PAINONHALLITSIJOIDEN AVAUTUMISKETJU

1111213141517»

Viestejä yhteensä

• Tuota olen ihmetellyt koko ajan että miksi ihmeessä pitäisi mussuttaa jotain kaiken aikaa ettei ruoka - aikaan olisi nälkä eikä söisi paljoa. Kun mielestäni (ja hammaslääkäreiden mielestä) syöminen pitäisi rajoittaa ruoka - aikoihin ja ne joutavat rehut siitä välistä pois. Useimmiten kuitenkin se varsinainen ateria on myös se terveellisin ja välipalat jotain sokeri ja - hiilarihöttöä.
    Vatsan saa opetettua ruoka - aikoihin kun pitää ne kohtalaisen säännöllisinä.
    Helposti joutuu mässytyksen noidankehään jos syö jotain koko ajan ja ateria ei maistu, sitten pitää taas olla välipalaa ja ateria maistuu lopulta niin huonosti ettei viitsi edes laittaa sitä vaan elää niillä välipaloilla. Sillä systeemillä saa helposti ja nopeasti 30 kg lisää painoa.
  • Niinpä! Mulla tuo säännöllinen ateriarytmi on muutenkin ongelma, kun päivät ovat niin erilaisia että mikään ei tapahdu samaan aikaan joka päivä. Ja välillä jää se varsinainen ateria laittamatta kokonaan. En kyllä silti syö vähän väliä jotain pientä. On itse asiassa vaikea keksiä semmoista väliä jolloin voisin syödä! Aamuisin en osaa syödä, päivällä en syö, kun tulen töistä kotiin olisi hyvä sauma syödä ELLEI illalla ole vielä edessä joku liikuntaharrastus, koska niitä ennen on tyhmä syödä vatsansa täyteen. Niiden jälkeen sitten on taas jo aika myöhä, ja refluksin takia muutama tunti ennen nukkumaan menoa ei enää olisi hyvä syödä. Siinä se päivä sitten menikin :D

• Juu vähän on samaa vikaa, työt ovat myös ajanvarausjärjestelmällä mutta aina ne lipsuvat. Olen yrittänyt olla terveellä tavalla itsekäs ja olla ruoka - aikaan kotona ja aika usein onnistunkin mutta joskus on näitä syön vasta kahdeksalta - päiviä.
    No, kun koira tulee niin sitten aion olla itsekkäämpi, pääsen vähemmällä pissojen siivoamisella :D.
    Iltaisin tehtäviä liikunnallisia harrastuksia ei ole mutta parina päivänä viikossa teen kaksi vuoroa töitä, molemmat vuorot lyhyehköjä eli päivän pituus jää silti normaaliksi (siis yrittäjän normaali :D)
  • Tänään asiakas tarjosi lounaan ja tavoistani poiketen ajattelin kokeilla pystyiskö kesken päivän syömään! Syöminen onnistui hyvin mutta kyllä sen jälkeen oli sen verran raukea olo että piti vähän potkia itseään että sai tehoa työhön. Ei mulle sovi kesken päivää syöminen :) Mutta hyvää oli kampela! Lihoin varmaankin 5 kiloa :D

• Kääk! Pari kiloa tuli jo kun luin herkullisesta lounaastasi :o.
  • Hih asiakas sanoi kyllä että voin ottaa pienet päiväunoset sohvalla jos ei meinaa työ sujua mutta siihen en uskaltautunut - olis voinut mennä koko loppupäivä unten mailla ja jäädä työt tekemättä :) Siinä kampelan kanssa oli myös kananmunakastiketta slurp! Muistokin tuo pari kiloa vielä lisää :D

• Nää on näitä joo... välttelen vieläkin vaakaa..huh. joku sanoi että hällä ei ees oo vaakaa ..No totesin että mulla on mutta sillä punnitaan kissaa jos jotain punnitaan...
  • Joutuiko kissarassu myötätuntodieetille? :)

• Ei olla kumpikaan.
  • Ihan oikein riu! Elämä on mukavampaa niin!

• Saan kohta toivottaa kadonneet kilot tervetulleiksi takaisin. Kaupoissa on jo pääsiäispashaa ja siitä en pääse ostamatta ohi. Sitä on tarjolla jotain huhtikuun loppuun asti eli ehdin popsia noin miljardi kaloria, vyötärönauha kiristää jo vaikka en ole syönyt vielä yhtäkään mutta ne lihottavat jo jääkaapissa t. Arktinen Norsu

Ps. Olisi hyvä nimi bändille, samaa sarjaa Urpo Ämpäri ja lempeät snorkkelit- bändin kanssa, vaikutti jossakin päin Suomea joskus jEk (= jälkeen Elviksen kuoleman)

• Hyvä tietää, että on ohittamaton herkku toi, kun en ole koskaan maistanut, niin voi olla maistamatta nytkin :) Ps. Elvis ei ole kuollut, se vaan haisee pahalle :D Pääsiäisen vietto ehkä enimmääkseen jää siihen, että pilkutan sen viiden päivän talviloman sen ympärille, että saan muutaman päivän pidemmän loman + 1 x kindermuna joiden lelut on aina pettymys tälleen nelikympiselle :)

