Marraskuussa 2019 lopettaneet

13468925

Viestejä yhteensä

• Täällä tuntuu olevan sitkeetä sakkia! Tsempit kohtalotovereille!

• Tsemppiä sinullekkin Tirena.

Ei se niin mene ettei jotenkin mene.

• Kiitos AMM66! Kun lukee täältä Tsemppi terveiset omalle nimimerkilleen, niin selvästi piristyy ja tulee lisäbuustia tähän olemiseen! :) Elikkäs Melisan energian kaukolähetys toimii :D

Tsemppiä kovasti myös sinulle AMM66!

Kannattaa ainakin kokeilla!

• Tsemppiä täältäkin kaikille. Viime viikon vaikeat päivät ohitettu onnistuneesti. Nyt ollut muutaman päivän aika helppoa. Alussa oli makuaistissa jotain häikkää, ehkä Champixista johtuen, mutta sekin on mennyt onneksi ohi. Ei todellakaan oo mulle normaalia, että ruoka ei meinaa maistua :smiley:
    Sitä koitan itselleni vielä lisää vakuuttaa, ei enää ikinä yhtään tupakkaa. Maistaa ei tarvitse, koska maistamattakin tietää, että eka tupakka maistuu kamalalle tauon jälkeen. Pitää pitää tätä ajatusten ja asenteiden muuttamistyötä yllä näinä "helpoimpina" hetkinä, että ei tarvitse sitten pahan paikan tullen niin paljon vakuuttaa itseään.
  • Onnea petterik, karri,retu 3,vkosta ja amm66 2vkosta.Sitkeitä ootte, olkaa ylpeitä itestänne! KIITOS sulle Melisa :)
  • editoi joulukuu 2019
    Elinam sulle kans onnea pian 3,vkosta!
  • MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    Ihanaa, täällä juhlitaan jo täysiä viikkoja. :)
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• Täällä 2 viikkoa, toivotaan, että sama meno jatkuu :) Tsempit kaikille!

• Onnittelut 2 viikosta petterik:lle, 3 viikosta Eege83:lle ja kaikille muillekin :smile:
    Mulla on jännät fiilikset. Hermoa meinaa kiristää, kiukuttaa normaalia herkemmin. Ihme ja onni on, että tupakkaa ei kuitenkaan tee mieli ollenkaan. Polttaminen ei yksinkertaisesti ole vaihtoehto hermoja lepuuttamaan. Täytynee vähän harjoitella laittamaan suuta välillä kiinni, tullut vähän liikaa kiukkuiseen sävyyn avauduttua lähipiirille ja töissä :neutral:
    Huomiona kans, että haisee erikoiselle, jos joku polttaa. Ei haise ihan kauheelle, mut ei hyvällekään. Ennenhän leijaileva tupakan tuoksu oli miellyttävä.
    Perjantaina haen Champixin jatkopakkauksen. Kyllä tässä vielä niin heikoilla ollaan, ettei tulis mieleenkään lopettaa kuuria kesken. Hyvä, että on vielä jatkopakkauksenkin jälkeen mahdollisuus pyytää jatkoa. Niin nopeesti mennyt tää 4 viikkoa, että varmasti menee jatkopakkauksenkin 2 kk vauhdilla!
  • editoi joulukuu 2019
    Elinam, mä olen kans hiukan suulas tällähetkellä, ei paljo tarvi provota :D Et ole siis ainut, jolla tässä vaiheessa samantapasia oireita. Tsemppiä, peukku!
  • Moi, sama täällä, että jatkopakkaus kyllä lähtee käyttöön ja eipä tuon Champixin lopettamista suositellakaan pelkän aloituspakkauksen jälkeen.. No mitä tuohon kiukutteluun / v**ttuuntuneisuuteen tulee, tosiaan palaa pinna hiukan nopeammin, no onneks voi puolison lisäksi kotona jakaa tätä päänaukomista kahdelle kissalle ja koiralle >:) Töissä ovat tottuneet, että pienikin epäkohta, niin vanhana sakilaisena suuna jä päänä siellä avautumassa (eli eroa ei varmaan huomaa) :D Tupakki on tällä hetkellä sellainen haavekuva joka siintää tuolla jossain - jääköön haaveeksi.. Sitten tuoksuista/hajuista, joista elinamm jo mainitsit - viime viikonloppuna oli kyllä naurettavin episodi, kun kävin tekemään jauheliharisottoa, niin se j-liha haisi semmoiselle, että olin varma, että se on pilalla. Sitten jo herneet nenässä lukemaan pakkauspäivää viimeisenä käyttöpäivänä.. no onneksi en nakannut menemään, vaan sattui silmään se oikea päiväyskin, eli moikka j-lihan HAJU 20+ -vuoden jälkeen :p Töistä vielä sen verran, että ohjelmoijat usein mumisee yksinään, nyt vaan hiukan kirosana-sävytteisemmin :)

