Kesäkuussa 2019 lopettavat

Moro. Rakensin tän poteron ja toivon tänne seuraa. Itellä alle 10 vuotta savuttelua, nyt tuli hieman huonoja uutisia ja se on vaa pakko pistää pillit pussiin tän harrastuksen suhteen. Eipä sillä, asiaa on mietitty jo pari vuotta, valmisteluja tehty alkuvuodesta. Haluan sen terveemmän ja ilosemman itteni takaisin joten tässä on pakko alkaa soutamaan myrskyä kohti ja rukoilla ettei vene uppoa. Onneks on hienoa säätä luvattu nii pitäis olla helppoa soutaa.
«13456718

Viestejä yhteensä

• MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    Tästä aloitat nyt, onnea matkalle. Olemme kovasti kuulolla.
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• editoi kesäkuu 3
    Huomenia ja kiitti Melisa. Aamu alko käyntii sillä että poltin yhen röökin koska en jumalauta muistanut lopettaneeni nähtyäni unia joissa poltin. Röökipaikalla tuli sit se ”ai helvetti”-fiilis, tumppasin ja palasin sisälle. Tässä nyt kahvit ja sitte duuniin. Näin myös unta että siellä oli helvetillinen kiire, toivottavast ei ollu enneuni.
  • Meinasin sortua mut sit muistin että jätin sytkärin kotii eikä työpaikalla ole mitää tulentekovälineitä. Hyvä näin. Nyt vaa hokee ittellee pään sisässä että sä pystyt tähä. Yhtä tuskaa tää kyllä taas on, olisipa lauantai.
  • Ekaa päivää kärvistelen jälleen kerran mutta yritys kova!! o:)
    Savuton kesä 33 vuoden jälkeen!!
  • editoi kesäkuu 3

Lopetuspäiväksi päätin perjantain 15.6. Silloin alkaa 4 viikon kesäloma ja sen jälkeen olen komennuksella 3 viikkoa paikassa missä kukaan ei polta. Uskon että kun saan noin pitkän ajan olla muissa kuvioissa, niin pääsen tupakistakin eroon.
    Minua ärsyttää ja vaivaa kaikki tupakointiin liittyvä ja haluan kovasti siitä eroon. Terveyshuolet on päällimmäisinä pinnassa. Tunnen myös häpeää savuttavasta imagostani, joudun piilottelemaan polttamistani. Tahdon noudattaa kaikin puolin terveellisiä elämäntapoja, eikä tupakka sovi siihen kuvioon. Alkon olen jo jättänyt, siistinyt ruokavalion ja lisännyt liikuntaa, mutta sitten on tämä yksi musta sektori...
    Saatan olla jo ennen tuota puolta kuuta jonkun päivän polttamatta. Olen kuitenkin lohkonut päässäni siten, että lopetan ilman mitään nikotiininkorvikkeita tai lääkkeitä. Metsään menneitä yrityksiä on olleet kaikki kerrat kun olen tupakan jollain muulla korvannut. Menen ihan kylmiltään ja nielen kuiviltaan kaikki olot mitä siitä tulee.
    Kyllä minä tähän pystyn, kun mummunikin pystyi lopettamaan, vaikka poltti n. 50 vuotta.
    Clarifizille toivon lopultakin onnistumista ja mölypallolle kanssa. Lykkyä pyttyyn!

Tervetuloa takaisin Molypallo, aina voi tulla uudelleen.
    Kuin myös Bronco, sulla hyvä suunnitelma.
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• Kiitos Melisa
    Savuton kesä 33 vuoden jälkeen!!
  • Mäkin julkistan lopettamiseni (jälleen kerran). Poltin äsken viimeisen tupakan ja kastelin loput askista ja heitin roskiin. Tupakointi ei ole enää aikoihin antanut mitään. Joka kerta tuprutellessani, mietin miksi teen tätä kun se vaan lykkää lopettamista yhden savukkeen verran kauemmas. Olen siis saanut tarpeekseni tupakasta, todellakin. Vielä kun muistaisin tämän olotilan huomenna aamulla kun nikkikset ovat pahimmillaan ja vielä siitäkin eteenpäin. Sitä alkaa niin kaihoisasti muistelemaan jotain "ihanaa" aikaa kun tupakoi, vaikkei se ihanaa ole ollut enää vuosiin.

