PAINONHALLITSIJOIDEN AVAUTUMISKETJU

17891113

Viestejä yhteensä

• Oikeasti Melisa on tosi kiva kuulla kuinka sä elät ihan hyvää elämää vaivoinesi - etenkin kun vaivasi ovat samaa sorttia kuin mulla! Hahah muistan kun joskus nuorempana päätin alkaa harrastaa jousiammuntaa... no siinähän jännitetään käsi suoraksi ja kun se jänne päästetään irti, se sujahtaa siitä suoran käden vierestä suih! Paitsi mulla kun kyynärpää yliojentui niin ei voinut ojentaa kättä ihan "suoraksi", mutta välillä se unohtui ja sitten oli seuraavana päivänä kunnon mustelma kyynärtaipeen alapuolella muistona. Joo, onhan niitä käsivarsisuojiakin, mutta näillä kyynärpäillä se jänne pahimmillaan jäi siihen suojan ylälaitaan kiinni :D

• Jousiammunnasta tulee mullekin ihan hirveet mustelmat! Mulla kans kyynärpää jotenkin taipuu niin, että se jänne osuu joka kerta. Olen koittanut käyttää suojaakin, mutta se suoja menee aina väärään paikkaan. En ole siis virallisesti koskaan harrastanut jousiammuntaa, muutamia lajikokeilukertoja vain takana.

Eilen oli taas uusi lajikokeilu, kun kävin joogassa. En ainakaan nyt äkkiseltään ihastunut, en tiedä, ehkä en ole riittävän henkistynyt. Osa asanoista tuntui tosi vaikeilta, kun olen niin kankea. Toivottasti aikaa myöden se alkaa tuntumaan omemmalta, muuten jää kyllä kurssi kesken. Kyllä se kuitenkin ihan liikunnasta kävi, sykkeet nousi hieman ja kroppa tuntui lämpimältä.

• Toi on muuten jännä - lääkäri sanoi mulle että yllättäen just semmoiset lajit kuin jooga tai pilates polttaa kaloreita paremmin, vaikkei uskois kun ne on niin hidastempoisia ja leppoisan näköisiä. Mäkin olen ollut yllättynyt kuinka pilateksen jälkeen on jano, ja joskus suorastaan nälkä, ja selkeästi kroppa on tehnyt töitä vaikka ei tuntunut siltä.

On kyllä tosi ärsyttävää jos tunnilla on liikkeitä joita ei pysty tekemään... pilateksessakin on semmoinen että selinmakuulta vain noustaan vatsalihasten voimalla sievästi rullaamalla istumaan, ja mulla ei taida olla sellaista lihasta ollenkaan jolla se tehdään. Ei vain tapahdu mitään :) Vieressä eläkeläisrouva nousee kuin näkymättömän narun vetämänä. En ymmärrä... Siksikin se vesijumppa oli niin kiva että osasin periaatteessa heti tehdä kaikki liikkeet ja ne jotka sujuivat paremmin, pystyi sitten tekemään vain vieläkin tehokkaammin. Mutta ei juurikaan ollut ulkopuolinen ja osaamaton olo.

• Voi apua, mä oon just tuossa 4-5 kg:sa nyt :grimace: Toivottavasti eie ala junnaamaan,

• Pidän peukkuja ettei sulla junnaisi! Mulla on kuitenkin enemmän ikää eli se tyhmä aineenvaihdunta senkin takia vielä hitaammalla, joten sulla on jo heti se etu puolellasi. Myöskin painonpudotuksen alkuvaiheessa aina lähtee ylimääräistä vähän helpommin, ja se milloin se pudotus alkaa hyytyä ja junnata voi olla sulla hyvällä tuurilla vielä kaukana edessäpäin. Mulla se jostain syystä jysähti nyt näin alkuvaiheessa. Olen siis kerran aiemmin laihduttanut aika ison määrän, mutta siitä alkaa olla nyt jo sen verran aikaa, että karttunut ikä on hankaloittanut tätä aika huomattavasti. Sä olet just hyvässä iässä elämäntaparemonttiin, joten jaksa vain tsempata!

