Ninan järvimökki

135

Viestejä yhteensä

• Tsemppiä Clarifiz. Jossain vaiheessa se kyllä onnistuu. Ja ihan hienovaraisesti täs, että jos nyt tulis toivon mukaan ei epäonnistuminen niin pidä vähä taukoa yrittämisestä. Jossain vaiheessa se hetki vaan tulee, usko pois. Älä stressaa liikaa epäonnistumisia ja tukevaa. Elämä on.
    Ja vaarin jutut aina kivoja
  • Komppaan Smaaritia siinä mielessä että vielä on jäljellä tupakkaa jossa lukee sinun nimesi, raadollista ehkä eikä edes vältsiin kuulu tähän palstalle mutta vaikuttaa siltä että sinun aikasi ei ole vielä.
    Enemmän olen huolissani kunnostasi ja sinuna keskittyisin sen kohentamiseen. Olen lähes kaksi kertaa sinua vanhempi ja polttanut kauemmin kuin sinulla on ikää eikä mikään mainitsemistasi urheilusuorituksista tee tiukkaa paitsi juoksu, eikä sekään siksi että olisin vähällä "kuolla" vaan siksi että polvet eivät kestä juoksun tärähtelyä. Pystyn kyllä kävelemään riuskasti koko päivän.
    Siispä stressi pois ja lenkille ja salille jotta saat itseesi ikää vastaavaan kuntoon, eiköhän se rööki jää siinä sivussa melkein itsestään pois muutaman vuoden aikana.
  • Smaarit: kiitti tsempistä. Tää on viiminen kerta ku yritän ja sit otan tuumaustauon tästä hommasta.

KessutPois: mä haluan lopettaa ku oon vielä nuori, ihan yhtä hyvin se syöpä ja keuhkoahtauma voi iskeä tässäki iässä, varsinki sillä määrällä mitä mullaki tota röökiä palaa. Ymmärrän kuitenki pointtisi, et ole varmasti ensimmäinen ja viimeinen joka noin sanoo ottaen huomioon kuinka monta kertaa oon jo epäonnistunu, oma puolisoki alkaa jo luopua toivosta ja se jos mikä tuntuu pahalle. Kunto mulla on huono ylipainon takia ja sen takia ku ei oikei tuu liikuttua vapaa-aikana.

Viimine palo äsken ja NYT MULLE RIITTI. En suostu enää epäonnistumaan. Onneks se kuuluisa kolmas päivä sattuu sunnuntaille, saan ihan kotona kärsiä.
  • Joo, meikäläinen vetäytyy hetkeksi ”lomalle”. Palaan tänne soppeeni kurkkimaan jossain vaiheessa. Kiitos kaikille tuesta, nähdään.