• Mä luulen et nyt kaamosaikaan tää lopetus ei oo helpoimmasta päästä, väsymys, taudit jyllää(vatsa ja lunssa) , kyl ne pistää turhauttamaan. Mut pitää vaan yrittää ajatella positiivisesti.
  • Kiva kuulla samassa vaiheessa olevien fiiliksistä. Kyllä meistä taas tulee mukavia, toiset huomioon ottavia ja rauhallisia :smiley: Entistä parempia versioita itsestämme, kun voi olla läsnä, ei tarvii poukkoilla välissä tupakalle ja tulla sit takaisin haisemaan.
    Musta tää vuodenaika taas on ihan ok, kun taas jos miettii esim. kesää, niin sillon tulee oltua enemmän ulkona ja silloin itsellä paloi paljon. Nyt voi talven kylmyyden kanssa harjoitella rutiineja ilman tupakkaa. Kesällä mökillä/puistossa/terassilla en usko sen olevan ainakaan tätä helpompaa.
    Mutta joo, ei tää kaamos kyllä mieltä kohenna.
    Hyvä, että petterik:lla ei mennyt hyvät jauhelihat hukkaan! :smiley: Kaikenlaista uuden oppimista tää näemmä on.
  • Kiitos kaikille tsempeistä ja samanlaisissa fiiliksissä mennään kuin useampi teistä eli mielialat vaihtelee. Liityin kuntosalille ja siellä on hyvä päästellä höyryjä ulos!
  • Kiva, että ootte kaikki pysyneet savuttomina! :)

Täällä menee kans ihan mukavasti, joskin nyt on vahvempana ikävä tupakointia kohtaan. Vieroitusoireita ei ole ollut Champixin ansiosta enkä ole sortumassa, mutta tekee vaan mieli tupakoida. Liikenteessä tekee enempi mieli, kun näkee tupakoitsijoita, mutta kotona unohtaa helpommin. Tässä tämä siis sujuu ja ihan mielenkiintoista olla tupakoimaton. En olekaan aikuisiällä koskaan ollut tupakatta.

• editoi joulukuu 2019
    Mä olin niin julma itelleni et laitoin säästöön joulukuunkin tupakoimattomuudesta ja alkoholittomuudesta säästyneet rahat, eli ainaki tän kuun loppuun kummatki päihteet pannassa :D
    Rohkea teko, kertoo itseluottamuksesta. Sekin on tärkeää lopettamisessa, et uskoo itseensä ja tekemiseensä, vaik välillä voi olla vaikeaa.
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• editoi joulukuu 2019

Moi,
    On toi tosi kova saavutus, että pystyy molemmat päihteet laittamaan pannaan yhtäaikaa. Tietysti joillakin holin nautiskelu johtaa sitten siihen repsahtamiseen - itsellä ei tunnu vaikuttavan... pätäkkää on säästynyt, mutta en ole raahtinut käydä vielä tuhlailemaan, no onneksi puoliso on aina jonkun kokoviikkopalkinnon kiikuttanut kaupasta <3
    Vielä jaksetaan vaikka parina edellisenä päivänä onkin himot olleet korkealla. Lieneekö sitten, että luotti liikaa siihen "helpottamiseen kahden viikon jälkeen" :/
    No periksi ei anneta!

