Marraskuussa 2019 lopettaneet

Moro vaan kaikille tutuille ja tuntemattomille!
Täällä taas päätöksen tehneenä uutta käärmettä piippuun. Viimeksi maaliskuussa lopetin, mutta kesällä repsahti. Nyt olen ollut kohta ekan vrk:n polttamatta, joten tästä se taas alkaa. Tulkaahan horinoille kaikki marraskuussa lopettavat ja toki muutkin ovat tervetulleita tarinoimaan. <3

Savukointi loppui3.11.2019 klo 22.35

«13

Viestejä yhteensä

• MelisaMelisa Espoon etelärannikko

Tervetuloa takaisin AMM66!

40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• Kiitos. Kyllä ketutti kun kirjaduin tänne ja maalisskuussa avattu banneri näytti säästyneen rahasumman, joka oli yli 1500. :s Nyt se olkoon motivaattorina. ;)

• Oltiin samoilla viivoilla sillon. Kovin on se maalisporukka kadonnut...nyt vaan uuteen nousuun
  • Niin oltiin. Onnittelut sinulle riu kun olet pysynyt savuttomana. Eiköhän tämä tästä, ainakin tämä viikko. Olen aloittanut opiskelun elokuussa ja nyt on etäviikko ja sillä aloitinkin nyt, koska koulussa on tullut poltettua enemmän kuin kotona.

• Heips! Täällä uusi tulokas :) Röökaamista takana 19 vuotta ja viimenen rööki meni 3.11 klo18. Pinna kireellä mutta taistellen lähden tähän sotaan!
    Uusi sivusto mulle, niin mistä saan tuon laskurin mikä muillakin näkyy tekstin alapuolella?
  • Stumppi.fi etusivulta (ei tämän foorumin) kirjaudut omaan profiiliin ja sieltä muokkaa profiilia ja sitten taitaa neuvoakkin eteenpäin.

• Jes, kiitos! :)
  • Moikka kaikille, kolmatta päivää ilman tässä keikutellaan menemään :smile: Poltteluvuosia takana jo parisen kymmentä, tosin muutamia "puhtaita vuosia" välissä ja lopetus yrityksiä... Nyt mittari täynnä savua, hinnan nousua, hajua, makua ja pahaa hajua... Tsemppiä kaikille muille tälle tielle!!

• Tervetuloa joukkoon JK ja Oldin, samassa jamassa mennään. Minulla menee kuten maaliskuun yrityksessä, eli ei mitään vapinoita ilmene, on vaan vaikeaa kun menee ulos ja tekee jotain esim. raapii auton laseja puhtaaksi, eli taistelen tapaa vastaan. Eilen aamulla otin nikotiini purkan, mutta ohimon kiristely loppui vasta kun otin kahvin ja menin parvekkeelle kuten muinakin aamuina, ainoastaan ilman tupakkaa. Tsemppiä kaikille. ;)

• Mulla jokunen purukumi menee päivässä pahimpiin kiristelyihin. Mutta kaikista vaikeinta on keksiä muuta tekemistä. Alkaa kämppä oleen puhdas kun joka kerta kun meinaisi mennä partsille, otan rätin käteen ja alan puunaamaan. Ei ole helppo tie, kun 19 vuotta ollut samat rutiinit tupakin kanssa. Kyllä tämä tästä pian helpottaa! Hyvä me!! :)
  • Heippa kaikille!

Lopetuspäiväni on huomenna 6.11.. Olen samaan aikaan innoissani, helpottunut, kauhuissani ja ahdistunut. Olen tupakoinut reilut 26 vuotta ja olen kovassa koukussa sekä nikotiiniin että tapaan. Tämän vuoksi aloitin Champixin maanantaina 28.10. ja nyt huominen lopetuspäivä on lääkityksen 10. päivä. Alkuvuodesta 2014 olin useamman kuukauden savuton sähkötupakan avulla, mutta tällä kertaa halusin myös nikotiinittomaksi.

