Toukokuussa 2019 lopettaneet

1356773

Viestejä yhteensä

• Niin kyllä erilaisia ajatuksia voi ja pitääkin olla täälläkin kirjoituksissa, koska hyvin erilaiset asiat kannustaa kutakin tupakanpolton lopettamiseen ja sietämään sitä alkuajan kärsimystä. Toisinaan tulee sanottua asioita tiukahkoon sävyyn, mutta silloin on vaikea aika. Minusta täällä on kuitenkin asiaa edistävä yleisasenne ja pyrkimys yhteiseen isoon tavoittamiseen eli lopettamiseen. En ole kokenut väittelyitä tai toisen vähättelyä.

Olen omalla tyylilläni ja täällä aikanaan käytyjen keskustelujen ansiosta päässyt aika kuiville, mutta mieli tekee vaan edelleen käydä täällä esittämässä omia ajatuksia, jos niistä joku saisi apua ponnisteluunsa ja saisin samalla itse tukea toisilta kaidalla tiellä pysymisessä.

• s. 1935
    • Polttanut 60 vuotta
    • Lopettanut 15.11.2015
  • Kyllä Vaarin kirjoituksia on mukava lukea kuten kaikkien vuoden tai päälle savuttomien tekstejä. Kirjoittele siis jatkossakin, siitä saa uskoa itseensä. :)

Lopettamisen ei tosiaan pitäisi riippua siitä paljonko tilillä on rahaa. On siellä sitten 50 senttiä, 7,20 euroa tai 1000 euroa niin kannattaa miettiä, mitä silläkin rahalla saa. 50 senttiä riittää 1-2 desin mehutölkkiin, 7,20 eurolla saa grillilihat, paketin makkaraa ja alkoholittoman oluen, 1000 eurolla saa sitten vaikka mitä. Alkaa vaikka säästää ulkomaan matkaan. Miettii vain sitä, mikä on parempaa kuin tupakka.
  • Mitä se lääkäri sulle suositteli clarifiz? ..siis millä keinoin meinaat lopettaa? Ja anteeks jos oot kertonu jo. Saattanu mennä ohi tässä hässäkässä :D
  • Miitu: laastareita niiden pitkään kestävän tehon takia ja tabletteja mut ajattelin käyttää suihketta ku sitä on moni täällä suositellu. Oon nyt varannu apukeinot ja viimeinen tupakkakin paloi just. :) Tästä se alkaa.
  • Eka päivä alkaa olla takana ja yllättävän hyvin on mennyt. Mielitekoja on muutama ollut, mutta niistä on selvitty :)
  • Hienoa, Sisupussi, samalla tavalla vaa etiäpäin!
  • editoi toukokuu 7
    Kävin tuossa just kaupassa. Herkut tuli ostettua. Tupakka kummittelee mielessä (mikä vituttaa) mutta en ajatellu sortua. Nyt vain herkkujen kimppuun vaikka pitäis kai alkaa jolleki laihdutuskuurilleki.

// Sorruin. Vitutuksen määrä on suuri. En helvetti halua olla soutaja ja huopaaja enkä todellakaan ole lakossa. Aloin sit pohtia mitä keksisin tilalle ja päätin uusia kuntosalikortin, alan ravata siellä vaikka joka päivä. Heitän loput menemää ja pitkälle ja nollaan laskurin.
  • S9illätavoin sitä edetään. Seuraava kerta on jo hitusen helpompi pitää åintansa.

• s. 1935
    • Polttanut 60 vuotta
    • Lopettanut 15.11.2015
  • Tää yskä on jotain ihan kauheeta, ollut jo pari viikkoa, mutta tänään yltynyt niin, että hermot menee. Ei auta yskänleekkeet :( tupakkaa tekee nyt mieli, kun ottaa päähän tää yskä. En silti lähde ostamaan.

• Hyvä, Sisupussi, ei se tupakka ainakaan auta siihen yskään. Tsemppiä nyt vaa.

Päätin polttaa ny sit tän päivän, kun se aski tuli haettua. Mut tämä on ehdottomasti viiminen päivä. Löysin mahtavan sivun nimeltään Röökikroppa. Sinne kannattaa mennä kattelemaan mitä se rööki kropalle tekee. Aattelin itte hyödyntää sitä huomisesta alkaen.
  • Clarifiz täytyy käydä katsomassa tuo sivu, tsemppiä sinulle :)

• Kantsii, Sisupussi. :) Aika karua katsottavaa kyllä.

Poltin tuossa viimeisen ja loin toimintasuunnitelman. Näillä mennään.
  • Täyttä luottoa ei ole onnistumisesta kun niin miljoona kertaa mennyt mönkään, mutta kolmas päivä ilman tupakkaa alkoi hetki sitten.

• MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    Se on hyvä alku lepuuttaja.
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• Lepuuttaja hei, minä olen nyt ollut tasan kuusi vuorokautta (=144 tuntia) polttamatta. Ei näillä palstoilla mikään suuri saavutus - paitsi että tätä ennen olen polttanut yhtäjaksoisesti 50 vuotta!!
    On vähän pölmistynyt olo, mutta kyllä vähän ylpeäkin olen. Kuka olisi uskonut.
    Jos minun historiallani tähän pystyy, niin kaikki on mahdollista.
    Kolmatta päivää pidetään usein vaikeinpana. Minä olen antanut itselleni luvan kahden ensimmäisen viikon aikana syödä ihan mitä tahansa, tähän päivän himo-ostoksia ovet kermamunkki, suklaakarkit ja tuore ananas

editoi toukokuu 9
    Slangi, kohta viikko! Onnittelut. Itse poltin n 40 vuotta, joten ymmärrän sua hyvin.
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• peukut slangille täältäkin.
  • editoi toukokuu 9
    Onnittelut Slangille, eikös se viikko ole ny selätetty?
    Ja tervetulemast lepuuttaja, kolme päivää on jo hyvi. Tsemppiä paljo ny vaa.

