Positiivinen testi

Naps, tuli positiivinen raskaustesti! Tätähän mie oon melkein vuoden mieheni kanssa toivonut,haaveillut. Mutta en uskonut sitä mahdolliseksi,joten en miettinytkään tupakoinnin lopettamista. Suuret odotukset on,mies haluaa minun lopettavan,mutta.. siis kyllä minäkin haluan,ei ole kiinni siitä,vaan lähinnä,jaksanko uskoa itseeni,että minä pystyn?! En varmaankaan. Minulla on yksi lapsi jo ennenstään,ja häntä odottaessa poltin,joo,olin nuorempi ja tyhmempi. Ehkä olen tyhmä luuseri vieläkin,kun raskauskaan ei tunnu antavan tarpeeksi motivaatiota lopetukseen. Haluaisinkin kuulla muita saman asian kanssa olevia,tai olleita,kokemuksia ja ajatuksia,ilman lyttäämistä. :smile:

Viestejä yhteensä

• Täällä ei ketään lytätä, joten tervetuloa. Varmaankin joillain on kokemuksia samanlaisesta tilanteesta. Minä voin vain onnitella positiivisesta tuloksesta.

• Kun kerran haluat lopettaa, niin usko itseesi. Älä ennakkoon ala epäillä sitä, koska silloin olet jo antanut myöten. Rohkenen kirjoittaa näin, vaikka minulla ei tietenkään ole suoraan samanlaisia kokemuksia. Lapsia on kolme ja silloin kun he olivat 12 - 8 vuoden ikäisiä ja lähdimme kerrankin autolla ajelulle, panin tietysti heti tupakin palamaan. Kerran vanhin lapsista oikein parkaisi takapenkiltä "Miksi sinun isä pitää heti polttaa kun lähdetää ajamaan". Kyllä tuli paha olo, enkä senjälkeen enää koskaan polttanut autossa, jos siinä oli muitakin.

• s. 1935
    • Polttanut 60 vuotta
    • Lopettanut 15.11.2015
  • Kiitos kommenteista,ja kiitos onnittelusta. Itse olen niin paljon kuullut huonoa aijemmassa raskaudessa,niin tuntuu,että mihin vaan kirjoittaa,tai aukaisee suunsa,joku alkaa lyttäämään heti. Ihana huomata,ettei näin täällä ole. Ja jotenkin mukavempi ruveta keskustelemaan ihmisten kanssa,ketkä eivät tunne minua,ei ole mitään ennakkoluuloja. Joo,tosiaan,poden huonoa omaatuntoa itseeni uskomisesta. Nyt laitoin tilaukseen smooff filtterin,koska itselle varmaan hankalin on juurikin tapa polttaa. Toki nikotiini riippuvuus tuo omat haasteensa,mutta se tunne,kun ei ole mitään tekemistä,mieleen tulee lähteä tupakalle,otan kahvin,mieli tekee tupakkaa,ruuan jälkeen...jne... ymmärätte varmaan mitä tarkoitan. Mutta aloitan tavoitteeni huomattavalla vähentämisellä,ja sitä kautta 28pvän päästä,kun tuota on saapunut,toivon voivani tulla sanomaan,mä pystun tähän!
  • Älä hyvänen aika välitä noista lyttääjistä. He tekevät sitä juuri oman heikkuotensa vuoksi. Sinä olet vahva ja määrätietoinen ja sinulla on valtavan hyvä motivaatio - lastesi suojelu terveydelle haitallisilta vaikutuksilta, Kuten edellisestä viestistämi havaitset, minä tein suuren virheen, jonka olen katunut ja pystyin korjaamaan sen vasta eläkeiässä.

• s. 1935
    • Polttanut 60 vuotta
    • Lopettanut 15.11.2015
  • Onnee poppikselle vauva uutisista. Joo olen vaarin kaa samaa mieltä. Tsemppiä ja usko vaan itseesi niin kyllä sinä onnistut.
  • Poppis paljon onnea vauvauutisesta. Ja uskon että pystyt siihen lopetukseen tsemppiä. Itse en tosin silloin raskaana ollessa pystynyt lopettamaan tosin en yrittänytkään kuin vähentää vaan.
  • Hirmuisesti onnea plussa testistä! :) Mulla ei ole tuosta smooffista kokemusta, mutta toivottavasti se toimii sinulle. Tuo vähentäminen aluksi on ainakin hyvä tavoite! Kyllä sä pystyt lopettamaan, kun vaan uskot itseesi ja onnistumiseen :) Itse ehdin lopettamaan tupakoinnin kaksi viikkoa ennen positiivisen testin tekemistä. Kolme kuukautta myöhemmin sain keskenmenon. Ostin askin ja poltin kolme tupakkaa ketjussa, jonka jälkeen heitin askin pois. Uutta raskautta ei ole tullut, mutta tupakkaan en tuon jälkeen koskenut.
  • Onnittelut positiivisesta testistä ja lopetusmenetelmän valinnasta. Tulet varmasti onnistumaan, ei epäilystäkään.
    Toukokuisissa on muitakin Smooff-lopettajia ja pärjäilevät, hokkuspokkuskonsti sekään ei ole mutta sinulla on motivaatio ja asenne kohdillaan. Sinulla on epäilemättä palstan nuorin tupakkalakkolainen :D.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.