Toukokuussa 2019 lopettaneet

1205206208210211218

Viestejä yhteensä

• MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    Loppuu ne kaipuut ihan varmasti. En muista missä vaiheessa, kai siinä meni vuosia. Tai ei ehkä niinkään paljon. Taitaa kyllä olla perskohtainen juttu. Itse mietin kaupan kassalla, et miten mahtais vaikuttaa niksapurkka nyt. kaikkea hullua tulee mieleen.
    Olen katsonut parikin kertaa tyttäreni kanssa sitä Bohemian rapsodia. The Queen oli mahtava bändi ja musiikki :o
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• Komppaan edellisiä Queen-kommentteja. Rhapsody pitää kattoa uusintana joku kerta, näytti olevan tuolla suoratoiston listoilla. Pari kertaa myös tullut katsottua myös se youtube-vertailu siitä live-aid konsertista, missä toisella puolella oikea taltiointi Freddy Mercuryn ja toisella Rami Malekin "esittämänä" :)

• Kiitos @KessutPois ja @Tirena :heart: Samalla tiellä jatketaan!

Lidl onkin mun lähikauppa ja silloin tällöin heittäydyn villiksi ja kokeilen jotain uutta, kuten nyt kivennäisveden uutta makua :joy: .
    Pääosin en pidä niistä ja siksi tulee kovin vähän enää kokeiltua. Mies kyllästyi juomaan mun energiajuomat, kun en tykännytkään. Silti piti ostaa eri makuja, jos vaikka just tämä olisi hyvää :smiley:

Rhapsoryn voisikin katsoa uudelleen…
  • Kolmen päivän nelivetoautojen orgiat ehkä tällä kertaa hetkeksi ohi. Huvitti kun vauraammassa kaupunginosassa sähköautot oli haudattu tallien perukoille ja kaivettu raskaampi talvikalusto esiin. Merkki - ja mallivalikoimaa löytyi, Porsche Cheyenne oli runsaslukuisimpana edustettuna ehkä kompaktin kokonsa ansiosta. Rikkailla on isot talot pienehköillä tonteilla, pihalle ei mahdu jättimaasturia.
    Söi kyllä naista kun pienenkin pysähdyksen jälkeen piti sutia auto puhtaaksi lumesta. Jos olisin polttelevaa lajia varmaan olisi aski mennyt lumitöitä tehdessä vaikka teinkin vain vähimmän mahdollisen eli silmänreiät tuulilasiin :D.
    Koira nautti lumesta, hyppi umpihangessa tasajalkaa upotakseen sinne uudelleen. Vahva se on, pomppisi kai koko päivän.
    Eläkeläistätikin putsas kolmeen kertaan yhden päivän aikana. Sit pääsin kauppakeskuksen lämpimään halliin ja sainkin kerralla kaikki jäätkin pois. Kunnes seuraavana aamuna oli taas lumitöitä. En tykkää talvesta, totean vain.
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• Olen koko syksyn haaveillut pyjamapäivästä, ja nyt olen ollut lomalla, enkä ole halunnut lähteä kotoa mihinkään, kun kerrankin sais olla :) No sitten kun piti lopulta nöyrtyä ja lähteä ruokaa hakemaan, olikin auton kuorrutus melko kiinnostava... kovan pinnan alla oli paksu lumikerros, ja sen alla vielä uusi jääkerros ja toinen lumikerros! Ei ihan tuosta vain lähtenyt harjalla! Kove pinta piti ensin kopsauttaa poikki että sai lumikerroksen liikkeelle. Se ihan alimmainen kerros sitten jo luiskahti paloittelun jälkeen melko hyvin. Yöllä unta odotellessa sitten lapaluun ympäröivät lihakset ilmoittivat että heidän mielestään moinen puuhailu ei ollut oikein kivaa. No ei minustakaan... satoi vielä jäistä tihkua koko ajan. Huomenna pitäis taas vääntäytyä liikkeelle. Siellä on jäistä ja liukasta ja kylmää ja kamalaa. Pimeäkin tulee jo heti aamukahvin jälkeen! Onko vielä pitkä aika kevääseen?
  • No sinäpä Kipax sen kiteytit: "jäistä ja liukasta ja kylmää ja kamalaa ja pimeäkin tulee jo heti aamukahvin jälkeen!"
    :joy:
    Jep. Talven iloja!
    Mietin just tänään, miten tappava paikka tämä maailmankolkka voi välillä olla ja kuka esiäiti tai -isä sai päähänsä että tänne jäädään.
  • Ihan totta SIKsak! Miten ne esisuomalaiset edes pysyivät hengissä jossain kuusen juurella oravannahkoihin kääriytyneenä? Se joka selvisi talven yli, päätti että täällä saa varmasti olla rauhassa, kun ei kukaan muu ole niin pöljä että tänne haluaisi? :D
  • Ja onnea @SIKsak 1v 10 kk johdosta!
  • Teoriani mukaan kivikautiset esivanhempamme pitivät näitä arktisia alueita pöpilänä jonne yhteisöön sopimattomat karkoitettiin vain kirves mukanaan.
    Heitä oli kuitenkin niin runsaslukuisesti että naapurikateus sai alkunsa. Se tunne kun vaellat päivän morjestamaan lähinaapuria ja heidän kotiluolassaan komeilee karhuntalja kun itse joudut tyytymään vain minkin ja naalin taljoihin.
    Siitä lienee alkunsa saaneet myös kirves - ja perhemurhat.
    Aiheesta saa revittyä paljon huvia :D
  • Ei ollenkaan huono teoria tuo! Mahtoiko se olla Juhani Ahon Juha, joka näki lastun tulevan jokea pitkin, ja otti kirveensä ja lähti tapaamaan uutta "naapuria"? Semmoinen on meidän metsäläinen luontomme! Pitäisi kyllä lukea se uudestaan - luin sen niin lapsena etten muista enää kuin pieniä paloja.

