Toukokuussa 2019 lopettaneet

1235744

Viestejä yhteensä

• Niin, kaikilla se yskä ei enää lopu.

• Yskän loppuminen ei ole tae siitä etteikö jotakin olisi väijyssä jossakin. Yskän jatkuminen voi puolestaan merkitä kaikkea ameebasta ödeemaan. Jokin meidät aina tappaa vaikka söisimme ituja ja huutaisimme hallelujaa koko ajan. Saatamme selvitä mahdottomasta ja jäädä sairaalasta poistuessamme tiejyrän alle. Se tästä elämästä niin pirullista tekeekin.
    Hui! Olinpas syvällinen, pois se minusta, ei todellakaan tule toistumaan vähään aikaan :D :D.
  • Yskän loppuminen viittaa siihen, että keuhkot ovat vielä jonkunlaisessa kunnossa. Minulla ne ei ole kunnossa, eivätkä enää tule. Niillä korteilla on pelattava, mitä on.

• Taidan minäkin jo varovaisesti parkkeerata tänne. Ääneen en vielä(kään) uskalla sanoa, että olen lopettanut - sillä se tekee asiasta todellisen ja pelottavan. Ennemmin olen sillä asenteella liikenteessä, että mitään en itseltäni kiellä ja etenen päivä sekä tavoite kerrallaan. Ajatustyötä asian suhteen täällä Stumpissa on nyt tullut tehty muutaman päivän ja sitä ennen enemmän tai vähemmän syvällisesti omassa päässä ehkä viikon-parin ajan.

Pikkutavoitteita tässä on jo voittanutkin ja tupakointirutiineja hyvin tullut rikottua. En esimerkiksi ole ostanut tupakkaa kahdella kauppakäynnillä ja jätin tupakat myös tietoisesti kotiin yötyön ajaksi. Viimeisestä tupakasta nyt aikaa melkein 29 tuntia ja tämäkin mennyt nyt ilman mitään korvikkeita. Iski nimittäin eilen mahataudin kuin salama kirkkaalta taivaalta ja pelkkä ajatus tupakasta väänsi vatsan ympäri. Nyt olotila lähinnä enää "krapulainen". Tupakkaa ei tee mieli, joskin ajatuksissa se on ihan koko ajan. Imeskelytabuja minulla on, jos nyt rupee fyysisesti himottelemaan.

Vanhasta topasta mulla on jäljellä kuusi tupakkaa ja tuossa se aski emännänkaapin päällä on. En ole jotenkin hirvinnyt heittää sitä menemään. Mutta olkoon nyt tavoite se, että ne ei ainakaan lisääntyisi.

• MelisaMelisa Espoon etelärannikko

Opettelin 14 v polttamaan ystävättreni kanssa. Isäni ja äitini olivat vihaisia, kun kärysin asiasta. Isälläni oli ollut piipunpoltosta johtuva kurkunpääsyöpä, mut niinpä hänkin vaan poltti edelleen. Ystävättäreni polttelee edelleen, vähentänyt paljon. Hänen miehensä lopetti, kun suonet meni tukkoon, sepelvaltimotauti jo vähän perintönä ja siihen tupakointi päälle. Katkokävelyä. Suonia operoitiin pakaroista ja reisistä. Lopetti sit kun lääkäri ei oikein enää antanut paljon toivoa.

40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• Onneksi olkoon pikris!
    Teot puhuvat sen puolesta että olet jo lopettanut. Vaatii rohkeutta tehdä päätös mielessään.

Parhaat mahdollisuudet sun uuden elämän alkuun on nyt ja tänään B) :smiley:

• Tervetuloa, pikris. Päivä ja tunti kerrallaan mennään täälläki ja se tuntuu iha hyvältä. Tsemppiä nyt vaan, pienillä askelilla etiäpäin.

