Toukokuussa 2019 lopettaneet

1215216217219221

Viestejä yhteensä

• @Melisa , paljon voimia sulle ja hyvää juhannusta.

• Mulla on nyt ihan lomafiilis :)

Yritä vielä Melisa päästä mangneettikuvaan. Varsinkaan jos lonkkakuvasta ei mitään selviä.
    Sairaudet on kyllä syvältä...

Hyvää Juhannusta kaikille!

• Jaksamista Melisa teille sinne.
    Ja mukavaa juhannusta kaikille , nyt ainakin on ilmat kohdillaan :)
  • Juhannus on mennyt kotihommien merkeissä mutta vähän aikaa sitten tuli huippu- uutinen. Hurmuri- koira oli BIS 4 Liettuassa eli koko näyttelyn neljänneksi kaunein ja samalla siitä tuli neljännen maan valio sekä kansainvälinen valio. Tiesin aina että siinä on potentiaalia. Kakrun sukulaiset menestyivät Espanjassa ja lisää uutisia varmaan vielä tulee.

• MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    Onnittelut, Hurmurista ja Kakrun sukulaisistakin!
    Täällä on aivan sama onko juhannus vai normaali viikonloppu. Miestä rollaattorikävelytetän 1 km aamupäivisin. Ensi viikolla ehkä 2 x päivässä. Päivätoiminta loppuu heinäkuuksi, joten siinä meni sekin 6-tuntinen multa. Tänään kävin tyttären luona, katsoimme ekan osan Harry Potteria. No ensi viikonloppuna leffaan, pienet ilot, sano.
    Mut eipä valiteta, ei tämän enempää.
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• Hienoja koira-uutisia KessutPois!!
    Kurjaa Melisa, kun apu loppuu. Miten Melisa sun iskias jaksaa?
    Täällä myös normi viikonloppu menossa. Ja suoraan sanottuna niin nautinnollista, kun ei ole pakko lähteä mihinkään. Loma alkoi ja kelit on aika kohdillaan. Uimista ja ulkona olemista sen mukaan, mitä pystyy olemaan. Olen niin näiden kelien ystävä, kaikki ei tykkää, mutta minä nautin.

16.8. 2020 klo 23.05 viimeinen tupakka

• Onnittelut Hurmurille ja Kakrun sukulaisille! Rauhallista juhannuksenviettoa itselläni - vähän ystävien luona grillaamassa ja uimassa. Ihanaa kun on lämmintä ja aurinkoista, mutta mitenkähän sitä jaksaa alkavan viikon töissä? Kotonakin alkaa olla aika lämmin sisällä...

Paljon jaksamista Melisalle!

• Kiitos, välitän onnitteluja eteenpäin :). Tänään Hurmuri oli 'vain' rotunsa paras. Edelleen Liettuassa. Täälläkin aika normaalin viikonlopun oloista, sitä pyykkäämistä ja siivoamista, vielä pitäisi silittää pyykkejä. Toki terveellistä kesäruokaa eli uusia perunoita, vihreää salaattia ja pariloitua lohta. Niin kuuma että koiran kanssa pitää lenkkeillä niin aikaisin kuin sielu sietää, se on kyllä huolehtinut aamuherätyksistä samaan aikaan kuin arkenakin mutta lenkin jälkeen olen kellahtanut uudelleen unten maille. Aika levoton se nuori poika on kun tytöt vaikuttavat olevan juhannusfiiliksissä, kouhotus ei meinaa loppua ollenkaan :#. Vien sen kohta varmaan kylmään suihkuun :D. Alennusmyyntejä käväisin nopeasti katsomassa mutta käteen tarttui vain konetiskiainetta jota oikeastaan vain tarvitsinkin
  • Mulla alkaa olla sisälämpötilat sitä luokkaa että en käytä mitään koneita ellei ole ihan pakko... uimassa pakko käydä vähän väliä mutta näin illalla on pakko mennä kotiin yrittämään nukkumista pätsissä.

