Lokakuussa 2019 lopettaneet

1246713

Viestejä yhteensä

• MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    Reilu 2 viikoa takana kuitenkin Sande!
    Tuo miehes tilanne kuulostaa pahalta. Pane se menee lääkäriin. Vaikka ei ne helposti mene.
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• Hellouta pöytään kaikille!
    Täällä sitä ollaan kuntoutuksessa Apilassa perjantaihin asti (eilen aamulla saavuttiin).
    10:s päivä ilman röökii ja hyvin pyyhkii!
    Vattan sain auki jo viime viikolla, mutta hitaasti tuo edelleen toimii.
    Painoa tullut nyt kohta 7kg, mutta kilojen kimppuun käyn myöhemmin!
    Champix ollu kohta 3vk käytössä ja huomaan, etten muista ottaa lääkettä 2x päivä. Kolmen päivän sisään ottamu vaan 2/6 tabua.
    Taidan jättää kohta senkin pois kokonaan. Ainakaan en hae jatkokuuria apteekista.

Masennuksenpoikasta yrittäny hätyyttää poies, samoin kiusana ovat saamattomuus ja turhautuminen. Pinna on kireähkö edelleen ja pinnan pituus on jotain 3cm luokkaa entiseen metriin verrattuna.
  • Hei Elli 49, mää oon niin sun kanssa samaa mieltä, en olisi millään uskonut että multa löytyy "selkärankaa" tähän. Tahto kun on sellaista heittelehtivää sorttia. Ihme aine tuo Champix!
    Tänään kävin lounaalla tupakoivan kollegan kanssa ja selvisin ilman mielihaluja hänen tuprutellessa. Toki kerroin, kuinka hienosti on mennyt. (Pikkaisen "elvistelyä" ilmassa)

• Melisa, on käyny ja tutkitaan...

Savuton 30.9.2019 klo 18.30 alkaen
    Nikotiiniton 24.10.2019 alkaen
  • Toista viikkoa mennään, tuntunut kyllä triplasti pidemmältä..Vatsa sentään toimi tänään viimein kunnolla, eteläinen hki taitaa pian tulvia o:) Toivottavasti jatkossa hieman tasaisempi tahti. Nikotiinia kuluu miehekkäästi, mut sama se; alkutaipaleella vielä ponnisteluissani. Tsemppiä kaikille :)

• Itsekkin lokakuun lopettajia. Vuosi oli 2017 kun tumppasin enkä ole sittemmin tupakkaan koskenu. Olihan siinä omat kipuilut kun yli 30 vuotta oli harrastanu sauhuttelua.

Toisaalta lopettaminen oli aika helpoa ja helpottavaa kun huomasi päätöksen pitävän vaikka kuinka teki mieli. Se vahvisti ja vaikeutti sortumista, koska samalla olisi rikkonut itselle tekemän lupauksen.

Päätöksistä yksi elämäni parhaimpia. Toivon todella että onnistutte ihan jokainen lopettamaan polttamisen. Kovaa tahtoa, sinnikkyyttä, lujuutta, ja uskoa teille kaikille.

• MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    Juipelo, sulla ihan just kaksi vuotta täyttyy. Muist HEP-potero!
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• Melisa-täti :) Laittelin Privan..
    Hienosti on tääki päivä menny, vaikka väsyttää. Nyt huomasin et tää väsymys ei enää oo sellasta pääusvassa-haahuilua, vaan sellasta "oikeeta" väsyä. Huomioin tänää myös sen, et oon ihan perhanan äkänen väsyneenä, oli nikotiinia tai ei :joy: Nikotiinia menee edelleen jonku verran, en löytäny purkkaakaa koko talosta, miel ois tehny. Jossain sitä, on ku tietäs vaan missä :D
    Sellanen huokailu on taas tullu, tuttua tääki. Tuntuu siis et keuhkot tarttis enemmän happea, mut ei vaan saa vedettyä joka kerta, sitte ku saa ni helpottaa joksku aikaa, ennenku taas alkaa huokailuttaa :grin:
    Mites muut jakselee?

• Heissan vaan kaikki. Täällä sinnitellään, toki on jo aika paljon helpompaa kun tossa kuukausi sitten. Toi väsymys oli itsellä yhdessä vaiheessa ihan hirveetä, olisin nukkunu varmaan kaikki päivät. Nyt tuntuu siltä, että alkaa pikkuhiljaa helpottamaan tuo väsymys. Vielä kyllä nukahdan joka ilta telkkarin ääreen tossa yhdeksän - kymmenen aikoihin, mut nyt pystyn jo koneelta kattomaan jotain ohjelmaa ennen sitä nukahtamatta, eli eiköhän tää pikkuhiljaa helpotu. Tupakka käy edelleen mielessä muutamia kertoja päivässä, mutta aika pikaiseen menee ajatus ohi. Huomaa ihan selvästi, että nikotiini riippuvuus on poissa, mutta tapariippuvuus se on joka riipasee vielä. Toi yskän puute on vaan kumma juttu. Mullä ei oo ollu yhtään yskää lopetuksen jälkeen, eikä oikeastaan tupakoinnin aikanakaan. Ja sentään 40 vuotta kessutellut, et olen odottanut sitä keuhkojen puhdistumista!!!

