Maaliskuussa 2020 lopettaneet

1356724

Viestejä yhteensä

• No kyllä pystyt jos minäkin 32 vuoden tupakoinnin jälkeen. Champix 5kk plus nollaneste sähkötupakka alussa noin pari kk satunnaisesti. Täsä ollaa hei...
  • No mynton zippiä syön vieläkin höh.
  • pekiou; lämpimästi tervetuloa Stumppiin <3 ! Sulla on se hyvä puoli tällä kerralla, että sulla on mukavat kokemukset Champixista jo ennestään. Se auttaa varmasti luomaan luottamusta tälle lopetuskerralle :) . Lueskele täällä muiden kokemuksia ja kirjoittele omia tuntemuksiasi, se auttaa paljon. Tsemppiä taistoon :) !

Toisinaan sitä on tuulilasi. Toisinaan taas hyttynen.

• Kiitoksia. Joo kyllä tää taas tänää hiukan paremmilla fiiliksillä:) Pitänee tässä lueskella ja eilen tutustin tähän palstaan, hyvä nähä paljon onnistumisia täällä:)
  • Enpäs älynyt eilen toivotella sinua tervetulleeksi pekiou, eli tervetuloa stumppiin! :) Se eka savuton päivä minua hirvitti, ahisti ja pelotti mutta turhaan pelkäsin, hyvin se meni! Tumppasin viimeisen siis illalla ja aamulla en enää polttanut... No nyt ois viikko enää siulla lopetukseen, tsempit sinne! :)

• Täällä tuli eka viikko täyteen, jee! B)
    Onnittelut ja tsempit kaikille muillekin täysistä viikoista ja kuukausista. :smile:
    Pekiou, tervetuloa ja temppiä tulevaan!
  • Kiitos tsemeistä petterik, titumus ja muut kannustajat!:) Tavallaan jo outtaa sitä deathlinea ja tavallaan hirvittää huhhu, noh huomenna taas lääke vahvistuu että aamu ja ilta napit otettava elikkä etiä päin:) pitänee sit tänne varmaan enemmänki vollottaa ku aika on kypsä:D hyviä vointeja kaikille:)
  • Hyvä titumus, viikko on jo kova sana!
  • Kiitos pekiou!
    Onko sulla mitään suunnitelmia, että mitä teet, kun tekee mieli? Tuo odottaminen oli kyllä hurjan jännittävä vaihe. Teki mieli perua moneen kertaan, mutta onneksi en perunut!
    Uskon, että hyvin menee myös sulla. Mulla on puhelimessa semmonen appi, missä näkyy kaikki positiiviset muutokset kehossa, mitä kauemmin ok ilman tupakkia. Auttaisko joku sellanen?
  • Hmm kieltämättä en oo hirveenä takaovia miettiny.. arvelin että jos pastillia ja purkkaa hamstrais siihe hommaan töihin ja sit tota kävelyä/lenkkeilyä koittas vapaalla sit vähä enemmän harrastella. Toki jos näin aatellaan ni hyvä ois olla jotain käsillä kotonakin. Saas nähä pakko kait se jollai on sitä henkireikää täyttää:D Mimmonen se appi on? Ja miten sun päivät on vieriny?:)
  • editoi maaliskuu 2020

Onnittelut ekasta viikosta titumus! :) Ja onnittelut odeska täydet 3 viikkoa! :)

• editoi maaliskuu 2020
    Eli aloitettu koittamaan taas ilman olemista. Pakko sanoa että THL ilmoitus että +75v. Ja päivittäin tupakoivat suurimmassa riskissä Koronan kanssa. Antoi kivaa potku aloitukseen. Koska nyt kohta vuorokausi oltu ilman. Usko että matka jatkuu...
  • MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    Tervetuloa Stumppiin jaakkoteppo79! Paras paikka lopettaa tupakointi.
    Onko sulla joku strategia esim. apukeinoja niksatuotteita, lääkkeitä vai lopetatko ihan tuosta vaan.
    Totta tuo varmaan, että vaikka koronaakaan ei olis tullut, niin tupakointi vanhemmalla iällä on riskitekijä.
    Teit hyvän päätöksen.
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• Tervetuloa miunkin puolesta Stumpiin jaakkoteppo79! :) En nyt sitten tiedä Melisa oliko ikä 79 vai syntymävuosi :D Mutta nuoremmalla tahi vanhemmalla iällä savuttomuus kannattaa aina! :)

• editoi maaliskuu 2020
    Kyllä suunnitelma millä ajateltu mennä on: sanoin vaimolle että nyt lopetan, yhdet savut käyn vielä nauttimassa. Ei mitään nikotiini tuotteita. Nehän sen riippuvuuden aiheuttaa. Ja tavoite päästä riippuvuudesta eroon. Syntymävuosi ja 25v. Harrastusta takana. Kerran kuukauden olin polttamatta, kun väitettiin ettei mulla oo selkärankaa tai et se on vaikeaa. Oli kuukauden ja jatkoin kun ei ollut motivaatio silloin kunnossa. Jos nyt olisi kun omasta halusta lähti.
  • editoi maaliskuu 2020

