Champixin lopullinen hinta?

Moi kaikki! Tässä meitsin eka viesti, ja suoraan korvaushoitopuolelle.

Olin lukevinani, että Champixissa olisi jonkinlainen korvattavuus, pitääkö paikkansa? Perushinnanhan näen apteekin sivuilta, mutta entä korvauksen jälkeen (jos sellainen on)?

Ei se varmaan kalliimmaksi tule kuin röökaaminen joka tapauksessa, reilu aski menee päivään. Kysyn silti.

Hyvää joulua!

Non ducor, duco.

Viestejä yhteensä

• editoi joulukuu 2019

Moi,
    Google näköjään antoi nopean vastauksen. Itselleni maksoi naurettavan vähän, kun lääkekatto on täynnä..
    Hyvät joulut kaikille ;)
    EDIT: Eli jos lääkäri kirjoittaa reseptin oikein, niin aloituspakkaus on noin 60€.

• Kiitos petterik! :)
    Non ducor, duco.
  • editoi joulukuu 2019
    Mulla oli eka paketti vähän alle 60 € ja jatkopakkaus 115 €. Mulla ilmeisesti oli tälle vuodelle se alkuomavastuu tjsp. täynnä. Lääkärin pitää kirjoittaa Champix-reseptiin "Nikotiiniriippuvuus, tukihoito aloitettu PVM". Sitten saa 40 % korvauksen lääkkeen hinnasta.

Konkretisoin ton hinnan röökeiksi. Tulin siihen tulokseen, että 3 kk Champix maksaa saman verran kuin n. 25 päivän tupakat. Sen jälkeen ei enää yhtään hirvittänyt tuo kertasatsaus.
  • Toi toka pakkaus on kylä kallis kun omavastuuosuuskin tulee. Sain kyllä 98kpl sinisiä kaverilta ja taidan napata ne vaikka vanhoiksi menneet. Jos ei toimi niin pakko ostaa jatko itse sitten uudempia.Riittäisi kyllä 0,5mg itselle mutta niitä kun ei ole myynnissä.

• Se lääkärin lause täytyy tosiaan olla pilkulleen oikein. Mulla siinä oli joku pieni asia eri tavalla, niin apteekissa ottivat reseptin ja soittivat lääkärille ja pyysivät kirjoittamaan oikealla lauseella, että sain korvauksen. Tupakkaan verrattuna hinta ei tosiaan ollut paha, ja erityisesti sitä ajatellen että se tepsi, ainakin minulla.

• Kannattaa kokeilla tuota lääkettä. Olen polttanut 26 vuotta säännöllisesti ja viimeaikoina meni iso L&M aski siis 30 kpl päivässä. Nyt lähtee neljäs viikko ilman tupakkaa! Lopetin tupakoinnin jo ennen tavoiteaikaani (2 vkoa), koska se maistui pahalta ja ei enää vastannut tarkoitustaan. Sivuoireita pahoja ei ole tullut; ainoastaan kuvotus, joka menee minuuteissa ohi. Minulle on ollut yllättävän helppoa olla polttamatta ja olenkin itsestäni ylpeä, että tuon lääkkeen avulla minä kykenin tähän ja toivottavasti lopetan tupakoinnin ainiaaksi! Vieroituoireita ei ole ollut, vaikka en käytä purukumia tms.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.