Lokakuussa 2019 lopettaneet

1356711

Viestejä yhteensä

• Tänään alkoi champix.. Onkoha tää väärä lääke ku tekee kokoajan mieli tupakkaa ...normaalia enemmän.
  • Ei vaikuta heti.. mulla 12. Pvn kohdilla huomas selkeesti
  • MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    Täytynee odotella jonkin aikaa, ei kait se päivässä vaikuta. Motivaatiota pitää olla lujasti, vaikka lääkettäkin käyttäisi.
    Tervetuloa joukkoon Darth Pulli!
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• mä joskus kokeilin lopettaa nikotiinivalmisteilla. tupakanhimo vaan kasvoi. kokeilin lopettaa seinään. onnistuin melkein.
    Nyt on Champix ja tää lääke on oikea ihme!
    Ei tee mieli tupakkaa, aloittaessa poltetaan ainakin eka viikko!
    huomasin just eilen, että mulla on just avattu röökiaski käsilaukussa. Ei herättäny MITÄÄN himoja. Samoin kun kävin laittaa kynttilöitä palamaan takapihalle illalla; ei ajatustakaan, että voi kun polttaisin, ym.

kortin kääntöpuolena on sitten nää perus lopettamisen "vaivat": vatsa jumii (eipähän tarvii täysistunnolla käydä), alakuloisuus, saamattomuus, ajoittain etova olo.

Lämmin suositus kuitenkin! =)

• editoi lokakuu 10

Kymmenes pvä, laastariton, 2 pilleriä tänää menny, varmaan vaa tavan vuoks :D

Savuton 30.9.2019 klo 18.30 alkaen
    Nikotiiniton 24.10.2019 alkaen
  • Kertokaas te pidempään tupakoimatta olleet, että kauako tätä vatsajumia oikeen kestää?
    Alkaa meinaan olla aikas tukalat oltavat. Ei pysty ees utareenkannattimia pitää ja paino noussu yli 3 kiloo lauantaista tähän päivään. Mitään ei siis tuu pihalle. :neutral:
  • Kannatasko hakee apteekista apuja. Siihen en osaa vastata kauanko kestää, varmaan sekin aika yksilöllistä.

• Ei minulla alussa ummetusta tullut. Muista syistä on kyllä ollut. Laxoberon on aika hyvä "laukaisija" ja jos ei yksin auta, Microlaxia lisäksi.

Pegorion-jauhetta vesilasiin ja 10-15 tippaa Laxoberonia sekaan illalla. Toistetaan tarvittaessa. Viime hädässä Microlax. Apteekista kannattaa kysyä kans.
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• Miulla kesti ummetus vaan pari päivää alussa, nyt toimii taas ihan hyvin... Levolaccia otin sen alotusannoksen, oli pakko ku ei maha kestäny. Muutekii tuo mahan kanssa ongelmia ni ummetusta tarvita enempää kipua tuottamaa...
    Mieli alkaa piristymään huomattavasti, saamattomuus ja väsymys vielä vaivaa, vaikka suhteellisen hyvin oon saanu nukuttua. Tänää vielä vietän lepopäivän, huomenna ku joskus töitten jälkee aamupäivällä heräilen, alkaa suursiivous :)
    Tänää on myös karkkipäivä, yleensä en karkkia syö, mut nyt pyysin salmiakkia tuomaan. Vaihtais nuo Nikotiinit niihin ja vaaka kiittää :smiley: Ei vainee, sille tielle en lähe, herkuttelemalla en kiloja ala ottamaan, saa sitä kerran kolmeen kuukauteen kai herkutella ;)

• Haittaakohan, jos laitan tähän lokakuussa lopettaneiden keskusteluun viestin? Lopetin viimeinen päivä syyskuuta.
    Takana on varmaan sellaiset 35 vuotta tupruttelua enemmän tai vähemmän. Champix apuna ja tänään 12 päivä menossa, uskomatonta! Eilen hain Champixin jatkopakkauksen 8 viikon ajalle. Uskaltaakohan siitä koskaan luopua?

• Ei tietenkään haittaa, itekkii otin varaslähdön 30.9 illalla ku meinas happi loppua :s Tervetuloa joukkoon :)

• Kyllä uskaltaa. Itse söin noin 5 kk ja viimeisen kk den puolikkaalla annoksella. Kyllä siitä vähän tuli sellainen henkinen tuki mukamas...32 vuotta polttanut ei aiempia lopetusyrityksiä...
  • Hola, täällä taas. Selasin lokakuun viestejä - tutulta tuntuu muiden viestit muiden viesteistä. Jokaisella omanlaiset haasteet. Ja mukana tsemppaamassa Melisa, vko ja muut. Olette kyllä uskomattomia.