Yours,
    Clarifiz
  • MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    Hyvää tuumaustaukoa sinulle clarifiz. Ylipainon ei tarvitse olla esteenä hyvälle kunnolle. Juoksemista en itsekään harrasta, mutta sauvakävely, vesijuoksu tai uiminen sekä kuntosali onnistuu ylipainoiseltakin. Harrastin niitä myös polttavana. Rauhallisesti liikkeelle vaan. Ehkä se tupakkakin alkaa pikkuhilja taas jäämään.
    Tervetuloa sit takaisin, kun siltä tuntuu.
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• Näin juuri tervetuloa takaisin kun siltä tuntuu. Se hetki tulee vielä Clarifiz.
    Nautitaan kesästä tavalla tai toisella.
  • Moro. Puoliso haki tänää postin ja siellä oli kutsu Porin sairaalaan tutkimuksiin. Pää vissii kuvataa ja lisäksi on verikokeita tiedossa ja käynti sisätautien klinikalla. Elikkä nyt loppu tää mun jahkailu ja se on vaa pakko lopettaa siltä varalta että tutkimuksis löytyy jotai. Poltin siis viimisen röökin ja ”innolla” odotan huomista duunipäivää. Lisäks pitää tosissaan alkaa kuntoilla sillä kiloja on tullu lisää mikä ei sinäänsä ole yllätys. Ja pitäis kai se kesäkuun lopettajienki potero rakentaa ku kukaan ei ole sitä vielä tehny.
  • Viimeinen lopetuspäivä asetettu, enää en jaksa tuota vaihtaa. Alkaa itteäni ainaki ärsyttää jo. Haen tänää lisää laastareita ja muistelen huomenna sitä että kohta se perhanan aski maksaa melkei kympin, tällä polttamisella se on 70 egee viikossa, kuukaudessa melkein 300 enkä halua ajatella mikä on loppusumma vuoden lopussa. Palailen tänne koppiini huomenna illalla ja tarjoan kakkukahvit niille jotka on tukenu mua ja uskonu muhun. Kiitos siitä.
  • Ei tästä tuu vieläkää mitää. ”Tavataa” joskus.
    Palaat sit kun tuntuu siltä, että on voimia tähän prosessiin. Oot aina tervetullut.
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• Aina voi palata takaisin, palataan kun siltä tuntuu.
  • Kiitti Melisa ja Smaarit. Aattelin ny sit kuitenki yrittää vielä kerran. Poltan nykyisen askin tyhjäksi ja sit en enää osta uutta. Eipä sillä, ei siihen ole tällä hetkellä rahaakaan eikä kukaan lähipiiristä lainaa tähän tarkoitukseen paitsi ehkä polttava äippä jos sillä on rahaa. Oon saanut painonki laskuun, se vaa laskee turhan nopeaa vauhtia. En tiedä oikei mitä syödä, syön lähinnä lihaa (kanaa ja kalaa lähinnä), kasviksia, marjoja, hedelmiä, joitai juureksia (miinus peruna), maitotuotteita, täysjyväleipää ja kananmunia. Oon jättäny valkoisen hiilarin pois paljon tärkkelystä sisältävien ruokien lisäksi. Tältä naiselta saa kysyä painoa eli oon 171 pitkä ja painoin päälle 90 kiloa, nyt painoa 87 kiloa. Tuntuu tupakoinni suhtee vaa siltä että pystyn siihen kun sain tän painonkin hallintaan ja on taas voimavaroja yrittää. Lisäksi tuo päivä 6.6 houkutteleepi. Katson sunnuntaihi mikä on pössis ja palaan sit ehkä kesäkuun lopettajiin. Siihen asti kirjottelen tänne. Huomenna on onneks vapaapäivä nii saan kolme ekaa päivää vaan ottaa rennosti, mitä ny huomenna pitää käydä psykologilla ja hoitajalla. Sit aattelinki vaan pelata Birth by sleepiä ja tehdä kaikkea mikä pitää ajatukset kaukana röökistä. Tsempit lukijoille.
    Hyvä päivämäärä muistaa. Normandian maihinnousun vuosipäiväkin. :)
    Tsempit matkaan!

• Kiitti Melisa, kiva kun jaksat käydä täällä.

Täst se nyt taas lähtee, poltin viimeisen 18.28 ja lätkäisin laastarin käsivarteen. Katsoo mikä on olo ruoan ja kahvin jälkeen. Asustelen tässä poterossa siihen asti että sunnuntai kääntyy iltaan ja sit varovasti menen kesäkuun poteron puolelle.
  • Kohta pari tuntia menny. Kerran käyny mielessä että vitut sano Vatanen ja tupakan hakuun. En kuitenkaan oo sortunut ja ny pahin alkaa olla ohi. Tarvisin vaa kannustusta mutten oikei tiedä mistä sitä saisi. Puoliso touhuaa kaikenlaista enkä viitsi mennä häiritsemää. On tää kanssa.
    Vaikea juttu tuo kannustuksen saaminen. Sitä olotilaa kun ei kukaan oikein päältäpäin tunnista ja jos itse polttaa edelleen tai ei ole koskaan polttanutkaan, ei kyllä myötätuntoa hevillä heru. Lopettaminen on tavallaan yksinäistä puuhaa, kun on vain minä itse ja minun tunteet ja olotilat. Itsetuntemus kyllä prosessissa kasvaa ja se on hyvä asia. Kun savuttomaksi selviää lopulta, on paljon vahvempi kuin ennen.
    Ei ole nyt tarkoitus pelotella tai lytistää sua, mutta varaudu siihen, et tuki tulee pääsääntöisesti Stumpista, ei yleensä puolisolta. Enkä ainakaan itse sitä odottanutkasn. Poikkeuksia tietty on aina.

• Melisa: mulla puolison kanssa se tilanne että hän on kyllä polttanut mutta on myös lopettanut. Toki tuolla puolisolla on se tapa että jos kertoo kärsivänsä röökin himosta nii hän tulee halimaan. Se auttaa hieman.

