Lokakuussa 2019 lopettaneet

178101213

Viestejä yhteensä

• Hei pacman! Tahdonvoimalla on menty nämä 17 vuorokautta ja tietysti täällä stumpissa keskustellen muitten vertaisten kanssa. Tämä on paras paikka minulle ja hirmuinen apu. Kai tämä voi olla jtn vieroitusoiretta kuitenkin.

• Mulla on käytössä nikotiinipurkka 1 kpl aamulla, päivällä 2 kertaa nikotiini suusuihke ja illalla ennen nukkumaanmenoa nikotiini imeskelytabletti. Hassua,mut ne vaan jäi noin, kun kaikkee piti kokeilla. Pitäisköhän nuokin lopettaa?

• Hile, ei varmaan kannata lopettaa liian aikaisin niitä, vaan vähentämällä hitaasti :)
  • että tänään on vaikia päivä >:) arghhh, tuntuu kaikki kaatuvan päälle ja ihan kuin tupakasta siihen olisi apua. Näin miele minulle tänään viestittelee. Selvästi vaikein päivä yli viikkoon :|

• Tulin pikaseen piipahtamaan, en muista kuka enkä ehi ettimään, mut ei johu puhelimestakaa, piän ain vasemmalla poskella ku oikees korvas lievä kuulohäiriö ollu lapsesta asti :D
    Jostai syystä en pääse puhelimella kirjautumaa, tabletilla kjitekii pääsen ja pikkuhiljaa opin tällä kirjottamaanki ku on pakko :joy:

Savuton 30.9.2019 klo 18.30 alkaen
    Nikotiiniton 24.10.2019 alkaen
  • irti_2019 merkkasin itselleni kalenteriin, kun oli 18 savuton päivä. Niin se oli itselläni myös tosi vaikea päivä! Ajattelin silloin että eikö nää koskaan lopu. Sinnillä loppuun tämä päivä, huominen on jo helpompi !

• Jess! Sinnitelty on. >:) olipa kurja olo aamusta, nyt jo vähän hymyilyttää. Melkein tosissani ajattelin tänään, että nyt repsahtaa. Koska tämä alkaa helpottaa kunnolla?

Kiitos tirena!
  • Jeee, äsken hokasin et ikuinen nälkä on loppunu ja nesteet ym:t alkaa hiljakseen liikkumaan (sen hokasin eilen) B) Valehtelematta, kävin eilen ja viime yön aikana 20 kertaa veskissä ja juutas mikä hiki tuli töissä :D
    Suussakaa ei enää oo niin paha maku, et koko ajan pitäs mässyttää purkkaa tai pastillia. Vieläku tää teini-ikä kasvoista katoais, ni mikäs tässä ois ollessa :)

Mut tää pirteys on kyl mahtavin asia. Tähän on tietenki monta tekijää: kilpparit, raudanpuutteen korjaantuminen pikkuhiljaa ja tupakka isoimpana varmasti. Huonoista unista huolimatta jaksaa touhuta ja lenkkeillä, mitä tupakoidessa ei todellakaa jaksanu jos oli unettomuutta.

Eli. Loistavasti menee mutta menköö B)

Savuton 30.9.2019 klo 18.30 alkaen
    Nikotiiniton 24.10.2019 alkaen
  • irti_2019 veikkaisin kun 1 kk on täynnä niin alkaa helpottaan.

Sande Sulla menee jo tosi hyvin!

• MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    Sande, ilo lukea sun postausta- todella :)
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• Hienoa Sande!
    Mitä pitemmälle mennään, vahvistuu vain tunne ettei tätä saa nyt mennä mokaamaan. Oon kyllä niin tyytyväinen jokaisesta savuttomasta päivästä.
  • Hyvä Sande ja tsemppiä Irti2019 :heart: Ens yönä saa huutaa kuukausihepin. Lopetin siis niin että poltin 14.10. illalla viimeisen, hiukan ennen puolta yötä, ja 15.10. en sit enää polttanut. Tämä yö oli tosi levoton, pyörin ja heräilin. Plaaaaaa. Muistan jossain vaiheessa yötä miettineeni että ei mulla tupakoidessa tällasia öitä ollut, että pitääkö se aloittaa taas että saa nukuttua :tongue:
  • Hyvä pacman! Tervetuloa toiselle kuukaudelle!
    Mää ainakin haluan uskoa, että savuttomuus korjaa monta asiaa. Itse erittäin tyytyväinen etten haise tupakalle, silmäpussit on pienentyneet, pystyy hengittelemään syvään, ei tarvitse lähteä tuonne räntäsateeseen palelemaan... muutama esimerkki siis. Mitä nyt "vähän" paino noussut, kun muut mielihalut kasvaneet :)

• Hyvä me!

