Lokakuussa 2019 lopettaneet

1568101122

Viestejä yhteensä

• Irti_2019, teini-ikä palas, hurjasti näppyi ja finnei alko tulemaan, ja kaikki tietysti kasvojen ja kaulan alueelle :angry: Huvittaa ku alkaa viienkympin villitykset häämöttää ja pärstä pahemmas kunnos ku teininä :D Toinen mikä ärsyttää hitokseen, on tää jatkuva paskan maku suussa. 2-3 kertaa päivässä pesen hampit, mynthonia ja purkkaa joutuu koko ajan mäyssäämään ja silti maistuu, ei o veren maku mut joku metallimainen, enosaaselittää, mut yöksismaku kuitenkii...
    Ja yskää on jonku verran, aika vähän kuitekii :o Aamusin pahinta ku limaa tulee ihan hitokseen, päivällä ei yskitä juur ollenkaa...

Äske just hampaita pestessä peilissä "ihailin" silmiäni; valkuaiset on valkoset ja iirikset paljo tummemman siniset, tai sitte kuvittelen vaa, mut kyl ne miun mielestä tupakoidessa oli paljo hailakammat :joy:

Onnea kaikille etappeja saavuttaneille, on ne sitte minuutteja, tunteja, päiviä, viikkoja tai mitä vaan, :blush:

Savuton 30.9.2019 klo 18.30 alkaen
    Nikotiiniton 24.10.2019 alkaen
  • Sinnitellään täällä, edelleen. Huomenna eka viikko täynnä :) nenään haisee kaikki hajut, myös ne pahat - valitettavasti. Bussipysäkillä polttavat tuovat tosi huonon olon.

Melissa, yskä on aika kuivaa, mutta limaa irtoaa.

Tosiaan taitaa olla ientulehdusta, pahenee päivä päivältä.
  • Sande: minulla myös tuo paha maku suussa :o kaikkia juttuja kurlailen ja imeskelen, eikä lähde pois :D

Lisäksi otsaan tullut yhtäkkiä näppylöitä, liekö stressiä :D (tavallisesti ei ole)
  • Moikka. Pariin päivään en oo päässy tänne ku lukemaan teidän juttuja. Nyt näköjään kirjautuminen onnistui. Mulla menee muuten ihan hyvin, ei ees tupakkaa tee mieli, mutta turpoan kuin plussapallo. Aineenvaihdunta on aivan jumissa, kohta pitää kyllä ostaa laksatiivia ja nesteenpoistolääkkeitä tms. Yhtään enempää en syö ku ennenkään, mutta farkut ei mee jalkaan ja takkikin puristaa...

Mulla ei oo mitään yskää, ei ikenissä tuntemuksia, eikä limaakaan irtoa. Pitääkö nyt olla huolissaan? Jääkö se kaikki paska vaan keuhkoihin, vai millon se sieltä tulee?

No viikonloppu edessä, onneks tulee vieraita ja on kaikkee puuhaa. Tää arki on menny niin hyvin, että viikonloput vähän pelottaa. Sillon kuitenkin on tullu eniten poltettua. Nyt ei kuitenkaan enää luovuteta, kun tänne asti on jo päästy! Mukavaa viikonloppua kaikille!

• Hei Hile! Ja ihanaa savutonta viikonloppua sinullekin! :)

Ei varmasti mitään hätää, kaikkien aineenvaihdunta toimii eri tavoin! Kyllä se moska sieltä vielä ulos tulee! Itsellä ylikierroksilla aineenvaihdunta muutenkin, liekö siis oireet osaksi sitäkin.

Paino nousee täälläkin, housut puristelee. Loppunee turvotus aikanaan. Monille savuttomuus kerryttää kiloja aluksi kuulemani perusteella
  • Jos ei limaa tule, keuhkoissa ei välttämättä ole mitään "p:kaa": Liman tulo on aina merkki jonkun asteisesta tulehduksesta ym.

