Melisan makasiini

MelisaMelisa Espoon etelärannikko
Jos nyt vielä avaisin oman poteron tännekin... On kuin muuttaisi uuteen taloon, kaikki on puhdasta ja vähän steriiliäkin... kyllä tänne varmaan kotiutuu, sehän on vain asennekysymys.

Poteroni Tupakka org:n keskustelussa oli nimellä Toisen vuoden haasteet, mutta haasteita riittää varmaan jokaisella sekä ekalle, toiselle ja varmaan vielä kolmannellekin vuodelle. Ja loppuuko sittenkään. Eölämä kysyy ja me vastaamme, sitähän se on.

Tupakasta irtipysyminenhän se on tärkein haaste. Vaikka nyt onkin savutonta aikaa takana jo reilusti 1½vuotta, tiedän hyvin, että varuillaan joutaa olemaan. Tästä eteenpäin onkin sitten seuraava haaste tuo painonpudotus, kolmas löytyykin sitten lihaskunnon ylläpidosta ja parantamisesta lähinnä noiden polvien takia.

Vaan enpäs tässä tämän enempää avaukseksi. Tervetuloa vain käymään kaikki, jotka kokevat näitä tai muita haasteita omikseen. Niin, ja vaikka haasteittakin.

40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

«134567103

Viestejä yhteensä

• editoi huhtikuu 2007
    Sinulla näkyy tulleen sama ajatus mieleen kuin minullakin, tuo uusi entistä ehompi ympäristö siis. Selkeäkin tämä on ja mukava lukea, kun on niin pitkät rivit. Edellistä versiota ei jaksanut lukea, kun riville mahtui vain muutama sana ja piti olla koko ajan vierittämässä näyttöä. Taidan olla vähän laiska.
  • editoi huhtikuu 2007
    Melisa, Jos nyt vielä avaisin oman poteron tännekin... On kuin muuttaisi uuteen taloon, kaikki on puhdasta ja vähän steriiliäkin[/
    Tästä eteenpäin onkin sitten seuraava haaste tuo painonpudotus,
    [/quote]

Samanlainen ensivaikutelma minullakin oli tänne tultuani, että kaikuu suorastaan puhtaat ja uutukaiset huoneet :lol:
    Vyötärön tuunaaminen tosiaan on tälläkin tavoitteena.

Onnea uuteen poteroosi Melisa ja uusien tavoitteiden saavuttamiselle :D
  • MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    editoi huhtikuu 2007
    Mää haastan sut anne tähän mukaan... vyötärön tuunaus - se on sitten hiano harrastus.

Mä olen ajatellut, että jos sais noita iloisia kiloja 10 pois tuohon kahteen vuoteen mennessä. Onkohan liian kova tavoite... siis elokuun loppupuolelle...
    Miksei tätä ruokaremonttia ja kunnon kohentamista voisi ottaakin harrastuksena eikä pakkopullana. Kun olin tuon toisen lapseni kanssa äitiyslomalla "harrastin" autokoulua ja painonvartijoita. Molemmat onnistuivat silloin tosi hyvin ja sai olla hiukan poissa kotiympyröistä. Nyt on tietty toisenlainen tilanne :roll:

40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• editoi tammikuu 2009
    M
  • editoi huhtikuu 2007
    Tästähän voisi saada starttia painonpudotukseen.Mulla 4kk kasassa ilman tupakkaa mutta kun katsoin äsken itseäni peilista, totesin : melkoisen pulska ja tanakka täti. Eikä mikään ihme kun ajattelee että syön paljon, latkin siideriä ja viiniä ja liikun erittäin vähän.Tulos on siis tällainen löllyrä.
    Jospas nyt alkaisin laittaa itseäni ruotuun! Kiva, jos sinä Melisa heittäisit välillä pohjalaisia pläjäyksiä kannustukseksi meille kaikille.
    editoi huhtikuu 2007
    No mutta hyvä täti linnunrata... jo vain pläjäyksiä riittää tänne uuteenkin poteroon.

Mä olen ollut polttamatta 1 v ja 7 kk 3 viikkoa jne... ja viimeinen vuosi toi nää liikakilot. enpä ollutkaan ennenkään keijukainen. Tuntuu, että aina olisin ollut laihiksella. Se kait tämän homman niin vaikeaksi tekeekin. Painon hyppinen edestakas taitaa tehdä mutkia lopulliseen laihtumiseen.. näin olen lukenut :?