Tervetuloa minunkin puolesta pekiou ja jaakkoteppo79! Olen vähän huonosti ehtinyt kirjoittelemaan tänne, kun tuli kaikenmoisia koronasäätöjä tähän väliin. Ja just samoin olen miettinyt kuin jaakkoteppo79, että kyllä tämä virustilanne ahdistaisi vieläkin enemmän, jos itse vapaaehtoisesti lisäisi riskejä... tupakointihan altistaa ihan tavallisellekin flunssalle ja kaikenlaisille jälkitaudeille. Sairastin viime vuonna keuhkokuumeen, ja siitä toipuminen kesti n. kuukauden. Se sai todella miettimään.
    Mulla meni eka savuton viikko jotenkin suorastaan röyhkeän helposti. Ties mistä johtui. Nyt tokalla viikolla olen kärvistellyt parina iltana pahojen mielitekojen kourissa. Join pari lasia punaviiniä viikonloppuna, ja heti alkoi tupakkaseireeni laulella laulujaan. Annoin sen laulella ja tukin korvani. Jos tupakkia olisi kaapissa ollut, niin varmaan olisin havitellut. Mutta eipä onneksi ollut tupakkia. Huh. Eteenpäin!
    Voimia ja tsemppiä ja terveyttä teille kaikille! <3

• Ai niin ja onnee titumus 10 päivän pyöreistä lukemista! :) Sanopas vielä mistä sen appin saa ladattua.

• Appi on edelleen smoke free nimeltään ja saapi playstä androidille tai iphonelle varmaan sieltä mistä siihen laitokseen ohjelmia hommataan... ilmainen mainosten kanssa ja noin viisi euroa ilman niitä :)

Aahhh, käsitin väärin jaakkoteppo79. Kun kirjoiti, et 75 vuotiaalle tupakoitsijalle.... Sorry. :)
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• Ensimmäinen 26h meni täysin ilman mitään ongelmaa. Mutta sitten iski sellainen levottomuus ettei paremmasta väliä. Onneksi oli ilta ja sain unen helpotti. Aamusta helpottanut taas mutta nyt kun pari päivää rupeaa täyttyyn mennään taas totaali taistelun puolelle. Paikallaan olo ei vaihtoehto. Ei oo helppoa.
  • Varmaan sen kolmen-neljän päivän kohdalla alkaa helpottamaan, eli jaksaa-jaksaa vaan! :# Sitten se alkaa mennä enemmän siihen tavan purkamiseen pois, että ei kuittakaan kaikkea hyvää, huonoa ja siltä väliltä röökillä - tsempit :)

• Kyllä taas olot on tasoittunut. Erikoinen kun tulee sellaisia jaksoja että olo aivan kamala. Sit menee ohi taas kuin hakeakseen voimaa. Hyvä puoli oli sosiaalisesti hyväksytty syy mennä ulos. Kotona viisi lasta ja kaksi koiraa ja vaimo. Niin tupakka mukava syy käydä itse jäähyllä ulkona kun meno yltyi liian kovaksi. Nyt ei voi kahta kertaa tunnissa mennä ulos hetkeksi.

Koita vaan mennä ulos rauhoittumaan. Sama aika kuin tupakalla. Vetelet syvään henkeä. Ota kaffekuppi tai vaikka vesilasi mukaasi. Hörpit siitä ja kattelet taivaanrantaa. Tuommoiset lyhyetkin 5 min. hetket auttavat kummasti. Kokeile!

• Eipäilen ettei se ulos meno vaan oo hyvä kun ennen vain tupakoinnin takia mennyt ylös. Koitan muuttaa pinttyneitä tapoja. Mutta omiin oloihin. Kun kaksi päivää tuli täyteen tapahtui jotain ihmeellistä. Nikotiinin sanotaan poistuvan kahdessa päivässä niin kun se tuli täyteen tuli kroppaan täysin uusi ihmeellinen nipistelevö tunne ja koko kroppa rupesi tuntumaan todella kevyeltä. Varmaan henkisiä juttuja. Olo heittelee mutta eipä oo nyt mitään oikein pahaa ollut sitten edellisen päivittämisen jälkeen.
  • Jaakkoteppo79 kyllä se siitä helpottuu ja tasottuu. Alku aina hankalaa, mutta alusta ne matkat on aloitettava. Tsemppiä.

• Pahimmat olot jäänyt nyt ainakin hetkeksi taakse. Toki säännöllisesti tupakka mielessä. Mutta pakottavaa tarvetta polttamisella ei ole hetkeen ollut. Nyt tuntuu että tämä voi onnistua. Tiedostan että matka enemmän kuin alussa. Mut nikotiini pitäisi nyt olla poistunut kropsta. Ei muuta kuin kohti uutta savutonta päivää.

Miten muut maaliskuussa lopettaneet on pärjänneet?
  • Tsemppiä vaan kaikille lopettajille. Olette oikealla ja hienolla tiellä kun tupakka jää pois. Itse kessuttelin 34 vuotta tyhmyyttäni. Nyt on niin kiva olla ilman riippuvuutta tupakkaan. Happi kulkee ja tossu nousee......

Kirjoitin kahdesta syystä tänään. Kannustaakseni teitä kohtalon toverit lopettamisessa, sekä katsoakseni kauanko olen ollut polttamatta?

Nonni, Juipelo, kahta ja puolta vuotta lähestyt kovaa vauhtia. Hienoa.
    jaakkoteppo79, olet kyllä hyvässä alussa. Alkuvaiheessa on paljon epämukavuuksia ja uskokin voi horjua. Pysy tiiviisti Stumpissa ja pura avoimesta oloasia. Halvinta itseterapiaa ikinä. Usko siihen, että tämä onnistuu, on tärkeää.

• Halvinta,hauskinta ja erittäin tehokasta.

• Jotenkin uskonkin tähän avautumiseen. Tossa kun oli hiukan vaikeampi hetki niin tulin tänne avautumaan ja mietin mitä kirjoittaisin missä muodossa jne. Kun sai sen pari riviä valmiiksi siinä fiiliksessä niin heti helpotti selvästi. Tuli muuta ajateltavaa. Et kiitoksia tästä palstasta.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.