Olen muuten innostunut värityskirjoista! KPkos niistä joskus aiemmin puhui?
  • Melisa tiedämme, että olet muita tsemppaava lämminhenkinen ihminen ja yrität hakea aina jotain hyvää ikävistäkin asioista.
    Mutta joskus tuntuu että ikäviä juttuja tulee kasapäin. Ja jos se vähääkään auttaa niin kirjoita tänne vaan. Emme ehkä pysty auttamaan, mutta olemme kuulolla <3

• Joo Melisa, Tirena puhuu asiaa, emme voi muuta kuin myötäelää mutta sen teemme. Jos asuisin lähempänä auttelisin kykyjeni ja taitojeni puitteissa. Itse asiassa tekisi mieli tehdä markkinatutkimusta muille paikkakunnille mutta pk-seutu on asumisen ja logistiikan kannalta hankalaa aluetta. Kallista asumista ja lyhyetkin välimatkat vievät aikaa ruuhkien takia.
    Välillä on tehnyt mieli aloittaa värittäminen uudelleen, muutama kirja odottaa värejä :). Suosikkejani ovat Hanna Karlzonin ja Kerby Rosanesin kirjat, väreinä on Derwentin öljyvärikynät, pastellivesivärikynät ja perusvärikynät. Suosittelisin kyllä Faber Castellin isoa kynäsarjaa, on kallis mutta nyt voi löytyä alennetuilla hinnoilla. Googlaamalla löytyy kyseisten kirjojen väritettyjä kuvia Pinterestistä, erittäin kateutta herättäviä, kaukoidän ihmiset osaavat, muuta ei voi sanoa. Kannattaa tutkia värityskirjojen kuvia ennen niiden ostamista, eniten inspiroiva on se oikea :).
    Oikeastaan mukavaa kun arki alkaa, lupaavasti töitä taas tälläkin viikolla
  • Juurikin Kerby Rosanesin Worlds within wolrds -kirjaa värittelen - mulla on oikein kiva Derwenin vesivärikynäsarja, joka kyllä kuluu huimaa vauhtia tässä puuhassa :)

Pk-seudulla on paljon ihmisiä, ja sikäli palveluille kovasti kysyntää. Totta tosin on että eläminen on kallista ja etäisyydet hitaahkoja. Tosin onhan täällä lähiöiden ja Helsingin keskustan ulkopuolella paljon luontoakin ja liikennekin vetää kun ei asetu matkaan just pahimpiin ruuhka-aikoihin. Puolensa ja puolensa!

• Ahaa! Se onkin ennen näkemätön Rosanes, pitääkin katsoa Pinterestistä kuva- aiheet, minulla on Animorphia ja Mytomorphia, paljon yksityiskohtia ja suuria pintoja.
    Kakrun sisko oli Liettuassa molempina näyttelypäivinä rotunsa toiseksi paras, tarkoittaa sitä että uros vei voiton molemmilla kerroilla. Prinsessa on kuvankaunis mutta hyvin pieni, silloin näyttävämpi vaikka mahdollisesti vähemmän kaunis uros vie voiton, pikkuinen tyttö vain jotenkin katoaa kulisseihin. Kompensoisin itse koiran pienuutta näyttävällä vastavärisellä pukeutumisella, kyllä se tuomari koirankin sitten huomaisi.
    Nykyisin pk- seutu on jo niin laaja että siihen sisältyy jo Tuusulan, Porvoon ja Lohjan tyyppisiä paikkoja, ne kiinnostavat. Sinänsä huvittavaa kun katsoin myytäviä taloja kymmenen kilometrin päässä toisistaan, toinen oli Lohjan puolella ja toinen Karkkilassa, saman kokoiset, ikäiset ja muutoinkin samantyyppiset talot, hintaero oli hillitön, Lohjalla jo pk- seudun hinnat :# .

• Ps. Käsittämättömän upeita kuvia siinä Rosanesissa, tilaukseen menee :)
  • Joo, mua viehätti ne kuvat kyllä, olenhan muutenkin vähän scifi-innostunut todellisuuspakoinen :)

Se on kyllä jännä miten kaupungin raja muuttaa hintoja. Ennen tuo sama ilmiö oli Espoon ja Kirkkonummen rajalla, mutta nyt pitää mennä jo kauemmas jos haluaa kohtuuhintaista
  • editoi kesäkuu 28
    Lehtipisteissä on myynnissä äskettäin ilmestynyt Rosanesin uusin kantaaottava värityskirja :).
    Pk-seutu tosiaan laajenee koko ajan. Etätyöt toivat jonkin verran maallemuuttajia mutta se jää nähtäväksi pärjäävätkö siellä kun palveluita kuitenkin ajetaan alas. Tarpeeksi moni ei innostu kuitenkaan muuttamaan syrjempään ja hajaantuminen on niin suurta ettei muutama uusi asukas kuntaa kohti inspiroi palvelujen tarjoajia investoimaan tai kituuttamaan muutaman asiakkaan vuoksi

