PAINONHALLITSIJOIDEN AVAUTUMISKETJU

1789101113»

Viestejä yhteensä

• Täytyy toivoa että laihdutus sitten myöhemmin olisi tepsivämpää! Tuttavat jotka ovat pari vuotta sitten lopettaneet eivät ole kyllä laihtuneet itsestään, vaan tulleet kilot ovat jääneet pysyviksi. Eli kyllä siinä jotain vaivaa pitää nähdä - mikä nyt sinänsä on ihan loogistakin, että kun tupakka kiihdytti aineenvaihduntaa, ja nyt se ei enää kiihdytä, niin ei se samoihin vauhteihin itsestään nouse. Lisäksi on tässä hyväksyttävä sekin että kun ikää tulee joka vuosi lisää, aineenvaihdunta jo senkin takia hidastuu koko ajan. Eli se että joskus kymmenen vuotta sitten onnistuin laihduttamaan huomattavan määrän, ei tarkoita sitä että se sujuisi likimainkaan yhtä helposti nyt - varsinkaan kun on tuo tupakanlopetus vielä sekoittamassa kuviota lisää. Kaipa sitä tottuu tämän mahalöllerön kanssa elämään!

Mulla on yhdet tavoitefarkut kaapissa... ehdin ostaa ne ennen kuin lopetin polttamisen, ja eiväthän ne enää mahtuneet päälle. Kävin sitten ostamassa toiset samanlaiset, yhtä kokoa isommat farkut joita voin nyt pitää "toistaiseksi" kunnes ne alkuperäiset mahtuvat taas päälle. Jos eivät enää ikinä mahdu, jäävät sitten kaappiin muistomerkiksi menneistä vuosista :)

• Ollaan niin samoilla kuvioilla liikentees..Juu eipä paljon auta salaatin syöminenkään..tuntuu että mitä vaan syö niin ei vaan housujen vyötärö löysty...tosin olut meikän miina tässä heikkoutena
  • Enkä vieläkään oo mennyt vaakaan
  • Se on jännä miten aiemmin jos pari päivää eli pelkällä salaatilla niin heti oli hitusen litteämpi olo vatsassa, mutta nyt on aina vain pullero olo niin kuin ne ruoat ei sulaisi lainkaan.
  • No älä muuta sano...No ainakin henki kulkee jos jotain positiivista tähän...
  • Henki kulkee ja varpaita ei palele! Menee tää näinkin :)
  • Mulla lopettamisessa nous paino 6 kiloo ja nyt tässä vuosien myötä ilman mitään laihduttamista
    pudonnut 8 kiloo, mistä sitten lie johtuu, tiiä häntä, mutta ei pudotus kuitenkaan hetkessä tapahdu, tämä paino jo jonkun aikaa ollu.

• Kun mennään kolminumeroisissa lukemissa nii en ihan noin rennosti osaa ottaa!

Ensiviikolla on sokerirastukset ja muita verikokeita :# vähän meinaa pelottaa mitä sieltä tulee! Onneksi paino on nyt pysynyt samassa eikä vaan noussut ja noussut vaikka en ole jaksanut laihduttaa mitenkään aktiivisesti... mutta jos sieltä diabetes napsahtaa niin ainakin saan syyn ja ehkäpä apuakin laihduttamiseen!
  • Peukkuja Uninen että tilanne paranee, tavalla tai toisella!
  • Ja ei mullakaan ole varaa päästää painoa nousemaan enempää tai ollaan jo pelottavissa lukemissa. Mulla kun kävi niin että viime talvena vähän vahingossa oli tullut viitisen kiloa lisää, ja olin ajatellut keväällä tiputella ne - mutta sitten lopetinkin tupakan ja paino alkoikin vain nousta!

Nyt siis alistun siihen että paino ei laske, mutta olen tyytyväinen jos painon nouseminen on pysähtynyt dieetillä
  • Paino pysyy edelleen samassa. Refluksikin kiusaa... apteekissa farmaseutti sanoi että kyllä se tosiaan vuoden kestää että aineenvaihdunta toipuu. Luin myös jostain että kilpirauhasarvotkin voivat heittelehtiä noin vuoden ajan lopettamisen jälkeen. Tässä taitaa nyt olla tosi monta asiaa sotkemassa painonhallintaa :) Työterveyshoitaja pyysi pitämään ruokapäiväkirjaa parin viikon ajan ja oli kovin varma siitä että sieltä se syy painon junnaamiseen löytyy. Vähän arveluttaa kyllä... ainahan sitä jotain sanomista helposti löytyy - syö liian harvoin, liian vähän, liian usein, liian paljon, syö vääränlaista rasvaa, jne jne mutta kirjoittelen nyt vihkoon ylös kaiken. Ei se ota jos ei annakaan. Nyt olen kuitenkin tottunut olomuotooni, ja ehkä se ihra on vähän vaihtanut paikkaakin koska ei ole ihan niin turpea olo. Vaatteetkaan (nämä uudet, kokoa isommat) ei silleen enää kiristä, ja välillä on suorastaan aika sutjakka olo, jos ei katso peiliin. Liikuntaharrastuksia olen jatkanut - ei niistä ainakaan haittaa voi olla, ja onhan se hyvä jos kunto paranee että jaksaa tämän ylipainon kantaa! :)

Onkos kellään muulla enää mitään avauduttavaa? Tän aiheen keskustelu on vähän hyytynyt... ehkä kaikki muut jo tiputteli kilonsa ja elelevät nyt hoikan onnellista elämää?

• Ei tässä nyt vielä ole päästy kiloista eroon. Onneksi painon nousu on sentään pysähtynyt. Olen kyllä tässä laihduttamisessa vähän onneton, kun enpysty olemaan erossa suklaasta. Jos ei muuten niin kahvin kanssa syön aina muutaman suklaakeksin. Joten olen syönyt vähemmän oikeaa ruokaa. Hah, eikö kuulostakin hyvältä. Ja voileipä ihminen vielä... mutta olen taas jättänyt perunat vähemmälle...

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.