Täällä on alkanut huomata pieniä asioita jo. Hengittäminen tuntuu helpolta mitä ny nenä on tukossa kun maate pistää. Yskää on ja lima irtoaa. Hajuaisti pelittää hieman paremmin ja juusto on sairaan hyvää. Tässä suunnitellaan puolison kanssa lenkille lähtemistä vaikka tuolla on pirun kylymä. Puutarhahommia tehty ja pihatöitä muutenki, niillä pysy ajatukset kivasti kasas. Ny olis tarkotus vähä siivota taloa ja alkaa laittaa kai ruokaa pikkuhiljaa.

Painoa tullu taasen lisää parin kilon edestä, sitä pitäisi alkaa pudottaa ennen ku lievä ylipaino ja sairaalloinen ylipaino. Luotiin treeniohjelma ja katsottii mitä saa syödä ja juoda ja näillä mennää huomisesta alkaen.

Mukavaa sunnuntaita kaikille, huomenna meikäläinen palaa duunin ääreen, siellä ehtii taas vähä vähemmän miettiä tupakkaa.

• Moi kaikille.täällä ois kova yritys lopettaa tämä täysin älyvapaa itsensä myrkyttäminen olen polttanut 28v.josta viimeiset 5v mennyt pahimmillaan kolme maxsi askia päivässä nyt eka täysin savutonpäivä menossa apuna 4mg nicorette imeskely pillerit tuntuu että hulluksi tulee pakko kävellä ympäriinsä tai sitten syödä jotain pelottaa et jaksaako tätä kuinka kauan.mutta tästä päätöksestä en haluaisi kyllä lipsua kaksivuotta sitten olin 11vrk savuitta champiksin avulla. ainakin kahvin juonti ilmeisesti pitää myös lopettaa sen jälkeen ihan hirveet tupakin tuskat.pakko vaan uskoa et eroon pääsy on mahdollista koska teitä onnistuneita tuntuu olevan paljon hyvää kevättä vaan kaikille
  • 3maxia päivässä. Huhhuh. Sulle korpivaellus toivotan täältä tsemit. Nyt pysyt lujana vaa ja hetki kerrallaa!
  • Onnea Miitu! Sinulla on paljon tasalukuja kasassa :D

• korpivaellus. Tuollaista tupakkamäärää päivässä en ole aiemmin kenenkään polttavan, vaikka kyllä ns. ketjupolttajia olenkin tavannut. Mietiskelen tässä, miksi et jo aiemmin ole ajatellut vähentämistä. Nyt se on varmasti vaikea. Tahtotilasi tuntuu olevan vahva, mutta tarvitset todella myös todella vahvan motivaation kuten sky sanoisi. Korvaavat aineet ym. vielä lisäksi.

Toivon sinulle voimaa ja peräänantamuutta.

• s. 1935
    • Polttanut 60 vuotta
    • Lopettanut 15.11.2015
  • Tunsin kerran yhden kaverin, joka poltti 3 normaaliaskia päivässä, Siinä edellinen vielä kärysi tuhkakupissa kun uusi jo paloi. Keuhkot loppui hänelläkin, sellaista se.

• Korpivaellus, huh! Sinulla on urakka edessä. Mutta aivan varmasti onnistut, kun vaan pidät ajatuksen selkeänä ja päämäärän kirkkaana! Ja olethan jo todistanut itsellesi voivasi olla ilman. :)
  • varmaan Andy mc coy ja Juice pystyi samaan...
  • Korpivaellus, sinulta menee vuorokaudessa tuon määrän polttamiseen 5-6 tuntia. Tarvitset todella tehokkaan korvaavan jutun. Kuntosali, opiskelu tai muu johon täytyy keskittyä ja on käsille tekemistä. Kanootin ostoon..
  • Tuo pelottaa et mitä keksii tekemiseksi duunissa et ei ratkea polttamaan työni on autolla ajamista.täällä kotona varmaan helpompaa keksiä jotain korvaavaa hommaa nyt tosin tuskanhikeä pukkaa eikä nikapillerit oikein tunnu toimivan onneksi tästä ei voi syyttää kuin itseään
  • voimia sulle. lisää eri korvikkeita ...
  • MelisaMelisa Espoon etelärannikko

Se voi olla, et alkuun tarttet enemmän niksakorvikkeita, laastari niiden pillereiden lisäksi. Moni täällä on myös luottanut siihen niksasuihkeeseen. Jossain vaiheessa hellittää pahimmat niksat.

