Toukokuussa 2019 lopettaneet

1242527293042

Viestejä yhteensä

• MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    Sulle tais tullakin äkkiero tupakasta vko. Et tainnut kokea edes yrittämisen ja onnistumisen kuherruskuukautta?
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• Tuo itsensä kanssa riitely on tosiaan rasittavaa - alkuun meinasin tuskastua koko touhuun kun piti riidellä parin minuutin välein. Että on tämä siihen verrattuna helpottanut!

En tiedä onko minulla varsinaista kuherruskuukautta ollutkaan... en ole kokenut mitään voittoisan onnistumisen ilonhetkiä enkä koe että luja tahtoni tms hieno asia olisi minut tässä pitänyt. Pikemminkin tuntuu että koetan luumuilla päivästä toiseen niin että en muistaisi koko asiaa. Välillä jopa unohdan koskaan olleeni tupakoitsija. Kyllä joka päivä niitä kiusahetkiä tulee, mutta yritän unohtaa sen tunteen heti kun se on ohi. En tiedä kyllä yhtään onko tämä kovin hyvä strategia mutta näin tämä tällä hetkellä näyttää menevän
  • Suunnittelin lopetuksen aika perinpohjaisesti ennenkuin ryhdyin toimeen ja olin aika iloisen yllättynyt miten helposti se viimein kävi. Olin polttanut sentään 40 vuotta joista viimeisen 35 vuoden aikana aski päivässä oli minimi annos lukuunottamatta sitä puolisen vuotta kestänyttä vähennyskuuria. Tämä lopettamisprojekti alkaa siis olla aika taputeltua ja nyt pitää keksiä joku uusi projekti. Tämä mälsiintyminen on projektien välinen tyhjä aika, en ole oikein vielä keksinyt mitä juttua työstäisi seuraavaksi. Muutto on mielessä mutta pitänee odottaa eläköityminen, auton vaihto on ajankohtainen vasta ensi vuoden syksyllä aikaisintaan. Jokin remontti ehkä, kattojen maalaus ja lattiapinnoitteen vaihto.
  • Ei ollut yrittämisen eikä onnistumisen tunnetta. Vierotusoireet iski heti ja voimalla. Aina oli uusi päivä kuitenkin voitto. Aika ei ole koskaan tuntunut matelevan yhtä hitaasti kuin tuolloin.

• editoi heinäkuu 15
    Aika tosiaankin kuluu ihan järjettömän hitaasti! Mutta kuten ehkä taisin joskus aiemmin jo sanoa, sen hyvä puoli on se että kesä tuntuu loputtoman pitkältä - ihanaa! Olen jo ruvennut itselleni sanomaan että lopetin "keväällä" kun siitä tuntuu olevan pitempi aika kuin "1 kuukausi ja 25 päivää"...
  • Useita yrittämisiä en minäkään edes ajatellut, kokeilin pastillit ja laastarit mutta tulin siihen tulokseen että ne ovat kaupallisia juttuja joiden avulla onnistumisprosentti on pieni. Smooffillakin se oli vain 33%. Itse asiassa kylmän kalkkunan onnistumisprosentti oli suurin mutta ihan kylmiltään en halunnut siihen hypätä. Ostolakolla on ollut suurin vaikutus tupakoinnin lopettamisessa, toimii aika varmasti varsinkin jos malttaa olla juopottelematta.
    Olen toki iloinen projektin onnistumisesta mutta tosiaan uutta projektia jo kehittelen.
  • Minulla ei pastillit ja purkat auttaneet yhtään, joten otin lopulta Champixit. Kolmatta kertaa niitä mulle tarjottiin ja nyt sitten ilmeisesti olin kypsä, kun olin huomannut että omat rahkeet eivät vain riittäneet
  • Minulla oli korvaustuotteet apuna, niitä piti käyttää riittävästi. Alkuun meni 60 mg päivässä, niitten avulla pysyi jotenkuten järjissä.

