Lokakuussa 2019 lopettaneet

1235711

Viestejä yhteensä

• No siis mulla tuntuu etupuolella kylkiluiden alla, onko noi nyt vinot vatsalihakset vai mitä, mutta ihan sellainen tunne ku olis kolme viikkoa tehny pelkkiä vatsalihaksia salilla.

Kävin maanantaina osteopaatilla jolloin rintarangasta avattiin melkoisia jumeja ja tiistaina sit en polttanut enää. Voiko tää olla ihan vaan lihasjumia???
  • Niin ja ps. Tänään oli jo helpompi päivä savuttomuuden suhteen. Kävin jopa lenkillä ja hölkkäsin ainakin 200m eikä vielä tuntunut sen jälkeen siltä ku keuhkot tulis pihalle!
  • Hei ja tajusin mistä saattaa johtua tää vatsalihasten ja rintakehän jumi. Kiipeilin pari päivää sitten keittiöjakkaralla virittämässä verkkokaapelia katonrajaan ja naulasin kaapelikiinnikkeitä :p
  • MelisaMelisa Espoon etelärannikko

Saatko itse auki jumin? Itellä on kirjan lukemisesta yläselässä ja rintarangassa jumi. Yritän trigger-pisteitä painelemalla saada auki.

40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• Minäkin liityn lokakuun lopettajiin tai oikeesti vasta huomenna alkaa tämä urakka. Monta kertaa lopettanut ja sitten taas aloittanut. :'( Nyt monta kuukautta miettinyt ja tehnyt tämän päätöksen. Joku sanoi hienosti tällä stumppi-palstalla. Elä laske aikaa tai pidä tätä suorituksena vaan tämä on pysyvä elämänmuutos. Tuon pidän mielessä. Onko kukaan ns. Luomuna lopettanut? Ajattelin itse, koska vatsa ei kestä purukumia/tabletteja. On sumute toki varalla, mutta haluaisin ilman korvausta lopettaa tän. Vitsi, että täytyy tsempata nyt itseä. Roikun täällä palstalla, kun tiedän jo valmiiksi, että tulee heikkoja hetkiä. Tämä on ensimmäinen kerta, kun minnekään palstalle kirjoittelen. Tätä olen seuraillut ja hienosti täällä tuetaan.
  • Tervehdys Tiu, ja tervetuloa tänne. Itse käytin eka viikkona suihketta ja muutamaa imeskelytablettia päivässä. Ei kestänyt vatsa, joten lopetin, ja ihan hyvin mennyt ilman. Roiku ihmeessä täällä, tämä on aivan mahtava foorumi. Kaikki jaksaa tsempata, ja sitten täällä on aivan ihanat konkarit myös mukana, heille iso kiitos tässä.

• Kiitoksia. :) Täytyy tämä päivä henkisesti valmistautua ja aamulla alkaa tämä elämänmuutos. Tosin päivisin ei ole ongelmaa, kun en ikinä polta töissä. Aamut ja oikeestaan varsinkin illat on niitä pahimpia. Nyt en anna lupaa ajatukselle, entä jos yhden vaan iltaisin yms...nyt tuntuu ekaa kertaa siltä, että olen tähän valmistautunut ja tunnen/tiedän noi kuopat mitä tulee vastaan. Kiloja varmasti tulee entisten päälle, mutta ihan sama sille.
  • editoi lokakuu 20
    Mulla ei oo mitään apukeinoja vaan lopetin kylmiltään. Kuudes päivä menossa ja tänään on eka päivä kun ei oo ihan järkkyä tuskaa ollut.

Melisa, alkaa ne jumit antautua mutta ajattelin että jos vielä kiukuttelee niin meen osteopaatille. Onneksi on hyvä osteopaatti :smiley:
  • Mjaha, seitsemäs päivä. Eilen oli hieno päivä, ei hirveästi tehnyt mieli ja kaikki meni muutenkin hyvin. Toivottavasti tänään on yhtä helppo päivä :sweat_smile: Hassua ku eilen kirjoitin jo että lopetin, olisko se nyt sitten muka pää jo kääntynyt siihen ajatusmalliin :p
    Kyllä se pää kääntyy. Sä oot lopettanut nyt. Luota ja usko itsees ja onnistumiseesi.
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• Eihän tää nyt voi olla näin helppoa! Muutaman kerran oon haikaillut tupakkaa tänään mutta yllättävän helposti nekin hetket on menneet ohi.

