PAINONHALLITSIJOIDEN AVAUTUMISKETJU

11314151618

Viestejä yhteensä

• editoi kesäkuu 29

Kiitos eveliinai! Refluksin takia lopetan "useimmiten" syömisen klo 18.00. Viilin voin ottaa illemmalla. Mutta tuo on hyvä 5xpv pieni lautanen. Ongelma kohta on ja tiedostan että kun en voi syödä illalla, niin sitten iltapv karkaa käsistä, ja annokset suurenee. Yritän aloittaa pienin askelin. Kiitän :)

Olen ollut tänään savuttomana 1v8kk16pv !

muumi

• eveliinai, onko se kirja jotenkin arveluttava kun et halunnut sanoa sen nimeä julkisesti? :D Voishan monikin tätä lukeva ja samojen asioiden kanssa kamppaileva olla kiinnostunut!

• Kipax oikeessa olet ;)

• muumi - Mulla ja refluksitauti, mutta on helpottanut oireet selkeästi kun sai ruokavalion kuntoon ja lopetti tupakanpolton. :smile:

Ja on hyvä joka tapauksessa lopettaa syöminen pari kolme tuntia ennen nukkumaan menoa, niin suoliston kuin refluksinkin kannalta! :smile:

Tsemppiä!

Kipax - oon ymmärtänyt ettei täällä saa ”mainostaa” mitään tiettyjä tuotteita julkisesti, niin laitan sulle privaa tulemaan - jos on muitakin kiinnostuneita niin voin laittaa myös heille. :smile:
  • Mä olen ymmärtänyt ettei saa mainostaa tuotteita että ihmiset ostaisi niitä, mutta kyllähän nyt hyvänen aika kirjan nimen saa mainita? Mainitaanhan me autojen merkkejä, tupakkavieroitushärpäkkeiden merkkejä, Stumppaa tähän -kirjaa ja vaikka mitä keskustelussa ilman mitään osto- tai myyntitarkoitusta. Tässä painonhallinta-aiheessakin on taidettu puhua jopa maksullisista appseista ja maksullisista painonhallintasysteemeistä. Eri juttu jos laitat tänne mainosta tavarasta jota itse myyt. Mun mielestäni!

Aatteles jos joskus viiden vuoden jälkeen joku epätoivoinen painonhallitsija lukee tän ja sitä potuttaa suunnattomasti kun et ehkä enää ole täällä laittelemassa hänelle yvtä? Tai muuten joku ei halua osallistua keskusteluun vain pyytääkseen yvtä? Tietysti oma valintasi miten haluat toimia, mutta mä näkisin sen vain avuliaisuutena jos joku keksii jonkun hyvän asian ja kertoo sen muillekin. :)

• Juu, ei se miustakaan mainostamista (ainakaan häiritsevää) ole, itsekin olen sen smoke free appin muutamia kertoja maininnut, enkä ainakaan vielä ole saanut "potkuja" :) Jos kehtaat eveliinai laittaa miullekin sen kirjan nimen sitten?

• Kipax - Jos haluat julkaista kirjan nimen itse täällä, ole hyvä ja tee niin. :smile:
  • Ok, minäpä otan riskin - tuleviakin lopettajapolvia ajatellen :) En ole itse tätä lukenut joten en voi sanoa sisällöstä juuta taikka jaata, mutta jottei jäisi mysteeriksi, niin tämmöinenkin painonhallintakirja siis on.

Puheena oleva kirja on siis

Martina Aitolehti: ”Elämäsi kunnossa”

• Tämä viikko aloitettiin jo 23päivää savuttomana ja -5kg hoikempana kuin aloituspäivänä! :smile: nälässä ei ole tarvinnut päivääkään olla ja itse sain kirjasta reilusti lisäpontta! Toivottavasti auttaa jotakuta muutakin. :smile:

Mukavaa viikkoa kaikille!
  • Mulla alkoi tämä viikko yhden kilon painavampana (prkl). Toisaalta söin eilen jäätelöannoksen kesähelteen kunniaksi, joten taisin ansaita sen kilon...

• Tervepä taas, oon tainnu joskus ennekii olla täällä manailemassa :D
    Alkuhan meni loistavasti, paino jopa tippui ku lopetin, sitte lopetin kahvinjuonninkii ja katastrofin ainekset onkii jo kasassa, siihen ku lisätää vielä reilu kahden viikon kortisonikuuri, ni tää ei enää oo vaan katastrofaalinen vaan tää on läskisolujen sotatila :persevere:
    Savuton 30.9.2019 klo 18.30 alkaen
    Nikotiiniton 24.10.2019 alkaen
  • editoi kesäkuu 29
    Joku muukin hymiö näköjään kanssa aiheuttaa viestin katkeamisen, eikä vaan sydän, en muista minkä laitoin