• Mun aineenvaihdunta on kyl aikalailla sekasin. Ennen ei ole ikinä tarvinnut yöllä käydä veskissä, mut nykyisin joka yö vähintään kerran, viime yönä ku menin aikaisen nukkumaan ni kävin 3 kertaa. Ihan uskomattoman ärsyttävää. Ja aikalailla alko siitä, kun lopetin tupakoinnin.

• editoi marraskuu 2019

Mulla ei myöskään ole irronnut limaa laisinkaan, mitä kovasti ihmettelen kun viimeiset tupakointi vuodet poltin 2 askin päivävauhdilla.
    Joku paha maku on kyllä suussa, hieman metallinen ja naamaan pukkaa finnejä (kiva).

Flunssakin minulla ehti olemaan, melko pikalaatuinen, se kesti 4 päivää :D

Muoks. Juuri huomasin, onnea odeska 2 kuukaudesta! Hienoa!

• Kiitos paljon, ja sinulle myös Rakkaudesta_tupakkaan.

• Onnittelut kahdesta kuukaudesta ja hile:Mulla sama en ole päässyt kirjautumaan tänne...
  • MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    Kahden kuukauden onnittelut odeska!
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• Onnittelut odeska! Tuntuuko, että menee jo helposti eteenpäin?
    Kirjautumisessa on ollut ongelmia. Eilen luulin, että ite vaan töpeksin salasanojen kanssa :D

• Kiitos kaikille onnitteluista. On sellaisiakin päiviä, että tupakka ei juurikaan käy enää mielessä, mutta sitten taas se piru istuu tuohon olkapäälle, ja alkaa muistuttelemaan menneistä kaksinkeskisistä hetkistä pihalla. Onneksi menee nykyisin todella nopeaan ohi, kun on tapariippuvuutta vaan. Kannustus tsempit täältä kaikille. (on vissiin syyskuun ja lokakuun ryhmät vähän niinkuin yhdistyneet, mutta haittaako tuo kun samassa veneessä ollaan ) :)

• Huomenta ja onnea kahdesta kuukaudesta Odeska!

Kiva vaan, jos syyskuisetkin on täällä. Tulee enemmän keskusteluu. Superhuonosti nukutun yön jälkeen aamukahvilla. Hitto, kun ulkona on tosi liukasta. Ajattelin lähteä juoksemaan, mutta en uskalla lähteä jäiselle lenkkipolulle. Taitaa tulla siis kuntosalipäivä.

• Wuuhuu!
    4 viikkoa täynnä!
    Kiitos ja Kunnia Herran lisäksi Champixille!! :smiley: :wink:
    1 pilleri per vrk riittää kahden sijaan :smiley:
    Lima ei tykkää irtoo,välillä lähtee ääni ja kuivaa yskää ajoittain.
    Muutoin alkaa kroppa vakiintumaan aineenvaihdunnan tiimoilta. Tosin alussa tulleet kilot jäivät jäädäkseen, joten laihiskin eessä tulevaisuudessa, kunhan joululuun alussa leikataan vihdoin mun vasen polvi :smiley:
  • MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    Neljän viikon onnittelut nalatsu. Savuttomuus avittaa leikkauksesta paranemisessa.
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• Tsempit sulle...mutta kai ymmärrät lääketeollisuus ei tue itseannostelua....no itse sorruin asteittain lopetukseen 4 kk den kohdalla champixissa
  • Nyt alkas olla 2 viikko savuttomuutta kasassa. Säästyneillä rahoilla ostin itselleni kivan treenihupparin. Ajattelin käyttää tupakasta säästyneet rahat tasan tarkkaan itseeni.

Pitäisköhän lopettaa kohta nikotiinipurukumin, - imeskelytabetit ja -suihkeen käyttö? Kaikkia noita on koko ajan menny yhteensä max. 5x/päivä. Taitaa olla enemmänkin henkinen tuki, kun en enempää oo noita tarvinnut? Jännä juttu sinällään, kun oon viimeiset 11v polttanut askin tupakkaa päivässä.

