Ninan järvimökki

124

Viestejä yhteensä

• En nyt muista sinua Nalla, olitko jollain muulla nimimerkillä. Oli täällä palstalla kaikennäköistä hässäkkää silloinkin kun itse tulin tänne. Välistä annoin kyllä itsekin takaisin samalla mitalla, vaikka joskus olisi ollut ehkä parempi olla hämmentämättä soppaa lisää.

• Tulen herkästi vainoharhaiseksi tällaisista vääristelyistä ja se on yksi syy käytökseeni. Eikä se olo ole kovinkaan mukava, koska voi tulla psykoottispiirteistä oireilua. Lisäksi olen kasvanut sellaisessa foorumikulttuurissa jossa useat nimimerkit ovat ankarasti kielletty joka paikassa. Loukata en ole ketään tarkoittanut.

• vko, en muista millä merkillä olin, siksi en pääse lukemaan vanhoja tekstejäni ellei sattumalta vastaan tule. Onneksi täällä on nyt suht rauhallista.
  • juu kyllä on rauhallista ....jostain kumman syystä
  • ajatusrikollinen: puhut asiaa
  • Minua ei useampi nimimerkki häiritse, kirjoitan eri foorumeille kutakin aihepiiriä hipovalla nimimerkillä, samalla foorumilla käytän siis vain yhtä siihen luotua nimimerkkiä..
    Minulle tuli jutusta mieleen 50-60 - luvun iskelmä jonka lauloi joku sen ajan tähtönen. Laulu kertoi naisesta joka laihdutti päivät pontevasti ja oli vakuuttunut laihtumisestaan.. ja söi hullun lailla kaiket yöt. Siis huvitti enemmän kuin harmitti.

• KessutPois kiitos korvamadosta! Taisi olla Ragni Malmsten "mä laihdutan ja kyllä varmasti laihdun, tää pettämätön uusi dieetti on: yöt syön ja päivät panttaan niin korjaan vahingon - saan siten mannekiinivartalon" :)
  • Hihi! Minulle jää korvamadoksi aina Pointer Sistersien ja Modern Talkingin kappaleet. Olipa yksi hurmioitunut päivä kun päässä soi Bob Dylanin Knocking on the heaven's door. Se oli juhlaa kun sitä harvoin kuulee :).
  • MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    editoi heinäkuu 8
    Tuosta Dylanin kappaleesta eniten kiehtoi Sleepy Sleepersin versio, joskus jopa Puna-armeijan kuoron kanssa. B)
    Tämä täti aikoo kohtapuolin aloittaa jälleen yhden ruokaremontin. Hitsi, kun ei iän karttuessa paino putoa niin kuin nuorempana. Liikunta ei laihduta, mut vetäisin aamupäivällä 4 km sauvoilla. Posket ovat edelleen kuin omenat :) kiitos savuttomuuden.
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• Joskus on ollut niitä vintage - diskoja, pitäisi mennä kun eteen sattuisi sellainen. Sleepyt olivat ihan oma juttunsa :), ne olivat aikoja. Sekoitin Pointer Sistersit ja Amii Stewartin, viimeksiminitulla oli ne painerummut.
    Jos oikeasti haluaa kunnolla kiloja pois niin kyllä se syöminen on vedettävä pitkäksi aikaa ihan minimiin tyyliä pari appelsiinia ja puoli purkkia raejuustoa päivässä. Höystetään rajattomalla määrällä näkkäriä ja mustaa kahvia sekä lisäksi meidän porukkaamme lukuunottamatta rajattomasti röökiä, sillä korvataan ateriat ja välipalat.
    Kuuri lopetetaan kun vaaka tai mittanauha on hieman tavoitteen alapuolella, syömistä normalisoidaan vähitellen sen verran että pysytään toivotussa lukemissa.
  • Tai sitten menee ravintoterapeutille ja tekee realistisen suunnitelman pitkän tähtäimen ruokaremontista, mistä voi pitää kiinni normi arjessa. Siihen kylkeen liikuntaa. Olen nähnyt toimivan monella, eikä tarvitse kulkea nälkäisenä.
  • Juju on juuri siinä että opetellaan sietämään nälkää ja olemaan piittaamatta siitä. Vähän sama kun röökin kanssa siedetään hetki epämukavuutta. Asenne ruokaan pitää myös korjata, se ei ole nautintoaine vaan polttoaine jota käytetään vain silloin ja sen verran kun on pakko.
    Asiasta kukkaruukkuun, tulin parvekkeelle kahvimukin kanssa niin joku naapuri alkoi heti tekoyskiä ja paiskoa ovia. Pitänee kutsua tupakoivia kavereita kylään ettei tarvitse turhaan mieltään näyttää :p .
  • Haha! :D Kerro hänelle seuraavan kerran kun näet, että hän oli mukana tieteellisessä kokeessa, jossa tutkitaan asenteita tupakoitsijoita kohtaan ja, että hänen naapuriinsa oli valikoitunut lumetupakoitsija.