2018 puotin puolessa vuodessa 25 kiloa, joista nyt ihanasti tän vuoden puolella 20 tullu takasin :'(
    Kilpirauhaset hyppäs liikatoiminnalle kortisonin ja lääkeannosvahingon takia, mut sekään ei laihduttanu, korjausliike parhaillaa menossa...
    Leipä ja pasta jäi itekseen pois, sen ansiosta painoa tippu 8 kiloa 5 pvässä. Sitte päätettii ottaa keliakialabrat ja paino nous saman ku oli pakko syödä leipää ja pastaa, eikä sitten ees ollu keliakiaa. Sitte tuli helteet... On menny vehnäherkkuja ja jäätelöä ihan kiitettävästi, leipää ja pastaa ei kuitenkaa.
    Nyt aattelin jatkaa tiukasti samalla tavallisella kotiruokalinjalla ku viimeeks onnistuessani, toki ilman leipää ja pastaa (kun eivöt maistu ja turvottaa ja aiheuttaa suolistokipua, kattoo jos lääkäri lomilta palattuaan haluis jatkaa tutkimuksia, 20 vuotta vasta kärsiny...) Kuitujen saanti on vähän haaste, kauraa vielä menee ja kasviksia, mut riittääköhän. Myös rankka työ on haaste, en millää pysty ilman herkkuja syömään niin paljon ku pitäs, eli säästöliekki on todellinen uhka...
    Ja nyt kun tää takas kertyny paino rasittaa, polvet alkaa olemaan huonolla hapella ja plantaarifaskiitti vaivaa, ihmekkää ku bmi on yli 40. Sairaslomiakaa ei varaa oke pidellä, pakko tehdä siis asialle jotain
    Savuton 30.9.2019 klo 18.30 alkaen
    Nikotiiniton 24.10.2019 alkaen
  • Liekö tuo reilun kuukauden ruoan vähennys + kaninruokaa tilalle vihdoin alkanut ottaa tuulta alleen, mutta nyt on alkanut paino vihdoin putoamaan, on tippunut nyt viisi kiloa eikä ole tullut ainakaan vielä takaisin... no vielä toiset viisi, niin röökikilot läks! :) Sitten enää pari(kyt) kiloa, niin voi alkaa käydä neuvolassa :D Todella toivon, että tämä nyt ikäänkuin vihdoin otti "tuulta" alleen, enkä kärsi vain rusinaksi muuttavasta nestehukasta :p

• Hienoa petterik! Mulle ei tullut tupakan lopettamisen myötä kiloja, mutta koronan myötä rupesin vetämään herkkuja lohduksi, koska itselleni tärkeimmät asiat/harrastukset menivät kiinni. Nyt oon rauhoittunu ja saanu pari kiloa pois niistä viidestä koronaherkkukiloista. Ja ensi vkolla pääsen taas uimaan; neljä kk oli halli kiinni ja nyt aukee. Myös sosiaalinen elämä vilkastunut onneksi. Kyllä tää tästä!

• Mahtavaa petterik! Ymmärtääkseni yleensä ne ylimääräiset nesteet häipyy jo laihdutuksen alkumetreillä (siksi usein heti alkuun tipahtaa pari kiloa, tai siis ainakin mulla silloin ennen vanhaan...), joten uskon vahvasti että nyt sulla on vaaka nytkähtänyt oikeaan suuntaan pysyvästi! Pupunruokavalio alkaa tehota ja kroppa raatsii lopulta luopua ylimääräisistä vararavinnoista :)

Saavutuksestasi inspiroineena yritin minäkin käydä heti vaa'alla mutta siitä on ilmeisesti loppunut patteri kun ei ole eloa enää :D Maanantaina kyllä vielä toimi... Eikä mulla tietysti tollaisia pattereita ole kotona. Tässä mun laihduttamisessa kyllä kaikki takkuaa, vaakaa myöten :D

• Hittolainen, aina se tekniikka pettää kun kaikki muu jo menisi ok :D Jos ketäkuta kiinnostaa, niin 80 (+/-) 20 grammaa hiilareita on päiväannos ja lisukkeet päälle :)

• Ehkä mun vaaka kyllästyi mun marmatukseeni ja sanoi itsensä irti :D Okei, kuulostaa hyvältä ja tulokset erityisesti sen näyttävät! Mä en ole jaksanut laskea tarkkaan päivähiilareita, mutta koetan vain valita sellaisia aineksia joissa on mahdollisimman vähän hiilareita - niitä syön sitten sen mukaan miten on nälkä. Joinain päivinä enemmän, joinain vähemmän. Eilen söin kaupan valmissalaatin jossa olikin viinirypäleitä mukana, mutta en kyllä heittänyt niitä roskiin, vaikka ovatkin varsin makeita mokomat. Noh, tää on maratoni, ja olen päättänyt olla jääräpäinen :)

Sande, paljon tsemppiä sulle! Olen samaa mieltä että jos joku konsti on aiemmin toiminut, siihen kannattaa tarttua nytkin. Mutta hyväksyä se että se ei ehkä toimi yhtä nopeasti ja tehokkaasti kuin silloin ennen... mulla ei ainakaan :D Mutta prkl en anna periksi!