Edit: Palkitsin itseni sillä smoke free apilla.. reilut 5 euroo :)

• Sitkeästi vaan eteenpäin petterik! Mulla on myös tuo Smoke Free -sovellus ja mäkin maksoin siitä sen reilu viisi euroa (mieluummin kuin 0,99 € per viikko). Oli alkuun tosi iso tsemppari mulla. :)

• Mulla kulu n. 7-14 tölkkiä/vko kaljaa ja ilman tupakkaa ei saunakaljat oikein maistu, meni niinku itekseen toi homma toistaseks ainakin.
  • 3 viikkoa olis täynnä, tosin lauantaina tuli pikku repsahdus, mutta en anna sen häiritä kun meni vaan 2 tupakkia, eikä sen jälkeen ole himottanut uudestaan.

• Onnittelut 3 vk! Mie taas hiippailen muutaman päivän jäljessä, mutta sitä ennen voi iloita, kun tulee 20 pv täyteen...

• Kiitos petterik. Sullakin 3 viikkoa lähestyy huimaa vauhtia, sehän on jo ylihuomenna. Mulla näämä toi 3:sen kirous näkyy pitävän paikkansa, mutta kun tässä menee muutama päivä niin sitten onkin vasta 3kk edessä ja siihen on viellä matkaa. ;)

AMM66 onnittelut kolmesta viikosta.

• Kiitos Melisa

• Nyt vahvana vaan.
  • Kyllä vaan. En anna 2 tupakin lannistaa minua niinkuin kesällä. Nyt vaan kattomaan uutta telkkaria, kun ostin sen vähän niinkuin säästörahoista etukäteen, kun sai tupla ponukset prismasta. :)

• Onnea AMM66 3viikosta ja petterik 20 päivästä!
    Viime viikko oli kyllä aika kamala. Kiukuttelu äityi loppuviikkoa kohden unettomuudeksi, heitteleväksi mielialaksi ja taisinpa saada elämäni ensimmäisen kunnon paniikkikohtauksenkin. Onneksi tilanne tasaantui, oli vähän pelottavaa jopa. Molemmissa sekä nikotiinin vieroitusoireissa että Champixissa voi mielialaoireita ja unettomuutta olla, että paha mennä sanomaan, mistä johtui.
    Nyt on ollut ihan levollinen ja rauhallinen olo.
    Kurkussa tuntuu vielä reilusti limaa, se ei ole lähtenyt ilmeisesti kunnolla poistumaan. Poskiontelot sen sijaan tuntuvat tyhjentyvän. Jyrkissä portaissa ei happi lopu enää niin pahasti.
    Kaupassa kassalla ihmetyttää :smiley: On aika iso ero loppusummassa, kun siitä puuttuu se 7,25 euroa.
    Nyt on Champix maksanut itsensä takaisin ostamattomien tupakoiden muodossa eli tästä eteenpäin kaikki on plussaa.
  • Moi,
    Paniikkikohtaus on todella inhottava "näin ammattilaisena saamaan niitä". Itsellä kestää noin tunnin-1½ ja se ajatuksen juoksu kyllä siinä tilanteessa on vailla järjen hiventä; jotain hengenmenon ja maailman lopun väliltä + ne fyysiset oireet, mutta ohi se menee aina :) Limaa on miullakin vielä kurkussa, mutta tuntuu, että ei enää niin paljon tule ajateltua tuota sauhuttelua!

Mitäs ne sanovst; 3 päivää, 3 viikkoa ja 3 kuukautta. Monilla nämä maagisten lukujen ylitys auttaa eteenpäin. No, lopetus on persoonakohtainen juttu, johon eivät kaavat sovi. Mut uskoakin voi, varsinkin kolmen viikon kohdalla. Uskolla ja luottamuksella on suuri osa lopetuksessa. Nimenomaan usko omaan itseensä ja luottamus siihen, et tämähän onnistuu.
    Joten petterik, elinamm, AMM66 ja muut, tsempit tälle matkalle!

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.