Edellinen lopettaminen sortui liian stressaavaan työputkeen ja ne on mun suurin haaste. Osata laskea laukka alas, ennakoida liian tiukat työ- ja suoritusputket. Nyt normipäivät sellaisia, että aamukahvin kanssa tupakkaa, työpäivän päätteeksi tupakkaa ja siitä eteenpäin tupakkaa. Eli poltan paljon kun poltan, siinä välissä suoritan tehokkaan päivän.

Nyt kolmas päivä savuttomana. En ole uskaltanut ottaa alkoholia, sitäkin on tullut otettua enemmän kuin tarpeeksi. Sama logiikka: ei päivällä, vaan päivästä irti pääsemiseksi ja aamulla taas suorittamaan. En edes tiedä, kummasta olen enemmän huolissani/häpeissäni. Nyt kuitenkin kokeilen ilman kumpaakaan. Tupakasta tiedän, että siinä toimii vain 0-linja. Alkoholista haluaisin voivani joskus nauttia. Mutta nyt tarvitsen etäisyyttä molempiin.

Olen odottanut otollista hetkeä. Nyt kylmät ilmat, poikkeuksellisen sitkeä flunssa ja rykiminen, huoli miten koskaan saan asuntolainaani maksettua, tax-free-tupakoiden loppuminen. Niissä menthol kapselina, joka piti puraista rikki. Ne oli tosi hyvän makuisia. Kun piti palata takaisin LM-mentholiin, se maistui pahalta. Tää on se momentum.

Tetvetuloa takaisin perunaaiti!
    Sä oot jo hyvin perillä omista kriisipaikoista, jolloin tupakka vetää rniten puoleensa. Mut uusi yritys nyt, se onnistuu kyllä.
    Pysy kanavalla.

• Hei Tuusannuuska ja muut kamut! Mulla kans 12 päivä menossa. Hain champix jatkopakkauksen eilen. Tuntuu nii kuin olisi ollut polttamatta paljon kauemmin, enää ei tee mieli enkä ajattele kuin pari kertaa päivässä tupakkaa. Olen kyllä onnellinen että minulta löytyi "selkäranka".
  • Heippa pitkästä aikaa :) Täällä edelleen taistellaan mörköä vastaan. Olen ollut polttamatta useita kertoja 3-5 päivää, mutta sitten taas tehnyt tietoisen päätöksen ja ostanut askin, jonka olen polttanut kokonaan tai osittain ja tuhonnut loput. Eilen illansuussa taas kesken askin tuli olo, että kyllä tää on nyt tässä, en jaksa haistella kamalaa tupakanhajua ja tupakka tuntui oksettavalta.

En suoraan sanottuna tiedä, miten pääsen yli noista 3-5 päivän savuttomuuden jälkeisistä "himoista". Oikeastaan ei kyse ole edes himosta, ei mun varsinaisesti tee mieli tupakkaa vaan sitä tapaa enemmänkin. Vieroitusoireitakaan ei savuttomina päivinä ole, tosin käytän suihketta. Ehkä se, että menen suihkepullon kanssa parvekkeelle istumaan kuin tupakalle, pitää mut osaltaan kiinni tavassa.

Joku naksahdus nyt täytyisi päässä tapahtua, että tuo tupakka jäisi kokonaan.

• editoi lokakuu 12

Täällä on taas päässä pyörinyt, kuinka voisi sen yhden polttaa. Ja ettei nyt ole oikea aika lopettaa. Toisaalta on taas aivan ihanaa kun ei haise tupakalle. Vaatteet myös säästyvät, kun ei tupakka polta niihin reikiä, ja hengitys kulkee.

Ajatteles lepuuttaja, jos pääsisit tahdonvoimalla vaikka viikkoon, josko sit ei enää raaskis poltella. Tai en tiedä. Josko vaan sitä suihketta edelleen. Vaikka sekin on tapa, se voi viedä pidemmälle.

• Hei lepuuttaja. Ikävä kyllä mitään naksahdusta ei tule.
    Lopettaminenhan on helppoa, mutta savuttomana pysyminen on vaikeaa. Ootko nähny leffan 'päivä murmelina'? Siinä kaveri elää samaa päivää aina uudelleen. Stumppaaminen on vähän sama asia. Joka aamu kun herää ajattelee et tänään en polta. Keskittyy vain kuluvaan päivään :)
  • Kiitos Melisa tsempeistä! Olen kaukana kotikulmilla käymässä, kuskina pienellä paikkakunnalla, nyt tuntuu hyvältä yhdistelmältä.
  • Sunnuntaita :)
    Teretulemast uudet ja vanhat Stumppilaiset :)

Tänää unohdin aamulla pillerin ottaa, unohin aamukahvin aikana ja sen jälkeekii, joten 13.pvä ja ilman nikotiinia menty. Kyl täs on tullu vähä tiutuiltua, mut ei tupakkaa miel tee. Vahva on nikotiinin myrskyn perkele.