40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• Voimii kaikille!
    Mukana ollaan täälläkin, kolme päivää jo mennyt, en ois torstaina uskonut tätä.
    Mahdollistahan tää on, nyt usko kasvaa koko ajan!

Hyviä puolii huomaa itekkin tulevan koko ajan lisää. Hengitys ym asioiden lisäks päässy nyt maistamaan hieman esimakua semmosest mielenrauhast jota varmaan voi olla sit useammin kun ei oo enää tän pakkomielteen ja myrkkyjen riivaama. Pieniä hetkiä olleet, semmonen ihana tila kun pää tyhjenee eikä nikotiini-hirviönkään huutelua huomaa silloin..

Tänään kuitenkin taas oon ollut aika pitkälti viekkareiden riivaama tai hieman kumma olo ollut, voi johtua kyl myös viime yön huonoista unista isosti.
    Mut edelleenkään ei oikeestaan röökiä tee kuitenkaan mieli, vaikka sitä se mun räksyttävä koira kai huutaa kuitenkin koko ajan. Mut eiköhän se ala hiljenemään, kun alkaa unohtamaan sen ehkä pikku hiljaa.. Tai kun jokainen askel savuttomana vie kuitenkin aina kauemmas siitä entisestä, vaikka pieniä askeleet ehkä aina ovatkin :)

Oon kiitollinen ja iloinen että sain elää tän päivän savuttomana!

Öitä
  • Sulla on sit, Korpuvaellus, vähän isompi urakka eessä. Onneks mikä vaan on mahollista kun uskoo itteensä. Nyt vaan suosittelen laastareita ja tabuja tai suihketta. Tsemppiä.

Mä oon samoilla linjoilla miken kanssa. Ihanaa olla savuton. Tän päivän aikana oon pari kertaa suihkautellu ja nakannu kurkkukarkkia kitaan. Tää savuttomuus tuntuu ny taas helpolta kun älys luettuaan muiden juttuja että kannattaa aatella tunti tai päivä kerrallaa. En syyllistä enää itteäni ja aattele että kolme ekaa kuukautta on yhtä helvettiä. Oon vihdoin saanu pääni tajuumaan että tää on mahollista. Huominen työpäivä menee varmasti mukavasti, suihke ja pastillit vaan essun taskuun ja taas mennään.

Hyvvee yötä, meitsi yrittää nukkua, pitää ehtiä lenkille ennen duuniin lähtöä.
  • Äähh. Yöunet on muuttuneet ihan älyttömän levottomiksi ja katkonaisiksi. Nyt kaks yötä mennyt niin, että oon havahtunut hereille 1-2 tunnin välein. Jokseenkin ärsyttävää, kun normaalisti nukun kuin murmeli milloin ja missä vaan.

Lisäks keuhkot tuntuu nyt jotenkin "raskailta". Limaa alkaa irrota. Se nyt on tietty positiivista, että lähtee roinat liikkeelle, mutta etova tunne joka tapauksessa.

Muuten oon kyllä todella yllättänyt, suorastaan hämilläni siitä, kuinka helpolta ja kivuttomalta tämä on tähän asti tuntunut. Mieli on jotenkin tosi rauhallinen ja seesteinen. Toistaiseksi ei ole niksakorvikkeita tarvinnut (sen jälkeen siis kun tein päätöksen siirtyä tänne lopettajiin), mutta hätävarana ovat olemassa.