Vaan enpä siitä masennu.. niin kauan kuin on elämää, on toivoa.
    Mä olen joka päivä tässä pääsiäisen aikoina jo keskiviikosta alkaen käynyt tuota 5 km:n sauvakävelyä ja kuntopyörää päälle. Tänä aamuna olikin sitten lonkka kipeä. Olisinkohan taas yrittänyt liikaa :-)

Sitä tulee muuten syötyä enemmän kuin uskookaan. Itselleen tulee valehdeltua. Sen huomaan nyt kun olen laittanut tuohon Kalorilaskuriin tunnollisesti ylös sekä suklaat että siiderit :oops: :oops: :oops:

Elikkä tähän nyt pohojalaanen pläjäys: ;-)
    Sä pääset piremmälle kun myännät olevas vääräs ekkä torista olevas oikias.

• editoi huhtikuu 2007
    HEIKUN KEIKUN VAAN TÄÄLTÄ MEILTÄ TEILLE 8)
    Ja kuinkas pääsiäinen on pyörähtänyt ohi teillä?
    Vai on täällä pulskii tyttöi :lol: mä en ymmärrä sellasista mittään :oops:
    Olen sielultani hoikka,vaikka vaatteet kiristää joka kohrasta,jopa nilkoista :?:
    Oikeasti mua ihmetyttää,kun kattoo mitä mä syön,minkä verran liikun jne....MIKSI HITOSSA PAINO ON TÄSSÄ LUKEMASSA JA EI INAHAKAAN :?:
  • editoi huhtikuu 2007
    Muuta en ole jaksanut nyt viime aikoina tehdä laihtumisen hyväksi kuin lukea. Vesi edistää kuulemma rasvan palamista ja toisekseen on täyttävää. Siitäpä sain idean, että aina kun on jääkaapille menoa, niin pitää juoda vettä. Kokeillaan nyt tuota jonkin aikaa ... :roll:
  • AnneliAnneli Kuopio
    editoi huhtikuu 2007

Elikkä tähän nyt pohojalaanen pläjäys: ;-)
    Sä pääset piremmälle kun myännät olevas vääräs ekkä torista olevas oikias.[/quote]

Ai että mie tykkään noista pläjäyksistä :P Kiitos Melisa! Kyllä savolaenenki ymmärtää pohojalaasta :wink:
  • editoi huhtikuu 2007
    Onni tulkoon tähän tupaan, hyvä vuosi vierahaksi, isännälle ikä pitkä, emännälle perä leveä

Näin sanottiin tupaantuliaistoivotuksessa mut tänne voisi toivoa vaikka tavoitteiden toteutumista leveän perän sijaan :D Eli uuteen tupaan ja uusille tavoitteille Melisalle auringonpaistetta ja kukkia ja kevättä ja kaikkea hyvää.

Tämä tyttö oli pääsiäisen keväthangilla hiihtelemässä, kelit ei ihan suosineet mutta loma teki eetvarttia. Lappi tuoksui ihan huikealta näin savuttomana ja puhtaalla hajuaistilla varustettuna... Nyt on jo ikävä takaisin :|
  • editoi huhtikuu 2007
    ihana pläjäys! tulisipa pian lisää.... kevikseltä hieno toteamus : olen sielultani hoikka, vautsi näinhän se varmaan mullakin on! niinkuis sielu on hoikkonen mutta runkoon (=ruhoon) tarttunut jotenkin ehkä tuulen mukana hiukan tavarata.
    editoi huhtikuu 2007
    Muistan 80-luvulla kun olin Painonvartijoissa konsulentti sanoi, että meidän jokaisen sisässä on Jane Fonda, mut se ei meinaa päästä ulos läskien alta. Se oli sitä aikaa kun Jane teki niitä jumppavideoita tai mitähän Barbarella-filmejä, kova sana kuitenkin niihin aikoihin. :thumbup:

Tosin samainen konsulentti sanoi, että jos on ruumiinrakenne sellainen, että ei ole vyötäröö tai on ratsastushousut, se ei laihtumalla kovasti muutu. Se siitä Jane Fondasta ja sisäisestä hoikkuudesta sitten. :?

