Nallan uutisnurkka

editoi kesäkuu 5   Päätöksen tehneet
Moikka!

Olen Nalla ja tupakoinut alle 10 vuotta. Nyt olen sitten päättänyt lopettaa koko typerän harrastuksen ja kaipaisin tsemppejä. :blush: Lopetuspäiväni on 6.6 illalla, apuna laastari ja suihke, testien mukaan ne sopivat mulle parhaiten. :) Eikö täällä moni käytäkin niitä/toista niistä? Toki tämä vaatii aivoilta paljon, Allen Carrin kirjoja olen lukenut. Itsellä tämä on lähinnä henkistä polttamista, tavan voi korjata monella tavalla. Motivaattorina toimii pääosin raha, hieman myös terveys.

Jos joku pistäytyy niin keitän kyllä kahvia. On myös valkoviiniä, jos maistuu. :)

Viestejä yhteensä

• Moi Nalla, tsemppiä kohtalotoveri. Mun tilanne on se, että yksi on enää askissa ja sitten olisi tarkoitus lopettaa :) Mä lähden kerrasta poikki-menetelmällä, ainakin suunnitelmissa on tehdä näin mutta voihan suunnitelma muuttua matkalla.

• Hei Nalla ja Susmu! :) Ensimmäistä päivää täälläkin ilman tupakkaa. Itse lähdin ihan luomuna sotaan, hiilihapotettua lähdevettä ja jenkkipurkkaa löytyy. Mutta ostan kyllä korvikkeita tarpeen tullen. Ajattelen, että mikä vaan auttaa tupakasta eroon on sallittua. Tsemppiä teille!

• Tsempit kaikille Nalla, Susmu, Emmi. Tervetuloa mukaan, voin älkää olko itselle liika ankaria luomuna mennä, apukeinoja kun löytyy. Onnea matkaan.
  • *keittää kaikille kahvit*

Heippa kaikki! :blush: Huomasin että olin pistäny vahingossa väärän kuukauden tuohon lopetukseen, aivot eivät ole tajunneet että on jo kesäkuu. :sweat_smile: Päätin että saan ostaa vielä sen yhden askin minkä jälkeen lopetan, on se sitten tänään illalla tai huomenna. Viimeisin ajankohta on tosiaan tuo 6.6 illalla. :)

Susmu: tsemppiä myös sinulle! Kerrasta poikki on hyvä menetelmä, miten sulla on lähteny sujumaan? :)

Emmi: tsemppiä myös sulle! Mikä tahansa auttaa pääsemään tuosta pahasta tavasta eroon on tietenki sallittua! Oletko jo lopettanut vai onko sullakin tietty päivämäärä? :)

Smaarit: kiitos. :) Haluan päästä samoihin lukemiin kuin sä.

Nyt pitääki lähteä töihin, mukavaa päivänjatkoa kaikille!
  • Tänään se päivä sitten on. Kokonainen aski löytyy ja sen kun oon polttanu niin sitten alkaa savuttomuus. Hieman jännittää. Olen kuitenkin päättänyt onnistua. Olen jo muuten alkanut elämään terveellisesti (lisännyt liikuntaa rankan työn lisäksi, jätin perunan/riisin/pastan pois, jätin herkut, alkoa käytän kohtuudella) niin on hyvä jättää tämäkin tapa pois. Oon ilmoittanut kavereille että vetäydyn omiin oloihini pariksi viikoksi. Kaikki valmistelut on tehty. Oon niin valmis!
  • Minä tein Nalla niin, että olin ottamasa tupakkia askista ja laittamassa sitä suuhun kun päässä kolahti "Nyt se on siinä". Katkaisin tupakin ja laitoin sen takaisin askiin ja askin autotallin työpöydälle. Siinä se oli ainakin puoli vuotta "houkutuksena". Yhtään en ottanut ja siitä saakka olen ollut polttamatta. Vaikeuksia tietenkin oli kuten muillakin. Sanoin jälkeenpäin tätä alkua siedätyshoidoksi.

• s. 1935
    • Polttanut 60 vuotta
    • Lopettanut 15.11.2015
  • ent. Vaari, tuo on varmasti hyvä konsti! Itseä pelottaa että tulisi ne tupakat poltettua kuitenkin jossain vaiheessa niin en uskalla ottaa riskiä. Hienoa että sinulla toimi. :)

Oltiin viihteellä eikä tuo lopetuspäivä sitte pitänytkään... Noh, uusi päivä suunnitteille ja uusi alku! :) Onnenpotkut kaikille jatkoon!
  • Nostaa hattua ent.Vaarille Minäkään en uskaltaisi tuollaista siedätyshoitoa kokeilla. Ei taitaisi päättäväisyyteeni lopettamisen suhteen kantaa, jos pöydällä olisi koko ajan tupakkaa saatavilla.