• Savutonta aamua kaikille! Vähän sama juttu kuin sinulla Pikris eli huonosti nukkumista ja limaa. Käytän kyllä nenään kostutussuihketta, se saattaa valua nieluun ja sitä joutuu kakomaan.
    Korpivaellus, kuljetatko asioita vai ihmisiä? Ajattelin että jos ajelet yksinäsi pidempiä matkoja niin näkkäripaketti tai jotain muuta vähäsokerista pureskeltavaa ja äänikirja tai kielikurssi tulemaan kuunneltavaksi. Ensi viikonloppuna pitkä hujaus kuutostiellä, ensimmäinen reissu ilman röökiä.
  • Huomenia. Täällä kanssa sama tilanne, unet lyhyet ja katkonaiset, nenä tukossa ja lima irtoaa. Lyhyellä matikalla kolme tuntia ja kymmenen minuuttia unta ja lisäksi heräsin kolmelta vessaan. Mukavaa mennä duuniin näillä silmillä ja sitten sen jälkeen kuntosalille.

Positiivista on se ettei enää hävetä mennä savuttoman puolison viereen nukkumaan. Tukkirekka ajoi ohi lenkillä ja ne puut tuoksuivat niin hyvälle.
  • No jopa on Nukkumasa vetäny ohareita ihan urakalla :smiley:

Clarifiz, joo ei varmasti mikään kiva paikka lähtee töihin, mut yritä miettiä sen kautta mitä eilen tuumailit - töissä ehtii vähemmän miettiä tupakointia! :) Tsemppiä siis duunipäivään!

Ite vaikka kehaisinkin olotilalla, nii en silti lähe henkseleitä paukuttelee. On nimittäin samalla edessä ensimmäinen varsinainen koettelemusten päivä. Ensinnäkin olen vapaalla ja yksin koko päivän -> tylsyys väijyy nurkan takana. Ja toisekseen tänään jälleen jääkiekkoa, ja erätauolle rööki on kuulunu olennaisesti ja sit tietty loppuun, oli sit leijonien häviö tai voitto. Hohhoi. Kisaoluet jätin suosiolla ostamatta.
  • Mut siis pakko kyllä vielä sanoa, että on tämä jokseenkin villi fiilis. Tässä minä vaan nakotan hereillä aamuteeni kanssa rauhallisena ja ihan jees, kun aikasempi minä olisi kerennyt juosta röökilläkin jo 2-3 kertaa. Että JES! Nauttikaa tekin tästä mahtavasta fiiliksestä siellä omilla tahoillanne!

Iso merkitys varmasti myös tuolla teellä. Jätin siis kahvin nyt veks tässä samaan syssyyn. Se ei mikään luopuminen ollutkaan, koska oli ylipäänsä turhake ja kahvittomia kausia ollut muutenkin, eli ei sikäli mikään uusi juttu. Mutta koska se myös herätti järkyttävät tupakantuskat, niin hittoakos itseään kiusaamaan. Tee on hyvää, vihreä/valkoinen tee virkistää yhtälailla, ja mikä parasta tee ei assisoidu mun mielessä tupakkaan. <3

• editoi toukokuu 13
    Huomenta!

Ite sain hyvät unet nyt, pelkäsin hieman edellisen yön jälkeen että jatkuisi semmoinen levoton nukkuminen, mutta ei onneksi mennyt niin.

Hei clarifiz hyvin tulee menemään päivä! Mul oli eka duunipäivä savuttomana eilen ja eilinen tosiaan tosi huonoilla ja vähilla unilla, mutt kyl se siin meni. Luulen ett vastaavilla unilla aiemmin, siis sillon ku poltin, oon ollu enemmän helisemässä silloin kuin nyt, ku tuntuu ett oon kaikist nikotiini-saatanan pikku yrityksist huolimatta paremmassa kunnossa kuin neljää päivää sitten tai ikinä :smiley:

Mä lopetin kans kahvin juonnin ja kofeiinin käytön joskus neljä vuotta sitten, oli sen kohdalla jännä huomata että mulle sekin oli ollut aikamoinen myrkky. En vain ollut tajunnut sitä ku aina olin juonut kahvia ja kelannut kai jotenkin että sehän nyt vaan on ihmiselle välttämättömyys niinku vesi ja ruoka. Mut tosiaan oli jännä huomata, ku koko mun olemus ja olo muuttu rauhalliseksi, kofeiini ku teki mut tosi levottomaksi/hermostuneeksi/ahdistuneeksi :smiley:
    Ja siinäkin mua oli pitänyt röökaamisen tapaa jonkin aikaa pelko, että en muka voisi elää ilman tai että miten jaksaisin ilman sen piristystävää vaikutusta jne.. Kofeiinitonta tosin alkuun join, mutt se jäi jossain välissä kans. Ja viekkarit oli yhen päivän päänsärky, ja vireystilan kanssa mulla kävi toisinpäin ku olisin kuvitellut - eli sen jälkeen ku lopetin energian tuhlaamisen siihen kofeiini-ylikierroksilla käymiseen niin oon ollut virkeämpi jne :) mutta jooh, ei ehkä luulu tänne tää.. Paitsi ett liittyyhän se aika monella isosti röökaamiseen..

Hyvää päivää kaikille!

Ja korpivaellus sullakin tulee menee aivan hyvin ja ehkä helpommin kuin voisit kuvitella, jos onnistut uskomaan että homma tulee menemään niin. Voimia ja rohkeutta kaikille, me pystytään niin nujertaa kaikki nää möröt ja muut pelot, believe that!
  • Huomenta ei oikein nukuttanut kuin pikku pätkiä.kessut pois yksin ajelen säiliöautoa siksi röökiä meni niin hirveitä määriä toi kielikurssi vois olla hyvä ainakin tulis tarpeeseen.yöllä piti ottaa paritkin pillerit mut nyt ei tee oikeestaan yhtään mieli aika ihmeellinen fiilis.
  • Huomenta mike sullekin! Ja hienoa kuulla, että takana parempi yö. Nyt vaan rinta rottingilla kohti uutta savutonta päivää! :)

Mä herkistyin kahviin "vanhemmiten" ja kahvin määrä oli pakko tiputtaa jo senkin takia aamuun ja/tai ennen yövuoroon menoa kuuluvaksi. Alkuiltapäivästäkin jos erehtyi kahvia juomaan edes sen yhden mukillisen, niin se oli uneton yö edessä. :neutral: Sit sitä on lähinnä tullut tavan vuoksi lipitettyä aamuisin, ku "niin nyt kaikki tekee" enkä siis oo koskaan mistään kahviviekkareista kärsiny :smiley: Ainakin vuoden päivät oon yövuorotkin hoitanut vihreellä/valkeella teellä (öisin kahvi etoo), niin hitot minä sitä aamuisinkaan tarvitse yhtään mihinkään. :)

• Tosiaan jännä fiilis tulee tästä kun miettii miten monta röökiä olisi jo mennyt jos vielä polttaisi. Puolisen askia ehkä, aloitan työt siis tosi aikaisin. Ajattelin eilen samaa kun olin puoleenpäivään mennessä puuhastellut vaikka mitä ja osannut tehdä kaiken ilman röökiä. Ennen olisi mennyt jo aski siihen puoleenpäivään mennessä. Naapurit kyllä oppivat liian hyvälle, pitäisikö parvekkeelle tehdä pikku nuotio tupakoista :D. Taloyhtiöömme ei tule tupakointikieltoa, sovimme yhteisesti että kukin tavallaan, lisäksi puistomainen piha rajoittaa parvekeovien auki pitämistä. Puolikesyt linnut ja oravat saattavat tulla sisältä kyselemään herkkuja ampiaisista ym puhumattakaan.
  • Täällä myös huonosti nukuttu yö takana, sain nukuttua vain muutaman tunnin. Ei kyllä varmaankaan johtunut pelkästä tupakoimattomuudesta. Nyt juon sitten kahvia kaksin käsin, jotta jaksais töissä...

Mukavaa kuulla, että niin moni on huomannut selviä muutoksia, kun on lopettanut tupakoinnin. Mä en oo huomannut yhtään mitään... ehkä positiiviset vaikutukset huomaa sitten vähän myöhemmin? Mua ei myöskään yskitä tai oo limainen olo.

Mukavaa viikon alkua kaikille!
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.