• Hups, tuli väärään ketjuun, mut eipä kai haittaa, samassa veneessä sitä täällä ollaan :)

• Lopeta vaan odottaminen, jos sitä ei tähän mennessä ole tullut, ei sitä tule ollenkaan.

• editoi lokakuu 17

Hermot palanut tänää monenmonet kerrat :s Enkä pystyny noita 2 mg:n nikotiineja ottamaa ku kaks iltapäivään mennessä. Alko polttelee kurkkua ja ääni lähti :open_mouth: Mies kävi sitte kotii tulon jälkee ostamas 1 mg:sia, nää ei polttele :blush: Onkohan miulla nikotiinikiintiö jo tapissaan :D Oli miten oli, tupakkaa ei mieli tee.
    Tänää puhaltelin peffiin. Aika yllättävää, et tulos oli 370, lääkkeitten jälkee 400 :open_mouth: Ku ajattelee miten huonolla hapella olin lopettaessani, 17 pvässä muutos on uskomaton. Kiva olla taas oikeella tiellä, ja mieski liittyy huomenna, viimeistään ylihuomenna seuraks samalle tielle <3

• Voimia. Yhdes on vahvempi. Niiku täälläkin oomme. Ystävän hyvä ystävä on ollut jo vuosia polttamatta ja keuhkoahtaumasta jäänyt sairaseläkkeelle. On se melkoinen tauti....ottaa tosi isoja annoksia avaavaa lääkettä että saa henkeä... mietin just yks päivä että mahtaako kuolla lopuksi tukehtumalla...
  • Ei kävele korttelin matkaa ..tälläiset motivoi itseä
  • Nykyään se hoidetaan morfiinilla, jotta ei tarvitse tukehtua.

• Ai jaa.
  • Lopputulos on ikävä kyllä sama, mutta välttyy siltä tunteelta ja se on pääasia.

• Minulla nyt neljäs Zyban päivä, eikä tietoakaan, etteikö tupakka maistuisi. Tuntuu, että nyt vielä enemmän tupakkaa kuluu kun ensi viikolla pitäisi lopettaa! Tämä on ihan järjetöntä. Toivottavasti Zybanin nosto kahteen tuottaa jotain tulosta!

• Että sillee.. En retkahtanut, enkä retkaha.

• Heip kaikille!
    Tulin lueskelemaan kohtalotovereiden edesottamuksia, kahvitauolla.. Miksi kahvi maistuu näin jännälle?! :O Töissä pesin kahvitermaritkin kun aamukahvi maistui pahalle-asiakkaat on tyytyväisiä mutta mulle se maistui PAHALLE! Toinen minkä olen huomannut..on energia! Kohtalaisen hirveä siivousvimma töissä ja kotona.. :D Muut ovat tyytyväisiä! Ei tupakoidessa kerinnyt töissä puunaamaan tai töiden jälkeen kotihommia.

• Moljens kaikki. 14.10. siinä iltayhdentoista ja puolen yön välillä poltin viimeisen. Aloitin viimeksi joskus 2014 lopulla perinteisesti firman pikkujouluissa, sitä ennen 4½ vuotta polttamatta. Eka lopetus oli Champixilla, nyt mennään kylmää kalkkunaa...

Joku täällä kirjoittikin siitä ku haukkoo happea tai vetää oikein syvään henkeä, mulla on kylkikaaret oikein kipeät kaikesta tästä hönkimisestä...

Aamupäivät on vaikeimpia, iltaa kohti helpottaa.

Miksi lopettaessa huippaa? Mua ainakin parina ekana päivänä huippas ja silmissä heitti.
  • Verenpaineet varmaa tasaantuu...terveisin valelääkäri...
  • Mulla on muutenkin ollut matalat verenpaineet (luokkaa 110/70) joten jos tää tästä vielä laskee ni melkoisen alas mennään ja jotain verenpainetta nostavaa täytyy ruveta harkitsemaan :smiley:

• Tämä on tosi hieno foorumi jakaa kokemuksia ja tuntemuksia! Monta iltaa lukenut eri keskusteluja ja todennut samoja tupakan tuskia kuin itsellä.
    Tapa vain on niin tiukassa. Yritän minimoida ulkona ”piipahtamista” esim kahvittelun ja syömisen jälkeen, roskapussin viemistä ja jopa koiran pissattamista. Mitä luulette kokeneemmat, milloin ei tupakointi tuu mieleen roskakatoksella käydessä?
  • Kyllä se semmoiset vuodenpäivät ottaa.