Nalla, sinun päiväsi lopettaa tupakointi koitta vielä! Rohkaisen sinua silloin vaan päästämään tupakasta irti ja heittäytymään. :)

• Minä lopetin kertomatta naisystävälle. Se vain ihmetteli miksi yhtäkkiä en ostanutkaan tupakkaa vaan tabletteja. Se oli kerrasta siinä. Voi olla ns raaka tapa kuten Vaarilla, mutta jokin kaunis päivä se päätös on vain tehtävä ja siinä on pysyttävä. Olen monesti puhunut jokaisen lopetushetkestä, sillä sellainen on kaikilla. Pitää vain uskaltaa. Aika tekee aina tehtävänsä. Katsokaa vaikka minua. Tupakka on jo kovin kaukainen asia.

Lopettaminen on osoitus päättäväisyydestä, ei tahdonvoimasta, joten kaikki meistä pystyy siihen. Minusta on typerää puhua heikkouksista ja vahvuuksista, koska vahvakaan luonne ei kerro mitään siitä kykeneekö lopettamaan. Isäni oli erittäin vahva mies henkisestikin vaikka kärsi itsekin mielenterveysongelmista, mutta niin vain hänellekin lopettaminen oli erittäin vaativaa. Lopetti tosin ennen syntymääni, mutta pohjaan juttuni siihen mitä minulle on kerrottu.

• MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    Nalla, suositan viihteen
    rajoittamista lopetuksen alkukuukausina.
    Asettaa turhaan itseään alttiiksi sortumiselle. Tai ainakin alkon määrien rajoittamista, jotta vielä hallitsee itsensä.
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• Kiitos tsempeistä. :heart:
    Melisa, ei ole tiedossa alkoa sisältäviä rientoja ennen elokuun alkua. :) Nyt oli vain pari bändiä esiintymässä kotipaikkakunnalla ja heitä oli vaan pakko päästä katsomaan. Saunajuomat löytyy mutta tuskin se yksi mihinkään vaikuttaa, kaikessahan on kyse arviointikyvyn pettämisestä... Pidän tuon lopetuspäiväni kirkkaana mielessä ja valmistaudun siihen hyvin. :)
  • MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    Hienoa, että sulla sen suhteen rauha rakentaa omaa lopettamista. Vaikka sortumisten jälkeen kannattaakin heti vaan jatkaa savuttomuutta, ei se kenenkään psyykelle hyvää tee.
    Tsemppiä!
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• Ei tee, Melisa. Aionkin pian taas jatkaa, en harrasta esim. lakkoja minkään suhteen (ellei töissä tarvitse :D ). Hieman hermostuttaa olla tupakoivien seurassa viikonloppuna mutta uskoisin selviäväni kun sanon vain ettei minulle saa tarjota tupakkaa.
  • Miten menee Nalla, alkoiko savuttomuus jo? Mielestäni vaikuttaa siltä, että olet ainakin hyvin valmistautunut. Korvaushoitotuotteet valmiina, lukenut jotain kirjoja ja pohdiskellut riippuvuuden laatua. En ollut läheskään noin hyvin valmistautunut itse. :D Sinulla on hyvät lähtökohdat, anna mennä vaan! :)

• Ei ihan vielä, Emmi. Mutta asettamani päivä lähestyy koko ajan ja kihlattukin kysyi että milloin aletaan. :blush: Imen kaikkea tietoa kuin pesusieni vettä ja parissa tapaamisessa on käyty asian suhteen myös. :sweat_smile: Tällä kertaa en tee samaa virhettä kuin kolmisen vuotta takaperin että voin muka polttaa sen ”yhden”...
  • Huomenna se lopetuspäivä koittaa. Hieman jännittää. Poltan tänään ennen maate menoa viimeisen ettei sitten aamulla ole yhtäkään. Lisäksi mennään huomenna katsomaan koiranpentua. :heart: Ei tule poltettua kun matka on pitkä ja lisäksi pysähdytään paluumatkalla Tampereelle syömään. Niksatuotteet vaan kehiin niin tästä selvitään! Jäin töistä lomalle mikä jatkuu kesäkuun loppuun niin nyt ei ole sitäkään että tarvittee ravata tupakoivien työkaverien mukana juoruamassa. :)
  • Päätin lopettaa, nyt puolitoista päivää takana. Suurimpia syitä lienee se että meille tulee koiranpentu heinäkuun lopussa enkä a) halua haista tupakalle ja b) jättää pientä yksin ja kuunnella kun hän itkee sisällä. :( Vaikeita hetkiä on mutta jotenkin niistä vaan selviää.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.