• MelisaMelisa Espoon etelärannikko

Ehdottoman epäreilua, jos et sitä syö levyä illassa.
    Pitäisi lukea tuon kaljamahaleidin blogi tosiaan. Mulla ei ole vain maha, vaan muutakin :) No jaa, tyypillisesti hoikemmat jalat, jumpannut niitäkin hullun lailla.

40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• Tiedostan kyllä, että olen huonossa fyysisessä kunnossa, mutta silti korpeaa, kun iäkkäät ihmiset pärjää paljon paremmin. Tarkoitan iäkkäillä siis oikeasti +70 vuotiaita. Pari pappaa on ohittanut mut monta kertaa lenkillä, uidessa tuli monsteripappa, joka ui tosi lujaa. Zumbassa sentään jotenkin pärjään. Eilen joogassa oli muutama vanha rouva, jotka oli tosi notkeita ja voimakkaita. Jäin kakkoseksi joka liikkeessä!

Mulla on niin paljon lähtöpainoa, että en usko, että nyt alkaa vielä junnaamaan, mutta mistä sitä ikinä tietää. Olen edelleen jokapäiväpunnaaja, sillä paino vaihtelee niin paljon. Pari päivää sitten pääsin ekaa kertaa uudelle kymmenluvulle. Kiikuin siinä rajalla monta päivää, tänään näytti siltä, että olen turvallisesti ysillä alkavassa luvussa enkä enää hyppele sinne seuraavalle kymmenelle.
    Älä vertaa ittees muihin Naanu. Aina on parempia, notkeampia ja kovempikuntoisia. Mutta myös hitaampia, jäykempiä ja huonokuntoisempia. Me kilpailemme vain itsemme kanssa. Kilpaileminenkin on huono sana, mut ymmärrät varmaan mitä tarkoitan. Vähän kuin tässä lopettamisessa, kaikki ollaan erilaisia siinäkin.
    Sä oot kyllin hyvä ja kehityt koko ajan.
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• Toinen asia, jonka tiedostan, on se, että mulla lähtee tää datailu käsistä. Pitäis hetkeksi heittää keittiövaaka ikkunasta pihalle. Mulla on kolme sovellusta, joita päivitän aktiivisesti: sportstracker, garmin ja fatsecret. Osasta vien vielä dataa Exceliin... pitäisi vähän relata, pulla silloin tällöin ei ole pahasta. Tälläin en pysty loppuelämääni elämään, enkä haluakaan.
  • Mä punnitsen joka päivä, mutta laitan rastin ruutupaperille vasta kun tulee joku eri lukema, eli nyt kun on junnannut pitkään puoli kiloa ylös ja alas, en ole laittanut mitään. Vähähiilihydraattisessa on se hyvä puoli että silleen oikeasti pystyisi elämään loppuelämänsä. Painonpudotusvaiheessa on vähän tiukempana, ylläpitovaiheessa voi vähän löysätä. Yleensä riittää kun vain tiedostaa millaisissa aineksissa on paljon ja missä vähän hiilareita. Harmi vain että nyt juuri ei sekään irrota tätä jumitusta :D

• Ei mun ruokavalion suhteen ole estettä elää loppuelämää näin. En vaan voi antaa tälläisen oman elämän datailun antaa ottaa ylivaltaa.

Tiedostan itse, että mä olen välillä tälläisissä aika mahdoton. Insinööri...

Mä karppasin jo 70-luvulla. Silloin nimellä Atkinsin dieetti. Poseeraan yksiömme parvekkeella tomaatti kädessä. Siinä oli vissiin koko päivän hiilarit. No, nykyään sekin on kehittynyt, ei ihan noin raakaa. Sit olin valkoviini-kanamunadieetillä 70-luvulla kans.. Se oli hauska. tosin valkkaria pystyi juomaan vasta työpäivän jälkeen. Sit sai joku päivä syödä pihvinkin. Mies osallistui pihvi ja viiniosuuteen. Pari päivää meni, sit tuli kutsu mummani luokse kaffelle, tuo se sulhos mukaan. No, tiesin, et dieetti rupsahtaa kakkukaffeilla, joten joimme miehen kanssa viinit pois. Kyllä oli nieleskelemistä krapulassa seuraavana päivänä mumman luona. Jos painaisin nyt sen mitä silloin, 65 kg, en olisi kuuna päivänä laihduttamassa.