PK-seutu on kallista asua, en usko että muuten, mut vuokrat ja asuntojen hinnat ovat pilvissä. Olen sitä mietä, että täällä pitäisi maksaa korkeampaa palkkaa, koska samalla palkalla ei täällä pärjää kuin esim Salossa, Varkaudessa, Tampereella yms. Muutimme tänne Espooseen 18 v sitten, et mullakin olis lyhyt työmatka joskus. Ehdin nauttia siitä sen 8 vuotta, ylellistähän se olikin, suoraan ajoin parkkihalliin työpaikalla, sen hissin lähelle, joka vei taas suoraan melkein työpistelle.
    Mut kun myin Vantaalta 4 h, en saanut 3 huonetta Espoosta, lainaa piti ottaa. Ny mietinnässä taas muutto - ehkä. Vähän hankala talo, kun ei ole hissiä. Ehkä tässä vaan kituutetaan, kunnes mennään johki senioritaloon. Oon sitäkin miettinyt, et vaikka vuokralle, myis ja käyttäis rahat elämiseen ja asumiseen.

Mies ei löytänyt lompakkoa aamulla, kuljettelee taskussa, vaikka ei enää mitään osta eikä juuri maksa. Eikä käy kun mun kanssa kävelemässä. Lompsakko kulkee vetoketjulla suljetussa verrarin taskussa.
    Epäilimme sen jääneen eilen parturiin, joka on tosin meidän talossa. Parturi oli kiinni kun soitin. Se oli ainoa kodin ulkopuolinen paikka. Vähän taas säikäytti, mitä kaikkea pitääkään kuolettaa. Ei osannut parturissa maksaa kortilla, joten riensin sinne sit selvittämään maksua, oli käteistä 20 €:n ja 50 €:n euron seteli, mutta parturilla ei ole enää käteiskassaa. Näytin miehelle lähimaksun. Ei taatusti muista sitä seuraavalla kerralla. Löysin lomapakon nojatuolista, oli pudonnut taskusta, hän oli kyllä sen tuolin jo itsekin tarkastanut....
    Tällaisia mukavia juttuja monta kertaa päivässä.

No, taas on soitto vetämässä Terveyskeskukseen. Yli 2 viikkoa röntgenistä (lonkka) , eikä siitä ole mitään soitettu. Pitäis päästä puhumaan lääkärille, mut viimeksikin ulkomaalaistaustainen mies, eli ymmärtämisvaikeuksia molemmin puolin. Haluan magneettiin, koska alkaa iskias kroonistumaan. Viimeisen vuoden ajan sätkyttänyt oikea jalan hermoja. Haluan tietää misää kohtaa vika on ja mitä sille voi tehdä. Nyt antoivat vaan kipukynnyslääkkeitä. Ei ne leikkaa, enkä sitä tällä haekaan. Suhtautuvat yliolkaisesti eläkeläiseen. Jos olisin töissä, olisin saikulla. Nyt vedän tän huushollin ja miehen, ei se ole työtä, mut ruumiillista kyllä. Enpä juuri makoile.

40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• Ootko aatellut käänteistä asuntolainaa? Vieläkö semmoisia on... en ole asiaa tutkinut pitkiin aikoihin. Tosin hissin puutteeseen se ei auta!

Nyt peukut ja varpaat pystyyn että soitto terveyskeskuksesta vie lonkka-asiaa eteenpäin!

Lonkassa ei ole vikaa. Se kuvattiin v 2016 kun toiseen pantiin proteesi. Ei ollut siitä muuttunut. Eivät laita magneettiin. Ajattelin mennä omalla kustannuksella Synlabiin.

• Siis noi on kyllä niin kurjia juttuja, kun ei pääse millään magneettiin. Tyttärellä nyt kaksi vuotta selkä vaivannut ihan urakalla. Ja ei muuta, kuin särkylääkettä vaan koko ajan määrätään. Välillä ei pääse kunnolla kävelemään ja yöunet ihan karseita kipujen aikana. Välilevyn pullistumaa veikkaavat, mutta mitään ei tehdä, ennen kuin pidätyskyky lähtee. Huoh!
    Meinaa myös vissiin omakustannuksella magneettikuviin mennä. Jos saisi apuja, kun on kuvat matkassa.
    Joskus tuntuu, että ei oteta vakavasti näitä kipupotilaita.
    Ja sinulla on Melisa ihan tarpeeksi kaikenlaista, että kyllä täältä lähetän sinulle voimahalit!

