Maaliskuussa 2020 lopettaneet

Tervetuloa tänne kaikki Maaliskuussa 2020 lopettaneet, ja muutkin mukaan kannustamaan. Parkkeeraan itseni myös tänne, koska oma lopetukseni meni niin myöhäiseen Helmikuun puolelle, että koen enemmänkin kuuluvani tähän ryhmään. Hyvää kevään odotusta kaikille!

16.8. 2020 klo 23.05 viimeinen tupakka

«13456720

Viestejä yhteensä

• editoi maaliskuu 2

Jopa kesää ajatellen eikös olisi mukavaa nauttia aurinkoisista keleistä vailla tunkkaista savua? Minä itse muistan, että talvella paukkupakkasissa tupakki oli miellyttävää ihan tasan niin pitkään kun riippuvuus sen mahdollisti, mutta sitten kun aurinko alkoi paistaa ja lämpöasteitakin kertymään, niin hyi vittu. Pahempaa paskaa ei eturööriinsä voi vetää, että se enää sitten kesähelteillä maistuisi yhtään miltään. Siis kauhean kuuma on, ja vedät katkua ineen, ja sitten vielä vilkutat ohimeneville naisille mustine hampainesi että kyllä minä poika vedän. Vedä kuule samalla etukäteen.

Ei mulla muuta. Hyvää kevään alkua.

(Yritys huono huumori, anteeksi etukäteen)

• Mikä mahtava mainospuhe kevään lopettelijoille B)
  • Aika cool
  • Olen aivan helvetin pahoillani nyt kun sen vielä kirjoitan ja voin kirjoittaa. Huomenna ei välttämättä enää pysty.

• Tsemppiä kaikille! Mulla tuli kaksi viikkoa täyteen polttamatta ja mieliala on kyllä yhtä vuoristorataa. Mutta jos minä voin olla näin kauan polttamatta (30vuotta tuprutellut askin päivässä) niin kuka tahansa silloin pystyy lopettamaan.
    Paitsi että en ole enää polttamatta, koska olen lopettanut!
    Täällä on niin mahtavia tyyppejä kannustamassa (helmikuun ryhmä mihin alunperin meninkin, käykää lukemassa) että haluaakin olla savuton :smile:
    Kaikille iso kiitos, sydän

Lopettanut 16.2.2020 klo 23.30

• Lähinnä tulin hilpeälle tuulelle kannustavasta maaliskuun aloituksesta :D Tervetuloa vaan sekaan uudet savuttomat! <3

• Samaa tarkoitin kun petterik :)
  • Nyt meni laskuri uusiksi. Tässä on tapahtunut monta asiaa. Ensinnäkin menin tupakkaryhmässä lupaamaan täyttä savuttomuutta ilman repsahduksia seuraavan kuukauden ajan. No siitä tuli sitten sellainen paniikki, että nyt pitää vielä polttaa ennen kuin lopetan kokonaan. Mulla on aiemmin ollut n. 1 repsahdus viikossa, eli tupakka tai pari on tullut viikoittain poltettua.

Sitten mulla oli unettomuutta heti tupakkaryhmän jälkeisenä yönä, ja siihen pahaan oloon sitten vedin noin 10 tupakkaa perjantaina. Sen jälkeen en ole saanut kiinni savuttomuudesta vaan on mennyt 1-2 röökiä päivittäin.

Tässä sitten taas ollaan, saatanan saatana. Nyt olen selviytynyt aamusta mikä on pahin aika, toivottavasti menee tästä eteenpäinkin hyvin.

• Hei Lumi81 ja hyvä kun olet rehellinen itsellesi.
    Aiemmin ite mietin mikä on tupakanpolton lopettamisessa vaikeinta. Lopettaminen vai savuttomana pysyminen.
    Kun luin sun kirjoituksen niin tunnistin siinä itseni ja samat vaikeudet kuten muille kertomisen/lupauksen tuomat paineet.
    Kun yritin pohtia miksi aiemmat omat yritykset ovat epäonnistuneet niin luulen että johtui siitä että mä en ollut oikeesti päättänyt lopettaa polttamista. Se että haluaa olla savuton on ihan eri asia kuin päättää lopettaa.
    Tsemppiä taisteluun Lumi81 :)
  • Kiitos adelaade <3 Näillä mennään.