• Eih! Loistava teoria :joy:
    Mä en ole käyttänyt autoa muutamaan päivään, enkä tiedä uskallanko mennä edes lähelle sitä…
    Tatusa, sulla hyvä postaus uusille tammikuulaisille. Myös muita hyviä juttuja siellä. En enää itse sinne lähtenyt kirjoittamaan. Parhaat neuvot tulee nuoremmilta.
    Saas nähdä juu, miten auto tänään kaivetaan esille. Eilen kävelin kauppaan ja takas n. 2 km. Just sen verran huono keli, et jotenkin rasitti. Lumimöhnää maassa ja askeltaminen raskasta + kassit.

• Minä palkitsin haasteellisista oloista kunnialla selvinneen autoni hemmottelulla. Huoltiksen itsepalveluhallissa sulattelin siitä lumet, pesin sen ja otin vielä kurakaukalotkin sisään pestäviksi. Kuivasin tietty huolella ovien reunat ja bensatankin luukun.
    Mietin vielä tuota muinaiselämää. Parinmuodostus saattoi olla hankalaa. Testosteronihuuruileva hampaisiin asti aseistettu muinainen skandiaatami on saattanut saada melkoista tuhoa aikaan Eevaansa etsiessään. Siinä on voinut pää pudota muutamalta kilpakosijalta ja huilatessaan vielä hutkittu hengiltä jokunen lohikäärme. On voinut olla myös supliikkimies ja läjä soopelintaljoja valuuttanaan lähtenyt prinsessaansa etsimään.
  • Minunkin täytyy tänään lähteä kaivelemaan taas autoa esiin. Kylmenevääkin perhanat lupaavat :) Autorassu! Olispa sille lämmin talli! Näinä aikoina ei oikein noi ostosparatiisitkaan houkuttele, vaikka siellä saisi auto vähän aikaa lämmitellä. Noh, ei talvi ole vielä lähelläkään loppumista, joten pahempaakin voi tulla!

Kauhean ronkeli ei muinaisaatami (tai -eevakaan) varmaankaan ole voinut olla, kun valinnanvaraa on ollut vähänlaisesti. Tosin jonkun kymmenen henkilön "kylän" pomon tytär on ehkä voinut olla pikkuisen valikoiva :) Risto Isomäki on kirjoittanut noista Suomen muinaisajoista kirjan "Viiden meren kansa" jossa oli pieniä tarinoita sen ajan elämästä. Se oli itse asiassa tosi mielenkiintoinen, ja vähän harmittaa kun piti eräpäiväkiireessä se lukea tosi nopeasti, enkä ehtinyt oikein syventyä tunnelmaan. Saati että muistaisin mitään... muuta kuin että hylkeenpäitä putkahteli veden pinnalle sieltä täältä :) Vahvemman oikeudella silloin myös kanssaihmisiä ryösteltiin, joten ei se mitään idyllistä ole ollut, vaikka säitä ei otettaisi huomioonkaan!