Vettä, lunta ja räntää on satanu päivän, ei huvita lähtee lenkille tänäänkään. Taidan pestä pyykkiä ja siivota. Mitäs muille kuuluu?

• editoi marraskuu 2019
    Mukavaa sunnuntaita kaikille! Täällä roikutaan, nikotiiniton päivä 9, vaikeita ja mukavia hetkiä. Enimmäkseen positiivisia. o:)

Kasvot ovat täynnä pienen pientä ihottumaa/näppylää. Happea saa jo paremmin, syksy tuntuu nenässä.

Niin ja Hile! Juuri noin, rahat hyvään tarkoitukseen, eli itseen. :) Itse säästän rahoja lenkkareihin, kohta jo kasassa.
  • Hyvä suunnitelma irti_2019. Mulla on haaveissa joku paksu, ihana lämmin untuvatakki. Sen sais marraskuun tupakoiden hinnalla varmasti. Hitto miten paljon rahaa oon kirjaimellisesti polttanu...

• Oikein hirvittää nähdä kuinka monta tupakkaa on säästänyt. Rahaa ei vielä säästössä kun käytössä on champix, mutta sekin päivä toivottavasti tulee.
  • Irti_2019 mullakin oli pientä ihottumaa otsassa, lätkin bebanthenea iltaisin siihen, niin rauhoittui. Kutisi ihan hirveästi, kutiseeko sinun?
    Hile kannattaa tietty kokeilla jos pystyy olemaan ilman, mutta toisaalta ei liian aikasin kannata lopettaa niitä.... mulla kävi eilen aivopieru kun oli paha olo että kokeilempa olla ilman niksa suihketta-joka muuten on aiheuttanut pahaa oloa :O Tai jotenkin ajattelen et olisko se joko purkka- suihke vai nikotiini tabletti josta tullut nyt keskiviikosta lähtien ihan sika huono olo..En tiedä onko kyseessä jos olenkin tulossa kipeeksi vai noi tuotteet! Tänään kokeilen iltavuorossa olla pelkällä normi purkalla ja mynthoneilla :D IIIK! Eli tän päivän aikana olisi sitten ohjeiden mukaan nikotiini poistunut elimistöstä...

Kivaa viikon alkua kaikille!!

• Viides viikko alkaa olee täynnä. Tää "metallinen" maku ei vaan katoa suusta, mikä aiheuttaa sen et pitää pupeltaa koko ajan jotain. Nyt koitan taas wissyllä tuota yletöntä pupeltamista hillitä. Finnejä tulee ku sieniä sateella, vaikka kuin hoitaa ihoa ja vaikka millä aineilla...
    Mutta jotain positiivista, hampaista on kaikista tummin tummuus hävinny ja keltasuuski haalenee vähitellen. Ikinä oo mitkää valkosena loistavat Pepsodent-ja pure Jenkki hampaat ollukkaa, mut kiva aina huomata, et se keltasuus vaalenee lähemmäs normaali väriä :D
    Yks asia, mikä on ottanu päähän joka kerralla: paidat haisee... Vaikka kuinka monta kertaa pesis ja käyttäs vahvimman tuoksusta huuhteluainetta, se haju ei häviä. Siis joo, puhtaana tuoksuu ihanalta, mut annappas olla jos hitusenkii on lämpösempi olo tai hikoilee, se haju on karmee, ihan hirveä :s Ja vaikka ois tupakoimaton takki tiukasti päällä kiinni, se haju tunkeutuu kaula-aukosta suoraan nenään, ja toki sitä kaupassakii sitte vilkuilee, et huomaako muut :cold_sweat: Tää ilmiö tänää taas kerran nosti päätään ku Prismassa hirveessä kiireessä hikoillen kävin viikon ruuat ostamassa, aikasemminkii, varsinkii töissä sama ilmiö, mut siellä ei niin haittaa ku itteään, ku yksin työskentelee. Mietin vaan et miltä on sillo hikoilessaan muitten nenään haissu ku poltti vielä, ja vieläpä toisessa autossa tupakoitii (toinen auto on savuton) :flushed: Eli vaateostoksille suunnattava taaaas joku päivä...