• Kyllä kannattaa mennä vapaan pääsyn magneettikuvaan, ei maksa tolkuttomia ja on hyvin hyödyllinen. Julkisella eivät lähetä magneettiin koska kuvauksen tulos edellyttää usein kalliita toimenpiteitä joita ei vain haluta tehdä ja kirurgit kiristelevät hampaitaan kun eivät saa leikata.
    Erään ystäväni isän selkä alkoi kipuilla hyvin voimallisesti ja pappa on työelämässä vaikka ikää on jo reilusti. Todettiin hermopinne ja annettiin vahvoja särkylääkkeitä eikä puhettakaan leikkauksesta. Meni Synlabiin kun rampautuminen uhkasi, joku hermojuttu siellä oli, parin viikon sisällä Töölön kuuluisat kirurgit tekivät taikojaan ja setämiehen selkä tuli kuntoon. Siitä ei ole tietoa menikö myös leikkaukseen omakustanteisesti mutta ei kuitenkaan maksanut tolkuttomia kun ei tarvinnut luita sahata.
    Monilla paikkakunnilla rakennetaan vuokra- asuntoja senioreille, niissä on alaikäraja :) , omalla paikkakunnalla entisestä sotaveteraanien vuokratalosta on tullut senioritalo kun veteraanit kävivät vähiin. Kummitätini asuu siinä ja on hyvin tyytyväinen, on sosiaalista toimintaa jota järjestävät ihan keskenään, ikätovereiden vertaistukea ja paljon muuta kivaa. Melisan tilanteessa ihan harkitsemisen arvoinen asia, kannattaa tutustua niihin. Ne eivät siis ole vanhainkoteja vaan tavallisia vuokrataloja joissa on huomioitu vanhemman väen tarpeet, on seurustelutiloja, joissakin on kuntosali tai uima- allas ym mutta hoitajia ei ole, asukastyytyväisyys niissä on yleisesti aika korkealla. Yhdessä on katutasossa hyvä ruokakauppa ja asukkaat pääsevät hissillä suoraan kaupan sivuovelle, paljon kehuja olen kuullut siitäkin talosta, siellä asuu muutama eläköitynyt yrittäjäkollega :)

Veljeni 81 v asuu veteraanitalossa tuossa viereisessä lähiössä. Tai se muuttui nyt kait SATOlle, vuokra aika kova kyllä. On kuntosali ja uima-allas, joka lie vähällä käytöllä.

• Pakko taas kirjoittaa, kun ihan yllättäen tajusin taas yhden positiivisen asian tässä savuttomuudessa. Tykkään ottaa aurinkoa ja uiskennella ja muutenkin ottaa rennosti näin kun olen lomalla. Ja yhtäkkiä sen tajusin, sellainen älyttömän rauhallinen ja seesteinen olotila.
    Ennen oli jotenkin ahdistavaa, ja piti koko ajan säntäillä johonkin, hetkeksi tuoliin ja taas piti mennä, tupakalle, juomaan, tupakalle ja taas tupakalle, joko on tarpeeksi aikaa viimeisestä, eli taas tupakalle. Ihan kuin olisi ollut tuli hännän alla.
    Enää ei tarvitse, voi vain olla ja nauttia.
    Tällaista tuli tänään mieleen. :smiley:

• Tämä on totta minunkin kohdallani! Voi vain olla, kaikessa rauhassa
  • Odeska tuo on niin totta , täs on niin parasta , kun ei oo kiire tupakalle aikaa jo miettinyt noin :) ja helteellä ei kyllä tupakka maistunut hyvälle , näin muistelisin.
    Melisalle jaksamista ja paljon :)
  • Minulla ei koskaan suoranaisesti ollut kiire tupakalle vaan se edusti lähinnä tuumaustaukoa töiden välillä. Suunnittelin työtä, sen järjestystä ja logistiikkaa. Toimenkuvaani kuuluu siis paikasta toiseen siirtymistä työpäivän aikana, kilometrejä tulee päivässä 30-100 ja se siirtyminen on ei tuottavaa toimintaa eli ajoreittien pitää olla kohdillaan, kohteiden järjestyksen voi suuressa määrin valita itse.
    Kun tuumaustauot jäivät pois lähinnä ärsytti se työn järjestelmällisyyden huononeminen ja se ärsyttää vieläkin. Nyt joudun käyttämään muutoinkin vähäistä vapaa - aikaani suunnitteluun. Tupakoinnille ei ole koskaan ollut rajoitteita työmailla ja ravintoloissa en ole käynyt kuin pari kertaa tupakkakoppiaikana. Nykyisin käyn vain syömässä jos sitäkään. Olen jo unohtanut miksi ylipäänsä lopetin mutta kai siihen joku syy oli :D
    KP varmaan lopetit siksi et pääsit sen avulla mukaan tähän yhteisöön. :D

• Yhteisöstä en tiennyt lopetusvaiheessa mitään mutta siitä on ollut apua savuttomana pysymisessä. Hyvä tietää että on kanssakärsijöitä :D.
    Muutoin ei ihmeempiä, olla möllötellään, Sutina on kuntokuurilla, oli hankkinut Espanjassa kaljamahan josta herjasin ilman mitään armoa. Siellä on hyvät mahdollisuudet kuntoilla ja syödä terveellisesti ja mäntti menee sinne asti kaljaa kittaamaan. Osaan olla melkoinen lohikäärme kun sille päälle satun, toivottavasti väliintulosta oli apua, tuttavapiiriini ei kuulu juoppoja
  • Sutina vaikuttaa olevan kuitenkin ihan potentiaalinen, kun näinkin pitkään on pysynyt elämässäsi :)

Mä olin kuullut Stumpista joskus jo kauan ennen lopettamistani työterveyshoitajalta, mutta kun lopettaminen silloin ei ollut ajankohtaista, niin taisin vain poiketa katsomassa mikä se semmoinen on. Sitten kun oikeasti lopetin, muistui mieleen tämäkin ja täällähän se sivusto oli edelleen! Jotenkin tuntuu että silloin ekalla käynnillä sivusto olisi ollut aika erinäköinen, mutta ehkä ei vain jäänyt muistikuvia. Jossain olisi ollut semmoinen laskurikin johon olisi saanut jo etukäteen aiotun lopettamispäivän, ja sitten se olisi lähettänyt motivoivia sähköposteja kun oli ollut viikon polttamatta, ja kuukauden, tai jotenkin silleen. Voi olla myös että olen nähnyt unta :D

Olen viime viikot nähnyt koko ajan ihan omituisia unia - taitaa olla loman aika. Helleviikolla loma olisi ollut tarpeenkin, mutta pidän nyt ainakin vapaapäivän tänään vaikka sään puolesta voisi ihan hyvin mennä töihinkin. Sain sitten lopulta ilmastointilaitteen eilen, ja on se kyllä tehokas kun koko Suomen lämpötilat laskivat saman tien :D Sori...

• editoi heinäkuu 6
    Hyvä kun hommasit sen ilmastointilaitteen, alkoikin jo käämi kärytä niiden helteiden kanssa :D. Koira oli vähällä seota liikunnan puutteeseen ja kiukutteli koko ajan eivätkä hormoneja kutkuttaneet tuoksahdukset ulkona auttaneet asiaa yhtään, sitä kaahotuksen ja huuruilun määrää :s.
    Lomasta voi vaan uneksia mutta hyvä niin, vaikuttaa siltä että miten paljon tahansa tekisi ja laskuttaisi töitä mikään ei tunnu riittävän mihinkään.
    Sutina on ollut elämässä kaikkiaan kolmisen vuotta, ensimmäiset pari ihan eri merkeissä, teimme yhteistyötä edesmenneeseen veljeeni liittyvässä asiassa. Hän totesi minut vastustamattomaksi vasta kun tapasimme vajaa vuosi sitten naamakkain, aiemmin olimme asioineet vain puhelimen tai sähköpostin välityksellä. Nyt kun olemme tekemisissä henkilökohtaisemmissa merkeissä niin koko kuvio ja käsitys toisesta pitää luoda uudelleen. Täytyy myöntää että minä olen pettynyt, olin luonut käsityksen bisnestyypistä jonka kanssa kaikki sujuu mutta vastassa on yli-ikäinen teini :#
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.