Vaan olisimpa iloinen, jos 20 kg tipahtaisi tienposkeen helposti ja nopeasti. Tosin oikein nopeasti jos putoaa, jää nahat roikkumaan :shock:

Eilen en saanut mitään aikaiseksi, mutta tänään taas merkkasin uskoon kalorilaskuriin niin syömiset kuin kuntopyöräilytkin. Nyt pitäis ottaa taas tiukka linja ja pudottaa kiloja.. entiset pudotetut tuntuu suhteellisen hyvin pysyvän poissa, paitsi vahtia saapi niitäkin.

editoi huhtikuu 2007
    Kevät - ei se tule - se on jo täällä !

Nyt äkkiä miettimään, mitä vielä on ehdittävä tehdä ennen kesää...
    Hoh,hoijaa.. ei jaksa.. hyvin ymmärrän, ettei kevät kaikkia herätä, jotkut se ajaa epätoivoon jopa. Itsemurhiakin tehdään keväällä eniten.. No, tuo oli liian synkää ajatelmaa :(

Mulla on nyt kyllä tavoite ja ihanaa odotettavissa.. :D :D :D painoa pudottelen pikkuhiljaa ja odottelen sitä kuntoutuskurssia. Siis oikeesti, hyvinhän sitä pärjäis ilmankin, ei mitään suurta ongelmaa, polvet rusinana, mutta kyllä niidenkin kanssa selviäis. Mutta kun kuulin työkaveritla , että on mahdollista päästä tällaiselle aktiivilomalle. Työnantaja maksaa palkankin. En tiedä onko niin huono juttu välillä ulosmitata verorahoja. Suosittelen muillekin, kunhan vaan saatte jonkun lääkärin kirjoittamaan ns,. B-todistuksen (ei muuten viitta B-mielisairaalaan, joita aikoinaan oli tällä nimellä :twisted: :twisted: :twisted: )

• Sade_2Sade_2 Uusimaa
    editoi huhtikuu 2007
    Melisa, aktiivilomalle mars :P )))) Heti lähtisin mukaan :P
    Olis tarvetta saada pari kolme kiloa pois, saanko lähettää läskit sinnepäin :)
  • editoi huhtikuu 2007
    Sade kirjoitti:
    Melisa, aktiivilomalle mars :P )))) Heti lähtisin mukaan :P
    Olis tarvetta saada pari kolme kiloa pois, saanko lähettää läskit sinnepäin :)
    Juu aktiivilomalle olis kiva, tulisin minäkin :) Mutta pyydetään Melisaa olemaan aktiivilomalainen meidänkin puolesta, erityisesti kun sillä on niiin fiksu työnantaja :)

No hemmetti, Sade :): Sama lopetuspäivä ja sama kilomäärä :D :shock: :wink: :roll:

P.S. Oon oikeasti meinannut ratketa tänään kaks kertaa, toinen ihan hetki sit. HUH!

• VeskuVesku Itä-Uusimaa
    editoi huhtikuu 2007
    On tää sairasta hommaa voi saa...na sentään. Sun "meinasin ratketa, hihihihi" on aika kevyttä kamaa tähän fiilikseen verrattuna.Kohta menee mielenterveys.

Pölliaikoina oli mukavampaa; No question ´bout it.
    sori Heps, en tarkoittanut vähätellä. On vaan ihan sairaan vaikeaa nyt.
  • editoi huhtikuu 2007
    Vesku kirjoitti:
    Kohta menee mielenterveys.

Mul on menny jo - mielenterveys siis. Järki myös päästä paennut: mitä ihmeen pöllejä? Ja mitä kysymyksiä? Vähätellä? Häh? Ka, siinä näät; järki mänt, en tajuu.

Sairaan vaikee on tuttu tunne. Tekis mieli olla oikein tosi mielisairas ja ehdotta salaa että mennääks talon taakse salaa tupakalle, salaa... Mut sitä ennen saat ainakin selittää tälle mielisairaalle pölleistä ja muista! :!:

• VeskuVesku Itä-Uusimaa
    editoi huhtikuu 2007
    - Pölli = savuke, tupakka, spaddu, rööki, kessu, jne.

- Ei epäilystäkään etteikö tupakoitsijana ollut kivempaa(se kysymysjuttu)

Mene talon taakse vetämään vaikka itsesi jojoon. Röökiä ei vedetä ennen kuin lääkäri määrää. Luulen että se on kohta lähellä.