Ehdollistettu reaktio naapurillasi, on kuin Pavlovin koira.
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• Heh! Jännä kun eilen kirjoittelimme niistä biiseistä niin aamulla tuli radiosta Guns N' Roses versio Knocking on the heaven's doorista. Olivat ympänneet siihen liikaa krumeluuria mutta taustalaulajat olivat dynamiittia. Ei jäänyt korvamadoksi :|.
    Nonni, sulla oli etiäinen siitä :#

• Sanna-Savuton: hyvin täällä menee, olen nyt jonkin aikaa ollut ilman tupakkaa, tosin ei tämän foorumin ja ihmisten avulla. :D

Voin sanoa teille, että oliko mukavaa kiusata ihmistä, jolla on lukuisia mt-diagnooseja? Kuten PTSD (googlettakaa ellette tiedä, en jaksa selittää teille), määrittämätön syömishäiriö (anoreksian kriteerit ei täysin täyty), psykoositausta sekä nyt epäillään kaksisuuntaista. Tällä foorumilla olo oli kuin olisi ollut taas ylipainoinen, silmälaseja käyttävä tyttö peruskoulussa, kiitos kokemuksesta. :heart: Melisa oli kuin oma äiti: yritti puuttua mutta ei saanut asiaa loppumaan ajoissa. En hae sääliä mutta yritän saada pari idioottia tajuamaan, mitä tuollainen tekee itsetunnolle siltä varalta, että tänne joskus eksyy samoista ongelmista kärsiviä joilla on vaikeuksia tämän taistelun kanssa. Olemme aikuisia mutta pari (riu ja Kessutpois) käyttäytyy kuin 12-vuotiaat koulukiusaajat. :D On varmaan hienoa kun ei tiedä mt-ongelmista paskan vertaa? Ajatusrikollisen jätän rauhaan, tarkoitus ei ollut aiheuttaa vainoharhaisuutta, anteeksi siitä ja onnea vuodesta.

Eiköhän tässä poterossa taas paskan heittäminen ala ja saan luultavasti bannit foorumilta kun uskalsin avata suuni mutta eipä tuo suuresti haittaisikaan.
  • En todellakaan puolustele kiusaajia, mutta sä taisit clarifiz vähän pedata tilannetta luomalla noita useampia käyttäjätunnuksia. Etkä ole lopettanut vieläkään. Miksi ja mitä varten sä loit/luot niitä tunnuksia useampia?

• Mistä sä sen tiedät olenko lopettanut vai en? Enkä myöskään ole luonut uusia tunnuksia tämän tunnuksen jälkeen sillä en tarvitse tätä paskaa foorumia yhtään mihinkään, vain heikot turvautuu lauman apuun kuten jossain ohjelmassa todettiin. Loin niitä siksi koska jokaisen tunnuksen kimppuun hyökättiin ja kaipasin uutta alkua ja rauhaa. Sitähän ei tullut, kumpaakaan. Nyt jään täältä pois sillä en jaksa tätä paskaa, oli vaan pakko tulla puolustautumaan (ja tulen taas jos homma äityy likaiseksi). Ei muuten löytynyt aivokasvainta, pahoitteluni. Ja ylläpitokin taitaa lomailla, toivottavasti ehtivät vastaamaan teille. :heart:
  • Mä tiedän, koska ollaan fb:ssä samassa ryhmässä.

• Jaa. Joka tapauksessa olen nyt ilmoittanut ylläpidolle nimimerkeistä ja ne tullaan toivottavasti poistamaan, kun he lomallaan ehtivät viestin lukea.
    editoi heinäkuu 16
    Stumppi on etupäässä tupakoinnin lopettamiseen tähtäävä foorumi. Kuitenkin on tavallista ja hyväkin, että lopettajat kertovat niistä haasteista, jotka vaikuttavat lopettamiseen ja vaikeuttavat sitä. Mielenterveysongelmia potevien lopettajien määrä on kasvanut. Kaikilla ei ole tuntumaa siihen, miten heitä voisi kannustaa tms. Polttamaan sortumiset ovat heillä yleisempiä kuin muilla, näin melkein uskallan sanoa. Kanssalopettajat saattavat turhautua lukiessaan näitä toistuvia polttamisen aloituksia ja lopetuksia.
    Jokaisella on omatkin ongelmat lopetuksiensa kanssa. Ketään ei kuitenkaan saa kiusata,syytellä eikä väheksyä heidän taisteluidensa takia. Se on ollut aina Stumpissa kiellettyä. Voi olla,että olen itsekin joskus kirjoittanut niin, että se on tulkittu väärin, kirjoitetussa tekstissä on aina se riski. Toki olen useasti kehoittanut lopettajaa miettimään, et kannattaiskos ottaa taukoa lopettamisesta, tai miettimään motivaatiotaan.
    Toivoisin, ettei tästä nousisi mitään tätä suurempaa juttua.

