Champix ja Smooff yhdessä

Hakeuduin tänne palstalle noviisina lopettajana. Ensimmäistä kertaa ikinä yritän lopettaa ja Champix käytössä nyt 11 vrk. Olin merkannu tämän päivän lopetuspäiväksi, muttei mitään mahiksia vaikka tupakka maistuu pahalta. Tapapolttaminen on niin vahva. Tänään sitten alkoi hirvittää, maksoinko lääkkeestä turhaa, eikö se toimi minulla, vahvistuuko sen vaikutus vielä lisää jne jne. Koska nikotiinikorvausta ei Champixin kanssa suositella, onko kukaan käyttänyt samaan aikaan Smooffin filttereitä, jotka laskevat nikotiinin määrää?

Viestejä yhteensä

• Taidat luottaa liikaa noihin korvaushoitoaineisiin. Kyllä kai niitäkin on hyvä käyttää, mutta keskitä voimasi juuri tuohon lopettamiseen. Tapapolttaminen on yksi merkittävä este lopettamiselle. Siinä on luovuttava ehkä pitkäaikaisestakin päivittäisestä rutiinista ja pakotettava itsenäsä oppimaan elämistä ilman niitä. Se on kyllä mahdollista ja tuntuu hyvältä kun onnistuu ensin vaikka tavoitteeksi asttamansa yhden viikon, sitten toisen jne. Kullakin on omat tilanteensa, jossa on ikäänkuin pakko vetää savut. Esim. kahvin jälkeen, kun joku asia menee huonosti tai hyvin, hyvän kaverin tapaaminen jne. Lukemattomia tilanteita. Mielestäni nuo apukeinot eivät poista niiden aiheuttamaa tupakointitarvetta vaan siinä auttaa oma tahto ja erityisesti kuten sky painottaa, motivaatio lopettamiseen.

Toivotan menestymistä lopettamiselle.

• s. 1935
    • Polttanut 60 vuotta
    • Lopettanut 15.11.2015
  • Luulenpa, että noilla smoofeillakin tulee enemmän nikotiinia kuin korvaustuotteilla.

• Smooff- systeemi on hyvin toimiva mutta ohjeet pitää lukea tarkoin, ymmärtää ne ja sitten vielä noudattaa niitä huolellisesti. Esim. tupakointitapaa ei saa muuttaa kun filtteri vaihtuu enemmän ilmaa läpäiseväksi. On siinä kaikenlaista muutakin juttua joka pitää sisäistää kunnolla ennen kuin edes aloittaa. Pidin siitä koska nikotiinikorvikkeita en kokenut omalla kohdallani toimiviksi, tuli tosiaan liikaa polttanut olo ja käytön lopettamisen jälkeen röökiä paloi hetken aikaa enemmän kuin normaalisti eli koko ajan.
    Smooffin käyttöohjeet löytyvät netistä, ne kannattaa tosiaan lukea ja miettiä olisiko se hyvä juttu. Olen kyllä ällistynyt ettei useampi käytä sitä mutta ohjeissa kehotetaan käymään juttu läpi itsekseen perustellen sillä että jokainen riippuvuussuhde on henkilökohtainen ja muista ihmisistä saattaa olla haittaa projektille.
    Sopisipa systeemi sinulle tai ei niin satavarmaa on ettei kokeilusta haittaa ole ja kuurin saa muutaman röökiaskin hinnalla.

• itse katselin alussa silmät renkaina apteekissa että : no niin mitäs nyt on keksitty lopettajille ...smooffeja...ja kun katsoin hintaa niin no niin....mutta varmaan ihan toimivaa sitten jollekkin on ollut.
  • rentukalle sanon olen itse myös ollut tapapolttaja ja melkoinen. 32 v. tupakointia takana nyt ihan elämäni ensimmäinen lopetus. en nyt niin mainosta mutta mulla apuna ollut e savuke kun nyt sattui olemaan lentokoneeseen joskus taannoin hankittuna. ja itse asiassa viimeksi olen nyt höyrytellyt sunnuntaina...sitä ennen kerran kaks päiväs. viihteellä ollut ihan must mukana. että näköjään tapa alkaa hiipumaan. niin ja ilman nikotiininestettä tietty.
  • Unohdin mainita sen että Smooffissa määritetään myös lopullinen lopettamisen ajankohta ja se on neljä viikkoa aloituksesta. En tiedä lääkkeiden kanssa lopetuksesta mitään eli onko niiden annostelu jotenkin sovitettava siihen neljän viikon päähän ettei taas se systeemi mene sekaisin. Lääkkeet eivät sekoita Smooffia mitenkään. Menetelmän hinnasta sen verran että en ole itsekään ollut sunnuntaikyssääjä, Smooffin hinnalla en olisi saanut viikon röökejä.
  • lääkkeessä 2 viikon sisällä.
  • Viikko polttamatta! Kiitos ent. Vaari tuuppauksesta päätöksen tekoon. Odottelin toiveikkaana, että lääke lopettaa tupsuttelun puolestani... Heti aloin vähentämään määrää ja parissa päivässä polttaminen väheni kolmannekseen. Sitten päätin, etten enää osta askia ja siihen loppui. Fyysisiä oireiluja ei mitään, mielessä käy välillä. Nyt viikon jälkeen kummastuttaa kuinka helposti tämä menee. Champix jatkuu sen 3kk kuurin loppuun, mutten tiedä tarvitsenko sitä niin pitkän ajan.

• riu: enpäs ole ajatellutkaan, että sähkötupakkaahan saa ilman nikotiinia! Täytyypä tutkia lisää. Makunesteet ilmeisesti pelkkää vesihöyryä? Sehän olisi täydellinen korvike tuohon tapatupsutteluun.

• nollanesteeseen sekoitetaan makunestettä pieni prosentuaalinen määrä. ja sekin jää kuin itsestään pois kun nyt en muista höyrytelleeni vissiin toissavl. viimeksi.
  • mulla pian 3 kk champixia syötynä. iltaisin otan puolikasta. apteekissa on lisää odottamassa...
  • MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    editoi toukokuu 21
    Se on pitkä kuuri. Kuinka monta kuukautta, jos vie säntillisesti loppuun asti?
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• työterveyshoitajan mukaan 6 kk yhteensä tarvittaessa. mulla on ilmeisesti ns. alasajoannostuksella jatko. tai sen mitä omakannasta sain selville. itse toivoin sellaista versiota.
  • onneksi yo apteekki myy kk den satsia kerrallaan niin voi kuulostella tarpeellisuutta...onhan täällä niitäkin champixin syöjiä ollut kun lopettaa kuurin lähtökuoppiin ja kas kummaa banneri kadonnut....että niinkun varman päälle aattelin omalla kohdalla...
  • MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    Se on viisainta. Minäkin käytin niksapurkkaa peloissani 6 kk. Mut hällä väliä, en jäänyt koukkuun tms, vaikka aikoinaan tupakkaan jäinkin.
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.