Nyt haen lasin punkkua ja rupean kohta kunnolla räyhäämään.
  • editoi huhtikuu 2007
    Vesku on Vautsi !!!! odotan ihan oikeasti, että alat räyhäämään!
    ei mitään pikku piiperrystä vaan kunnon mellakka! mitenkähän sua vois nyt akiteerata,
    - yritä vesku olla nyt järkevä ja positiivinen
    - nämä hankalat tunnetilat liittyvät tupakoinnin lopettamiseen, jolloin ihminen voi olla hieman ärtynyt ja äksy
    - kunhan nyt vaan jaksat olla polttamatta, niin lopussa kiitos seisoo
    levollista ja rauhaisaa yötä.
  • editoi huhtikuu 2007
    No hitto, anna räyhän tulla vaan, kyl täältä pesee takas :twisted:
    Olin nääs koiran kans raittiissa, eiku siis RAIKKAASSA ulkoilmassa ja vetelin keuhkoihin kuule katupölyä ja kaikkee. Kiersin kaikki talot ETUpuolelta ja ainoastaan koira oli jojossa. Minä kyl sormet röökisojossa, siltä varalta että joku olis tullut vastaan laittamaan röökiä siihen. Ei perkule tullu.

Ei auttanu muu ku tulla tänne kattoo mitä mieltä oot pölleistä, senkin pöllö :shock: :D :shock:.

Täältä mielenterveyslaitoksen osasto 5:n kirjastosta löytyi sananselitysopus, josta katsoin: Pölli= pölkky, tukki. Semmoisen kun suuhus paat, niin pyydä ottamaan kuva. Siit saa takuulla jonkun viikon hölmöimmän kuvan palkkion tai jotain. :mrgreen:

Mun yks tutun tuttu on hammaslääkäri.
  • MaikkiMaikki Pohjois-Pohjanmaa
    editoi huhtikuu 2007
    Vesku kirjoitti:
    On tää sairasta hommaa voi saa...na sentään. Sun "meinasin ratketa, hihihihi" on aika kevyttä kamaa tähän fiilikseen verrattuna.Kohta menee mielenterveys.

Kiitos samoin. Edelleen, 23 nikotiinittoman päivän jälkeen, nämä tunteet eivä ole ohi (osaltaan totta) ja tupakoinnin mieliteko on edelleen olemassa!! Tämä tuntuu aivan mielettömätlä!!!! ja ehkä vähän kohtuuttomaltakin =|
  • editoi huhtikuu 2007
    linnunrata kirjoitti:
    Vesku on Vautsi !!!! odotan ihan oikeasti, että alat räyhäämään!
    ei mitään pikku piiperrystä vaan kunnon mellakka! mitenkähän sua vois nyt akiteerata,
    - yritä vesku olla nyt järkevä ja positiivinen
    - nämä hankalat tunnetilat liittyvät tupakoinnin lopettamiseen, jolloin ihminen voi olla hieman ärtynyt ja äksy
    - kunhan nyt vaan jaksat olla polttamatta, niin lopussa kiitos seisoo
    levollista ja rauhaisaa yötä.

Vesku ny nähtävästi on semmonen ärhäkkä suustaan juu, mut hammasrivien välistä vois lukea, että on sil joskus jotain heikkojaki hetkiä. On siinä samanlainen taula kuin me muutkin. Mut kauhee mellakoitsemaan se on, joo, pakko myöntää. Ihan helisemäs täs välil on. "Talon taakse, jojo, joo, joo" jne.

Mul lasi viinii myös, hinku hirviä ja mellakkasuojat päällä. Keitä kaikkia on paikalla valmiina mellakkaan, mellakkaan, mellakkaan! JIHUU :D

Hihii :D

• VeskuVesku Itä-Uusimaa
    editoi huhtikuu 2007
    Mitä hemmetin "on sillä ollut heikkojakin hetkiä". Meinaatko että nyt menee hyvin vai ??!!

No, pakko myöntää että nyt on parempi hetki taas, siis ahdistuksen suhteen.

Muuten päin...eikä edes sitä, kun "se" karkasi nukkumaan räyhäykseni ansiosta. Hienoa, s...t..na.

Tuohon Linnunradan kommenttiin: "Lopettaja voi olla vähän ärtynyt ja äksy".

