Syyskuu 2019 lopettajat

2456728

Viestejä yhteensä

• Mulla on jääkaapin ovessa vieroitustaulukko. Merkkaan siihen joka päivä millaiset vieroitusoireet on tänään olleet. Taulukossa on myös hyvät vaikutukset, mutta sieltä en ole vielä ruksinut mitään. Odotan jo sitä, että saan ensi viikolla tai ensi kuussa katsella taulukkoa, jossa on paljon vähemmän rukseja.

Jos tää tuntuu hyvältä idealta, niin täältä voi printata oman: https://www.hel.fi/static/sote/lomakkeet/Te-643_Vieroituspaivakirja.pdf

• MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    Aika hieno päiväkirja. En ole tuollaisesta tiennytkää . Se on siis Helsingin kaupungin, työntekijöille??
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• Ihan oli julkisesti jaossa kaupungin sivuilla.

Olin niin kovasti toivonut, että olotila helpottaisi ajan myötä, mut tää on ollut toistaiseksi pahin päivä. Savuttelu käy kyllä usein mielessä, mutta lohduttaudun sillä, että askin ostaminen ei. Pitää vaan luottaa että kyllä tää tästä vielä helpottuu. Pakko helpottua.

• Kyl helpottuu nimim.kokemusta on...heh.
  • Poltin viimeiset savut la 7.9. klo 23.55 eli koko sunnuntai 8.9. oli savuton. Ja tänään olen päässyt jo tähän asti eli kello on 17.30 Kuten huomaatte, niin ihan alkutaipaleella tässä ollaan. Polttanut olen 34 vuotta. Huvitti nuo jutut, kun huomasin myös saman, että täytyy muistuttaa itselleen että " Enhän minä enää polta" Onneksi alkuvuosina en polttanut kovin paljon, mutta koko ajanhan tuo lisääntyy- vuosi vuodelta. Kun välillä on sellainen tyhjä olo, niin huomasin että tänne kirjoittaminen auttaa. On nyt jotain muuta tekemistä käsille ja aivoille. Olen kyllä vielä toiveikas että onnistun. Illat ovat myös itselleni pahinta aikaa. Nyt pitää mennä lukemaan jotain keinoja selviytymiseen :)

• Tsemppiä kaikille!

Tajusin nyt näitä viestejä lueskellessa, että minun oli paljon vaikeampi vähentää tupakoita 23 -> 16 ja 16-> 8 kuin olla polttamatta kokonaan (40 -> 23 tupakkaan vähentäminen ei taas ollut paha ollenkaan).
    Huomasin kyllä jo silloin vähentäessä, että ilman tupakkaa pystyi olemaan suhteellisen helposti moniakin tunteja, mutta kun poltti sen yhden tupakan aina välissä, niin tupakkaa alkoi tekemään mieli ihan hirvittävästi.

23 tupakkaa on yli 1 tupakka/tunti. Sillä pysyy varmaan vielä nikotiinipitoisuus hyvällä tasolla. Muuten en itse vähentämään pystynyt, 10 tupakkaa päivässä oli kuin löysässä hirressä olis roikkunut.
    Mut me olemme erilaisia tässä lopettaisessakin. Mut hyvin oot pärjännyt.
    Tsempit jatkoon !
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• Todella tiukka päivä tänään. Aito sortumisen riski oli olemassa tuolla kaupungilla kävellessä. Teki kovasti mieli pummata yksi - se kuuluisa yksi ainoa - mutta enpä sortunut. Salmiakkia suuhun ja syvähengittelyä. Tavallaan karmii että noin tipalle jäi repsahdus, mutta toisaalta reunalle jäätiin eikä reunan yli, ja sehän on tärkeintä.

Kohta viikko kasassa Emsse! Kyllä alussa tulee varmaan useitakin vaaran paikkoja. Mutta jokainen selvitetty tilanne antaa sulle rohkeutta kohdata seuraava. Poisoppimistahan tämä on.
    Luota itsees, selviät kyllä.

• Täältä liitytään mukaan syyskuun lopettajiin, hieman toki perässä laahaten. Vuorokausi takana. :)

Olen täällä stumpin harkitsijoissa jo empinyt aikani. Ensimmäinen aamu tänään, olo on outo, jotain puuttuu mikä on hyvä. Aamut olen polttanut 3 tupakin tuntivauhdilla.

Mukavaa savutonta päivää o:)
  • Mistä muuten tuollaisen "polttamatta jo..." laatikon saa, kyselee tekniikkanero :D
  • Hienoa irti_2019! Siitä se lähtee, pian huomaat että tämä päivä on loppu, ja sinulla ensimmäinen päivä savuttomana :)
  • Tuon laatikon saa kun menet stummpi (tähän piste) fi etusivulle ja sieltä asetuksiin.
  • 24 tuntia nyt siis vasta takana, mutta fiilis poikkeuksellisen hyvä vaikkakin vähän hermostunut! Ihana, kun täällä saa vertaistukea, on mukava lukea teidän muiden onnistumisista :) saa itsekin motivaatiota!
  • Äsken huomasin mieleni tekevän tepposia ja perustelevani itselleni, miksi tarvitsen aamutupakin ja kaikki "mahdottoman ihanat" tupakointimuistot palautuvat mieleeni haikeasti. Voi riippuvuus, näytän sille närhen....
  • Itselläni olen huomannut että säännöllisesti syömällä (syön 2 tunnin välein pieniä annoksia) tupakka"muistot" pysyy hienosti pois. Aina kun tupakka tulee mieleen, niin melkein tietää että nyt täytyy käydä syömässä vähän jotain :)
  • Raahasin kaupasta äsken jtn järkevää purtavaa jääkaappiin, ettei tule syötyä pelkkiä herkkuja. Rakkaudesta_tupakkaan, oletko syönyt mitä näinä välipaloina ja oletko huomannut purkasta hyötyä, jos sitä olet syönyt?