• Marsala mä huomasin saman ilmiön että kahvi, ja myös monet ruoat maistuivat aika omituisille, eikä taatusti ainakaan ihmeellisen hyvälle (niin kuin jotkut sanovat lopetuslihomisen syyksi). Se on pikkuhiljaa rauhoittunut ja ruoka on alkanut maistua normaalimmalle. Herkemmin kuitenkin reagoin esim termarista kahviin tarttuvaan sivumakuun, ja kaikki huoltoasemakahvit ei vain enää putoa, ei sitten millään

• Huoh, hyvä etten oo ainut. Ihmettelin eilen aamuvuorossa makua, ja sitten meninkin koko vuoron ilman kahvia-hyvin pysyi hereilläkin vaikka yleensä kittaan kahvia paljon! Ruoka maistuu no ehkä hiukan paremmalta mutta ahmimista ei ole tullut, tuskin tuleekaan enään. Kunahan vaan motivaatio pysyisi yllä..

• Mjaha. Ihmettelin eilistä kala kuivalla maalla -oloa ja tuli mieleeni että kun mulla on lisämunuaiskuoren vajaatoiminta ja tupakointi nostaa kortisolitasoja ja lopettaminen laskee niitä että voisko toi hengen haukkominen olla oire matalasta kortisolista. Haeskelin vähän Pubmedista ja jopa terveyskirjastosta ja tulin siihen tulokseen että nostan vähäksi aikaa kortisolilääkityksen tasoa.
  • Hellurei! Niin siinä vaan kävi että repsahdin yhden illanvieton tuoksinoissa syyskuussa parin kuukauden savuttomuuden jälkeen. Viikonloppu meni ilman mutta maanantaiketutukseen olikin sitten helppo tarttua tupakkaan kun repsahdus oli käynyt ja muutam viikko siinä sitten hurahti tutuissa merkeissä.

6.10 alko tämä tumppaus ja nyt mennyt eka vrk ilman mitään nikotiinia. Imeskelytabletit alkoi aiheuttaan hengenahdistusta. Tai ainakin laukas jotain. Eilen illalla vielä oli aika pahana ja tänään henki kulkenut ihan normaalisti.

Nikotiinia kyllä tehnyt mieli mutta eiköhän se tästä, vielä vrk ja pitäis olla poistunut elimistöstä.

Ajattelin ottaa tämän viikonlopun rennosti niin hyvä tästä tulee.
  • Mietin. Tällä viikolla on tullu todella isoja asioita ja stressin aiheita vastaan. Vanha minä olis repsahtanut varmaan jo monta kertaa, nyt ei ole edes mielessä. Mietoa nikotiinia vielä muutama nappi päivässä menee, ihan vaan hermojen rauhotukseen, parempi se ku tupakka ja paljo halvempaa.
    Ruoka: Kaikki maistuu ihanalle; kahvi, juusto, tuorekurkku, kahvi, leipä, ihan kaikki. Herkkuihin en kuitenkaan oo sortunu, ihan perus normaalisti on tullu syötyä, mitä nyt juustoon meinaa himo välillä tulla. Nyt alkaa pikkuhiljaa tasaantumaan :) Silti, tänää kävi puntarilla, 4 kiloa tullu täs himpan vajaassa kolmessa viikossa :/ Mut kyl ne kohta taas liukenee, ainaki viimeks liukeni hyvinkin ja enemminkii

Tuo huokailu, se jatkuu edelleenkii, omalla kohdalla veikkaan syyks, et lapojen väli ja rintaranka meni taas lopettaessa niin jumiin, et ei pysty kunnolla vetää happea keuhkoihin, tästä joku muukin joskus muistaakseni kertoili.

Verenpaine: miulla aina laskee verenpaineet ihanteelliselle tasolle ku lopettaa, se aiheuttaa huimaamista. Eli tuolta 130-140/80-90 tasolta tippuu 110-120/50-70 tasolle, muutos on aika raju, vaikka siis kyse on optimaalisesta paineesta, elimistöllä kestää aikaa tottua siihen. Sitte oon yrittäny suolalla ja salmiakilla oloa parantaa ja siitähän sitte taas seuraa nesteturvotusta, jota veikkaan syyks tuhon painonnousuunki, eihän se voi normiruuasta johtua, eihän :joy:

Hyvää viikonloppua kaikille, pysytelkäähän savuttomia :blush:

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.