Tämän voisi ihan oikeasti muokata muotoon: Mikäli olet tupakoinut yli 15v, niin älä herran jumala vaan lopeta !!! Polta niin vähän kuin mahdollista ja käytä apuna kaikkia mahdollisia nikotiinikorvikkeita niin paljon kuin vatsa kestää ja jos näet sitä Allen Carrin kirjaa, niin sytytä se välittömästi palamaan. Antaa asiasta täysin väärän kuvan. Polta savuke katsellessasi sen palamista.
  • editoi huhtikuu 2007
    Ei tauti sentään, tääl koitetaan koiran kans sisvistyneesti syödä rullalle käärittyjä hapankorppuja ja ottaa siemaus lasin reunasta, mut nyt ne (=korppu ja vod(k)a) on sekä koiran kurkusta että omastani ryöpsähtäneet mahapallean tärinän vuoksi lattialle. = naurunpyrskähdys.

Niin että kiitti vaan. Tääl ollaan hieman ärtyneitä ja äksyjä. Mutta vain ihan hivenen. Nähkääs juuri tällä hetkellä ahistusprosentti ei oo kauhia, muta auta armias, ku ton juustoleivän popsin, ni avot --> :idea: --> tää täyli R****Ä ittensä ihaniin tupangiuniin... :D

• editoi huhtikuu 2007
    Vesku kirjoitti:
    - Ei epäilystäkään etteikö tupakoitsijana ollut kivempaa(se kysymysjuttu)

Hölynpölyä. Ehkä yksittäisinä hetkinä, nimenomaan tupakoidessa on kivempaa. :(
    Tuossa tupakoimisen kivuudessa on se huono puoli, että täytyy polttaa sopivin väliajoin, jotta olisi edes normaali olo. Ensimmäisenä kertana oli mukavaa ja luultavasti sitten sitä seuraavalla kerralla oli mukavaa, mutta ehkä jo seuraavalla kerralla piti laittaa pökköä pesään jo enemmän, että vaikutus olisi ollut sama.
    Katso joutessasi animaatio: Aivot ja nikotiini

Vuosien aikana odottamasi tupakkatauot / nikotiinitäydennykset ovat tähdänneet siihen, että nikotiinireseptorit ovat täyttyneet. Siitä huojennus.

Älä edes kuvittele hyljänneesi "ystävää", pettäneesi "ystävää". Entinen "ystävän tervehtiminen tupakoimalla" oli vain sitä, että tukit nikotiinireseptorit nikotiinilla ja sait normaalin olotilan. Reseptorit menevät lepotilaan vain kun olet riittävän kauan aikaa polttamatta - ei muuten. Suotta ärhentelet, itket, haikailet erään kemiallisen yhdisteen takia. Tämä ajatus oli ainoa, joka sai minut kahden vuoden epäonnistuneiden lakkojen jälkeen ryhdistäytymään.

• VeskuVesku Itä-Uusimaa
    editoi huhtikuu 2007
    Heps kirjoitti:
    ni avot --> :idea: --> tää täyli R****Ä ittensä ihaniin tupangiuniin... :D

Yritätkö luopua tupakasta vai hampusta tms ? Harvinaisen sekavaa ähellystä, mutta mitä väliä. Olen muuten edelleen ilman röökiä, hä-hää !! Täällä palstalla räyhäys auttaa siinä mielessä ettei ehdi ulos enkä kyllä s...na aiokaan polttaa.

Sen kyllä vannon, että jos olisin lääkäri ja joku potilas tulisi selittämään tupakoinnin lopettamisesta, niin aloittaisin sanoilla: "otetaanpa nyt hei ihan rauhallisesti ja mietitään asiaa uudelleen, katsos kun...oletko naimisissa, pidätkö selibaatista, onko masennus mielestäsi mukavaa, mitäs jos kuule vaan V Ä H E N T Ä I S I T tupakointia: Pysyisit piparissa, ei v....taisi koko ajan, olisit pirteä, päätä ei kutittaisi kallon sisäpuolelta jne."

