Marraskuussa 2019 lopettaneet

1235725

Viestejä yhteensä

• Isot taputukset kaikille! Sitkeesti mennään vaan etiäpäin. :)

Itsellä tulee ensi yönä neljä viikkoa täyteen, aika hurjaa. Vaikea kuvitella, että koskaan ei saa enää tupakoida... ikävä tupakointia kyllä on. Onneksi kuitenkin ajan kuluessa saa voimaa ja onnistumiskokemuksia, jotka painaa sillä tavoin vaakakupissa enemmän, että sortuminen ei ihan helppoa ole. Olen jo altistanut itseni toisten tupakoinnillekin. Parempi kai repäistä laastari vaan irti, tapahtuu se ennemmin tai myöhemmin. Ystävä tupakoi ja toinen ystävä puolestaa sähkötupakoi. Ei se kivaa ole vierestä katsoa, mutta jälkeenpäin voi taputella itseään olalle, että "hei mä oon vahva!".

• MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    Kattele vaan tarkkaan niitä tupakoivia kavereitas. Eikös ole hassun näköistä touhua, loppujen lopuksi?
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• Ajattele irqqu, 4 kokonaista viikkoa ilman tupakkaa! Se on ihan mahtava saavutus :smile: Itselläni ei oikeastaan missään vaiheessa ole tehnyt "pahaa" toisten tupakointi. Lähden illanistujaisissakin usein mukaan "tupakalle". Mielessäni huomaan miettiväni myös yhtä usein että "ihanaa, minun ei tarvitse enää a) vedellä savua keuhkoihin, b) pistää rahaa savuna ilmaan c) haista tupakalle" :smiley:

Tuon tupakoinnin lopettamisen lopullisuuden olen huomannut itse myös. Parina ensimmäisenä vkona tuntui tosi pahalle ajatus etten polta enää ikinä tupakkaa. Nyt, vaikka aikaa ei ole mennyt tämän enempää, ajatus käy mielessä harvemmin ja harvemmin. Olen sujuvasti pyyhkäissyt asian mielestäni analysoimatta sitä sen enempää. Ehdin kyllä sitten joskun analysoimaan ajatuksiani siitä etten enää ikinä milloinkaan polta, mutta nyt on etusijalla pysyä vain savuttomana.

Tsemppiä kaikille!

• Tästä tämä lähtee, 28.11.-19 viimeinen rööki näillä näkymin.

• Tervetuloa vezku! Kohta jo viikko täynnä, eli tuskimpa se viimeinen enää näkyvissä on. :D

Ei se niin mene ettei jotenkin mene.

• Tänään 11. savuton päivä. Tosi hyvä fiilis siitä! Kasvojen iho näyttää ja tuntuu sileämmältä. Se on näkyvin hyöty tähän mennessä.
  • päivä olis 17.ei viitsi valehdella että helppoa olisi mutta etiä mennään.voimia kaikille.

• Viides päivä ilman tupakkaa täälläkin. Tunteet vaihtelevat mukavasta olotilasta äärimmäiseen ahdistukseen mutta toistaiseksi vielä tupakanhimot menevät nopeasti ohi. Pahimpia tilanteita ovat ne kun ei ole tekemistä ja istut ja mietit että mitä normaalisti tekisin. Tuntuu hölmöltä alkaa keksiä itselleen väkisin tekemistä ja ajatukset harhailevat väkisinkin tupakkaan.
  • Itse oon tehnyt todo-listoja monta vuotta, kun kaikkia hyviä tahi huonoja ideoita ei jaksa muistaa just siinä typeröitymisen hetkellä; laita seinälle se kuva, vaihda multa kukkaan, tee varmuuskopio tietokoneesta, yms.. kaikki mitä mieleen tulee ja on sitä mieltä, että joskus pitäisi tehdä, niin on sitten iso lista mistä valita.. tosin huomenna tulee vasta viikko täyteen ilman röökiä pariinkymmeneen vuoteen, mutta röökinkin kanssa voi kyllä typeröityä :)

• Joo-o, paraskin minä sanomaan; sama tympimysmaximus iski just - no hauskat kissavideot sit pelasti tällä kertaa :D

• Mä olen pistänyt itselleni sen verran paljon autoremonttia jne.ettei juurikaan ehdi miettimään tupakkia.
  • Minulla on suurena apuna Netfliksi ja sieltä hyvä sarja, niin ei huomaakkaan kun tulee nukkumaan meno aika.