• Juoru! Kuuluisi kyllä harkitsijat - lokeroon. Venäjällä Champixia vastaavan tuotteen hinta on vain jotain parikymppiä. En muista sen nimeä eikä oikein selvinnyt saako reseptivapaasti mutta sitä on haettu ja käytetty ja käyttäjä oli ainakin äsken hengissä.
    Jos siis on harkinnassa ja aikoo matkustaa sinnepäin niin kannattaa pistäytyä apteekissa.
  • Oho meilläpä apteekkarit tienaa! No mä söin vain kuukauden joten sen vielä kukkaro kesti (enkä toivottavasti enää ikinä tarvii uudestaan)

Rahasta tuli mieleen, et yleensä ekat 3, 6 tai jopa 12 kk voi mennä rahaa lääkkeisiin tai korvaustuotteisiin. Sinä aikana ei ehkä juuri jää säästöön. Mut sen jälkeen jää, ainakin teoriassa. Jotkut säästää tupakkarahan tilisiirtona tai panee purkkiin. Se on konkreettista ja sillä rahalla on sit kiva vaikka matkustella. Mr Marlboro sponssaa sanoi eräs aikalaiseni lopettaja, joka alkoi matkustella.
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• Hahah Mr Marlboro :D

Mulle se ei kyllä oikeasti ollut rahakysymys enkä nytkään oikein osaa ajatella säästyneitä rahoja. Kallishan se Champix-paketti oli vaikka sain Kela-korvauksenkin, mutta olis ne samat rahat löytyneet tupakkaankin. Ja pääasia että toimi - maksoi mitä maksoi
  • No hitsi...kaveri käyny tossa puolen vuoden sisään ainakin 3 krt Pietarissa. No ompahan Suomeen kannettu noistakin raha....
  • Eipä se säästynyt raha missään oikeastaan näy, luottokortin maksoin tyhjäksi ja vaihdoin (kalliit monitehot) silmälasit, siinä ne menivätkin. Muutamia hopeakoruja ostin kun kerään sarjaa, jos olen vuoden polttamatta saan ostaa samat korut kultaisina. Vähän jotain sisustusroipetta mutta koruja lukuunottamatta olisin tehnyt nämä kaikki asiat tupakoivanakin. Smooff setti maksoi 50€, se raha ei olisi riittänyt viikon tupakoihin, toki tupakkaa meni kuurin ajan lähes saman verran kuin ennen mutta loppui sitten seinään. Mietin joskus laittaisiko röökirahat jemmaan mutta jäävät ne muutenkin jos en törsää mihinkään.
  • Mä olen hemmotellut itseäni säästyneillä rahoilla, olen tainnut hemmotella jo vähän förskottiakin :smiley: olen ostanut hajuveden, käynyt manikyyrissä, pedikyyrissä ja hemmotteluhieronnassa :heart:
  • Jokin uutuushajuvesi on sellainen joka vie nenän mennessään, roimasti appelsiininkukan aromia ja sitten vähän terävämpää joukossa. En edes tiedä onko se miesten, naisten vai unisex tuoksu kun porukoissa joista olen sen vainunnut on ollut kaikkia ja ehkä jopa muunsukupuolisia :D. Aika usein sen jostain haistaa, ei ole Escadan kesätuoksu, se minulla on. Eikä JLo - tuoksujakaan, niitä ei kai uusia ole tullutkaan. Se on must have juttu kun merkki löytyy.
  • Voih... mä olen niin tylsä kun mulla on oma suosikkihajuvesi eikä mikään muu koskaan mun mielestä sovi mulle paremmin, joten käytän vuodesta toiseen (vuosikymmenestä toiseen) sitä samaa. Mä käyn jalkahoidossa ja hieronnoissa ihan muutenkin tarvittaessa, ja etenkään hierontaa en kyllä sanoisi hemmotteluksi kun jumilihasten aukominen on vähän kivuliasta. Mun pitäisi keksiä jotain muuta itselleni palkkioksi, mutta en keksi mitään! Apua, eikö mulla ole mitään haaveita? Tai semmoisia haaveita siis joita sais rahalla? Tää on nyt oikeastaan vähän omituinen havainto...