Pystyin seisomaan jopa bussipysäkillä ilman sen suurempia tuskia, ja roskiksen päällä siinä olevat tumpit haisi pahalle :open_mouth:
  • Joillain se voi olla helppoa, ei mitään vieroitusoireita. Minä olin täysi vastakohta. Hieno juttu, että noin vähällä pääset.

• En tunne oloani vieläkään helpoksi...
  • Kaikilla on oma polkunsa tässäkin hommassa. Niinkuin elämässä yleensä :D
    Itselläni ollut myös enemmän tai vähemmän kivikkoista...toki vasta aika lyhyt aika polttamatta.

• Tervetuloa Tiu! Miten eka päivä mennyt?

Toihan on kiva kuulla pacman:) Toivottavasti lisää vastaavia kokemuksia tiedossa!

Mulla kolmas nikotiiniton päivä takana. En tiedä mikä on mutta tuntunut suhteellisen iisiltä. Huomenna nyt sitten tietty ihan karsee päivä edessä kun näin sanon.. Mutta järjellä ajattelen että nikotiiniriippuvuuden pitäis olla nyt selätetty koska se on elimistöstä poistunut. Ja jos tupakkaa tekee mieli, se on tapariippuvuutta - joka mulla tiukassa ollutkin. Päätin noudattaa nyt ihan tietoisesti stumppaa tähän neuvoo olla tekemättä mitään tupakoinnin sijaan koska se kuulemma ylläpitää tunnetta siitä että on jostain paitsi ja jotain puuttuu. Mikä ihan käykin järkeen. Mulla toiminut hyvin tähän asti.
  • vkovko
    editoi lokakuu 21

Eihän se riippuvuus (vieroitusoireet) katoa nikotiinin poistuessa kehosta, vaan nimenomaan pahenee. Tapariippuvuus on mielestäni huono ilmaisu, ainakin minulla se oli ensin fyysistä ja psyykkinen tuli sen jälkeen vallitsevaksi.

• Haluaisin vko tietää lisää ihan mielenkiinnosta
  • Huomenta vaan kaikille. Neljä kuukautta alkaa olla täynnä, vaikeimpia aikoja on eletty viimeiset päivät. Olen muutaman kerran vakavasti harkinnut askin ostamista, marraskuun alku jotenkin nakuttaa mielessä, olisi todistettu ainakin itselle että pystyin olemaan tuon neljä kuukautta ilman. Toisaalta, ei millään viitsisi aloittaa kaikkea alusta.
    Champixilla hyvään alkuun ekat pari kuukautta, sitten ihan luomuna, ksylitol jenkkiä, sekin on vähentynyt huikeasti.
    Liikunta on lisääntynyt hiukan , mutta paino paljon, kuusi kiloa tullut lisää, ja ähky olo.
    Unen tarve huikea ja tuntuu että lisääntyy koko ajan, syksykin varmaan tekee oman osansa.
    Vetämätön ja keskittymiskyvytön olo jatkuu myös.
    Edelleen tuntuu siltä että lopettaminen ja tupakoimatta olo on ollut helppoa, mutta jonkinlaista palkintoa sitä olisi vailla.
    Paljon hyväähän tästä on seurannut, mutta joku PAM tai ahaa elämys... sellasta edelleen odottelen ja kaipaan ja samalla tiedostan että tokkopa semmosta ainakaan enää on odotettavissa.

• Huomenta vain kaikille :smile: viikko täynnä! Mies on itse lopettanut joskus 10-15 vuotta sitten ja kehotti mua etsimään jotain korvaavaa tekemistä tupakan tilalle, mutta enpä oo saanut aikaiseksi. Hyvin tuntuu menevän näinkin. Välillä käyn tossa takaterassilla haistelemassa ulkoilmaa kissan kanssa :smiley: Jostain toisesta ketjusta täällä sain sen ahaa-elämyksen että hei niinkin voi tehdä. Mennä sen kahvimukin kanssa sinne pihalle. Ja mikä parasta, sieltä voi tulla sisälle heti kun tulee kylmä! Ei oo pakko olla kokonaista tupakin mittaa pihalla :D