• Kiitos Kipax! Kahta vuotta kohti mennään. Siinä samalla tulee muuten kuluneeksi kaks vuotta tän koronahärdellin alusta. (Lopetin polttamisen n. viikkoa ennen Marinin tiedotustilaisuutta ja silloin säädettyä sulkua elikkäs ekaa "lockdownia".) Siis jo kaks vuotta tätä..!

KP: uskon tuohon pöpiläteoriaan. Ei skandiaatamit ja -eevat tänne varmaan vapaaehtoisesti oo tullu :joy:
  • Hihih mitäs me pöpiläläiset :D

Mulle on jäänyt mieleen perjantai 13.3.2020 jolloin kalenteri tyhjeni täysin, ja kaikki peruuntui, melkein koko kevääksi. Saas nähdä miten tämä kevät menee, kun nyt tartuntatilanne on valtavan paljon pahempi kuin silloin! Ja muistan kun oli etelänmatka varattuna toukokuun 20. päivälle juhlistamaan mun yksvuotisia... jäipä sekin tekemättä, ja kaksvuotisetkin (olen siitä edelleen katkera :D )

Kävin tuossa lukaisemassa tämän vuoden tammikuisten poteroa, kun siitä mainittiin. Onpa kyllä ihanaa että nuo ajat, kun piti tunteja laskea, ovat jo aika kaukana takanapäin! Muistan hyvin miten jokainen päivä oli ihan hillittömän pinnistelyn tulos, ja kolmantenatoista päivänä meinasi jo usko loppua, että helpottaako tää ikinä. Sitten aika pian helpottikin jo vähän! Aatella että siitä on nyt jo niin kauan, kun silloin tuntui ettei aika etene lainkaan!

Sitä on alussa vaikea uskoa, et tupakanhimo todella joskus helpottaa.
    Tänään laitoin kukkia facebookiin, ei ole se nainen enää Stumpissa, mut 13 vuotta nyt polttamatta.

• Kiitos @Melisa, toivottavast on jollekin apua.

Tänään on mun lähdettävä autoilemaan :s pidemmälle kauppaan ja niinkin tärkeään rientoon kuin kulmakarvojen nypintääm ja värjäykseen :joy:

Kyllä hiukam jo kaipaisi normielämää, yllättäen. Tuppaan erakoitumaan tähän pääkaupunniseudun lähiöön tapaamatta ketään. Olisi kiva käydä normisti ulkona syömässä, leffassa tai jollain pidennetyllä vklreissulla Euroopassa. Mutta ei…

Onneksi lopetin keväällä, niin se eka kesä meni jo. Syksy oli helppoa jo ja tää talvi ääreishelppoa, kunnei tarvi värjötellä ulkona.
    Huono puoli on se, etten muista päästää koiria erikseen ulos takapihalle :joy: tai putsata terassia lumesta. Kunnei siellä oleile, niin miksikäs? Jäi näemmä istuintyynykin tuoleineen ulos…

Mä oon ihan lössähtänyt, fyysisesti ja psyykkisesti. Mut ite ittensä ylösrakennettava, ei sitä kukaan muukaan tee.
    Kuulun moninivelrikkoisena tietenkin Nivelyhdistykseen, joka tarjoaa lehden ja joitakin jumppakursseja ja allasjumppaa pääkaupunkiseudulla. No lähellä ei ole ollut yhtään ja kalliita olivat. Nyt ei tietenkään mitään, kun paikat on suljettu.

Nyt innostuin asahi-terveysiikunnasta. Teams-yhteydellä eka 45 min. tänään. 17 kertaa kevään aikana ja netissä on ohjeita omaehtoiseenkin harjoitteluun, jos löytyy itsekuria ja tulee tehdyksi. Siinä on otteita joogasta mm. hengitys, sitä vuosia harrastin kun työnantaja tarjosi. Sitten qigongista eli chikungista, jossa on usein tarina mukana. Muistan jossain kurrssilla kuinka meren aallot tehtiin jne. Liikkeet tehdään seisten.

Asahi on Suomessa kehitetty ja ohjaajia on ympäri Suomea, yksi heistä muuten ex-Sleepy Sleepersin Jore Marjaranta. Asahin pitäisi vaikuttaa myös psyykkeeseen, rauhallinen hengitys on yksi avainjuttu, kuten joogassakin.