Tupakointi ei lääkkeen kanssa tuota kovasti ongelmia aamuisin, mutta päivän kuluessa tupakointi rupee ketuttamaan ihan huolella. Olen kuitenkin tähän asti jatkanut tupakointia, sillä mitä pahempi fiilis siitä mieleeni jää sen parempi. Tänään sitten "ketjussa" tupakkaa ja illalla loput tupakat katkipoikki ja roskiin. Olen huomiseksi varannut kaappiin viinirypäleitä, pikkuporkkanoita, banaania, limua, turkinpippureita, sisuja ja muutaman tikkarin. Aion myös juoda aina vettä tupakanhimon iskiessä (eli koko ajan? :D ). Niin ja aloitan huomenna lukemaan hyllyssä odottavaa Stumppaa tähän -kirjaa. Siinä on nyt ainakin alkuun omat apukeinoni.

Onneksi olkoon kaikille lopettaneille! <3

• Minäkin olen huomannut, että ne on ne samat päivärutiinit jolloin kaivan laukusta tai takin taskusta röökiaskia... Näpit ihan jäässä, ulkona pakkasta ja pakko sinne vaan on mennä kun niksat on niin kovat. Olin ainoa työpaikallani joka poltti. Kuulun siis selkeästi nykypäivän vähemmistöön tässä.. Katsotaan koska työkaverit huomaavat, että empäs olekkaan käynyt :smiley: Tsemppiä päivään, ekat on selkeesti pahimmat päivät!!

• Jep. nro 3 on se luku mitä kannattaa odottaa ja pelätä. 3 ekaa päivää, sitten helpottaa. 3 viikkon kohdalla on vaaranpaikat kuten 3 kk:n jonka koin maaliskuun yrityksessä, ajatuksena että helpostihhan tämä sujuu, eikä tuosta yhdestä nyt voi retkahtaa, mutta kuinkas kävikään. :*

• Superisti tsemppiä kaikille!
    Minä taistelen finnien, siis oikeasti FINNIEN kanssa :(
  • No niin. Huomentapäivää! Savuton elämä, päivä 1. Täällä opetetaan aivoille, ettemme olekaan menossa aamutupakalle. Tai millekään tupakalle. Tuntuu todella omituiselta. Onneksi tuhosin tupakat, sillä saattaisin mennä tupakalle ihan vahingossa ajatuksissani. :D

Tervetuloa Stumppiin irqqu! Tämä on paras paikka lopettaa. Onko sulla joku strategia lopettamisessa, esim. niksapurkat, suihkeet tai pastillit, Champixi tms.?. Vai menetkö ihan ilman mitään?
    Poisoppimista vanhoista tavoista, sitähän tämä on. Kun luet näitä eri kuukausien lopettajien tarinoita, vaikka ihan alustakin, näet, miten tässä hommassa onnistuu, varsinkin useimmat täällä vakituisesti pyörivistä.
    Kirjoita ja lue paljon Stumppia, varsinkin, jos alkaa ahistaa. Liikunta, veden juonti, hedelmien ja vihannesten lisääminen ruokavalioon, käsilä tekeminen, luonnossa oleilu, ihan mikä vaan, mikä pitää kaidalla tiellä.
    Tsempit!

40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• Kiitos tsempeistä Melisa!

Jos katsot muutaman viestin ylöspäin, niin siellä on mun eilinen viesti, jossa lyhyesti kerron taustani, lopetustaktiikkani ja varatut apukeinot. :) Olen lääkityksen aloittamisesta saakka lukenut palstaa ja lääkkeen sivuvaikutuksiin, jotka aloituspäivinä ja ensimmäisinä annoksen nostopäivinä tuntuivat pahalta olen saanut apua palstan kirjoituksista. Aion seurailla ja lukea palstaa nyt jatkossakin. Lisäksi latasin puhelimeen Smoke Free -sovelluksen, jonka löysin Appstoresta (toki jos jollain vinkata vielä parempaa sovellusta niin otan ideoita vastaan). Vaikka pari tuntia vasta heräämisestä on mennyt, niin monta kertaa olen meinannut jo lähteä tupakalle, kunnes monen muunkin tavoin tajuan, että enhän mä ole enää tupakoitsija. Luulen, että tää ensimmäinen päivä menee suhteellisen helposti, kun kroppa ei vielä ole tajunnut lopetusta. Mut hetki kerrallaan yritetään. :)