Ei kestä olla paikoillaan ja samalla väsyttää niin ylettömästi :#
  • Syön aamupalaksi hedelmiä tai puuroa, iltapäivisin minulla on yleensä jotain salaattia (tonnikalasalaattia, fetasalaattia tms.) ja lisäksi näkkileipää tai juustotikkuja.

En syö purkkaa ollenkaan, minulla on mynthoneita, niitä napsin silloin tällöin. Minulla ei oikeastaan ole ollut mitään ongelmia olla polttamatta, oikeastaan päinvastoin, tuntuu että aikaa ja energiaa riittää paljon enemmän kuin aiemmin, enkä minäkään ole kuitenkaan ollut polttamatta kuin 11 päivää.

Monet on kuitenkin kirjoittanut että tupakoinnin lopettaminen väsyttää alussa, mutta menee kuulemma ohi, eli ei huolta. Nukut silloin kun nukuttaa ja pystyt nukkumaan. Äläkä kiellä itseltäsi herkkuja ensimmäisinä päivinä. Pienempi paha ne herkut kuitenkin on kuin tupakka. Itse söin (olikohan toinen tupakoimaton päivä?) irtokarkkeja niin paljon että podin yhden illan pahaa oloa. Ei muuten silloin varsinkaan tehnyt tupakkaa mieli :D

• Hyvää iltaa! Edelleen savuttomana. Ihan kuin olisi väsynyt, mutta kuitenkin koko aika tehtävä jtn. Olin tuossa jalkkisharkoissa ja kävelin matkani n. 10km. Tuntuu, että liikunta vaikuttaa positiivisesti oloon ja ei tua tupakkaa mieleen. Toisin kun nyt tässä sohvalla maatessa, mieli halajaa iltatupakkia.

Ostin vähän jäätelöä ja kituutan eteenpäin.

Toivottavasti muillakin on ollut hyvä päivä :)
    Täällä juttelu ja keskusteluiden lukeminen on ihan korvaamatonta!
  • Rakkaudesta_tupakkaan, voi ei, koitan olla syömättä itseäni oksennuskuntoon :D
    Reipasta meininkiä, 10km!
    Ulkona liikunta yleensä auttaa tähänkin vaivaan. Herkuttele pois.

• Tänään tuli reippailtua! Tuntui mukavalta. Mielenkiinnolla odotan, kuinka tämä tupakoimattomuus vaikuttaa kuntoon ja hapensaantiin.

Täällä kera jäätelön röhnötän sohvalla. Iski jolu ihme tyhjyydentunne ahdistus, mutta koitan alkaa nukkua, jospa helpottais.
  • Kolmas savuton päivä melkein takana.
    Oli kyllä helpompi kuin eilinen. Tuo toinen päivä on ollut pahin tähän asti.

Tänään olin kotona koko päivän, niin kyllä tuntui epäoikeudenmukaiselta, kun koirakin tuli hakemaan savuille jokaisen kahvikupin jälkeen :D Hyvin olen senkin opettanut!

No mielenkiinnolla odotan millanen huominen päivä on.

Annatko vielä tarkemmat ohjeet miten tuon "tupakoimatta jo...laatikon saa luotua. Sieltä asetuksista en löytänyt sitä, siis kun olen vähän kömpelö tietsikan kanssa :)

• Stumppi.fi etusivulta kirjaudut omaan profiiliin ja siellä pitäs olla, muokkaa profiilia niin siitä pitäs löytyä miten jatkaa.

• Irti_2019:lle! Tuo sama omituinen tyhjyyden tunne vaivaa myös minua, mutta tänään ei ihan niin paljon kun eilen. Luulen, että saamme pian tilalle energiaa ja paksumman lompakon :)

• Kiitos Tirena ja tuuulantei2 neuvoista, koskien laatikkoa :)

Tyhjä olo, kyllä. no ehkäkäpä se tasoittuu aikanaan. Eipä vaan tule täällä uni, nyt takana joku 38h nikotiinittä.
  • Nythän mä hokasin! Kiitti tuulantei2 :) irti_2019 juo lämmintä kaakaoo iso mukillinen, tuliskohan sillä uni

• Ja Tirena todella hyvin menee! Itse tulen päivän jälkijunassa! Huomenna toivottavasti hyvä päivä meille molemmille. Olet jo varmasti kaiken pahimman yli :) Keep going. Hyvää yötä kaikille!
  • Tänään taas ottaa koville! Siivosin, kun on pakko tehdä jotain koko ajan. Ja sitten se iski. Missä on nyt mun palkka tästä ahertamisesta! Masentaa, kurkistelen joka kaappiin josko sieltä löytyisi joku apu. Ei löydy!

Mikä tilanne teillä muilla..kyllä niin nyt tekis mieli vetää savut - salaa- jos yhden vaan... ei hemmetti, jos mä nyt keitän kahvit ja yritän vastustaa sitä YHTÄ tupakkaa

Jos vaikka joku olisi sillä aikaa jotain kirjotellut tänne :)

• Juuri niin tirena, yksi tupakka kerrallaan :) Auttaisiko sinua jos lukisit tai katsoisit jonkun hyvän leffan? Tee joku hyvä "välilounas" tai sitten vaikka lenkille? Aloititpa tekemään mitä tahansa, niin se tupakka varmaan poistuu mielestä kun saa keskittymisen johonkin muualle. Tsempiä! Kyllä se ***** poistuu mielestä viimeistään ajan kanssa.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.