Vinkkejä kaivataan!

Terve!
Mistä olette saaneet sen viimeisen kipinän lakon aloittamiseen/lopettamiseen?
Tommi

Viestejä yhteensä

• Yliopistollisen keskussairaalan sydänvalvonnasta.

• Siitä kun kolme vuotias tyttäreni leikki polttavansa tupakkaa ja menevänsä tupakalla :#
  • Aika hyviä molemmat☺️!
  • Kova yskä, huono olo, iso syövän pelko.
  • Huono olo kaikin puolin koko hommasta ja keuhkoahtaumataudin pelko.
  • Tylsistyminen omaan huonoon oloon ja kyllästyminen tupakkaan.
  • Foniatrian poliklinikalla käynti, äänen käheytymisen sekä loppumisen takia..Reinken ödema, eli äänihuulen turpoaminen. Yleistä tupakoivilla naisilla :/ Huvikseni laskin lopettamispolun ne savuttomat päivät repsahdusten välillä, 44päivää polttamatta ja savuton 20 päivää :)

• Ei oikein tullut sitä viimeistä niittiä. Eron jälkeen mennyt niin paskasti, että ajattelin sama se, vaikka lopettais samaan kökköön tupakoinninkin. Ei voi syyttää huonoa oloa vaikean elämän tilanteen eikä röögin polton lopettamisen takia, kun ei tiedä kumpi huonon olon aiheuttaa. Paitsi että tupakoinnin lopetus on parantanut mun oloa.
    Motivaatioon vaikuttaa myös lapsi ja rahan kulutusta seuraava puhelinappi. Aina kun tekee mieli polttaa, tuijotan viimekuussa tupakkaan mennyttä 300 euroa ja ajattelen, että sääatän rahat mun ja lapsen parempaan elämään ja kotiin.
  • Järkyttävästä närästyksestä (tiedän nyt sen olevan refluksia) kuin joku olisi pistänyt käden kaulalle. Siitä paatunut norttari joka kerran kuvitteli polttavansa hautaan asti vihdoin ymmärsi myös selkäytimessään et tupakka on sellanen kaveri et se ihan oikeasti tappaa. Iso motivaattori oli myös se et halusin nähdä lapseni kasvavan. Monta asiaa on joutunut opettelemaan uudelleen stressinhallinnasta alkaen, mutta sen arvosta on ollut
  • MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    Kohta vuosi täynnä Quit2018! Se on vaativa suoritus, koska sen jälkeen ei ole tyysti helppoa kaikki, mut paljon helpompaa. Kaikki juhlat, vuodenajat, tunnetilat yms. käyty kertaalleen läpi. Myös itsensä kanssa on tullut tehtyä töitä.
    Lopettaminen on prosessi, se on matka, matka myös omaan itseensä. Sillä matkalla ollaan.
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• Melisa, totta. Nyt on sillä tavalla hyvä tilanne, että tupakka tuoksuu yhä edelleen hyvältä ja kun tulee uusia-, tuttuja tilanteita niin sitä miettii että tässä kohtaa "kuuluisi" mennä röökille, mutta fiilis on vailla haikeutta.

Viikko sitten olin pitkästä aikaa viihteellä ja kieltämättä mielessä pyöri kaikenlainen hölmöily, mutta koko ajan oli päällimmäisenä fiilis et mä en enää pysty polttamaan, ei kannata edes kokeilla eli kroppa selkeesti hylkii tupakkaa joka lupaa hyvää jatkoa ajatellen.
  • MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    Kyllä, hyvä juttu on kun sen itse ja kroppa kans sisäistää, ettei tuo homma enää kuulu mun elämään. Ei ole vaikeaa olla polttavienkaan seurassa. Joskaan ei ne myöskään houkuta luokseen - ehkä.
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• Tyly, mulla loppui ensin tax-free tupakat, joissa puraistava menthol- kapseli ja perusmenthol alkoi maistua pahalta, oli sitkeä tauti, oli päivä etten mennyt töihin vaan omille asioille, laskin paljon kuluu rahaa ja miten paljon enemmän pystyisin lyhentämään lainaa, syksyn illat kylmenee, yskä, äänen käheytyminen, hammaslääkärin saarna, lapset ei vielä polta, ruokaa ja rakkautta- sarja, kuolemia ympärillä, häpeä, etc.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.