Allen Carrin kirjaa lukemassa...

editoi helmikuu 11   Harkitsijat

... sivulla 80. Kirjan alussa sanotaan ettei saa lopettaa tupakoimista ennen kuin on lukenut kirjan kokonaan. Tupakoin siis vielä, mutta toivon todella että tupakointini loppuu kirjan viimeisen sivun jälkeen.

Viestejä yhteensä

• Tein niinkuin kirjassa sanottiin ja minuun se ainakin tepsi. Päätös tulee tietysti itseltä, mutta motivaatio lopettamisen aloittamiseen, tuli kirjasta :)

• Olin päättänyt että taskussa oleva aski on viimeinen. Töistä lähtiessä kävelin kirjakaupan ohi ja tuli jostain alitajunnasta mieleen, että ko. kirja on olemassa. Menin ostamaan sen. Oli pakko lukea se samana päivänä loppuun, koska oli vaan 3 tupakkaa jäljellä. Kyllä se mulle auttoi jo aiemmin tehdyn päätöksen tueksi. Olen myös selaillut kirjaa pahoina hetkinä satunnaisista kohdista uskon ylläpitämiseksi. Toki lopetuksesta on vasta viikko, joten en ole sellainen ammattilainen kuin esim. Tirena. Onnea ja menestystä Aallotar!
  • Onnea Wiltsu20 viikosta! Pitkäkin matka alkaa ensimmäisestä askeleesta.
  • Sai kyllä hymyn huulille tuo "lopettamisen ammattilainen" sitä voi ajatella monella eri tavalla :D Tsemppiä päivään Wilsu20 ja An53nen! Sekä rohkeutta lopetukseen Aallotar :)

• Itselle hieman liian raskas ja tympeä kirja lukea siksi että samaa asiaa jankataan alusta loppuun asti välillä vain muotoa vaihdellen - jäi siis kesken. Mutta ymmärrän kyllä miksi se joillekin toimii ahaa-elämyksen kaltaisena kokemuksena, koska se kuitenkin perustuu järkiperäiseen psyykkaamiseen kaikkien haitallisten tunteiden kustannuksella. Eli ihan oikeasti kyllä, tupakanpoltto voi loppua kuin seinään kun asian henkilökohtaisella tasolla oikein oivaltaa.

• Jotain kannattaa tehdä toisin, itse tämä guru kuoli tupakkasairauksiin.

• Saattaa niikin käydä kun polttaa yli 30 vuotta ja parhaimmillaan yli 100 röökii päivässä. Luulisin..

• Eikös Carr kuollut 20 vuotta myöhemmin kuin lopetti? Kertooko se sitten konkreettisesti siitä, että vaikutukset ulottuvat pidemmällekin...

• En ymmärrä vko:n pointtia. Kuka tahansa meistä voi edelleen kuolla keuhkosyöpään, oli lopetustapa mikä tahansa.

Tirena, yritin olla kohtelias, metsään meni :D Näin kun jälkikäteen lukee kommenttiani, niin on joo vähän outo.
  • Luulisin että pitkä tupakointi jättää jälkensä, ja jos oo oikein ymmärtänyt niin kupsahtaa sitä tupakoi tai ei. Mutta todennäköisyys terveempään ja parempi kuntoisempaan elämään ON MEILLÄ JOTKA EMME POLTA. Eiks nii?
  • Minulla auktoriteettikammo nostaa päätään kaikkien gurujen juttujen suhteen.

• MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    Joo Carr lopetti tavallaan liian myöhään. Ehti kuitenkin Englannissa perustaa jos jonninmoisia kursseja ja saikin niiden avulla monet lopettamaan. Taisi olla oikein leirikeskuksiakin. Plus et hankki itelleen ja leskelleen sitä maallista mammonaakin. Syöpä boi kehittyä kauan, joten paha tietää, milloin olis pitänyt lopettaa. Savukemäärä, 100 tupakkaa päivässä, on kyllä jäätävän iso.
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• Sama se on minunkin kohdalla, terveempi sitä todennäköisesti olisi, jos olisi aikaisemmin lopettanut. Mutta kun ei uskonut ennen kuin oli pakon edessä.

• MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    Mut nyt olet kuitenkin säästänyt henkesi. Ihminen on niin itsepäinen, olin itsekin. Vaikka pakkoa ei ollutkaan lopettaa, niin toisten neuvot vain ärsyttivät.
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.