• Tsempit Lumi81. Itse aloitin kans uudestaan, kun tuli joulun tienoilla sorruttua polttelemaan. Ei tämä niin helppoa ole, että jokainen eka kerralla onnistuu, eikä välttämättä toisella...... Melissan sanoin paluumuuttajat on aina tervetulleita tänne takaisin. Tsemppiä sulle ja kaikille muillekkin.

• Tsempit Lumi81 ja kiva, että jaksat yrittää! Ja tsempit tietty muillekin :)

• Muita eilen lopettaneita? Nyt toinen päivä ilman tupakkaa ja viimeyö oli aivan kamala. Heräsin tupakanhimoon varmaan puolentunnin välein..
  • merituulia93, käytätkö jotain korvaustuotteita? Itsellä meni viikon verran yöt niin, että tunnin välein heräilin. Nyt alkaa yöt helpottamaan jonkun verran, viime yönä vain 3 kertaa heräsin. Minulla ei liittynyt tupakanhimoa niihin heräilyihin.

• Hurjasti tsemppiä kaikille uusilla lopettaneille! Ja supertsempit paluumuuttajille! <3

• Kiitos kaikille tsempeistä :-) Kyllä nyt yritetään taas ihan täysillä!

• Tervetuloa uudet kuin palaajatkin. Pinnistellään porukalla, paljon mukavampaa kuin yksin rämpiä.
  • En tosiaan käytä mitään korvaustuotteita. Ihan ilman mitään ajattelin lopettaa. Ja vuosia sitten tein sen silloinkin, kertaalleen. Olin vuoden polttamatta ja pöljänä aloitin uudestaan. Nyt en enää aio aloittaa uudelleen. Mä oon sitä kastia että pitää olla joko kokonaan ilman, tai sitten polttaa aski päivässä. Välimaastot ei onnistu, ei edes siten että vain viihteellä polttaisi. Pitää olla siis kokonaan ilman, ja aivan ehdoton tässä asiassa. Korvaavia tuotteita en halua, mies lopettaa viikon päästä, hänellä käytössä Champix.
  • Sama vika täällä, kaikki tai ei mitään. Mulla esim työkaveri polttaa viihteellä tai matkoilla, voi polttaa viikon reissun ajan askin päivässä, mutta kun tulee kotiin niin ei tee tiukkaakaan olla polttamatta. Mut minä, yksikin kessu huuleen ni se on taas menoa koko rahan edestä. Käytin aluksi muutaman imeskelytabletin, mutta vatsa ei sitä kestä, niin ilman mitään tässä itsekkin kärvistelen. Sulla hyvä juttu, kun mies kans lopettaa. Mulla lopetti kans samaan aikaan, kun minä. Tässä vähän silleen niinku kyylätään toisiamme, et onko oikeesti ollu polttamatta. Aika hassua aikuisilta ihmisiltä. :D

• Kolmas päivä menossa ja piruvie, että on vaikeaa!

Ihan sumuinen ja sekava olo päässä. Ei puhettakaan että pystyis edes autoa ajamaan kun keskittymiskyky pyöreät nolla.

Sen yhden ainoan edellisen kerran kun lopetin vuosia sitten, niin 2vk jälkeen helpotti sekava olotila..

Mitenkäs muilla on alkanut helpottaa, jos ylipäätään tämmöstä keskittymiskyvyttömyyttä ja sekavuutta on ilmennyt?
  • Vaikeaa se on aina, ei siitä mihinkään pääse. Itsellä ne muutamat niksapastillit auttoi siihen ihan eka päivien olotilaan. Tsempit sulle merituulia93 ja muut. Kyllä sä siitä selviät.

• Alussa löysin itseni milloin mistäkin seisomassa ihan H Moilasen ajatus täysin karanneena jutun juonesta. Mutta kyllä se siitä helpottaa tai sitten siihen tottuu ;)
  • Tuon HooMoilasen muistan hyvin :D Kummallista että pahimmat viekkari jutut alkavat jo unohtua, vaikka silloin ajattelin, että nämä nikkiskohtaukset eivät unohdu koskaan! Vällillä hermot kireällä väillä taas masis välillä kiukkua ja oman mielen kanssa tappelua. Sitähän se on. Tsemppiä taisteluun, tämä on oikeasti voitettavissa!