Toinen ryhtiliike on vaikeampi, julistin itselleni Herkuttoman Helmikuun. Fiksua, kun on vain 28 päivää ;) . Helmikuu siksi, että 30.1. vietetään lapsenlapsen 7-vuotispäiviä ja silloin vielä meinaan vetää kakkuakin. Tarjoilin ideaa facessakin. Saas nähdä saanko muita mukaan. Ajattelin ekana luopua karkeista, niistä muodostunut paha tapa mutustella lukiessani, ja mä luen paljon!!! Toisena viikkona kahvipullista, seuraavana jätskistä (en paljoa kyllä syö). Näillä mennään. Taas on julistettu, joten pakko kait toteuttaa.

Hyvää jatkoa tälle vuodelle, pitkästi on edessä vielä...

• Yks asiakas on kovasti tykännyt siitä Jore Marjarannan jutusta - toivottavasti se on sullekin hyvä!

Minä se vasta lössähtänyt olenkin :) Syksy oli rankka, joten nyt olen salaa vähän tyytyväinen kun korona taas on hiljentänyt kalenteria. On tässä jotain kuitenkin, mutta ei pitkiä raskaita päiviä ja viikkoja, niin kerkiää sitten huokailla kotonakin enemmän. Talviunien aika tässä olis! Jumpat ja kaikki harrastukset on taas tauolla sattuneesta syystä, joten kunto laskee ja maha kasvaa. Vireystila on iilimadon luokkaa... mikään määrä kahvia ei auta. Eikä tuo pimeys ulkona varsinkaan auta! Ihan just en pysty ryhtymään herkuttomaan helmikuuhun, ellen sitten nuku koko helmikuun ohi :)

Joo, maksoin tästä koko kevään (1 x vko) satsista 41 euroa. Tämän puserran läpi kyllä. Seurasin siis tabletin kautta tuntia, joku vanhempi mies sitä ohjasi, mut hällä väliä. Kunhan kuntosalit ja uimahallit aukeaa, menen taas. Tosin kuulin, et tuo 200 m päässä oleva sulkeutuu rempan takia kun Matinkylässä aukeaa uusi uimahalli. No katellaan. Oon kyllä itteni omaehtoisellakin jumpalla pitänyt kasassa, joten eikähän se siitä. Kävellä pitäis kans, kunhan ei olis noin liukasta.
    Mässyttäminen on suurin syntini :'(

• Herkuton helmikuu sopii kyllä - vireys on samaa luokkaa Kipaxin kanssa paitsi töissä loppuaika sitten sinää tuijottaessa tai telkkua :) Jos olisi mahdollista horrostaa jossain avaruuspömpelissä kesään saakka niin olisin jo majoittunut - siinä voisi sitten unissaan hoidella työt, että fyrkkaa tulee tilille ja pitää kesälomat hereillä ollessaan! Painoa ei kerry eikä lähde - herkuttelua on lähinnä cashew-pähkinäkourallinen puuroannoksen päälle ripoteltuna. Kiitos muuten kahvit-väärään-kurkkuun -hekotuksista skandiaatamia miettiessäni :D

• Täällä huutelee myös yksi totaalilössähtänyt. Kaksi viikkoa olin sairaslomalla, kun työtapaturman takia tarvittiin vähän tikkiä sormeen. No, sepä on mahtava tekosyy hengailla sohvalla ja syödä jäätelöä, laskiaispullia, ruunebergintorttuja ........... Uimahalli meni kiinni, niin ei mitään liikuntaa, ja ei edes kiinnosta. Kiva, kun kaikki ympärillä on aloittanut joulun jälkeen terveellisen elämän, ni mulla ihan päinvastoin. Masentaa.... Täytyisi saada jostain inspiraatiota, että saisi itsensä ruotuun.

16.8. 2020 klo 23.05 viimeinen tupakka

• Mitä jos oltaisiinkin tämä synkkä talviaika vain sovinnolla horroksessa ja käperryttäisiin sohvannurkkaan filtin alle kevättä odottamaan? Ja sitten kun kaikki innokkaat uuden elämän aloittaneet ovat jo väsähtäneet ja uudenvuodenlupaukset on rikottu, noustaiskin me kevätauringon kanssa virkeinä ylös ja ruvettaisiin vasta sitten liikkumaan ja laihtumaan? :D Jos elämän mittakaavassa katsotaan, niin mitä nyt muutama kuukausi tuntuu missään vaikka oikeasti vain annettais olla? :)

• Kuullostaa hyvältä Kipax. Musta tuntuu, et tarviin just sitä kevätaurinkoa ja valoa, että pääsen tästä horroksesta. :smile:

16.8. 2020 klo 23.05 viimeinen tupakka

• Heippa vaan kaikille, piti tulla kattoon Miten täällä menee ja hyvinhän tääl on asiat ;) Itseäni ei nyt tää talvi nii rassaa kunhan ei oo kovin liukasta. Kaikilla vuodenajoilla on puolensa .
  • Mä havahduin tuossa puolessa välissä tammikuuta, että mulle on taas jäänyt suklaan syöminen pahasti päälle.
    Siis aamukahvilla pari kolme suklaakeksiä, pari kolme palaa suklaata. Sama toistuu joka kerta, kun juon kahvia. Ja minähän juon usein kahvia. Ja sitten vielä suklaata telkkaria katsellessa myöhään illalla. Keksit on vieraan varaa, jotka syön aina itse ja ostan uuden paketin tilalle jne. Suklaata riitti jouluna ja joulun jälkeen. Ostan vielä lisäksi tummaa suklaata, koska se on terveellistä, mutta yli puoli levyä päivässä, sillä tuskin on enää mitään tekemistä terveyden kanssa :D
    Ja arvatkaa kiristääkö housun vyötärö!

Aloitin siis suklaa lakon kolme päivää sitten. Kaffin kans makeen nälkään menee nyt hätä tapauksessa 1 kaurapaahto ja päällä appelsiinimarmelaadia.
    Yritän pysyä ilman suklaata helmikuun puoleen väliin asti. Toivottavasti pysyn kohtuudessa sen jälkeen.
    Yritän pysyä erossa myös muista herkuista, mutta en niiden suhteen ole ihan ehdoton.
    Vähän niinkuin "herkuton helmikuu" -hengessä mukana.
    Kiva jos tämä auttaisi siihen, ettei nappi lennä housuista!

• Jos liikuntapaikat on kiinni & ulkona sataa skandiukkoja ja -akkoja, lienee varsin ymmärrettävää, jos antaa vaan olla :smile:
    Nimimerkillä Villaviltin iloista on nautittu täälläkin! Koira käy osoittamassa eli tökkimässä vilttiä kuonollaan, jos tarjolla on pelkkä normihuopa...

Ite oon käyny salilla maski naamalla. Arvatkaa tuntuuko kevyeltä :grimace:
    Mutta tää oli paras ratkaisu minkä keksin. Nelkytä ihmistä kun hyörii ja hönkii vierekkäin, voipi tulla linko-efekti. Ja kuitenkaan en malta kokonaan luopua.
  • Herkuttelu on nyt jostain syystä jäänyt vähemmälle. Sain jouluna aika maltillisen määrän suklaajuttuja, ehkä vain puolisentoista kiloa ja suurin osa on vielä syömättä. Tähän aikaan vuodesta herkuttelen mieluimmin tulisilla keitoilla, pataruoilla ja etelän hedelmillä.
    Muu vireys on kyllä siinä mallissa että muumiokin varmaan näyttäisi rinnallani ADHD- henkilöltä. Rajoitusten vuoksi vähentyneet työt saan jotenkin toimitettua läpi ja nysvään joskus jotain pientä extraakin asiakkaiden iloksi mutta paljon muuta ei saa aikaiseksi paitsi niitä sörsseleitä.
    Koira purkaa energiaansa hangessa juoksemalla, tänäänkin lenkillä se nelisti melkein koko matkan suojalumessa pyörätien laidassa. Siellä tietysti ne hajutkin ovat, tuskin kovin moni antaa koiran haahuilla pyörätiellä miten sattuu. Jos lumikelit jatkuvat maaliskuun lopulle kuten normaalitalvena se muistuttaa varmaan keväällä jotain koiramaista bodaria, nyt se muistuttaa jalkapalloilijaa, muuten hoikka mutta paksut reidet.
    Sain lenkillä testattua uusia kitkapohjalenkkareita, jalat pysyivät kuivina enkä liukastellut, kitkapohjilla voi huoleti liikkua myös sisätiloissa tuhoamatta lattioita. Autossa nastat aina ja iänkaikkisesti mutta kengissä kitkat :D . Vielä kun löytyisi käsineet joissa kädet pysyisivät räntäsateella kuivina. Toki villa lämmittää märkänäkin mutta lampaannahkaiset käsineet menevät kuivuessaan vähän koppuroiksi ja sisäpuolen karva kuluu nopeasti pois.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.