"Otetaas nyt kuule yhdet mallut tässä ihan rauhassa ja katsellaan sen jälkeen tilannetta uudesta valosta."
  • editoi huhtikuu 2007
    No, siinä tapauksessa olisit väärässä. Vähentäminen ei auta.
    Ainoastaan tupakoimisen lopettaminen vapauttaa tupakoinnista. Ihan sananmukaisesti, mutta käytännössäkin. Muutaman päivän päästä helpottaa noin pääpiirteittäin, kuukauden kuluttua enemmänkin, mitä nyt vaivat ovat enimmäkseen psyykkisiä. Puolen vuoden jälkeen ihmeesti rauhoittuu.
  • editoi huhtikuu 2007
    sulla tää elämä on nyt tällä hetkellä tämmöistä lusimista mutta usko pois että kyllä se alkaa aikas pian helpottamaan.ei oo elinkautinen tuomio. niinkus esa on sanonut että 3 viikon jälkeen taittuu kovin vääntö himotuksissa.
    en ole noita carrin kirjoja lukenut, mutta mikä sua siinä (vai onko niitä useampia) ärsytti. kiinnostaisi tietää.oliko ne tyhymiä ???
    syty nuotio, pala nuotio...( partiolaisten loitsu)
    editoi huhtikuu 2007
    Huomenta :P

Täällähän on ollutkin poterossani yöaikaan vilkasta. Se on mukavaa, tämä kestikievari on aina auki :!:

Mulla oli kans vaikea yö, mutta toisista syistä. Oliskohan iskias-hermo tms. puristuksissa, mut molemmat jalat olivat kuin tulessa. Heräsin klo 03 ja valvoin ja luin klo 4.30 asti ja sen jälkeen pätkittäistä nukkumista. Siihen liittyi uni - ihme kyllä.

Unessa olin menossa sairaalaan näiden jalkakipujen takia ja siellä oli remontti menossa ja piti johonkin toiseen siipeen tai rakennukseen kävellä. Otin jostain syystä yhden remonttimiehen laukun messiin.. :oops: siellä oli tupakkaa, mentholia kylläkin, jota en siis polttanut. Ihan tarkkaa muistikuvaa ei ole, poltinko yhtä tupakkaa vai en... :hunf: Useita askeja laukussa oli ja lisäksi kymmenkunta vesivaakaa eli vatupassia. Mitähän sekin tarkoittaa. :roll: Vein takaisin työmaalle sen laukun ja ajattelin unessa, etten ala polttaa mentholia kun ole tähänkään asti poltellut. :thumbup:

Oli siinä jotain muutakin, mutta tämä oli se tupakki-osuus...Kun unta on pytyssä yö yön jälkeen vain 4 tuntia, alkaa hermot notkumaan. Meinasin yöllä jo ambulanssin hälyttää :twisted: :twisted:

Erilaisista syistä ne hermot notkuvat. Tupakantuska on yksi niistä ja ymmärrän sen oikein hyvin. On hyvä tietenkin purkaa ärsytys ulos, ja onhan tämä verkko just sitä varten. Jossain vaiheessa voi sitten miettiä, voisiko omia asenteitaan tupakkia kohtaan muuttaa. Jos sen tupakin perään kovasti kaihoaa, eikä ymmärrä sen koukuttamista ja "huonon ystävän" roolia, voi hyväkin lopettaminen mennä pipariksi.

Mutta aika sekä omat ajatukset ja asenteet parantavat todennäköisyyttä hyvään lopettamiseen joka hetki. Edellyttäen, että ovat oikeaan suuntaan.Olikos tämä saarnan kuulosta.. :?: älkää ottako sitä niin. Me konkarit vain haluamme kertoa, mitkä asiat meille ovat valjenneet lopetusprosessin myötä. Eihän tässäkään hommassa ole koskaan valmis ja 100 %:sti vahvoilla kukaan.

• editoi huhtikuu 2007
    Raikasta ja railakkaan iloisen aurinkoisen muikeaa keskipäivää :D

Omaa kirjoitustani kirjoitusvirheet korjattuna:
    "ni avot --> :idea:--> tää tätyli RÄYHÄÄ ittensä ihaniin tupakki-uniin... :D

Olin melkoisen väsynyt jo siinä vaiheessa ja päivän aikana laidasta laitaan heilahdelleet tunteet tekivät tehtävänsä ja olin jo aika tattis, ja ajatuksenjuoksu ihan tattimetsästä.

Mutta olipa hauska että te jaksoitte riehua vielä. Tai Veskuhan tänne yksinään jäi räyhäriehumaan, koska elina-maria ja linnunrata käyttäytyivät hillitymmin :D

Oikein mukavata päivää meille kaikille :D
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.