• Hihih hyvä idea vetäistä valkoviinidieetti kertaheitolla :D Mun koulukaveri muinoin oli jollain muna-greippi-dieetillä, vaikka minusta hän oli ihan hoikka. Kananmuna oli ravitsevaa ja greipin pitäisi kiihdyttää aineenvaihduntaa, olettaisin. Vähähiilarisen paras puoli on ettei tarvitse kokea nälkää koska se mitä saa syödä on niin täyttävää. Semmoiset VLCDt mitkä Naanukin aiemmin mainitsi on sikäli just aika kurjia kun voi oikeasti tulla nälkä eikä saa syödä kuin lisää jotain kaalikeittoa jossa ei ole mitään mikä pitäisi nälkää...
  • Mulla pysyy kalorit fatsecretin mukaan noin 1800-2000 kcal, eli siinä, missä suunnittelinkin ne pitää. Varmasti jotain jää kirjaamatta enkä ihan kaikkea punnitse, jää jotain maustekastikkeita laittamatta, mutta kuitenkin suurin piirtein sinne päin.

Mun ei ole ollenkaan nälkä, mutta merkillisiä mielitekoja tulee. Tänään olen haaveillut kermakastikkeesta. Lihapadasta, johon on lisätty puoli litraa kermaa. Lisäksi kermainen rahka, kermavaahto jne. Mun ruokavaliostani on rasvaa kyllä, mutta se on ihan eri muodossa. Oliiviöljy salaatissa ei korvaa kermamunkkia...
  • Mä taas saisin syödä kermaa, mutta kermamunkista pitäisi se munkkiosuus jättää syömättä :) Mä taas himoitsisin voileipää :) Kävin tänään kehonkoostumusmittauksessa, ja ajattelin että on kiinnostavaa nähdä näkyykö siinä mitään muutosta puolentoista kuukauden takaiseen mittaukseen verrattuna. No pikkuisia muutoksia näkyi, hyvin pikkuisia, ja huvituksen huippuna sen mielestä olen onnistunut laihduttamaan itsestäni pois luumassaa 100g! PT huumoriveikkona kysyi onko multa poistettu hampaita tai jotain :D Noh naurattaa, kunnes yhtäkkiä käy ilmi että mulla onkin osteoporoosi ja luut katoaa oikeasti tätä tahtia... toivottavasti ei nyt sentään...

• Hellou :) mä oon lakannut laihduttamasta :D ehkä tammikuussa taas... en ehkä uskalla käydä vaa'allakaan sitä ennen ;)

