Ikuinen lopettaja

Mä olen lopettanut tupakoinnin niin monta kertaa, etten edes kehtaa laskea. Ja aina aloittanut uudestaan.

Aamut on vaikeimpia. Se levoton olo, tunne käsissä. Nyt on Champixin apuna, mutta aamut on hankalia. Miten ihmeessä onnistun?

Hävettää kirjoittaa tätä.

Viestejä yhteensä

• Älä häpee
  • Itsekin onnistuin kyseisellä apteekkituotteella
  • Jaaha näköjää täydet tänää...No sitä ny nii lomaillessa huomaa...no ihan hyvä päivä kun mummo 90 vee tänään.
  • Moi,
    Kyllä se helpottaa mitä pidemmälle mennään, yritä vaikka keksiä jokin keino, miten saisit nuo vaikeat aamut kulumaan nopeammin ja mitään hävettävää ei ole, et ole ainoa, kuka yrittää lopettaa useamman kerran ennen onnistumista :) (Ps. olikohan to ihan kohteliasta riu vai ymmärsinkö jotain väärin? No onnittelut jokatapauksessa 10 kuukaudesta!)

• Moi! Turha on hävetä, moni muukin on täällä alottanut ja lopettanut lukemattomia kertoja. Joka kerrasta oppii jotain uutta, sitä tietoa kun muistaisi vaan ammentaa uusilla kerroilla niin aina pääsee pidemmälle ja lopulta onnistuu. Aamuun kannattaa keksiä jotain sijais toimintaa millä saa aamun käyntiin.. tsemppii.

image

• Miten te kestitte aamun vieroitusoireet? Tai oliko ne teillä silloin pahimmillaan?

• Ei se helppoa ole lopullisesti lopettaa, viimeks 8kk jälkeen aloin ykskaks polttamaan, älytöntä
  • Onnittelut riu!
  • Laurel tuo Piltin loossi on mun vuosien vääntöä nikkispirua vastaan. Lopetin siis nikotiinipurkalla. Minä join vettä,lenkkeilin.

image

• Hei Laurel, niin minäkin olen tippunut laskuista montako kertaa lopetin ja sorruin :'( .

Nyt kun olen ollut polttamatta kohta viikon, olen aamuisin juonut kahvia ja lukenut täällä juttuja, on muuten auttanut ainakin minua :) .
  • Joo, se päivän ensimmäisen röökin pois jättäminen oli tosiaan ehkä se isoin askel. Se kun oli rutiini n 40 vuotta. Testasin itseäni jättämällä sen pois jo harkinta - ja suunnitteluvaiheessa kun aloin tietoisesti rikkoa tupakkarutiineja. Oli kuitenkin helpompaa kuin luulin, väsäsin vain voileivästä vähän taiteellisemman. Kahvi tippui sillä aikaa kun tein rusetteja kurkunviipaleista.
    Tsemppiä, kyllä se siitä..
    Riulle onnitteluja vielä jälkikäteenkin, ysikymppiselle myös :D.
  • Riulle onnittelut!
  • MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    editoi tammikuu 8
    Mä olin niin raukkis, et säästin viimeiset kaksi tupakkaa lopettamisaamuuni. Katsoin kellosta aikaa, kun stumppasin, 7.34. Ikuisesti piirtynyt mieleen. Sit lähdin töihin niksapurkan kera.
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• Itse ostin käsin veivattavan kahvimyllyn ja se tuli korvikkeeksi aamulla ja samoin aamupala jota en ikinä ollut syönyt kuin joskus intissä olessa. Kahvimyllyllä saakin sitten ihan oikeaa kahvia aikaan vaikka kuppuun saa veivata 5 minuuttia eli röökin verran......suosittelen

• Annoin itselleni luvan polttaa sen aamun ensimmäisen röökin ennen töiden aloittamista. Siinä ei ajettu mutkan kautta musiikkia kuunnellen töihin kuten nykyisin joskus vaan nopeusrajoituksia vapaasti tulkiten renkaat soikeina piti paahtaa.
    Aika pöljää kun sitä ajattelee. Onneksi aloitan hommat niin aikaisin ettei kovin moni sivullinen ollut vaarassa.
  • Itse luen joka hiton sivustolta fingerporia työaamuisin kahvin kera...
  • Pyöräillessäni töistä mietin lopettamista. Olen aina aiemmin polttanut illalla viimeisen tupakan, nakannut tupakat roskiin tms. Kokeillaanpa nyt niin että huomenna päivällä poltan viimeisen.

Tupakoinnissa eniten inhoan tuota hajua mikä jää vaatteisiin, hiuksiin, ja kantautuu se parvekkeeltakin sisälle. Rahanmeno on toinen jota inhoan. Ja toki terveys, haluan pysyä mahd. terveenä.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.