Haluan lopettaa 30v poltettu

Menen perjantaina spirometriaan. Lääkäriin 16.12.. Astma vaivaa, pienet keuhkoputket ehkä ahtautuneet. Olen polttanut 30 vuotta. Uskon että en pysty lopettamaan. Nyt kuitenkin pitää, mitta on tullut täyteen. Kukaan kavereista ei polta. Ei sukulaisetkaan. Auttaako lääkkeet oikeasti? Pitäisikö ensin vähentää? Nikotiinilaastarit? Pitäiskö ensin päättää lopettamispäivä? Osaan jo teoriassa lopettamistavat. Sekoaako sitä sitten oikeasti? Kauan te käytätte niitä lääkkeitä? Stressi nousee jo pelkästä lopettamisen ajatuksesta.

Viestejä yhteensä

• Spirometriassa selviää, mikä on tilanne, olen itse ollut muutaman kerran. Täältä palstalta saat tukea lopettamiseen, itselleni toisilta saatu apu on ollut ratkaisevaa.

• Kiitos. Kävitkö sinä lääkärissä? Hassua, mulla todettiin astma ja alettiin hoitaa sitä. Sanoin tänään että olen polttanut jo 30 vuotta. Sain ajan lääkärille. Terveydenhuollosta ei täällä päin Suomea saa juuri apua. Vaikka olen kertonut karmeasta tupakkahistoriastani. Olet ihan oikeassa siinä että vertaistuki ja ylipäätään henkinen tuki auttaa eniten.

• Olen ollut muutaman kerran hoidossa sairaalan keuhko- ja sydänosastoilla. Spirolla selviää, onko se astmaa tai keuhkoahtaumaa, voi olla myös molempia. Tietysti parhaassa tapauksessa saat terveen paperit.

• Minä lopetan 4.12 ja Champix:n avulla. Päätös tullut ihan pikku hiljaa, kun alkaa hengästyyn liikaa jo istuessa varsinkin illemmalla kun polttanut päivän. Keuhkot kuvattiin keväällä eikä onneksi mitään löytynyt vaikka poltellut n,40v
    Vähentämään jo aloittanut ja 2 viikkoa laskin joka savukkeen päivässä ja keskimäärästä pois aina 4 savuketta/viikko. Ehdin tiputtaan tuonne 5 savukkeeseen, kun kuuri alkaa.Tupakka häipyy kyllä 4.12(syntymäpäivä) kokonaan ja jos tiukkaa niin on tota suihketta yks käyttämätön purkki.
    Ohjeet sain ainakin että ei Champixia tyhjään mahaan ikinä tai tulee huono olo.
    Samoin kun olen jo työkyvyttömyyseläkkeellä ei ole stressiä töistä ja en aio kertoa tutuille ollenkaan jotta lopetan vaan kerron kesällä vasta.

• Kyllä sitä pystyy lopettamaan itselläni oli juuri 30 vuoden tupakkahistoria. Itsellä auttoi laastarit ja pastillit (niitä menee vieläkin)
    Ja tänne vaan kirjoittelemaan.Paljon Tsemppiä :)
  • Juu pystyy. 32 vuotta tupakointia takana. Eka lopetus.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.