Just noin, kun saisi aivonsa uskomaan tuon. Mutta sä tuut vielä onnistumaan lepuuttaja. On aikaisemminkin täällä onnistuttu, niin kui eräs lopettaja sanoi, "vaikka pe..e edellä puuhun." Lopulta sitten onnistui ja ollut nyt reilu 10 v savutta. On heitä paljon, toisten vaan pitää harjoitella pitemmin.

• Kiitos, Melisa. Sä jaksat aina kannustaa vaikka olisi tällainen vaikeampikin tapaus niin kuin minä :)

Niin kauan kun sinä jaksat yrittää, minä jaksan kannustaa. Sinä teet kuitenkin sen kovemman työn.

• Clarifiz nyt se onnistuu.
  • Tervetuloa Molypallo, Bronco ja lepuuttaja. Toivottavast tällä kertaa onnistutaa. Oon samoilla linjoilla tupakasta kuin Bronco ja lepuuttaja. Mulle riitti. Kiitti myös Smaarit uskosta.

Tosi ei menny ihan taas suunnitelmien mukaan. Sorruin eilen ihan kunnolla ja uusi alku lopettamisen suhteen on 5.5. Tämän päivän tsemppaanki sitte itteäni ja palailen tähän poteroon huomenna illalla kertomaa kuinka sujuu. Luotan siihe että hyvin sujuu ja uskon myös. Tänää hakemaa lisää laastareita ja sellainen käsivartee illalla. Huomenna kiikutan suihkeen mukana joka paikkaan minne menen. Oon niin kyllästynyt tähä että tupakka vie terveyden ja rahat enkä välttämättä halua antaa tälle valtiolle niitä(kin) rahoja.

Tsempit teille kolmelle tähä päivään, ilmotelkaaha itestänne.
  • Tulin siihen lopputulokseen ettei tää suju vieläkää. Tsempit kaikille, ”tavataan” joskus.
  • Elä vaan lopeta lopettamista. Pidä taukoa, kerää kunnon lataus ja tee lopettamissuunnitelma. Onnistuu se joskus sitten kun sen aika on.

Minua on niin ottanut päähän oma tyhmyys, kun menin aloittamaan uudelleen 4,5 vuoden tauon jälkeen. Olin niin kovassa päihteessä että pidin yhden polttamista hyvänä ajatuksena. Seuraavana aamuna kävin jo ostamassa askin. Nyt on lopettamista tehty jo yli 2 vuotta. Voi kurjuutta!

• Mulla yksi onnistunut lopetus takana noin 10v sitten.
    Vuoden olin ollut polttamatta ja oltiin kaveriporukalla lomalla, joukossa oli 1 joka tupakoi. Oltiin nykissä mikä ei ole mikään tupakkamyönteinen kaupunki. Siinä jotenkin säälistä :( :p lähdin seuraksi polttelemaan.

Sen jälkeen aiemmat lopetusyritykset on kaikki päättynyt alle 3 kk kohilla. Ja jokaisen lopetusyrityksen välissä on ollut pari vuotta :(

Joskus vaatii harjoittelujaksoja tämä lopettaminen. Kuitenkin pitkät savuttomat jaksot antavat sen uskon, että pystyy elämään myös ilman tupakkaa. Sit tuleekin kerta, jolloin pystyy venymään pitempään aikaan ja sitä myötä lopulliseen savuttomuuteen.
    Mulla oli tosi lyhyitä lakkoja vaan, mut tätä ennen olin 6 kk savutta. Mietin 3,5 vuotta ja päädyin foorumin tukemana tänne asti.

• Eilisen pystyin olemaan kokonaan ilman, mutta tänään aamulla kävin tupakkaostoksilla. Poltin kaksi ja tuhosin loput.

• Nämä aamut on pahoja... taas on kova tupakantuska ja mietin kovasti, miten pystyisin olemaan menemättä kauppaan. Mulla lopetettiin tiistaina Voxra ja mietin voisiko tämä tavallistakin kurjempi ja levoton olo olla sen vieroitusoireita vai johtuuko ihan vaan tupakatta olosta.