Nyt on menny melkei 19 tuntia viimisestä röökistä. Mitään outoja oloja ei ole, hikoilen kyllä mutta hyvin todennäköistä että tämä helleki tekee sitä, tekisi mieli mennä uimaan. Yölläki sai onneks nukuttua hyvin. Jos olo jatkuu tämmöisenä nii ei oo mitää hätää, vähä vaa on röökiä ikävä.
  • Kävin perjantaina psykologilla. Keskiviikkona pitää mennä hoitokokoukseen ja siellä selviää mm. onko mulla kakssuuntanen mielialahäiriö. Päätin polttaa tän stressaavan ajan ajan ja lopettaa sit keskiviikkona ku kaikki on selvää. Diagnoosiha ei mitenkää yllätä, samaa tautia on epäilty ko sillo ku olin nippa nappa aikuinen. Sillo sain liian tehokkaat lääkkeet ja nyt pelottaaki että muutun taas zombieksi. Noh, keskiviikkona selviää. Meen sit sunnuntaina 16. päivä kesäkuun lopettajiin KU onnistun.
  • Kunhan clarifiz muistat ettei bipo ole mikään este lopettamiselle. Terveisin yksi.

• taitaa olla kolmas profiili eräällä....
  • Riu, ei taida riittää se kolmaskaan. Olen jonkun aikaa miettinyt tosin tuntuuko vain vainoharhaiselta, mutta olettanut vain, ettei kenelläkään voi riittää tarmo sellaiseen.

• ei mulla ainakaan riittäis rahkeet....
  • Samaa mieltä mutta annetaan olla, ei tarvitse välittää vaikka outoa onkin. Jokainen yrittää selvitä tavallaan. Ehkä enemmänkin kuin kolme.
  • Vau, täällä on vainukoiria hommissa! Eli seuraavat profiilit ovat sama henkilö: clarifiz, kae ja ninni89. Muita ei tarvitse mennä osoittelemaan sormella. Mä en enää jaksa tätä foorumia. Melisaa kiitän tuesta ja ymmärryksestä sekä muutamia muita. En enää palaa tänne, selviän ilman tätäkin (kun ei ole toiminut tähän mennessä niin tuskin toimii koskaan). Hyvästi.
  • Mitä täällä tapahtuu :neutral:

No niin, jos nyt oltais annettu olla vaan. Jos ihminen haluaa aloittaa uudella profiililla, niin mikä estää. Kyllä me kestämme sen, että ihminen yrittää, vaikka sortuukin välillä. On kokemuksia siitäkin, että onnistuu lopulta, joten ei ollut reilusti tehty tuo.

• Jooh ei voi kyl ku ihmetellä! Siis sitä mitä silmät tossa yläpuolella näkee, ei sitä että usean kerran tekisi profiilin tänne uudelleen tullessa. Aikuiset ihmiset. Ku jotain helkutin koulukiusausta, teineillä, semmosta muistuttaa tyyli.
  • Draama seis! Melisa, muistatko mitä kirjoitit Broncolle tässä jokin aika sitten ja josta hän loukkaantui kovasti? Liittyi palstan pitämiseen päiväkirjana ja epävarmuuteen siitä minkälaista tsemppausta ja mihin tarvitaan. Se teksti kuvaa hyvin porukoiden tuntoja tässä keskustelussa. Myös 6.6. tähän otsikkoon kirjoittamasi teksti siitä että tupakoinnin lopettaminen on itse asiassa yksinäistä hommaa oli tosi hyvä. Mike1, lue kaikki keskustelut joissa edellä mainitut nimimerkit esiintyvät ja mieti kuka kiusaa ketä. Ei ole yllätys että suorapuheisimmat palstailijat ilmaisevat närkästystä.
    Keskustelun perustaja on oikeassa siinä että palstalta saatu apu ei riitä tähän hätään, olen iloinen että hän saa nyt oikeanlaista täsmäapua varsinaiseen ongelmaan, muut asiat järjestyvät aikanaan. Ollaan nyt ihan rauhassa ja yritetään pysyä savuttomina edelleen ja ilman mitään draamoja, maailmassa on isompiakin asioita, tämä on vain tupakkalakkoa ;).
  • Ps. Korjaan, Melisa taisi osoittaa tarkoittamani tekstin Ajatusrikolliselle, sorry.
  • En usko että hänen tarkoitus oli kiusata tai loukata ketään. Mt-ongelmaisilla ihmisillä yleensä on huono itsetunto ja kai hän yritti saada sitä tukea täältä kun muualta ei saanut, ikävää että kävi näin. Ehkä hän pääsee irti tupakasta kun muut asiat ovat kunnossa ja uskaltaa palata, oli kuitenki aika lyttäys porukoilta... Pyörin täällä viitisen vuotta sitten ja unohdin tunnukseni, ei täällä ihan tämmöinen meno silloin ollut. Koitetaan nyt olla kavereita toisillemme eikä käyttäydytä näin, jookos?
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.