Savuton 30.9.2019 klo 18.30 alkaen
    Nikotiiniton 24.10.2019 alkaen
  • Sande, täällä pukkaa finniä kunnolla naamaan. Myös huuliherpes on sitkeässä. Kai ne kököt voi tulla näinkin ulos?
  • editoi marraskuu 2019

Marsala, tämä ihottuma ei juuri kutise, mutta kaikki rasvat näyttävät siihen tehoavan. Eli lienee kaipaavan kauheasti kosteutusta. Eilen hain ensimmäiset "clerasilit" sitten teini-iän :D
    Itsellä iho ollut aina järkyttävän kuiva, nyt kasvot rasvaiset, muu vartalon iho edelleen kuiva.

Pakko etsiä näitä pieniä ilonaiheita. Kasvojen väri on ihan erilainen, hampaat vaalenee (kuvitelmaa lienee), olo on positiivisempi ja kaikki tuntuu onnistuvan helpommin. Pakko uskoa näiden olevan vaikutusta tupakoinnin lopettamisesta. Aamuisin eka tupakki ei käy mielessä välittömästi herätessä, vaan aikaa saattaa kulua joitakin minuutteja, kunnes käsitän ja totean itselleni - ei enää.

Maha on muuttunut siten viikossa, että näytän pian synnyttävältä ja saan hyvänpäiväntutuilta katseita ja arkoja kysymyksiä, "oletko raskaana, ihanaa" :# Maha ei tyhjene kunnolla, on iso sekä kipeä.

Sande, itse olen alkanut miettimään samaa, kun nenä tuntuu käyvän ylikierroksilla. Aistin ihan yliherkästi hajuja ja tuoksuja. Vanha tupakkitakki oksettaa. Mieleen juolahtaa ajatus siitä, että apua! Miten nuo muut ovat ajatelleet haisteassaan minut?

Kaiken kaikkiaan kuitenkin näyttää siltä, että perjantaina tulee kaksi viikkoa täyteen :) Ihanaa tiistaita kaikille palstalaisille <3

• Onneks löysin teiän kirjoitukset!
    Täällä 50 pv tupakatta menossa, Champix on ollut iso apu ja tuntuu muuten hyvältä mutta painoa on kertynyt ja viimeisen viikon aikana on naama alkanut näyttämään kuivan rasvaiselta ja näppylää pukkaa :s Ei oo ikinä aiemmin ollut finnejä mutta nyt kyllä.

Osaako kukaan kertoo meneekö nämä ohi?
  • Tansbe! samaa mietin täällä itsekin? :D Murrosikä on asettunut kasvoihini >:)

• Ihan kamalaa :D
  • Pallomasi, yhtä kohonnut, kuin pullataikina, joka kärsii teini-iästä kasvoissaan. hohdokasta. Ainakin tuoksun hyvälle :D

• Mjaha. Neljäs viikko alkoi tänään. Kulunut viikonloppu ja alkuviikko on olleet kyllä varsin - no, koetelleet kärsivällisyyttä ja tupakattomuutta. Vaan olenpas selvinnyt!

Mulla se hirmu hengenhaukkominen asettui kun aloin käyttää Avamys kortisoninenäsuihketta, jota siis saa vain reseptillä. Tiedä oliko sitten yhteensattumaa vai oikeasti ylähengitystiet tukossa, mutta pääasia että apu löytyi.

Finnejä tai muuta en oo vielä huomannut mutta sen huomasin että yhden ajamani bussin mikrofoni haisi ihan LEHMÄN LANNALLE :lol: eli liekö sitten hajuaisti palaamassa vai vaan mielettömän voimakas se pas##n haju siinä...
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.