• Kalmo lienee jo siinä tilassa ettei se haise :D. Minä jätin Kinder lelut aina kulloinkin voimassa olevan parisuhteen toiselle osapuolelle ja katsoin miten pitkään niiden kokoaminen kesti ja tarvittiinko minun apuani. Jos kesti liian pitkään tai jouduin auttamaan niin se oli pätevä syy osoittaa ovea. Kinder on kyllä sekundaa, valkoinen suklaa on pelkkää sokeria ja rasvaa, sitä ei saisi edes suklaaksi sanoa, maitosuklaakin ihan kökölästä.
  • Hih - onhan se palikkatesti tuokin :D Tosin osien määrä on leluissa vähentynyt vuosien saatossa ilmeisesti johtuen niiden aiheuttamien (esi)parisuhdekriisien takia ;) Kuraa ne tosiaan ovat, mutta kun sen lelun nakkaa takaisin sinne, niin kissoilla ja sivusta seuraajilla on hauskaa ehkä vartin verran, kun muistaa vielä pitää sen koiran pois leikistä :)

• Juu, kissojen mielestä ihan parasta. Niitä palloja löytyi jännittävistä paikoista vielä joulun alla. En ihmettele osien vähenemistä, ihmisten kädentaidot ovat vähenemään päin. Bersse, nyt puolipohjat lätisemään ettei mene ylitöiksi
  • No nyt minua on petetty! Ehdin vilkaista juttujanne päivällä säntäillessä, ja kun olin aikeissa poiketa kotimatkalla ruokakauppaan, alkoi pasha pyöriä mielessä... olin täysin valmis lankeamaan, mutta en löytänyt pashaa kaupasta! Perhana :D

• Meillä lähikauppana on S- market, siellä ainakin oli. Asujamisto on aika kansainvälistä, voi olla että pashaa kysytään tai menee niin paljon että sitä tulee aikaisin. Minäkin haeskelin pari vuotta sitten kun ne olivat niin ovelasti kätketty maitokaappiin sinne vähemmän jalojen rahkavalmisteiden sekaan, nyt tiesin jo etsiskellä. Lähempänä pääsiäistä ne laitetaan näkyvämmin esille...ja taas taisi tulla pari kiloa lisää :D .

• No just siitä maitokaapista rahkojen yms seasta etsin! Tosin tämä oli K-kauppa, mutta siellä on yleensä tosi hyvä valikoima melkein mitä vain. Noh... ehtii sitä lihoa pääsiäisempänäkin :D

• MelisaMelisa Espoon etelärannikko

Apropos pasha! Kävimme joskus 80-luvulla lomamatkalla Itä-Suomessa Runon ja rajan tietä ajeltiin ja neuvosta osattiin Korpiselkätalolle. Vain kuin Bomba, mut sit taas ei.
    No, jotain sieltäkin piti ostaa ja niin matkaan tarttui käsin veistettyjä pasha-muotteja kolme kpl. Ne pari annoin veljelleni ja sisarelleni. Siitä alkoi meidän perheen pashan teko. Ei ole pääsiäistä, jos ei ole pashaa. Valmiiseen pyramiidiin tulee se PX-tunnus jne. mut koska pitää laittaa karkkeja koristukseksi, ei ne hienot kaiverrukset näy.
    Tuhtia tavaraa riippuen siitä. laittaako voita vai vai, tai kui paljon. Sit taas on luovuttu niistä kuivatuista hedelmäpaloista, vai vois kyllä kokeilla vaikka karpaloakin nyt. Sit rouhittua pähkinää aina. Kerran innostuin leipomaan myös kulitsan. Pullataikinasta kakkuvuokaan, se kans koristeltiin jotenkin. Periaatteessa siitä leikattujen siivujen päälle levitettiin pashaa.
    Niin karjalaista, niin karjalaista. En itse ole kylläkään, miehenisä paremminkin, mut ei heillä näitä herkkuja ollut. Jostain syytä eivät pikkutytöt tykänneetkään...

40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• Kävin lääkärissä paino ongelman takia, niin kokeilen laihdutuslääkettä jos se vaan sitten edes sopii minulle. Ei kyllä paljoa saa syödä nyt jos aikoo ettei lihoisi ja laihtuakseen tarvii lisää jostakin buustia ja tehoa, mulla on siis todella paljon tullut ylipainoa ja kova halu päästä siitäkin eroon. Saisi sen painonkin viimein edes laskusuuntaan.. Se on hyvä että tupakkaa ei ole tehnyt mieli yhtään kertaa, se haisee niin kamalan pahalle edelleen.. Ruokahalut ei ole kyllä mulla lisääntyneet, ajoittainen makeanhimo on 1-2x viikossa, mutta se on vähäinen määrä karkkia.

• Tsemppiä! Toivottavasti lääke sopii sulle ja tepsii! Mulla oli vaaka syrjässä pitkään, ja kun otin sen uudestaan esille sain huomata että en ole laihtunut hituakaan, vaan lihonut vielä lisää yhden kilon. En tiedä miten nyt tämän poikkeustilan aikana käy, kun jumpat on seis ja ruokakin pitää valita hinnan eikä laihduttavuuden perusteella...

• Toivotaan että lääke tepsi, annemaa! :) Itseasiassa aika paljon kiinnostaakin, kuinka sen kanssa käy ja onko rasvaa sitova lääke vai ruokahalua vähentävä? Itselläni kanssa tuota vaaka näyttää väärää lukemaa -ongelmia :)

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.