Syyskuu 2019 lopettajat

1246726

Viestejä yhteensä

• irti_2019 Tuo on totta, että tupakkaa lähtee kyllä hakemaan vaikka keskellä yötä, jos sellainen halu iskee. Roskiin en raaski rahan arvoista tavaraa heittää, annan loput tupakoivalle ystävälle vaikka ei kai pitäisi tehdä niinkään ja kannustaa ketään polttamaan. Mutta ystäväni ei ole lopettamassa eikä edes vähentämässä, joten siinä mielessä kai ihan oikein :) Pysy vahvana, vaikka toiset ympärillä polttavat. Sitä yhtäkään ei kannata polttaa nimim. kokemusta on :#

• Hei vaan kohtalotoverit. Toinen yritys (Champixilla) vuoden sisään. Edellinen kaatui reilun 3kk savuttomuuden jälkeen kun Australian reissulla tammikuussa oli niin hyvä tupakkatarjous 30 AU$ (~18€uroa/aski) niin pitihän se ostaa :# Siitä se sitten taas lähti, pikkuhiljaa.... no nyt kesäriennot takana niin nyt uus yritys, prkl! Toistaiseksi viimeiset savut vedetty 3.9.....

• Saattaa tulla vaikeita tilanteita ja inhottaa olla siinä katkussa, kun ei itse polta. Tosin vaatiako muita olemaan polttamatta, he kyllä varmasti tarjoavat, vaikka kovasti olen nyt tätä lopettamista koittanut mainostaa >:)
  • Tervetuloa Ecco :)
  • Tsemppiä paljon tuoreille stumpanneille!

Syksy on hyvää aikaa olla polttamatta.

Katselin Emssin vieroitustaulukkoa. https://www.hel.fi/static/sote/lomakkeet/Te-643_Vieroituspaivakirja.pdf
    Pisti silmään, että myönteisiä kokemuksia oli aika vähän ja ne kaikki olivat fyysisiä. Onkohan taulukko insinöörin tekemä tai henkilön joka ei ole rimpuillut irti riippuvuudesta ;)

Minulla ehkä aika alkaa tasottaa pahimmat vieroitusoireet, mutta alusta asti oli kyllä voimaantumisen tunne. Jokainen polttamaton päivä on suuri saavutus. Näinhän Melissakin on useampaan otteeseen kirjoitellut, pitää muistaa myös onnitella itseä ja "taputtaa selkään" :)

Nykyään on tasapainoisempi olo kuin tupakoidessa, tupakointi heikensi hermoja mulla. Tää hermojuttu ei tietysti alkuvaiheessa vielä näy tai pahenee ensin..

Mitä muita ei_fyysisiä positiivisia juttuja löytyy?

• irti_2019, sano kavereillesi, etteivät saa sulle tarjota. Mun mielestä on niiltä varsin epäkohteliasta tarjota tupakkaa jo ennen kuin sinä olet pyytänyt. Se osoittaa vaan sen, että niitä ottaa pannuun, kun sinä olet jo niin paljon pidemmällä tupakoimattomuudessasi. Ihan kuin he haluaisivat sinun epäonnistua.

Mun kaverit ovat ottaneet eri linjan. Riippumatta porukasta (työkaverit, harrastusporukat, ystävät) kukaan ei anna mulle tupakkaa, vaikka pyytäisin. Jos siis oikeasti haluan tupakkaa, mun on ihan itse ne tupakat ostettava. On aika paljon isompi kynnys lähteä ostamaan röökiä kuin polttaa se yksi kaverin askista.

Huomasin myös, että suhtaudun polttajiin tosi eri tavoin. Joihinkin varsin neutraalisti, olen koko tämän neljä kuukautta voinut mennä työkavereiden kanssa röökipaikalle, vaikka en itse poltakaan. Sitten taas joihinkin polttajiin suhtaudun säälien, asiakaspalvelussa oleviin tupakoitsijoihin suhtaudun ärsyyntyen ja jotkut tupakoitsijat saavat sukat pyörimään jaloissa, niin vahvat marlboro-mies -fibat saan.