Aikas jännää ozonejr, mutta kaikille ei mitään PAM-tilannetta edes tule. Itselleni ehkä rauhallinen tyytyväisyys ja ilo siitä, että olin päässyt tupakasta eroon. Vielä tänäkin päivänä olen asiasta erittäin kiitollinen. Mietin, et missä kunnossa olisin, jos olisin jatkanut polttamista.
    Palkinto voi olla hyvin yksinkertainen ja sinä itse sen määrittelet omien arvojesi mukaan. Rahaa näyttää olevan säästössä reilu 1300 euroa, ehkä sillä voisit palkita itsesi, jotain mukavaa itsellesi tai lähimmäisillesi. Minä itse taisin hävittää rahani yleiseen perhe-elämiseen. Jo tuo, et sulla on nyt helppo olla ilman tupakkaa, on sinällään palkinto, kaikille se ei vielä ole helppoa.

Aika hienosti mukaan otettu oivallus pacman. Kaikenlaisia hyviä juttuja voi tulla eteen. Onnittelut ekasta viikosta!

• Hih, kiitos :smiley: Nyt jos lähtis kaverin ja kaverin koirien kanssa lenkille.
  • Pacman, joo kyllä se pihalla käynti ens alkuun auttoi moneen hetkeen, pastilli poskeen ja pihalla käymään. Vieläkin jolloinkin :smiley:
  • Toinen päivä ja nyt taas se pahin hetki. Ilta. Ois kiva kuulla konkareilta pitkään polttaneilta jotain kivaa esim. Muutoksia mitä huomasivat? Vaikka veikkaanpa, että tätä se on...joku puhu palkinnosta. Kai se palkinto on sitten sitä, että voi taputtaa itseä olkapäälle, ei tarvitse miettiä mitään tupakkapaikkoja (missä voi polttaa ja voiko edes polttaa) ja iso säästö se on. On sitä ollut todella hölmö, kun on joskus aloittanut. Vaan nyt pitää kai keskittyä vaan tulevaan eikä miettiä menneitä. Yrittää keksiä joku muu juttu tupakkatauon tilalle. No niin....meni ohi koko ärsytys nyt, kun rustaili. :) Hetkeksi...
  • Mä huomaan että mun nahkainen kännylompakko haisee tupakalle :p Ja se ei ole hyvä haju! Melko jännä juttu.
  • Heippatirallaan! Kävin kaverin kanssa lenkillä.. Wau happi kulki ja vauhti oli kovempaa kuin ennen! Kaverin sauhuttelu kyllä tuoksui edelleen hyvälle.. Mutta välillä nenään kulkeutuu pahoja tupakan savu hajuja :smile: Mulla alkanut vissiin teini ikä uusiksi kun otsa täynnä pientä näppyä, ei edes (onneksi) kunnon finnejä vaan näppyjä ihan hiusten rajassa.. Mahtanee johtua puhdistamisesta... löysin vain keskustelun vuodelta 2008 asiasta..

• Neljäs viikko menossa, ei mitään uutta. Se huokailu alko hellittämään ku selkä-ja rintaranka alko paukkua auki. Savuton matka jatkuu...

Savuton 30.9.2019 klo 18.30 alkaen
    Nikotiiniton 24.10.2019 alkaen
    Tiu, jos menet kategoriaan Onnistumisen iloa, saatat löytää kirjoituksia positiivisista tuntemuksista. Nämä kategoriat ovat ns. Pääluokkia, joita tutkimalla voi löytää mitä vaan hauskaakin.
    Muuten lokakuulaisilla menee ihan kohtuullisesti.
    Sande, reilu 3 viikkoa jo. :)

• Keskiviikkoa kaikille! Tänään töissä toimistooni tuli työkaveri, joka oli just ollu tupakalla. Hei saako sanoa ihan suoraan: hyi helevetti, mut haisi pahalle. Tupakan tupruttelutuoksut vielä haisee hyvälle, mut just polttanut ihminen ei todellakaan. Ai kauheeta, kun tuli ajatuksiin, et itekki on tollaselta haissu. Tässä ainakin taas yksi positiivinen juttu savuttomuuteen. :)

• Tänään on muutamaan otteeseen tullut sellainen mieliteko että olispa tupakkaa. Ei onneks oo kestänyt ku joitakin kymmeniä sekunteja... Mutta selkeästi tupakka oli ns korviketekemistä, eli jos ei ollut tekemistä niin meni tupakille.

Saisko jostain semmosen sormien napsautuksen millä tää tapariippuvuus häippäis? :P
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.