Ei tule mitään

Toinen viikko menossa Zybanilla ja ihan samalla lailla on himo röökiin. Alkaa usko hiipumaan, vai kestääkö se kauan, että Zyban alkaa toimimaan. Unet ja ruokahalu on Zybanista kiitettävästi mennyt, mutta ei ainakaan vielä ole tehonnut röökiin. En todellakaan tiedä enää mitä tekisin, mutta sen tiedän, että minun 35 vuotta kestänyt sauhuttelun on ihan pakko loppua! Auttakaa ja kannustakaa please!

Viestejä yhteensä

• Champix tehosi mulla vasta pv. 13. Tosin puolikkaita tupakoita olin jo aiemmin vetänyt. Ja myöskin unohtanut tupakan moneksi tunniksi. Jos ei tehoa vaihda lääkettä
  • Täällä palstalla en ole huomannut mitään positiivisia mainintoja Zybanista. On vähän semmoinen käsitys, että se on vielä enemmän keskushermostolääke kuin Champix.

• Mietin kanssa just ettei täällä mun roikkumisen aikana oo ollut kyseisen lääkkeen käyttäjiä...itsellä oli resepti yli 10 vuotta sitten mutta vanheni kaappiin...
  • Juu mutta tilanne oli silloin se että lääkäri halusi että lopetan....lähinnä työnkuva oli painava syy eli raksalla...
  • Hei! Zyban hoito aloitetaan käypä hoidon mukaan usein 1-2 viikkoa ennen tupakoinnin lopetusta. Lisäksi hoito suositellaan lopettamaan, jos teho ei ole tullut 7 viikon aikana. Näiden seikkojen perusteella sanoisin, että tehon ilmentymisessä voi mennä aikaa! Ei siis kannata huolestua, ettei vielä ole näkynyt vaikutusta. Tietysti aina on mahdollista, ettei valmiste tehoa juuri sinulle. Lääkärin kanssa tuleekin katsoa lääkeaineen vaihdon tarvetta, jos havaitaan, ettei tehoa saada.

On tosi ikävää, että haittoja on ilmentynyt. Unettomuutta voidaan vähentää, sillä että Zaban otetaan hyvissä ajoin ennen nukkumaan menoa (mutta siten että kahden annoksen välillä on vähintään 8 tuntia!), mutta tämä sinulle on varmaan kerrottukkin apteekissa. Ja hei, apteekista saa käydä aina kysymässä neuvoa, jos jokin lääkityksessä alkaa arvelluttamaan!

On tosi hienoa, että sinulla on asenne kohdallaan lopettamisen suhteen! Jatka samalla asenteella, vaikka eteen tulee vaikeita hetkiä, niin onnistut varmasti. Tsemppiä jatkoon!

• Itse lopetin champixilla. Ei minulla tullut silläkään mitään "yök, tupakka on pahaa"-fiiliksiä, ei tosin alkuun tullut mitään sivuoireitakaan. Tupakoinnin lopettaminen oli kuitenkin ihan mielettömän helppoa, lopetin 13. päivänä.

Eli ehkä on turha odottaa mitään yök fiiliksiä, lopettaa polttamisen silloin kuin on suunnitellutkin ja menee päivä kerrallaan.

• MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    Hei, hyvinhän sulla kulkee rakkaudesta... Mä jo pelästyin poteron otsikon takia...
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.