen
  • Voin minä mennä poiskin, riu, kun häiritsen sinua noin paljon. En jaksa etsiä tukea foorumilta, jossa osa vain tuomitsee. :)
    I’ll survive this too.
  • Ei täällä kenenkään tarkoitus ole varmaan ketään tuomita... Kaikki me yritetään lopettaa tupakointi ja jos ei ole hyvää sanottavaa toisesta niin kannattaisi kai olla hiljaa. Ei millään pahalla. Liityn tänne toukokuun lopettajiin.
  • Noniin noniin!! Sitten rauhoitutaan ja hengitellään ihan ens alkuun. Täältä ei tarvitse kenenkään nyt lähteä, varsinkin kun oon käsittäny, että meillä on täällä se sama tavote kaikilla. Kae on sanonut että ei ole ninni, niin se ei sitten ole ninni.. enkä mää kyllä keksi mitä se on keltään pois jos vaikka kae oliskin ninni?
  • Huomenta! Kyllä minullakin on käväissyt moneen kertaan mielessä että Kae on Ninni. Kirjoitustyyli on niin lähellä identtistä kuin voi olla. Mutta onko sillä kauheasti väliä? Ei ainakaan minua häiritse muu kuin ilmeinen tahtotilan puute. Kuten Vaari on monesti sanonut että se on ainoa jolla pärjää, muut ovat vain apukeinoja. Pitää siis olla tiukka ämmä tai äijä ja pistää itsensä kuriin.
    Ei siis riidellä joutavista asioista vaan pysytään erossa tupakasta tämäkin päivä, koskee koko porukkaa :)
  • Ps. Kae, kokeilepa sitä seuraavalla kerralla kun tupakanhimo iskee että et reagoi siihen lainkaan. Älä ota pastillia tai nikotiinikorvausta, olet vain rauhassa ja annat maitin mennä omia aikojaan ohi, se menee ohi, usko se. Meidän on opeteltava olemaan ilman nikotiinia ja röökiin liittyviä rutiineja, eikä sokerikaan hyväksi ole. Joillakin kaikkinainen reagointi pitää maittia yllä, siksi voi kokeilla olla reagoimatta mitenkään.
  • Ihana löytää tälläinen foorumi. itsellä takana sauhuttelua 30 vuotta, pari kertaa välissä polttamatta raskauksien aikana. Lopettamis yrityksiä takana lukemattomia. Nyt olen syönyt Champix 1,5 viikkoa ja eilen illalla poltettu viimeinen tupakka. Kiva lukea Teidän onnistumisia.
  • MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    Tervetuloa Sisupussi! Hienoa, että olet nyt jo savuton. Täällä kannattaa pyöriä ja kirjoitella myös ahkerasti. Kaikkinaiset tunnot kirjoitella auki, se on yksi foorumin voima. Oppii tuntemuksistaan ja itestään kun joutuu niitä miettimään. Täältä kyllä löytyy kannustusta ja kehuja, myös toisten neuvoja, jpita kannattaa kokeillakin.
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• Kiitos Melissa :) Täytyy käydä täällä ja kertoa miten sujuu
  • Huomenta. Joko draama on hälvennyt? :’D

Anyway, olen uusi täällä. Ajattelin nyt lopettaa kun tuo nykyinen aski tyhjenee. Takana jokunen vuosi polttelua. Apuna käyttelen niitä välineitä mitä lääkäri on suositellu. Tahdonlujuus ja kova halu onnistua kuitenki tärkeintä tässäkin hommassa.

En saanu viime yönä nukuttua kuin max. 4 tuntia, onneksi olen tämän viikon lomalla niin ehtii paikkailla.
  • Tervetuloa Sisupussi, jos nimimerkki kertoo asenteesta olet oikealla tiellä :D. Onnistumisen tunteeseen emme tässä vaiheessa tuudittaudu vaan rimpuilemme jotenkin päivä kerrallaan. Joskus se on helpompaa ja toisinaan nousee savu korvista. Tupakka ei ole vaihtoehto, asennetta kehiin.
  • Minun kokemukseni mukaan lopettaminen on mahdollista heikollakin tahtotilalla. Motivaatio on se tärkein, ilman sitä ei minulla olisi onnistunut. Täällä on vahvoja ihmisiä kuten esim. KessutPois ja Vaari, he pärjäävät sisulla, Meillä muillakin on mahdollisuus, samat metodit eivät vain päde meihin, joten ei kannata yhtä näkemystä tuoda ainoana totuutena.