• Tsempit tänne ja toivotaan, että tällekin kuukaudelle saadaan lisää porukkaa ja että mukaan lähteneet sitkeästi päätöksessään pysyvät! Itse "kuulun" toukokuulaisiin, mutta tämä uusi taipaleeni (ensimmäisen hyvin alkaneen ryssin lahjakkaasti) on vielä sen verran alkutekijöissään, että aattelin sujuvasti vierailla näiden molempien poteroiden välillä. Vieraisiin pöytiin huutelu ei liene täällä kiellettyä. :smiley:
  • Eikö se mennyt nyt huonoon saumaan mielialalääkkeen lopettaminen.

• Voimaa kaikille! Tää kuukausi on teidän, antakaa mennä sit kun aika on! Kyl se sielt lähtee, se on vaan pikkuruisen pelon/epävarmuuden takana! Samaistun noihin kokemuksiin, tuoreessa muistissa, ku ei oo kauaa siitä kun olin täysin epätoivoinen, kunnes tuli se aamu jolloin sain jostain sen voiman että uskalsin ottaa sen ensimmäisen loikan tuntemattomaan. Teillä on kaikilla niin kova halu, että se tulee sieltä varmasti!
  • editoi kesäkuu 6

Täällä yksi kesäkuulainen ilmoittautuu haparoivin askelin, terve vaan kaikille! Vähän jännitti tulla tänne lopettajien puolelle. Pikris, tylsäähän se olisi jos ei vieraisiin pöytiin saisi huudella.

Lepuuttaja, varmasti vaikuttaa lääkkeen lopettaminen fiilikseen. Olethan itsellesi lempeä. Pidemmän päälle varmaan tupakoinnin lopettaminen kohentaa mielialaa myös. halaus

May the Force be with us. Kaikille tasapuolisesti. ;)

• Mahtavaa kesän alkua clarifiz, moly, bronco, pikris ja emmi! Kesäkuu on oikein hyvä kuukausi lopettaa :) Tsempatkaa toisianne ja tulkaa tänne juttelemaan ja kirjottelemaan kun tekee mieli tupakkaa. Toimii aika hyvin näin omalla kokemuksella!

Ja lepuuttaja, eikös me nyt lopeteta oikeasti?

• Here i am now... finally..
  • Eiköhän sovita, että tällä kertaa onnistuu.

Wellcome back - for good in this time.

• Hei vaan kaikille. Perjantaiaamuna noin klo 05.15 poltin edellisen savukkeen. En sano että viimeisen, koska näiden noin 20 vuoden aikana joina oon tupakin kanssa sinun-kauppoja tehnyt, on niitä "viimeisiä" tullut eräänkin kerran..olen välillä ollut ihan vuosiakin savuton, viimeisin oli kolmen vuoden savuttomuus joka päättyi viime kesänä yhden ainoan illan aikana. Olin vanhojen luokkakavereiden kanssa iltaa viettämässä ja kaikki muut polttivat..miten tyhmä voi ihminen olla..piti muka vaan seuraksi tuprutella mutta hainpa sitten oman askin ja koko ilta meni siihen, että tottui makuun. Piti siis oikeasti opetella tämä ihastuttava tapa uudelleen. Noh nyt on sitten lapsiltani salaa tupruteltu yli 10kk ja hengitysoireet palanneet ja se potutus varsinkin. En tee mitään muita lupauksia tällä kertaa kuin että lupaan olla polttamatta niin kauan kuin suinkin vain pystyn. Yritän ajatella sitä ettei tarvitse piilotella omilta lapsilta enää jonkin tällaisen typerän asian takia! Haluan että lapset voivat tulla lähelleni ilman että lähden karkuun jos olen vasta käynyt pahan teossa..katsotaan kuinka käy

• kehtaisiko joku muuten neuvoa miten saan itselleni tehtyä ton laskurin että montako pv ollut polttamatta ja paljonko säästänyt jne

• Hyvä Kviter! Anna mennä vaan, päivä kerrallaan!

Meet stumppi.fi sivustolle etsimään profiilisi asetukset, sieltä löytyy. Ei siis täältä keskusteluforumin puolelta.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.