Nyt riittää, vai riittääkö

Olisiko täällä joku kannustamassa?
Olen polttanut 10-vuotta. Siitä kolme vuotta täysin savuttomana, luulin, etten enää ikinä sortuisi uudelleen. Toisin kävi. Nyt taas kolme vuotta epäsäännöllisen säännöllisesti yrittänyt lopettaa. Retkahdan aina ansaan. Tuntuu, että en onnistu enää. Yrityksiä on niin monta, että epäilen itseäni ja olen epätoivoinen. Joka ikisen lopettamisyrityksen jälkeen määrät ovat kasvaneet. Poltan n. askin päivässä. Aamuiset määrät ovat huimia ja jatkuvasti kasvamassa.

Teen työtä, jossa tupakoida ei voi. Tästä olenkin iloinen. 12-tuntiset työpäivät ja tähän matkat päälle menevät hienosti polttamatta, edes tupakkaa juuri ajattelematta. Työssäni ei soisi haisevan tupakalle, joten käytän älyttömästi aikaa ja rahaa tuoksuakseni "puhtaalle". Käytän muutenkin osassa sosiaalisia suhteita aikaa tähän tupakoinnin peittelyyn. Koen itseni kakkosluokan kansalaiseksi, enkä halua myöntää esimerkiksi uusille tuttavuuksille tupakoivani. Voin fyysisesti erittäin huonosti ja entisestä urheilijasta, onkin tullut erittäin huonokuntoinen ja helposti hengästyvä. Jalat ja kädet ovat jääkylmät ja suolisto on huonossa kunnossa. Lisäksi hengitysteiden allergiat, eivät varmasti parane polttamalla 20-savuketta päivässä.

Silti joku tuossa syöpäkääryleessä minua vetää puoleensa. Toivoisin tämän oikeasti loppuvan. Olen päättänyt, että nyt se loppuu, tänään mahdollisesti. Pelottaa jo valmiiksi koko lopetus. Olen aina vain lopettanut seinään, ilman apuvälineitä. Enkä niitä haluaisi nytkään käyttää. Onko joku käynyt samaa läpi ja onnistunut lopullisesti?

Kuinka tsempata itseään, kun jo niin monta kertaa on itseään pettänyt? Voisiko joku olla taustatukena? :)

Viestejä yhteensä

• Miksi et halua käyttää mitään apukeinoja? Niistä kun on yleensä apua.
  • Kun tuntuvat vaan pidentävän koitosta ja tuovat huonon olon nekin. Purkat yms pahentavat mahaoireita ja laastarit tuovat iho-oireita. Ongelma ei liene itse lopettaminen, olen useasti kuukausia polttamatta lopettaessa. Vaan polttamisen aina uudelleen aloittaminen.
  • Olet polttanut niin vähän aikaa, palstalta varmaan löytyy vastaavan kokemuksen omaavia.

• Niin. Toivottavasti heitä päätöksessä onnistuneita :) aamuisin menee 4 tupakkaa tuntiin, hirvittää. Nyt olen illan ollut polttamatta ja yritän selvitä aamusta!
  • Miten voidaan määritellä vähän aikaa polttaminen? Jokainen käy omaa taisteluaan tavallaan,ja taisteluhan se on jos siihen tupakkaan aina vaan palaa takaisin.

Tervetuloa irti_2019 :blush: Tukea ja kannustusta saat varmasti kun liityt keskusteluihin mukaan. Lueskele vanhempiakin palstoja niin löydät varmasti vinkkejä ja yhtäläisyyksiä tilanteesi kanssa.
    Itse vasta aika alussa menossa, mutta kuitenkin niin pitkällä että voin vakuutta että aika helpottaa oloa ja muutosta.
    Itse lopetin Stumppaa tähän kirjan avulla. Ensimmäisen viikon olin ilman mitään, sitten pari viikkoa käytin silloin tällöin inhalaattoria aamuisin sekä viinilasin ääreen eksyessä.
    Normi purkkaa tuli jauhettua todella paljon.
    Sinullekkin on oma tapasi,ja se löytyy vaan kokeilemalla. Kannattaa myös lopettaessa ehdottomasti ladata joku lopetus sovellus, niin näet joka pv miten edistyt. Ja tänne tehdä laskuri. Sitä ei halua joutua nollaamaan, ja se tuo lisä buustia :wink:
    Sinä pystyt tähän. Olet vahvempi kuin nikotiinipiru. Tsemppiä!
  • Ei sitä tarvitse määritellä, toisiin vain pystyy samaistumaan enemmän kuin toisiin.

• Irti_2019: Moikka! Tiedän erittäin hyvin ristiriidan tunteen tupakan ja urheilija-ajatusmaailman kanssa vaikka olisi entinen urheilija.
    Mitä minä tein? Psyykkistä ajatustyötä. Onnistuakseen urheilusuorituksessa on tiedettävä tavoitteet, asetettava välietapit, pohdittava riskitekijät ja tsempattava itsensä heikomman kauden aikana uskoen, että nyt kun pysyn linjassa homma tuottaa tulosta.
    Kun pystyt tämän ajatusmaailman kääntämään tupakoinnin lopettamisen prosessiksi niin ajatus selkeytyy ja motivaatio kasvaa!
    Mutta ensin pohtisin, että mitä ne 4 tupakkaa tunnissa tuottaa? Rauhoittumisen? Mentaalivalmentautumisen päivään? (Itse en valmentautunut urheilusuoritukseen tupakkaa polttamalla).
    J ei kannata sanoa rauhoittuminen, koska syke kiihtyy polttaessa ja kroppa ei missään nimessä silloin ole rauhallinen :D
  • No eihän se(kään) lakon aloittaminen) onnistunut. Kiitos suuri kaikista vastauksista ja neuvoista&kannustuksesta :) Nyt sairaana on ollut taas aikaa keskittyä savuttomuuteen, kun olo on todella huono.

Kävin tosiaan pitkästä alkaa treeneissä, toteammassa kunnon olevan rapakunto. Tunnin juoksentelun jälkeen, tulipunaisena puuskuttaen. Tajusin, että kyllä tuo aski tupakkaa tekee entisestä kestävyysurheilijastakin entisen.

Itsekin moneen otteeseen lukenut stumppaa tähän kirjan. Ensimmäisillä kerroilla toimikin erittäin hyvin. Välillä siihen palaan, koska kirja itseltä löytyy.

Sitä tässä on itsekin tullut pohdittua mitä neljän tupakan polttaminen aamuun tuo. En löydä yhtäkään järkevää vastausta. Verenpaine on korkealla ja sydän takoo. Luulen, että poltan ns " varastoon", koska en voi polttaa lähdettyä töihin etc toimintaan.

Mitta on niin täynnä. Luovutan ja nostan kädet ilmaan. Olen todella nikotiiniriippuvainen, huolimatta ajasta, jonka olen "vasta" polttanut.

Tuollainen sovellus voisi olla oiva, pitääpä katsoa mistä sen saa.

Tsemppiä ja hyvää oloa kaikille :)
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.