Hienosti ollaan sinnitelty, eikä lokakuussa lopettaneista ole monikaan tainnu jättää leikkiä kesken? Helpompaa taitaa olla viikko viikolta, toki välillä on vaikeitakin päiviä.

Mä en oo kyllä yhtään pirteämpi kuin ennen, mutta voihan tää pimeyskin vaikuttaa. Myös vatsantoiminta on superhidasta nykyisin. Mutta silmäpussit on hävinny, maku- ja hajuaisti on parantunut sekä hengitys on paljon syvempää.

Mä vaan odotan sitä päivää, että tupakka ei käy ollenkaan mielessä. Ja sitä päivää, että en tarvii mitään nikotiinituotteita tai jatkuvaa purkan/ kurkkupastillien syömistä.

• Juu älä mitää sano kuule. Tää syö pastillia huolella varsinkin töissä. Täytys saada sponsoripastillit mynttonilta... kyllä niin paljon oon niitä syönyt.
  • Täällä löytyy purkkapusseja joka laukusta ja repusta, parhaimmillaan 2 pussia per veska :)
  • Noin. Kuukausi täynnä myös allekirjoituksen laskurissa :smiley: Mulla ei mee pastillia eikä purkkaakaan. Meillä taitaa olla aika kova porukka kasassa tässä lokakuun lopettajissa, ei vissiin oo kukaan repsahtanut? Hyvä me!
    Onnittelut ekasta kokonaisesta kuukaudestasi pacman! Hyvin menee, mut menköön!
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• Täällä tuli kolmen viikon rasti täyteen. Kiitos ihan kaikille tsempeistä ja mahdottoman paljon onnea kaikille eri rajapyykeistä. :) <3

En tiedä, mikä itseen on iskenyt. Viimeisen viikon olen ollut niin uupunut, ettei kykene mihinkään. Tämä väsymys ja kova unen tarve alkoi välittömästi lopettamisen jälkeen. Nyt vapaapäivälle unia tuli otettua 13 tunnin verran, ihan käsittämätöntä. Aamulla ei pääse sängystä ylös. :'( Mikäköhän tässä oikeasti vaivaa. Itkuisuuttakin on ollut :o Ei silti luovuteta.

Väsymys on toisille lopetuksen oire ja toisille unettomuus. Sun kroppas vaan kaipaa lepoa, anna se sille, jos pystyt. Kyllä sekin ohi menee. Tunteetkin voi olla pinnassa, ennen ne peitettiin savuverhon taa.

• Olen joka ikisellä lopetuskerralla kärsinyt unettomuudesta. Nyt olen kolme viikkoa uinunut. Unimäärät kasvaa kiihtyen. Toivon tosiaan, että virkesytaso alkaisi kasvaa kohtapuoliin. :'( Tuntuu, että itkusta ei tule loppua, kun se alkaa.

• Täällä yksi väsymyksen kanssa kamppaillut. Alkoi melkein heti lopetuksen jälkeen ja nyt alkaa hellittämään pikkuhiljaa.

• Yyh mikä päivä! Kaikki on menny pieleen aamusta asti ja eka ajatus oli ku pääsin töistä, että olutta ja tupakkaa kiitos kaksin käsin☹️ Sit mä muistin, etten polta, enkä kyllä uskalla alkoholiakaan juoda, muuten repsahtaa...

Kävin kaupasta popcornia ja pepsi maxii, josko näillä mentäs. Pizzaa iltapalaksi ja herkut vielä perään. Aikasi nukkumaan, jos se väsymys ja kiukku sillä paranis?

• Voi Hile! Virtuaalinen tsemppihali sinulle! <3 Tiedän tunteesi. Mutta kai se palkinto on tulossa, jaksetaan jatkaa.. Väsyttää ja harmittaa tänäpä...

• Kiitos irti_2019❣️Nyt jo vähän helpottaa, hyvä ruoka ja parempi mieli. On kyllä jännää, miten tämmöisiä päiviä tulee, jolloin tekee niin paljon mieli tupakkaa, ettei sellaista tuskaa osaa kuvitellakaan joku elämänsä savuttomana ollut ihminen! Onneks useimpina päivinä ei ole muuta kuin jokin outo kaiho ja kaipaus ja tyhjä olo.

