Olen selvinnyt kuukauden ilman mitään päihteitä!

Ainut sudenkuoppa tällä hetkellä on kokemani stressi. Jos tuon stressin vaikutuksen alaisena ratkean, niin mitäs sitten. Sitten yritetään taas uudestaan. En voi luovuttaa tämän yritykseni suhteen, tämä päihteettömyysprojektini on tärkeintä mitä elämässäni juuri nyt on. Tahdon olla päihteetön.

Kun kerran selvisin ensimmäisen kuukauden, niin mikä minua estäisi selviämästä tuleviakin kuukausia.

Onko teillä jo lopettaneilla neuvoja siihen, miten jatkossakin malttaisin pysyä erossa tupakasta? Tällä hetkellä tuntuu siltä, etten haluaisi koskea siihen paskaan pitkällä tikullakaan, mutta tilanne voi aina muuttua. Mitä tehdä, kun kiusaus iskee?

Kiitos etukäteen kaikille vastanneille. Toivon, että edes yksi vastaa. Se riittää minulle. Mutta jos useampi vastaa niin se on jo unelma.

Viestejä yhteensä

• Olen alusta asti mennyt ajatuksella: Ei tänään. Päivien vieriessä ajatusmalli siirtyy selkäytimeen. Huomisen mahdollisia kiusauksia on hedelmätöntä etukäteen mielessään pyöritellä.

• Wrouv82Wrouv82 Kymenlaakso

Älä anna itsellesi lupaa "alkaa neuvottelemaan" nikkiksen kanssa.
    Jos mieleen hiipii ajatus tupakoinnista niin katkaiset sen HETI alkuunsa, älä edes ajattele sitä ajatusta loppuun asti.
    Heti tiukka "EI" omassa mielessä ja siirryt ajatuksissasi johonkin muuhun.

Tupruttelua 19 vuotta ~aski/pv - viimeinen tupakka 25.11.2017

• Kiitos nuista neuvoista, ne herättivät minussa uusia ajatuksia!

Olenkin monesti käyttänyt juuri nuita taktiikoita, joita te mainitsitte. Olen siirtänyt himoa seuraavaan päivään, ja seuraavana päivänä on jo huomannut, ettei teekään enää mieli ja himo on kadonnut itsestään. Ja mitä tulee vahingollisen ajatuksen katkaisemiseen, niin sitäkin taktiikkaa olen harjoittanut. Aina, kun alan haaveilla tupakasta, katkaisen tuon haaveilun päättäväisesti ja siirryn muihin puuhiin.

Hyviä neuvoja. Kiitos.

• Samaa sanoisin, mitä olet tehnytkin, ja mitä WRouv82:kin sanoi: tupakointi ei ole vaihtoehto, joten siitä ei kannata neuvotteluja eikä ajatusleikkejä edes aloittaa. Ja aina on himo mennyt ohi. Itse olen nyt ollut polttamatta 5 kuukautta, ja viime viikonloppu oli paha; tuli uniinkin polttelu. Ja saman 5 kk olen ollut ilman alkoa; ei uskalla juoda, ettei vaan tule mielitekonsa tupakkaan.
    Tsemppiä ihan valtavasti!!! Ja polttelemattaolosta saat voittaja-fiiliksen, mikä saattaa auttaa stressi-tilanteissa.
  • Kiitos tsempeistä, Roma! :) Viisi viikkoa ilman päihteitä tulee täyteen tämän päivän jälkeen, ja ajattelin palkita itseni ensi viikolla käymällä ystäväni kanssa yhdessä syömässä jossain hyvässä ravintolassa. Käytän rahojani mieluummin johonkin sellaiseen kuin tupakkaan. On kyllä voittajafiilis jos nyt, ja päivä päivältä se fiilis paranee. Tsemppiä sinullekin, kyllä me tästä selvitään! Ollaan yhteyksissä.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.