• Hyvin kuvailtu An53nen :D Minäkin reilun viikon milloin mihinkin suuntaan tyhjyyttä tuijotin :)

• Hei kaikki kohtalotoverit! Itse olen polttanut n. 20 vuotta, about 10 röökiä päivässä (välissä tosin pari vuoden mittaista taukoa). Eilisaamuna yllätin itseni kävelemällä tupakkikioskin ohi. Tämä oli sikäli outoa, etten ollut etukäteen päättänyt lopettaa juuri silloin. Toki olen pyöritellyt mielessäni orjuudesta vapautumista jo monta viikkoa -- mutta eilen sitten äkkiä lopetin. Taustalla vaikuttaa sekin, että hengenahdistus kävi liian tukalaksi. Minulla on ollut aamuisin tapana polttaa, vaikka aamukahvin kofeiinin ja tupakan nikotiinin yhdistelmä kuinka sai sydämen hakkaamaan ja kädet vapisemaan. Siis tapariippuvuus on ollut niin vahva, että sitä vaan poltti, vaikka pahaa teki. Hullua.
    Kaipaan sitä tunnetta, joka olin jo kertaalleen ehtinyt saavuttaa vuosi sitten päättyneellä, vajaan vuoden mittaisella savuttomalla kaudella. Että koko ajan on ok olo, ettei tarvii "sinnitellä" seuraavaan röökiin ja sitten taas seuraavaan, vaan elämä tuntuu tasaisen normaalilta koko ajan, ilman että sitä tarvii röökillä jotenkin "normalisoida". Tämä on ehkä minun vapaudenkaipuuni ydinluu.

Katsotaan nyt, miten käy. Olen ollut koko ikäni kova liikkumaan, ja päivittäiset lenkit + uinti auttaa. Olen nyt normaalipainossa, mutta pelottaa lihominen: edellisillä kerroilla on kertynyt vuoden aikana +4 kg, vaikken todellakaan ruvennut lopettaessani syömään enemmän, vaan päinvastoin. Tämän voin VANNOA, olen nimittäin pitänyt tarkkaa ruoka- ja liikuntapäiväkirjaa jo parikyt vuotta. Joo, olen ihan karmea kalorivahtaaja, ehkä pientä syömishäiriötäkin ollut jossain vaiheessa. Itku meinas päästä kun olin riuduttanut itseäni, juossut ja uinut vielä enemmän kuin aiemmin - ja lihoin silti. Mulla ilmeisesti pumppu käy polttaessani niin ylikierroksilla, että myrkytystila pitää kokonaiskulutuksen korkealla, ja kun tervehdyn, paino nousee normilukemiin (joka lienee mulla se tasan 4 kiloa lisää). Joo, ei tuo 4 kg maailmaa kaada. Yritän olla taipumatta tuon pelon vietäväksi, koska tiedostan, että se on riippuvuuden ilmentymä, joka taivuttelee minua takaisin tupakoimaan (ääni sanoo: "Ei kannata lopettaa, ajattele nyt miten kaamee läski susta tulee").
    Huh, anteeksi, tulipas tästä vuodatus. Njoo, tsemppiä kaikille, minä jatkan nikotiinipurkalla, joka on nyt toiminut 24 h.

• Tsemppiä SIKsak! Ite oon vasta laihtunut 5 kg, mutta jos paino nousee, niin myöhemmin voin keskittyä siihen. Nyt lähden uimaan.

• Kiitos KevPa99 & tsemppiä! Uinti rulettaa! Ja joo, olen itsekin sitä mieltä että yks asia kerrallaan. Viimeksi lopettaessa elin päivittäin lähes 500 kcal:n päivävajeilla, mutta ei siitä juuri mitään apua ollut. Taisi kroppa vaan mennä säästöliekille. Tällä kertaa ajattelin siis löysätä ruuvia hieman. Sitä paitsi ei se paino loputtomasti nouse, minulla nousu pysähtyy aina 4 kilon kohdalle. Ja kaikillahan paino ei nouse yhtään. Tunnen ihmisiä, jotka ovat jopa laihtuneet lopetettuaan.

• Tervetuloa mukaan SIKsak! Ja avautua saa ja kannattaakin :)

• editoi maaliskuu 5

Kiitos paljon, tosi hyvältä ja kannustavalta vaikuttaa tämä sivusto. Toka lopetuspäivä on mennyt sikäli hyvin, että vakavia mielitekoja ei ole ilmennyt, ja sikäli huonosti, etten ole saanut töissä mitään aikaan. En siis kerta kaikkiaan mitään! :/
    No, huomenna on taas uusi päivä!

• Kuulunee toi tuttu tilanne asiaan, jos lukee sivullisen verran ketjua alaspäin... "H Moilaset", yms :)

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.