• Kääk! Allekirjoitan täysin tuon hierojajutun, vesi tippuu silmistä kun hierotaan, olet viikon kipeä kuin koira, sitten olet taas jumissa ja rumba alkaa alusta. En ymmärrä kun jotain käsittelyjä mainostetaan ja sanotaan että pari käyntiä riittää. Niitä käyntejä on takana jo parisataa ja samat tuntemukset edelleen.
    Haaveiden puuttuminen tarkoittaa tyytyväisyyttä elämään ja elämäntilanteeseen, siitä ei tarvitse olla huolissaan. On myöskin ihan hyvä juttu ettei tunne tarvetta ostaa kaikenlaista vain hankkimisen ilosta, tarpeettoman roinan hankkiminen on täysin..tarpeetonta :D .
    Miten olisi kampaamokäynti oikein ajan kanssa värien ja leikkausten kanssa? Monille sekin on tylsää rutiinia. Toisinaan jos ei kerta kaikkiaan löydy mitään shoppailtavaa olen vienyt ystäviäni syömään tai ostanut heille tai heidän lemmikeilleen jotakin pientä. Joskus olen ostanut jotain myös eläinsuojeluyhdistyksen koriin, löytyy usein Musti & Mirri- myymälöistä.
    Miten olisi jokin matka? Ei välttämättä mitään isoa tai pitkäaikaista, ihan vaikka päivän reissu johonkin paikkaan tai tapahtumaan joka kiinnostaa. Eikä tosiaan mikään ole pakollista, aina voi säästää ja sitten kun jotain mukavaa sattuu kohdalle pystyy hankkimaan sen tuosta vain hintaa katsomatta, se on mukavaa :) .

• Mä käyn melko säännöllisesti hierojalla että pysyn työkunnossa (fyysinen työ), ja se on onneksi niin tuttu että voin sanoa sille ihan suoraan että AU! Onko pakko tunkea peukalonsa just siihen missä sattuu! :D

Kiitos KessutPois - tuo näkokulmasi sai mut toteamaan että tosiaan mulla on kaikki ihan hyvin jo nyt. Oikeastaan sitten vasta jos saisin yhtäkkiä ihan hillittömän määrän rahaa, tietäisin mitä tekisin. Ostaisin talon, ja palkkaisin sinne talkkarin, siivoojan, autonkuljettajan ja sihteerin. Voisin itse keskittyä omiin töihin, ja niissäkin valikoida ne hommat jotka ovat mukavimpia :)

Tuo pikkureissun tekeminen olikin hyvä idea! Multa peruuntui tässä keväällä pari ulkomaanreissua, joten ehkä tekisi hyvää vaihtaa maisemaa edes pikkuisen. Pitkälle en ehtisikään kun lomani on vähän pätkittäinen ja käyn aina välillä vähän töissä (yrittäjä kun olen).

• Sama juttu täällä lomien kanssa samasta syystä. Laita kaikki mahdolliset eurojackpotit ym vetämään jotta voittaisit, tulen sitten sinulle töihin (en leikkaa nurmikoita, hanki siihen joku nuori komistus). Sitten saan aina potkut jos käyn salaa röökillä tai en käy ostamassa sinulle röökiä :D. Hmm, auto voisi olla maasturi Mersu, mietin sitä henkilöautoa vielä. Toki laitan itsekin kenot ym, jos voitan tule sinä sitten minulle töihin :D.
  • Mahtavaa! Näin tehdään! Palkataan vain nurmikoita varten joku muu, ja autollekin voi hommata tallin ettei tarvii lumia putsata joka aamu. Hmm... enhän mä voi antaa sulle salaröökaamisesta potkuja kun kukas sitten ne hommat hoitaa? Tehdäänpä niin päin että potkujen sijaan joudut tekemään töitä palkatta sinä päivänä - eikös se ole kauheampi rangaistus? :D Mieti vain rauhassa autoa, ei tässä vielä olla voitettu. Olen vähän haaveillut Toyota CH-Rstä kun se oli mulla kerran huollon sijaisautona ja oli aika ihana ajettava. Tosin näkyvyys ulos oli aika huono kun sivuikkunat on tosi suipot ja pienet. Tehdään niin että autonkuljettaja saa päättää merkin ja mallin :) Nyt lottoamaan ja katsotaan kumpi tulee kummalle töihin!