• vko on oikeassa että motivaatiota tarvitaan ja se on keskeinen asia. Minä olen tarkoittanut likimain samaa kehottamalla asettamaan itselleen tavotteita, joiden saavuttamisesta saa voimaa ja tyydytystaä. Se ei kuitenkaan ole sama asia kuin vko:n tarkoittama motivaatio. Ymmärtääkseni hän tarkoittaa olemassaolon säilymistä kokonaisuudessaan.

Mieleen palautuu kaksi vuotta vanhempi veljeni, joka kuoli muutama vuosi sitten. Hänellä oli vaikea keuhkoahtaumatauti. Happisäiöiden kanssa loppuvuodet eli. Hän sai taudin -50 luvun alkupuolella olessaan rakennustyössä kesäapulaisena. Hänen tehtävä oli sekoittaa paljussa lämputkien lämpöeristeenä siihen aikaan käytettyä "hyvää" asbesti eristettä. Vettä paljuun, säkki kuumottiin siihen ja lapiolla sekoitettiin. Koko kesän teki tätä samaa työtä.

• s. 1935
    • Polttanut 60 vuotta
    • Lopettanut 15.11.2015
  • Hyvää alkanutta viikkoa vaan :)

Ehkä auttaa jos pitää mielessä että tämä on tupakoinnin lopettajien foorumi. Ja silloinhan on monasti pinna tiukalla ja hermo pinnassa. Sitä vasten voisi ajatella että palstan lukeminen on omalla vastuulla ja joidenkin kirjoitukset saattaa ärsyttää.

Ymmärrän riuta, koska varsinkaan alkupuolella ei ole helppoa pysyä savutta eikä sitä kamppailua yhtään auta se että joku kirjoittaa päivä päivän jälkeen että käy vielä sen yhen askin ostamassa ja huomenna lopettaa oikeasti. Tässä tapauksessa tuntuu, että huominen ei koskaan tule.

Mietin itse viimevuoden puolella jostain kirjoittajasta onko trolli. Niitähän varmaan kaikilille avoimille foorumeille ilmestyy. Huvinsa kullakin ja pitää yrittää laittaa itse suodatin kenen tekstejä lukee.

• Minä saatan sekoittaa tahtotilan ja motivaation, molempia tosiaan tarvitaan mutta olen ehkä niputtanut ne samaan läjään. Toisaalta motivaationi on pääasiassa rahaan liittyvää eli suomeksi saituus ja ahneus, varsinkaan jälkimmäistä en viitsi paljoa toitottaa :). Kyllä kympin säästö päivää kohti toimii motivaationa varsinkin kun taloyhtiössä kalliit remontit häämöttävät..eli muutto tai remonttien maksaminen ovat edessä.
    Terveysasioitakaan ei sovi unohtaa, vaikka en ole nuori eläkeikään on aina vaan enemmän aikaa kun se karkaa minun ikäluokkani käsistä. Viimeksi perjantaina fyssari oli vähällä nauraa minut ulos kun haaveilin eläkkeestä, työkyvyttömyyseläke on siis vain kaukainen haave, pakko siis jaksaa niin pitkään kun henki pihisee.

• MelisaMelisa Espoon etelärannikko

Mun täytyy sanoa, ettei raha pelannut mulle mitään roolia lopettamisessa. Nyt näkyy, et 30.000 euroa olisi säästetty. Jaa-a, missähän nekin on. Tupakkaan oli aina rahaa, työssä ollessa varsinkin. Nyt eläkkeellä vois tehdä tiukkaa. Sanotaanhan, että alkoholisteillakin on aina rahaa viinaan, vaikka perhe näkis nälkää.
    Ikä toi mulle vähän takarajaa. Olin sentäs 50+ lopettaessani. Mulla oli työkaveri, jolta löytyi keuhkosyöpä 10 vuotta lopettamisen jälkeen. Kuoli siihen alle 70 v. Isäni kuollut myös keuhkosyöpään alle 70 v. Pani miettimään, mitkä mahtaa olla omat mahdollisuudet. Oireita ei ollut, muuta kuin poskiontelotulehduksia, sit muutama keuhkokuume, mut harvakseltaan. Olin ollut vuoituhannen vaihteessa kerran purkalla 6 kk polttamatta, sit repesin taas. Tuon välin 3,5 vuotta olin sekakäyttäjä, töissä purkkaa, vapaalla tupakkaa. No, jätin sit sen tupakan pois.