• 28päivää savuttomana ja -6kg hoikempana kuin kuukausi sitten! :smile: tsemppiä kaikkien painonpudotukseen ja savuttomuuteen! Ja onnittelut petterik mahtavasta alusta! :smile:
  • Hienoa eveliinai! :)

• Toi hiilareiden laskenta on vähän niinkun takaraivossa näin diabeteksen kanssa :) 1 peruna = 10g, lasi latoosista maitoa 10g, leipäviipale=10 jne...

• Sä oletkin pro tuossa laskemisessa... mulla menee hermo jos pitää laskea mutta en tiedä mitä laskisin :) Esim jos teen kukkakaaligratiinia niin en mä tiedä paljonko siinä on hiilareita, enkä edes että montako grammaa sitä syön... :( Mulla on tää cocis-menetelmä käytössä :) Cocis-tölkillisessä on 10,6g/100g hiilareita, joten kaikki ruoat joissa on vähemmän kuin se, on jees. Perunoita, leipää, pastaa yms selkeitä hiilarilähteitä välttelen kokonaan. Maitoa en juo, mutta kerma on laktoositonta (säilyykin pitempään!). Syön sitten lihaa ja salaatteja ja haaveilen että söisin välillä myös kalaa... mutta en voi syödä lohta, ja muita kaloja ei ole niin kauhean hyvin saatavilla tuoreena. Muikkuja ajattelin joku päivä jostain etsiä kyllä!

• Muikut vie kyllä kielen mennessään! :) Ja täällä vielä puolison pihalle, kun on kala-allergikko, mutta ei nyt ihan kaikista pikkuseikoista toinna ottaa ressiä...

• MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    Ite oon enempi silakoiden ystävä. Paistaisin mieluusti, mut se kauhea käry :s
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• Ootteko kokeillu korvata kasvistuotteilla joitain aterioita joilla ois muuten syöny lihaa? Oon itse huomannut ettei tuu sellaista pöhöoloa, kun ottaa lihaa vaan yhdellä aterialla päivässä. Tuossa kirjassa josta puhuin, oli kyllä hyviä vinkkejä päivän eri aterioille! Täysjyvää yhdellä aterialla ja lopuilla gluteenittomia, ei kerry nesteet vatsalle. :smile: ja kasvisten höyrytys auttoi myös vatsan kivistykseen, mitä ekoina päivinä tuntui olevan jonkun verran. Nyt näin kesällä on ihanaa kun saa tuoreita kotimaisia marjoja. :love:
  • Montako ateriaa syöt päivässä?

• Kipax - normaalisti 5. :smile: esim tänään on syöty;

Aamupala - banaanilättyjä (kookosrasvaa paistamiseen)

Välipala - jugurtti marjoilla ja pähkinöillä

Lounas - jauheliha-tortillat (gluteeniton) lehtikaaliwokilla ja kasviksilla

Illallinen - itsetehty proteiinivihersmoothie

Iltapala - esim. hapankorppua, kalkkunamunakasta ja vähän öljyä paistamiseen, kurkkua ja salaattia ja paprikaa.

Joka aterialla saa hyviä hiilihydraatteja, proteiinia ja rasvaa. :smile: kalorit noissa on siellä n. 1700kcal tänään. :smile:
  • Paljon onnea täydestä kuukaudesta eveliinai!
  • Kiitos Kipax! :love:

Tänään mennään -6,5kg kevyempänä reilu kuukausi savuttomana! :smile:
  • Hieno homma eveliinai!
  • editoi heinäkuu 19
    Moi, mäkin teidän seuraan tässä vaiheessa. Mulla on taustalla 42kg painonpudotuskausi takana jonka alotin siis 01.01.2018. Osa painosta (n.15kg) putosi tosin ihan kilpirauhasen liikatoiminnan vuoksi.
    10.7 lopetin tupakoinnin ja viime maanantaina alkoi älytön herkuttelu. Annoin itelleni viikon aikaa syödä ”mitä huvittaa ja niin paljon kuin huvittaa” mut tääkin viikko tulee nyt täyteen illalla. Huomenna pitäis palata kotiin Helsinkiin ja pärjäillä yksin. Jännittää miten selviän huomenna ihan kauppareissusta kun kukaan ei oo ns ”vahtimassa”. 3 ekaa päivää ilman tupakkaa olin kyllä ihan Helsingissä mut ei silloin ollut vielä makuaisti palautunut ihan näin hyvin, joten ei ollut syömisen kanssa mitään ongelmaakaan. Nyt voisin syödä jatkuvasti.
    En halua lihota taas. Ja joo tiedän, että pitäisi vaan osata taas kerran kävellä niiden karkkihyllyjen ja muiden ohi, mutta nyt sekin vaan tuntuu niin haastavalta. Ja mitenhän saan annoskoot taas pienenemään... :neutral:
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.