• Tänään oli taas "tilipäivä" eli laitoin viikon savukerahat syrjään. Aika hurjalta tuntuu laittaa tuo raha köntsänä sivuun! Nyt tuntuu, että helppoahan tämä savuton elämä on, mutta enpähän mene tähän halpaan niinkuin viimeksi ja ajattelin, että voinhan yhden polttaa.. en voi! Ja ei tarvitse muistella kun niitä ekoja savuttomia päiviä, jotka ovat sen verran vaikeita, että ei kiitos enää.
  • Mulla myös välitilinpäätös, myös alkoholi on jäänyt yhtä baarireissuu lukuunottamatta pois,pitäskö nekin kulut lisätä. Niin ja kahvin kulutus on tipahtanut murto osaan tupakkiajoilta. Onne Retu melkoisesta etapista B)
  • Melisa, kun ei yhtään näytä hassulta, tyhmältä tai miltään oudolta... ainoastaan olen kateellinen. :grin: Mä siis tosiaan tykkään tupakoinnista, olen vaan päättänyt pistää terveyteni ja talouteni etusijalle. :neutral:

rakkaudesta_tupakkaan: Olen tyytyväinen siitä, ettei tarvitse enää tuhlata rahojaan eikä vetää kökköä keuhkoihin. Eikä miettiä, missä välissä ehtii polttaa tupakan. Näitähän löytyy. Mutta ehkä olen kuten isäni, joka loppuun asti kaipasi tupakkaa vaikka oli jo yli 30 vuotta aiemmin lopettanut eikä koskaan enää henkostakaan vetänyt.

• editoi joulukuu 2019
    Kuukausi mittarissa :blush:
  • Onnittelut vekkulille kuukaudesta :p

• Onnea Vekkuli!
    Eilen oli aiempaa hankalampi päivä. Lueskelin paljon tätä foorumia ja tuhosin kotoa viimeiset tupakat. Ne ei olleet aiemmin pyörineet mielessä, mutta eilen katsoin parhaimmaksi hävittää ne, ettei niiden takia tule repsahdusta.
    Tänään menin ottamaan Champixin tyhjään mahaan. Siitä tuli ihan muutamassa minuutissa todella huono olo. Äkkiä jogurttia päälle, niin helpotti. Piti tuokin itse kokeilla, vaikka hyvin oli tiedossa muiden kokemuksien perusteella.
    editoi joulukuu 2019
    Vekkulille ekan kuukauden päihittämisestä onnittelut.
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• Onnea vekkuli!
  • Päivä on 19 ja elämää ilman kessua opetellaan edelleen vaihtelevin oirein.Vatsa,unet,unimäärä ja ajankohta,ruokaa ja tervaleijonaa suuret määrät,täytekakkua ja pullaa yms.onneksi olen erittäin laiha ollut aina joten ei ongelmaa.Aika käy erittäin pitkäksi vaikka kävellen ulkoilua on paljon ohjelmassa.Varuillaan täytyy koko ajan olla.Hyvät Itsenäisyyspäivät!

• Tänään ollut hankalampaa (alkoholilla osuutta asiaan), mutta auttoi todella paljon tuo "ärsytysosasto" ja siellä "harkitsen tupakoinnin aloittamista uudelleen"- ketjun lukemista! Todellakin! Tuoksut ja tervatut veneet!! Taas pystyy ja mieliteko meni ohi!! En sortunut!!
  • Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille ja onnittelut 102v suomelle, sekä meille jotka olemme tekemässä siitä savutonta.

• Se olis 2 viikkoo selätetty. :) Kyllä aika kuluu hitaasti, mutta eiköhän sekin vilkastu tässä pikkuhiljaa.

• Onnea AMM66,
    Miulla vielä muutama päivä tähteellä...

• Onnea vekkuli kuukaudesta! Upea saavutus! elinammilla, Eege83lla, petteriklla ja karrilla alkaa 3 viikoa lähestyä, hienoa! Retulla 3 v täynnä ja AMM66lla 2vkoa täynnä, mahtavaa!

Itse huomasin että mynthonit on jääneet pois kokonaan, paitsi silloin kun käyn baareilemassa. Silloin ostan askin ihan vaan varmuudeksi ja kärsin seuraavana päivänä laksatiivisistä vaikutuksista :smiley:

• Kiitos R_T, Aika hankalaa aikaa, en oo varma missä johtuu, mut vetämätön olo, joko lunssaa tai kroppa kiukuttelee, Mulla on ilman pisaraakaan alkoholia myös 2,5vkoaa,vaikka en nyt kovin montaa kaljaa/vko juonutkaan. Joka päivä tulee lenkillä käytyä
  • 23 päivä.Jatkuvaa varuillaan oloa.Hyviä asioita on useita.Unet kessu aiheisia mutta ei tullut poltettua unessa.Ulkoilua ja yösyöntiä.Kuukauden etappi lähestyy ja polttamattomat pian tuhatluvulla.Terva leijona ja Sisu pastilleja menee.

editoi joulukuu 2019
    Kolme viikkoa ylitetty karri, Retu ja päivän päästä jo sullakin Eege83. Onnittelut!
    Monet uskovat kolmosiin ja siihen, et homma keventyisi 3 päivää, 3 viikkoa, 3 kuukautta. 3 vuotta ei enää tuohon mene.

• Kiitos R-T ja petterik! Pelkäsin hieman tätä päivää, kun oli eka koulupäivä 2 etäviikon jälkeen, mutta ei ollut hädän päivää. Olin jopa kavereiden kanssa tupakkipaikalla ja hienosti meni sekin. Sanoin kaverille ettei tee yhtään mieli, johon kaveri, että en antaiskaan vaikka pyytäisit, hieno asenne kaverilla.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.