No ja koska mies on huomannu et vähä kiree päivä, ni hää päätti jättää röökit kauppaan!!! Mitä loistavin ajatus just nyt tässä kohtaa, liki vuoden miuta yskällää valvottanu, ni piti sitte valita just se päivä ku miulla hermo vähän meinaa hirttää niin nikotiinin puutteesta ku vuoden jatkuneesta univajeesta :D

• Vatsajumiin voi aluksi kokeilla näitä satokauden tuotteita, omenaa ja luumuja. Sain pötsin pelittämään kunnolla kun sain ämpärillisen molempia ja keitin niistä hilloa, muutama lusikallinen päivässä vaikka jugurtin sekaan niin eiköhän jotain ala tapahtua.
    Lääkkeiden kanssa maha laiskistuu eikä edes halua toimia ilman niitä.
  • Nyt olikin kysymys vaikeasta ummetuksesta, siihen ei auta luumut eikä hillot. Pahimmillaan on "tulppa" lopussa ja esim. Laxoberon saa aikaan ohivuodon ja istut pöntöllä muutaman minuutin välein jatkuvasti. Mikrolaxiakin voi joutua silloin ottamaan useamman ennen kuin tehoaa. Ei lääkkeitä pidäkkään ottaa jos ei niitä todella tarvitse, eikä niihin mitään tottumuksia tule.

• Tervehdys Lepuuttaja!

Minulla käy vain aina sinun tilannettasi ajatellessa mielessä, että pelkäät liikaa lopettamista ihan senkin varalta, ettet kenties koskaan enää voisi polttaa. Sinulla on vaikeuksia hyväksyä lopettamisen lopullisuus, joten luovutat silloinkin kun mahdollisuudet edetä pidemmälle olisivat hyvätkin. Haluat ehkä lopettaa mutta halu ei ole tarpeeksi vahva. Tavallaan pidän lopettamista aina uskaliaana tekona, sillä harva uskaltaa edes kokeilla lopettamista kun ei uhrata ajatustakaan sille että voisi onnistua tavoitteessaan. Pitää myös uskaltaa olla vahva, varsinkin jos siihen pystyy...

• Täällä myös yksi uusi lokakuinen lopettaja! Jos nyt kolmas kerta toden sanoisi, sillä molempien lapsien kohdalla olen tupakoinnin lopettanut ja sitten taas aloittanut uusiksi. Apuna nikotiinipurkka ja -pastillit niin kuin aiempinakin kertoina. Motivaatio on kova - vihdoinkin tarjoamme lapsille kokonaan savuttoman kodin, sillä mies on nyt muutama päivä sitten myös Champixin avulla lopettanut tupakoinnin.
  • Hei, ajatusrikollinen! Ja muutkin, jotka kommentoitte tilannettani.

Voihan se ollakin, että pelkään lopettamisen lopullisuutta. Mutta en oikeastaan mieti noin. Olen kai sillä mielellä, että kokeilen, kauanko voin olla polttamatta ja annan itselleni mahdollisuuden polttaa sitten, kun tulee pakottava tarve (tai jo aiemminkin). Halu lopettaa on todella vahva, mutta toisaalta niin on myös halu polttaa. Siinä mielessä en ole vieläkään oppinut mitään.

Joku mainitsikin, että sitä naksahdusta ei tule, joka lopettaisi polttamiseni kokonaan. Ei sitä näillä ajatuksilla kyllä tulekaan. Tämä on nyt tällaista lakkoilua, jossa testataan kestävyyttä. Ihme kyllä en koe sitä kuluttavaksi ollenkaan. Olen kiitollinen jokaisesta päivästä, jonka pystyn olemaan polttamatta. toki toivon todellakin sydämessäni, että vielä tulee se hetki, jolloin pystyn vastustamaan tupakkaa sen viimeisen kerran.

• 2 viikkoa, tänää meni niksatabuja kaksin käsin :D

Joskus on niitä päiviä.

• Mies sitte jatko tupakointia.. No, ei se miuta haittaa muuteku öisin. 1-2 kertaa yöllä käy polttamassa ja loppuyön sitte yskii aina aamuun asti, eikä ihan pienesti yskikkää, verrattuna keuhkosyöpään kuolleen sukulaiseni yskään, tuo on jotain ihan hirveetä... Tekis miel heivata nuo askit hanan kautta roskiin, mut eihä se mitää hyödyttäis, kaupasta ku saa lisää.
    Oma olo alkaa helpottamaan, nikotiinia vielä menee, mut parempi sekii ku et raivoaisin päivät pitkät. Tänää menny vaan 1, yritän vähentää mut mukana ne kulkee koko ajan, jos vaikka alkaa hermoja riipimää :D
    Väsymystä pukkaa, nukun ku tukki, mut nuo yölliset heräilyt, harmaa syksy ja muu stressi masentaa suorastaa. Voisin varmaan nukkua viikon putkeen, niin väsyny olo. Nyt sentään paistaa aurinko, ni vähä piristää..
    Lähettävä jatkamaan siivoomista, vaikkei vähempää vois kiinnostaa

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.