• En ole syyttänyt, vaan tuli tunne huijatuksi tulemisesta...kai niitä on sellaisiakin foorumeita mihin kyseiset kirjoitukset kuuluvat. Tälläisten vuoksi en kuulu faceen enkä aio liittyäkään...siellä näitä asian vierestä höpinöitä kuulemma on...yms tilityksiä...
  • Minua ei kiinnosta ihmisten nimimerkkien määrä, myönnän myös että tiedän MT-ongelmista vain sen minkä hoitolaitosten henkilökunta ohjeistaa vieraileville urakoitsijoille sen lisäksi että bestikseni on terapeutti. Se minkä tiedän on repsahtelun tarttuminen kuten kesäkuisissa on nähty. Siksi teen mielelläni saman kuin Melisa eli neuvon miettimään asiaa vielä koska voi olla olemassa tupakkaa josta se nimi vielä löytyy tavoitteena myös asianomaisen onnistuminen myöhemmässä vaiheessa. Se myös tiedetään että lopettajien keskuudessa savu nousee korvista vähän helpommin kuin muilla ja silloin joitakin juttuja saattaa ottaa henkilökohtaisemmin kuin mitä on tarkoitettu.
  • Tämä on sen verran vaikea riippuvuus, että mitkään hymistelyt eivät vie asiaa eteenpäin. Liian herkkähipiäinen ei parane olla, aina täällä on ollut ja tulee olemaan yksittäisiä mielipiteitä joita ei voi allekirjoittaa (ainakaan heti). Jos tuntuu, että kaikki täällä on p**kaa, silloin kannattaa jäädä asoita tutkiskelemaan jonnekin muualle.

• Yhdyn edellisiin. Se on totta että päähän taputtelu ei auta kun on kyse riippuvuudesta. Tietenkään ketään ei saa lytätä mutta ei siitäkään ole apua että totetaa vaan tyyliin ”kyllä se siitä”. Tässä tulee sanottua ja tehtyä asioita joita katuu kun nikkispiru ottaa vallan mutta niitä ei saa tekemättömäksi. Jos tuntuu siltä kuten vko sanoi että tämä foorumi on huono ja tästä ei saa apuja niin kannattaa keskittyä siihne mistä saa avun.
  • Olet oikeassa vko, olen al-anonissa ja kyllä siellä ollaan paljon roisimpia vaikka kyseessä on vain läheisten ryhmä. Käyttäjien ryhmä on jo raakaa touhua tavoitteena karsia porukasta ne jotka eivät ole tosissaan koska alkoholismi on äärimmäisen tarttuva riippuvuus. Toki sinnekin repsahdellut pääsee takaisin, harva onnistuu ensimmäisellä kerralla. Erotuksena siinä on se että keskustelu tapahtuu naamakkain jolloin väärinymmärrysten mahdollisuus pienenee.
  • editoi elokuu 24
    Aion jatkaa tällä nimimerkillä, muita en käytä. Ylläpidon kanssa olen asian selvittänyt ja kaikki on kunnossa, pitivät jotkut siitä tai eivät. Rauhoittaakseni tätä paikkaa, minulla on kaksi asiaa sanottavana.

1. Foorumi on toimiva. Minulla on räiskyvä temperamentti ja tapa suojautua jos koen, että minua vastaan hyökätään. Herkkähipiäinen en ole ja asiat kuuluu sanoa suoraan, mutta en myöskään vaan katsele sivusta, kun aletaan käyttäytyä niin kuin en saisi täällä foorumilla olla. Kaikilla täällä on sama tavoite: lopettaa tai pysyä savuttomana. Sama tavoite on minullakin. Kaikilla on omat ongelmat, niin minullakin. Ne eivät kuulu tälle foorumille. Jos joku repsahtaa sen takia, että olen täällä niin pahoittelut siitä. Pahoittelut myös aiemmista viesteistä. Tämä on se nimimerkki jolla pyörin ja muita ei ole/tule. Tai ovathan ne edelleen täällä, mutta eivät käytössä.

2. Jos sinulla ei ole hyvää sanottavaa niin ole ystävällinen ja pysy hiljaa. Ei ole mikään pakko lukea tekstejä, puhelimen näyttöä on helppo rullata alaspäin. ;)

Ja sitten asiaan. Tajusin monta asiaa luettuani Allenin kirjan huolella. Tällä kertaa valaistuin lopettamaan sen takia, että minua alkoi armottomasti vituttaa. Lähinnä oma tyhmyys mutta myös tupakkateollisuus ja valtion tekopyhyys. Niin moni kuolee turhaan ennen aikojaan vain siksi, että on riippuvainen nikotiinista eikä halua lopettaa. Minä en siihen tilastoon halua päätyä. En kaipaa keuhkoahtaumaa, syöpää, sydän-/verisuonitautia tai mitään muutakaan ”kivaa” mihin tupakointi johtaa. En kaipaa aivoinfarktia enkä sydänkohtausta. En kaipaa lisää ongelmia jo valmiiksi reistaavan mielenterveyden kanssa. Tällä kertaa lopetan ilman apukeinoja, sillä laastarit/purkka eivät vaan toimi, parempi katsoa silmästä silmään itse Saatanaa muutama päivä kuin kituuttaa korvaustuotteilla. Säästyypä nekin rahat.

Kiitos ja öitä tänne. Muutin myös tämän poteron aiheen harkitsijoiksi. En ole varma mihin tieni johtaa mutta yritys on kova.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.