Fyssari kehoitti ottamaan rauhallisemmin vesijumpassa hahahah :D kaikkea sitä... mutta näköjään mun nivelet ei kestä siinäkään kaikkia liikkeitä :smirk: ja nyt ootan taas lääkärille pääsyä että sais kipulääkityksen kohilleen! Ai että kun 3-kymppisenä on näin hyvässä kunnossa nii mitä sitä on 30 vuoden päästä! Tänään asiaa harmittelin ja melkein sytytin tupakan... haluanko tosiaan elää 60 vuotiaaksi jos en enään pysty vaikka kävelemään...
  • Älä heitä kirvestä kaivoon! Nuori kun olet niin sulla on aikaa pikkuhiljaa myyräntyöllä saada jalkalihakset parempaan kuntoon tukemaan sun niveliäsi! Ja heiluttele jäseniäsi harkiten ja maltillisesti vesijumpassa. Jokainen heilutus on kuitenkin enemmän kuin sohvalla lepäily. Sit jos kuuskymppisenä oikeasti kaikki on kamalaa niin sytytä se tupakka silloin. Mutta älä nyt vielä luovuta kun nuoren ihmisen lihakset ja kudokset on vielä yhteistyöhaluisia ja - kykyisiä!
  • Uninen, vaikka et laihduta, voit silti tehdä terveellisempiä valintoja. Jos ei söiskään kahta pussillista sipsejä perjantaina, vaan dippailisi porkkanoita yms.
  • Käytiin taas eilen tekemässä porrastreeniä. Kumma kyllä, nyt ei ole paikat ollenkaan niin kipeät kuin viime kerralla. Ehkä kroppa tottuu erilaiseen rasitukseen. Sykkeet kyllä nousi ihan huolella! Huomaan kyllä jonkunlaisen muutoksen itsessäni, nyt suunnittelee ihan eri tavalla viikkoa kun siihen mahduttaa myös liikunnan. Välillä meidän treenit venahtaa pitkiksi, esim. eilen meni noin pari tuntia kun käveltiin rappusille, kiivettiin niitä, käveltiin takaisin ja venyteltiin vielä yli puoli tuntia. Mutta joskus taas menee vaan tunti, kun lähtee ovesta ulos ja lenkkeilee läheisillä kaduilla.
    Vähän harmittaa, että ihan lähellä ei ole kunnollista pururataa, mulla alkaa sääriä särkemään kun hölkkään asfaltilla. Pitää aina mennä vähän kauemmas, jotta löytyy pehmeämpää kevyen liikenteen väylää. Tällä massalla, huonolla kunnolla ja vähäisellä nivelten rasituksella pitää olla lempeä itselleen eikä ehdoin tahdoin vahingoittaa paikkoja liian kovalla hölkkäillessä.

Mua vähän jopa naurattaa tämä mun taistelu viikonlopun alkoholin käyttöä vastaan. Tein jo elokuussa jonkun sortin päätöksen, että vain suunniteltuina juhlapyhinä. Nooh, nyt on ollut joka viikonloppu näemmä suunniteltu juhlapyhä! En muista, että mulla aiemmin on ihan tälläistä viipellystä ollut, mutta nyt jotenkin kaikki eri kaveriporukat tapaa toisiaan viikonloppuisin, ja vaikka niissä ei juotaisi itseään humalaan, niissä kuitenkin käytetään alkoholia. Juomisen lisäksi syödään hyvin. Eikä siinä mitään, ihan OK tää on. Ylimääräisiä kaloreita vaan...

Välillä saattaa mennä parikin kuukautta, ettei ole oikein mitään menoja ja nyt on yhtäkkiä tähän tahtiin :sunglasses: Juuri silloin kun olen muutenkin päättänyt vähän vähentää.

• Jiihaa, tänään hölkättiin putkeen yli kilometri!
    WAU!

• Naanu huikeaa :o exeleiestä on selkeesti hyötyä! Toi kehittyminen on mieletöntä
  • Tän ikäisen ihmisen kai pitäisikin pystyä hölkkäämään kilsa putkeen ilman erillistä hehkuttamista, mutta mä en ole jaksanut, joten nyt on syytäkin hehkuttaa!

Kai se kolme kilsaa ennen joulua menee, kun vaan muistaa pitää vauhdin sopivan alhaisena. Tällä hetkellä ei vielä liikehdintää voi kutsua juoksuksi, hölkkäkin on vähän liioiteltua, kun vauhti on sama kuin kävellessä, mutta liikeradat silti erilaiset.