Kyllä taisin mennä se terveys ja sen menettämisen pelko edellä. Mitään uutta ei lopettamisenkaan jälkeen ilmaantunut, muuta kuin painon lisäystä. Yhdessä supertarkassa TT-kuvauksessa löydettiin keuhkoahtaumaa, mut niin lievä, ettei siitä ole edes oireita. Kuvauksia tehtiin jonkun tulehdustekijän löytämiseksi. Olin menossa kahteen keinonivelleikkaukseen, joten kaikki piti selvittää. Silloin etsittiin moneen kertaan syöpääkin. Kun sitä ei v. 2016 löydetty, huokasin helpotuksesta. Sain ns. terveen paperit.

Terveys ja hyvä kunto menee kyllä rahan edelle, mut ymmärrän rahankin motivaatiotekijänä, varsinkin nuoremmilla. Mikä vaan, mikä antaa sen voiman ja asenteen, että pärjää myös ilman tupakkaa.

40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• Huh, täällähän tapahtuu :o

Koska tää on keskustelupalsta, ni tuon oman näkemykseni vielä tähän soppaan: Ite oon sählänny lopettamisen kanssa samalla tavalla ku kae (jonka kirjotukset myös miun mielestä tuovat mieleen ninnin, mikä taas ei miuta haittaa mitenkään) Mutta asiaan. Aikoinaan joissain ketjuissa oli muistaakseni kanssa puhetta siitä, et jos on lopettanu, ni on lopettanu. Jos savuttelee päivittäin savut, joka toinen päivä tupakan, viikon putkeen tupakkaa, onko sillo lopettanu? No ei tietenkää. Sen takia ite olin itselleni aina tiukka, et jos repsahti pahemmin ku yhen kerran, laskuri nollille. Tai siirryin päätöksen tehneiden tai harkitsijoiden puolelle ja sitte ku taas tuntu et "Hei, nyt onnistuu", ni takasin 0-laskurilla uudestaan epäonnistumaan. Tätä saatto tapahtua viikottain, ainakii kuukausittain, muttei muistaakseni päivittäin, vai muistaako Melisa-täti paremmin :lol:

Ja forumin säännöthän tietysti ois hyvä vilkasta liittyessä ja aika-ajoin muutenkii ;)

9.3.2019 klo 17.15 -vihdoin lopullinen lopetus  <3 
    Nikotiiniton 17.3.2019 klo 18.00 
  • Säännöt on toki hyvä lukea, eikö muun muassa väittely ollut kiellettyä? :open_mouth: Mäkin ymmärrän riuta, kyllä itteäni häirittee jos joku ”lopettaa” ja ilmoittelee sitten jatkuvasti ostaneensa askin. Lopettanut on aina 0-linjalla, lakko on asia erikseen kuten muistaakseni kae tänne kirjoitti?
    Ymmärrän kuitenkin myös kaea (vai miten tuo taipuu), lopettaminen ei ole helppoa ja jos ei itse ole ns. sujut asian kanssa niin siitä ei tule mitään. Hänen kannattaisi miettiä mitä haluaa eniten ja ottaa tauko ja miettiä. Kaikella hyvällä siis.

Mitä tulee tohon lopettamiseen niin itsestä sen pitää lähteä. Täytyy olla itsensä paras kaveri ja kannustaa ja tukea tiukassa paikassa. Seiso vaikka peilin edessä ja sano itsellesi: ”pystyit olemaan tämän päivän savuton, mahtavaa”. Kehut toimivat aina. Itsellä takana puoliso, äiti ja sisarukset mutta eivät he tätä tee puolestani. Oma terveys ja hieman raha takana, olisi kiva saada enemmän säästöön ja pystyä vaikka juoksemaan.

Katsotaan mikä ääni meikäläisellä on huomenna kellossa, uskoisin että sama. Olen niin perhanan tympääntynyt käryämiseen. Mukavat päivän jatkot itse kullekin.
  • Samoilla linjoilla muiden kanssa monesta asiasta ;). Lopettamiseen olisi hyvä olla muitakin syitä kuin se ettei taskussa juuri nyt ole rahaa. Aika hyvin on päivä mennyt, rööki ei ole pyörinyt mielessä. Tekemistä on ollut kyllä ihan riittävästi eli ei ole ollut aikaakaan miettiä kessuttelua.
    Sitä piti sanoa että kyllä kaikilla on pinna vinkunut vuorollaan mutta aina on joku jolla on tervejärkinen päivä ja jutut on saatu oikeille raiteille aika nopeasti. Hyvin toimiva palsta.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.