• Heh! Sinulla on ollut hyvä sijaisauto, vaihdatin omaani tuulilasin ja sijaisauto oli vanha iso Volvo jossa kaikki valot paloivat ainakin kojelaudassa, ei vältsiin muualla :D.
  • Hahah iloinen Volvo halusi näyttää sulle kaikki valot :D Joo mä luulen että mä sain sen CH-Rn jotenkin vahingossa, koska sitä palauttaessani ne kysyivät että miten mä tän sain, että olinko pyytänyt sitä erikseen, koska se ei normaalisti edes ole heidän toimipisteessä tarjolla vaan toisessa paikassa. Ehkä mulla kävi säkä, tai ehkä niiden tietokone päätti järjestää mulle kiusauksen että jospa seuraavaksi autoksi hankkisin sellaisen :) Pääasia nyt kuitenkin on että jonkun auton saa sijaisautoksi että pääsee liikkeelle!

• Hierontaa on monenlaista, mä olin sellaisessa pilipalihieronnassa, jossa lääpittiin ihoon hyväntuoksuista öljyä ja taustalla soi valaiden laulu ja pimpelipompelimusiikki. Se meni kyllä ihan täysin hemmottelusta, ei tehnyt ollenkaan kipeää :smiley:
  • Minäkin olen käynyt sellaisessa tuoksu - pimpelipom hieronnassa mutta se oli kova ja ehkä tehokkain käsittely jossa olen käynyt. Sain sen jälkeen ankaran flunssan ja vähän tökki kun hierontapöydän jalkopäässä oli käytettyä alustapaperia. Kuumakivihieronnassa tekisi mieli käydä.
    Mä sain kerran lahjakortin hienoon salonkiin Helsingin keskustaan kuumakivihierontaan. No se vasta olikin ihan pilipali-hommaa ja harmitti kovasti, oli sen verran kalliskin. Sillä rahalla olis voinut saada vaikka mitä muuta järkevämpää. En voinut siitä lahjan antajalle edes rehellisesti raportoida, kun sit olis hänkin pettynyt.

• Hui! Kuvittelin että se olisi tavallinen hieronta jota edeltäisi jumien pehmittäminen painon ja lämmön avulla. Toisinaan hierojat vähän arastelevat kun kyseessä on vähemmän nuori henkilö. Niin kävi minullekin kerran ja olin jo vähällä potkaista kunnes muistin että hitto vieköön, enhän minäkään ole ollut nuori muutamaan kymmeneen vuoteen :D. Nyt pitää hypätä loppupäiväksi seinälle, tehokas tapa pysyä poissa pahanteosta.
    Parikymppiä tuli kenosta, siitä se lähtee Kipax :p.
  • Jes! Lisää nollia vain sen parinkympin perään niin aletaan päästä asiaan!

Mä sain kerran jokskuks lahjaksi kasvohoidon ja meinasin pitkästyä kuoliaaksi... lopuksi se tyttö sanoi että voisi vielä lopuksi hieroa kädet, ja ajattelin että sepä mukavaa kun kämmenluiden väleissä olikin vähän jumeja. No se "hieronta" oli ihan vain sitä että se läpsytteli ja siveli rasvaa käsiin. Olin niin pettynyt etten kyllä osannut oikein pitää sitä edes hemmotteluna :disappointed:

• Käsihieronnassa kannattaa käydä Thaimaassa, siellä kuulemma homma osataan. Itse en ole käynyt mutta työssään hienomotoriikkaa tarvitseva ystäväni käy kerran vuodessa ja arvostaa kovasti.
  • Toivottavasti hänellä on joku muukin syy lentää kerran vuodessa sinne asti.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.