Melisalle marrakuussa 20 sanomisesta (HEP)

Lopettamiseni vaikuttaa ulospäin ehkä helpolta, mutta syynä oli se, että paneuduin samaan aikaan oman elämänkerran kirjoittamiseen. Se oli tosi työläs ja toi mieleen tavattoman paljon unohduksissa olleita asioita, joiden vaikutus mielialaan oli todella merkittävä. Kirjoitin kirjan kolmeen kertaan ennenkuin sen rakenne, mukaan tulevat asiat ja tapahtumat sekä kuvitus tyydyttivät itseäni, !80 sivua, koko A5, lähes puolet värikuvina.

Kiitos Melisalle kauniista sanoista.

• s. 1935
  • Polttanut 60 vuotta
  • Lopettanut 15.11.2015

Viestejä yhteensä

• Onnea vaan ent. Vaari. :)
    Olet polttanut sitten 20 vuotta pidempään, kun minä olen ollut elossa ja onnea viidennelle vuodelle ilman tupakkaa - laittaisin peukun, mutta tämä hymiövalikoima on aika pieni joten [ISO PEUKKU] ;)
    T: aloitteleva lopettaja

• MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    Vaari, sulla oli oma hieno projekti menossa ja vaikutti lopettamiseesi. Toivoisi, että kaikilla olisi jokin yhtä vahva projekti, sellainen, joka veisi yli alkuaikojen vaikeudet. Mutta oli sitten kirjoittamisesi syynä tai ei, muotopuhdas suoritus kuitenkin. :) Älä ole turhan vaatimaton.
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• Erikoista, että pystyit kirjoittamiseen keskittymään noin alussa. Minulla ei tahtonut edes sanomalehden lukeminen onnistua. Minulla lopettaminen oli todella vaikeaa, 2 viikon kohdalla olin täysin pohjalukemissa, on kyllä muutosta tähän päivään. Henkisesti on toista maata, vaikka fyysiset sairaudet ovat pahentuneet.

• Tämä keskustelu menee nyt tupakka-aiheen ulkopuolelle eli on tavallaan kiellettyä. Vastaan kuitenkin. Olin pitkään ajatellut, että enpä aikoinani ottanut tarkemmin selvää vanhempieni menneisyydestä. Sitten selvisi, että esim. isäni oli 1929-1930 aikoihin ollut Viipurin läänin maaherran autonkuljettaja, hypännyt korkeutta 176 cm, voittanut ojankaivuukilpailun jne. Päätin, että en jätä jälkipolveani samanlaiseen pulaaan. Olinhan käynyt ns. alakoulun nykyisen rajan takana, pelastunut ihmeellisesti Elisenvaaran pommituksesta jne. Nyt minulla on neljäs sukupolvi kasvamassa. Tässä motivaatiota kirjoittamiseen ihan tarpeeksi. Sinun elämäntilanteesi on toinen. olet tavallaan "pakon" alaisena. Hienosti olet jaksanut ja kannustanut toisia.

• s. 1935
    • Polttanut 60 vuotta
    • Lopettanut 15.11.2015
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.