• Tällä ollaan, kun tämä perjantai-ilta alkaa tuntua vaikealta. Itselleni on kyllä selvästi kaikki parilliset päivät hankalampia. Kuudes päivä menossa...

Sirkkal11sa, Täysi avaamaton tupakka-aski on keittiönkaapin ylähyllyllä.
    En ole sitä pystynyt heittämään pois. En kyllä itsekkään tiedä, mitä varten se pitää säilyttää.
    Varmaan joku henkinen juttu, että tupakkia löytyy, jos jotain ylitsepääsemätöntä sattuu.

Vaikka en todellakaan halua sitä muovista repäsynauhaa siitä avata ja tupakkia suuhun laittaa.
    Mutta tää on niin ristiriitaista muutenkin.
    .

• Tirena, kiva kuulla että joku muukin säilyttää tupakkaa kotona. Olen sen nyt ajatellut niin, että voin pitää tupakkaa kotona. Jos sitä ei olisi, niin ehkä sitä tekisi enemmän mieli kun olisi vähän vaikeammin saavutettavissa. Asun kylläkin paikassa, jossa tupakkaa on saatavilla 24/7 melko nopeasti.
    Perjantai-ilta on vähän vaikea. Usein on tullut nautittua lasillinen viiniä parvekkeella ja siinä ohessa on tupakka maistunut hyvältä. Onneksi nyt on lähes pimeää ja kylmää parvekkeella, joten mukavampi istua sohvalla ja napostella porkkanoita :)
  • Minä litkin kahvia, en uskalla ottaa mitään väkevämpää, mutta perjantai-fiilis iskee silti.
    Onneksi nyt saa möllöttää kotona eikä ole mitään pippaloita.
    Toisin sanoen TÄNÄÄN en polta ja huominen saa kyllä luvan olla helpompi päivä!

Sisua ja tsemppiä kaikille viikonloppuun!

• Lauantaita kaikille. Tytär tuli leipomaan mun kanssa täytekakkua 1-vuotis synttäreille. Kävi aina välillä sauhuttelemassa, mä EN KÄYNYT, vaikka hitto soikoon teki mieli. Nyt lähdetään sinne synttäreille, jossa käytännössä KAIKKI POLTTAA. Saas nähdä miten meikäläisen käy.... masentaa....

16.8. 2020 klo 23.05 viimeinen tupakka

• Masis iskee välillä täälläkin.
    Kesällä jo tuli muutama ylimääräinen kilo, niin nyt on kasvanut viikossa hemmetinmoinen kumpu tohon keskivartaloon. :/

No pitää nyt vielä malttaa mielensä ja yrittää hoitaa tää tupakki-juttu maaliin. Ehtii sitten myöhemmin miettiä kiloja.

Vaikka sehän nyt taas toi >:) sanoo että " Polta, niin toi pömmppö lähtee pikkuhiljaa itsestään"
    NO hitto, pyöräileen mä tästä lähden!

• Ei se tupakka taida läskejä polttaa, vaikka niin se pikku >:) minunkin olkapäällä yrittää välillä kuiskutella ;) Mullakin kesäkilot ja nyt vielä lopettamisen myötä pari lisäkiloa puristaa housun vyötäröä. Yksi asia kerrallaan, kohta kulkee lenkkeily paremmin ja siinä nämä läskit sulaa.
    Tsemppiä odeska synttäreille. Sinulla on niin hyvä alku, pysy lujana. Savutonta iltaa meille kaikille.
  • Synttärit käyty. Muiden mukana menin ulos joka kerta, kun menivät tupakalle, MUTTA, yhtään en polttanut. Voisi kyllä sanoa et mieli teki, mut pysyin lujana. Jos nyt suihkauttais yhden nikotiinisuihkeen, sellanen mulla on pahan päivän varalla. Muutaman kerran olen tarvinnut sitä.
    Pakko sanoa, että olen lievästi ylpeä itsestäni.

• MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    Sopii ollaki ylpeä itestään. Jokainen voitettu tilanne antaa voimaa kohdata seuraavan.
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• Saa ja pitää olla ylpeä omista saavutuksista.

Täällä kaikki ennallaan. Tupakoimattomuus jatkuu entisellään.

Jos olette bb:tä seuranneet, niin taloon tuli eilen uusi sääntö, joka kieltää nikotiinituotteiden käytön ja puhumisen maanantaista lähtien. Mielenkiinnolla seuraan mitä tupakan/nuuskan käyttäjille käy ja miten he hoitavat tilanteen.
  • Hienoa! Aloin jo huolestumaan, kun ei kenestäkään kuulu mitään. Juu, itsellä kans savuttomuus jatkuu. Sunnuntaita vaan kaikille!

• Heippa hei!
    Huomenna lopetan. Olen viikon verran (ja varsinkin vkln aikana) tsempannut itseäni että kyllä tämä tästä.
    Taitaa olla eka kerta kun haluan lopettaa ihan omasta tahdosta! Aikaisemmin on ollu raskauden takia, ex-miehen painostuksen takia, siks kun kaveritkin lopetti. Mutta nyt haluan oikeasti savuttomaksi! Prkl, mä teen sen, ja näytän kaikille että kyllä minä osaan! B)
  • Mukana ollaan täälläkin :) Viikonloppu selätetty, huomenna arkinen aherrus jatkuu ja se on minulle helpompaa. En ole koskaan polttanut töissä, joten siellä tupakka ei edes tule mieleen. Tämä päivä mennyt touhutessa kaikenlaista ja ei ole tullut nikkistä vielä kertaakaan.
  • Mä luovutin parikin kertaa täs välissä mut nyt menee taas ja ihan hyvin oikeestaan. Ei kannata antaa missään nimessä periksi vaikka voimat loppuukin välillä. <3

• editoi huhtikuu 26
    .
  • Täällä repsahdettiin tosiaan viikonloppuna :( nyt laskuri uudestaan käyttöön ja taas alusta aloitus.

Alkoholia tuli tosiaan nautittua ja sitten kävi näin. Ei se mikään selitys ole. Juon vain muutaman kerran vuodessa ja nyt se sattui tähän ajankohtaan. Ainakin viisastuneena tiedän, että ensi viikonlopun vietän kotona suljettujen ovien takana. Harmittaa todella paljon, älyttömän paljon. En tiedä saako tälläisiä morkkis epäonnistumisviestejä lähetellä, mutta rehellinen vuodatus.

Ylpeydellä teidän muiden puolesta luin lähettämiänne viestejä, kenellä on savuttomuus jatkunut viikonloppukin
  • Todellakin saa laittaa kaikenlaisia viestejä! Ne ovat osa tätä ja ainakin minulla auttoi hommassa eteenpäin, kun oli paikka mihin kirjoittaa repsahduksesta. Tiedän tunteen todella hyvin mutta tiedän myös, että tuo tunne laantuu. Varmasti otit opiksesi ja se on kaikkein tärkeintä! :)
  • Häpeä on ensimmäinen tunne, josta pyrkiä eroon.

• Kiitos viestistäsi hilipi! :) piristi mieltä! Juuri kun oli 5 vaikeaa päivää, alkaa taas koko rumba uudestaan. Huoh, tyhmästä päästä kärsii koko ruumis. En tiedä, tänään tälläiset epätoivo fiilikset.

Mietin jopa jtn korvaustuotteita. Mutta ne eivät oikein sovi itselle mahan ja ihon herkkyyden vuoksi.

Toisaalta tuntuu, etten varmaan olisi kotioloissa sortunut.