Ehkä meillä on kesällä jo hyvä, reipas ja tuskaton olo? Jaksetaan vaan jatkaa ja muistaa palkinto. Vähän auttaa, kun tuota laskuria tuijottelee.

• Toivonmukaan ensi kesänä olisi jo helppoa Hile! Enää kyllä en aio uudelleen aloittaa, sen olen nyt päättänyt. Vaikka mieli onkin päätöksestä haikea ja päätös on kypsynyt näinä viikkoina. Olen niin monta kertaa epäonnistunut, että tämäkin aloituskerta oli ns. "aloitanpa nyt lakon taas epäonnistuakseni tai katselen mitä tapahtuu". Rehellisesti ei 21-vuorokautta sitten ajatuksena ollut lopettaa pysyvästi. Ajatus on kypsynyt, ei enää ikinä. En ensinnäkään taas jaksaisi käydä läpi näitä vieroitusoireita uudelleen. Minun alku oli hyvin armollinen ja intoilua täynnä, jos iho-ongelmia ei lasketa. 3 viikko toi mukanaan mitä erilaisempia ongelmia henkisistä fyysisiin. Nyt käyn luopumisprosessia lisäksi, ei enää.

• Minäkin lähdin tähän lopetukseen päivä kerrallaan asenteella. En kertonut kenellekään, että yritän lopettaa. pelkäsin suunnatonta häpeää,jos epäonnistun. Kerroin muille kuin miehelle ja lapsille lopettamisesta vasta kolmannen päivän jälkeen.

Olen lopettanut kolme kertaa aiemmin 1-2vuoden ajaksi ja sitten typeränä kokeillut vain sen yhden tupakan ja sit on taas menty... Nyt vika kerran poltin 11 vuotta putkeen ja tää lopetus on selkeesti vaikein ikinä. Jos tästä kurjimuksesta selviin, en toivottavasti enää ikinä tupakan kanssa pelleile!

• Uusi päivä ja uudet kujeet. Mieskin polttaa näköjään huomattavasti vähemmän ku ennen. Hyvä juttu! Mä näköjään herään viikonloppuisin paljon aiemmin kuin ennen. Outoo. Tänäänkin nousin jo kasilta, vaikka yleensä mua ei saa sängystä ylös ennen puolta päivää.

• Voi kun olisi pirteämpi olo. Saako sanoa, että Champixilla on osuutta asiaan?
  • Heippa kaikille pienen tauon jälkeen. Oli tannnoin puhetta kilppariarvoista (ja tässä välilläkin) ja olin menossa kontrollikokeeseen. Mulla oli siis liikatoimintaa, ja se liian suuri arvo (en muista mikä) laski lääkkeillä, mutta se liian pieni arvo (en muista sitäkään) joka liian alhainen, ei ole noussut viitearvoihin. Nyt oli tapahtunut ihan pieni muutos, siis ihan minimaalinen, mutta ensimmäistä kertaa se oli hieman noussut. Kilpirauhasesta on vaikea löytää elämäntapoihin liittyvää tietoa ja tietysti tämä tupakka (ja myös alkoholin vaikutus) kiinnostaa. Lääkärit sanovat, että aktivoituneen/passivoituneen kilpirauhasen syitä ei tiedetä ja olen monessa paikassa lukenut, että siihen ei voi vaikuttaa, mutta vko:n ja muiden kommenteista ymmärsin, että esim. tupakoinnilla olisi vaikutusta. Ystäväni oli lukenut jostain lääkärilehdestä että stressi, elämäntavat jne. voivat myös vaikuttaa. Saisikohan isomman otoksen, jos avaisi teemallisen keskustelun tästä?

Olen käynyt tällä palstalla nyt aika huonosti, olen edelleen savuton ja suhteellisen helposti. Vaikeita tilanteita on kun olen joutunut "puristamaan" itsestäni jaksamista (pitkä päivä, stressi, pitkä ruokaväli jne.) Ne ovat ja tulevat olemaan yhtä vaikeita jatkossakin ja elämää pitää suunnitella enemmän etukäteen. Alkoholia olen käyttänyt vain kerran siten että käteen työnnetystä kuoharista join vajaa puolet ja eteen kaadetusta puna- ja valkoviinistä maistoin hieman yhdellä illallisella. Ei tullut tupakanhimoa eikä tarvetta juode enemmän.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.