• Tervetuloa kaikki mukaan ja isosti tsemmejä, onhan tää kivikkoinenkin tie välistä, mutta kyllä se siitä aina menee :)
  • Kiitos Smaaritti! Ehkä tämä tästä. :smiley:

• 36 päivää savutonta elämää. Nyt parina yönä olen herännyt kuivaan yskään, aamupäivän kans yskittää. Yskä tulee kurkusta, ei keuhkoista. Limaa ei tule, kurkkua vain kutittaa. Onkohan tämä puhdistautumista vai jäikö jäljelle refluksi yskää? limaista tupakkayskää ei enää ole,loppui tokana savuttomana päivänä. Tsemppiä kaikille, kyllä tästä selvitään!
  • Elli49v: Ah, että mä odotan sitä, että yskä loppuu. Se on ketku oire kyllä... Tsemppiä sinnekin!

• Voih minua :( Laitoin laskurin nollille kun tuli langettua. Asensin kaverin autoon sisätilan lämppäriä ja kaveri pisti tupakiksi, niin tapahtu virhe kun otin tupakin kun kaveri tarjosi(hän ei tiennyt tilanteestani). 2 tuli poltettua, mutta ne sai olla viimeiset. On tämä hyvä foorumi, kun tulin koneelle niin tunsin syvää häpeää ja morkkis on päällänsä, mutta antakee anteeksi, lupaan parantaa tapani. :'(

• AMM66, mut jatkat taas savuttomana ja se on mahtavaa! Moni olisi sortunut pidempäänkin poltteluun.

• Tarttee vaan jatkaa, eikä jäädä murehtimaan noin vähäistä määrää. Jotenkin tuo banneri ei ole kohdillaan, kun en ole ostanut tupakkia vaan kaveri ne tarjosi. Tuo tupakoimatta...vrk on oikein, mutta säästetty raha ei.

Sori irqqu, tuli niin monta postausta tuossa välissä, en huomannut aloitustekstiäsi.

• Ei haittaa, Melisa. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan. :)

• Tsemppiä AMM66! Suoraselkäistä toimintaa kertoa repsahduksestasi. Ensi kerralla tarjotessa, edes sitä yhtä tiedät varmasti morkkiksen joka siitä tulee. Meni rahaa tai ei, paha maku jää suuhun :cry:
    Hienoa, että jatkat savuttomana tänään ja me onnistutaan varmasti!!

• Pakko kertoa teille, että minä olin eilen teatterissa. Kaveri poltteli autolta kävellessä teatterille, väliajalla ja matkalla takaisin autolle kotimatkalla... Hän ei edes huomannut minun savuttomuuttani, tai kysynyt aiheesta mitään. Katselin ja mietin, että lujana tässä saa olla, mutta oikeastaan ei tehnyt edes itsellä mieli. Olen ylpeä itsestäni ja taputtelin itseäni olalle nukkumaan mennessä illalla :heart: "näitä pieniä onnistumisia" :wink:

• Vau, Oldin! Mä en tuohon pystyisi. Tokaa päivää savuttomana ja aion tämänkin päivän olla vain kotona. Sen verran tekee mieli tupakkaa, että ei olisi kivaa nähdä muiden tupakoivan.

• Minäkin parkkeeraan itseni tähän ketjuun, moi vaan kaikille! Kolmas savuton vuorokausi meneillään eikä oikeastaan tee tiukkaakaan. Kirjoitan myöhemmin enemmän, nyt tulin vain nopeasti jättämään puumerkin.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.