Paino ei vaan heilahda taaskaan mihinkään. Liikunnalla ei siis oikeasti taida olla mitään tekemistä painonpudotuksen kanssa, pelkästään syömisellä. Tottakai jossain piilossa olevat lihakset kasvaa tai ainakaan eivät surkastu, että kyllä se mulle hyvää tekee.
    editoi syyskuu 17
    Terveisiä Pietarista. Kaunis kaupunki, yhtä paljon ihmisiä kuin koko Suomessa.
    Laivasyöpöttelyn jälkeen alkoikin laihis. Vedettiin isot
    etuhampaat eilen pois, kun niihin asennetut kuoret ja juurihoidot eivät enää pelittäneet. Siis implantit tulossa. Suussa tikkejä, vielä yöllä vuosi verta. Kauhutarina päättyi tähän, mut syöminen ongelma. Vain pehmeää, muussattua kalasoppaa, rahkaa ja marjasössöä jne. Ei karkkia eikä pop cornia leffassa, jonne huomenna menen. SE 2.

• Toivottavasti eivät ole kovin kipeät! Syödä ei toki kärsi... pehmeä perunamuusi menis - ja jäätelö! Tosin se ei laihista edistä :) Mutta ehkä nyt saat vähän lelliä itseäsi kun noin on kiusattu

• Toivottavasti kaikki menee hyvin niiden implanttien kanssa, tupakoitsijoille niitä ei kai enää laiteta kovin mielellään. Sinulla ei toki ole hätää, kohta 15 vuotta, on meillä perässä tallaamista.
    Tuolla aiempana oli pilateksesta, se on mielestäni kiva laji mutta aerobista kuntoa sillä ei oikein saa. Yritän kesällä pyöräillä ja tietysti touhuan ulkona hoito - otuksien kanssa mutta talvella teen pilatesjuttuja olohuoneen matolla papukaijojen suureksi riemuksi. Nekin ovat alkaneet tehdä jotain kehonpainojuttuja siinä matolla, matkijoita kun ovat, kissat tulivat aikoinaan viereen näyttämään venyttelyn ja rentoutumisen mallia.
    Kohta tulee pulma kun pitää mahduttaa farkkujen alle vielä pitkikset, stretch on sentään aika armeliasta.
    Kipax, sulla just kohta 4 kk!!!

Olin unohtanut jäätelön! Sitä tänään ostamaan. Kiitti vinkistä!

• Mullakin on yksi epävarma hammas - on lapsena paikattu niin hyvin että on melkein pelkkää paikkaa koko hammas, ja sen halkeamista saa pelätä. Tupakoitsijana kauhistutti että jos sen käy huonosti, eivät suostu laittamaan implanttia. Nyt kai sitten se huoli on poissa... mutta toivon silti että alkuperäisillä osilla pärjään mahdollisimman pitkälle :)

Joo mulla on tämä kuntoiluhöykytys tässä nyt potkimassa sitä aineenvaihduntaa liikkeelle, ja jos sattuisi käymään niin että laihtuisin, ei lähtisi pelkkää lihasta vaan myös sitä ihraa. Pilates on siinä kehonhallintaosana, kun tarvitsen työssänikin keskikehon hallintaa ettei tule paikat kipeäksi. Kuntosali on lihasharjoitteluna, ja nyt sitten tuo vesijumppa aerobisena liikkumisena. Hyvin olen valmistautunut siihen että jos vaikka jonain päivänä vaaka näyttäisi kilon vähemmän! :D Vaan jumissa olen painon kanssa vahvasti edelleen... eilen pilateksen jäljiltä olin päivällä suorastaan vähän nälkäinen, joten vetäisin yhden reissumiehen huoltsikalla. Ja tänään vaakaperkele näytti siitä hyvästä kilon enemmän kuin aiempina päivinä.

Juttelin yhden amerikkalaisen kollegan kanssa tästä ihrariesasta, ja hän ehdotti että mitäs jos vain söisin vähemmän :D Meinasin tukehtua kuvainnolliseen pullaani kun muistin Naanun kommentit syömisistäni :D Mutta totta on ettei tätä nyt oikein itsekään meinaa tajuta kuinka ei muka millään tipu kilot vaikka kaikki herkut on jätetty jo kauan sitten.

• Melisa, niinpä muuten onkin! Taidanpa mennä masennuksissani syömään perjantaina pizzan 4 kk kunniaksi :)

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.