Mä otin tuossa mietintätauon, siks en oo kirjotellu. Röökiä palaa edellee. Funtsin vähän sitä, miks haluan lopettaa ja mihin tunteeseen poltan, itellä ku se on tunnepolttamista. Lähinnä kai poltan pelkoon, ”mitä jos en onnistukaa”, jne. Poltan tuon askin ja sit lätkäisen vahvimman mahollisen laastarin käsivarteen ja rukoilen voimia. Niitä laastareita ku pitää perkules hakea. Jatkan ny mietintää ja toivottavast pääsen johonki lopputulokseen.

Mut tästä huolimatta tsemppiä muille, pystytte siihe. Kirjottelen sit lisää kun on edes pari päivää takana.
  • Hyvä slangi. Ite oon kans poltellu n. 40 vuotta ja nyt todettiin keuhkoahtauma tauti. Nyt ois sit korkee aika lopettaa. Aloitin toissa päivänä champix lääkkeet. Eka päivänä meni 4 tupakkaa ja tänään oon poltellu 2.
    Tiiän et tää lopetus ei tuu olemaan helppoo. Onneks täällä voi purkaa paineita ja saada vinkkejä. Kiitos siitä kaikille
  • Tervetuloa Poppe. Tää tosiaan on hyvä paikka purkaa omaa oloa ja hyvä paikka lopettaa muutenki. Kirjottelehan jatkossa ja tsemppiä paljon.

Aloin lukemaan edellisten kuukausien ketjuja ja pikkuhiljaa alkaa itelläki olemaa sellane olo että tää on mahollista. Neljä tupakkaa vielä jälellä ja sitten astun savuttomalle polulle varovasti, kastan ensin varpaat veteen ennen ku sukellan. Ny vetäydyn taas lukemaan, tsemppiä kaikille. Kuulette musta ku oon ollu pari päivää ilman tota perhanan röökiä.
  • Todettiinko, sinulla Poppe, ahtauma spirometrialla?

• editoi toukokuu 10
    Juu spirometrialla ja keuhkokuvilla tuli ilmi. Tuli ihan puskista diagnoosi et sairastan keuhkoahtauma tautii. Kävin lääkärissä pitkittyneen flunssan takia marraskuussa ja siitä alko sit tutkimukset. Keuhkolääkäri sit tälläviikolla kerto et keuhkorakkuloita on tuhoutunu. Nyt masentaa ja vituttaa
    Onko sulla oireita itelläs nyt? Mullakin on havaittu Tt-kuvissa ahtaumaa, mut ei se oireile. Sanottiinko sulla sitä, mitä vaikeusastetta se on? Nyt vaan reippassti ja savuttomasti eteenpäin. Et voi tuolle muuta tehdä kun nyt estää sen ahtauman paheneminen.

• Väsymystä ollu mut oon laittanu sen kolmivuorotyön piikkiin. Ei kerrottu vaikeusastetta vaan sanottiin että 58 % keuhkorakkuloita jäljellä.
    Tätä miun sairauden muotoo ei voi hoitaa lääkkeillä.
    Np täällä vko tietää varmaan, mitä tuo merkitsee. Aika paljon rakkuloita mennytkin, mut savuttomuus auttaa varmaan tilannetta. Parantaahan tuota ei voi, sen tiedän. Onko oloa auttavia lääkkeitä?

• Ymmärtäisin tuon 58% tarkoittavan keuhkokapasiteettia, eli sinulla on hiukan yli yhden keuhkon verran jäljellä. Rakkuloiden tuhoutuminen on enfyseemaa, se näkyy keuhkokuvissa, eikä parane. Minulla on myös enfyseemaa ahtauman rinnalla. Yleensä ahtaumaan kyllä määrätään lääkkeitä helpottamaan oloa ja estämään seurannaissairauksia, vaikka ne eivät samalla tavalla auta kuin tehoavat astmaan. 58% merkitsee tietojeni mukaan keskivaikeaa ahtaumaa. Sairauden paheneminen hidastuu tupakoinnin lopettamisen jälkeen, mutta ei sitä lopeta. Keuhkokuume on yksi pahemmista peikoista, kannattaa pyytää resepti rokotteeseen, vaikka se ei mikään takuuvarma estäjä ole. Lääkärin pitäisi kyllä avata diagnoosi tarkemmin, nuo minun jutut ovat sitä mitä olen itse sairaudestani ymmärtänyt.

• Näin olen itsekkin asian ymmärtänyt. Otin pneumokokki rokotteen vuoden vaihteessa.
    Sain limaa irrottamaan spiriva inhaloitavan lääkkeen.
  • Spiriva vaikuttaa laajentavasti keuhkoputkiin.

• Mullakin pneumakokki rokote, mutta syyskuussa sain ekaa kertaa elämässäni keuhkokuumeen. Ei kuulemma ollut pneumakokki bakteerin aiheuttama, että on niitä muitakin, ei tosin ollut kovin raju, ei yskää, ei nuhaa, ainoastaan korkea kuume, mutta lääkitys puri.
    Minulla on käytössä spiriva 2 hengenvetoo aamulla ja seretide 1 hengenveto aamuin, illoin, näillä onneks hyvin pärjänny. Mutta oisinko jos vielä tupakkia kiskoisin...tuskin.

• Niin taitaakin olla vaikka lääkäri sano et limaa irrottamaan. On se kumma et lääkäri ei voi kertoo niinku asiat ovat vaan kaikesta on ite otettava selvää
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.