Ensi viikolle olen luonut sotasuunnitelman. >:)
  • MelisaMelisa Espoon etelärannikko

Mukavaa kun mukana on uusia lopettajia. Tervetuloa uusille ja uudestaan yrittäville. Ei kannata jäädä luuseritunnelmaan, vaikka sortui. Se alkaa nyt uudestaan ja se on tärkeintä. Harmittaahan se, mut se harmitus täytyy kääntää vaan muotoon "mielenkiintoinen oppimiskokemus".

40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• Vatsani on turvonnut viikon aikana, niinkuin olisin ilmapallon nielaissut.
    Juuri kun tupakan mieliteko on hieman laantunut, niin sitten tämä!

Tietääkö joku mistä johtuu? Taas olisi hyvät neuvot tarpeen.
    Jostain ketjusta luin, että vettä pitäisi juoda.

irti_2019 tsempit sulle, varmasti ottaa päähän, kun on monta päivää taistellut. Mutta tässä kompastellaan ja tarkeintä on se lopputulos!

• Kiitos kaikille tsempeistä! Kyllä täytyy vaan oppia tästä!

Tirena, tuo on ilmeisesti aika yleistä? Löytyy netistä varmasti aloituksia, jos selaa keskusteluja. Itse kärsin myös samasta vaivasta, eikä maha oikein muutenkaan toiminut tavalliseen tapaan, joskus aiemmin kun lopettelin. Häviää kyllä varmasti ajan myötä, vaikka ikävä vaiva onkin!
  • Minulla kävi lopettamisen jälkeen niin, että vatsa meni sekaisin ja oli sekaisin enenmmän tai vähemmän n.kk. Tämä toki liittyi siihen, että siinä oli vieroitusoireita,korvaustuotteita ja muutakin stressiä,joten kroppa reagoi. Sen jälkeen, alkoikin ummetus ja vatsan turpoaminen. Sitä kesti n. pari viikkoa ja sen jälkeen alkoi suolisto normalisoitumaan. Toki välillä on ollut erilaisia oireita, kun oon vaihtanut laastarin vahvuutta,luopunut laastareista ja vaihtanut imeskelytab. vahvuutta. Eli kroppa on reagoinut nikotiinin muutokseen mutta nämä eivät ole kestäneet paria päivää kauempaa.

• Mä hävitin samantien kaikki tupakointivälineet - tai niin luulin. Löysin kaapista yllättäen sytkärin, ja sepäs olikin ainoa hetki kun olen repsahtanut. En ostanut tupakkaa, mutta pummasin yhden. Olin heti erittäin pettynyt itseeni. Se oli ankeaa, pahanmakuista ja ihan turhaa. Olen tosi onnellinen, että saatoin heti palata savuttomuuteen, eikä tehnyt edes tiukkaa. Muistutan itseäni kumminkin koko ajan siitä, että vaikka tuo meni helposti, niin se ei tarkoita että voisin repsahtaa uudestaan, ja palata ruotuun yhtä helposti.

Hävetti niin paljon, että en kerroin kenellekään vasta useamman päivän päästä. Täälläkin kerron vasta nyt, ja kyllä nolottaa.

• Paha päivä. :s
    En tiedä onko omat hermot kireällä vai miksi tuli miehen kanssa riitaa. Emme edes yleensä riitele! Itkuakin oikein täytyi tuhertaa.

Olin jo päättänyt että NYT poltan tupakin. Avasin askin mikä on keittiön kaapissa. Katsoin sitä avattua askia siinä ja oikein piti nuuhkaista miltä ne tupakat tuoksuu...

Vielä tuli jostain voimia ja päätin, että en polta ihan vielä.
    Poltan vasta illalla tai huomenna, jos vielä on näin paska olo. Toi helvetin turvotuskin vielä.

Tää mun viesti ei kyllä tsemppaa ketään joka hakee täältä apuja omaan taisteluunsa.

Huomasin vaan miten seitin ohut se savuttomuuden raja on

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.