Maaliskuussa 2020 lopettaneet

13468924

Viestejä yhteensä

• Huomiona se että edelleen poltan kun alkoholia nautin mut selvinpäin en polta
  • Sunnuntai iltana saattaapi tulla pari viikkoa täyteen. Nyt tarvii sanoa että kyllä jotenkin on helpottanut välillä käy mielessä mutta nyt ei oo ollut mitään vaikeita hetkiä. Tulee varmasti vielä niitäkin mut nautitaan näistä hyvistä ajoista kun sellaisia kerran on. Maistuu.
  • Ilmottaudun nyt sitten minäkin joukkoon piiitkän hiljaisen seuraamisen jälkeen. Tupakointi historiani toinen lopetus ja nyt saisi olla se viimeinen!
  • Onnittelut kahdesta täydestä viikosta jaakkoteppo79! :)
    Tsempit ja tervetuloa stumppiin, Salakka! Kannattaisiko yrittää alkon kanssakin olla ilman tupakkaa? Omalla kohdalla on onnistunut viihteelläkin ilman savuttamista :)

• Nyt sitten virallisesti kaksi viikkoa täynnä. Alku oli todella hankala nyt esim tänään ei ole ollut mielihaluja polttaa. Matka on aloitettu JS toivottavasti jatkuu loppu elämän. Kyllähän rahan ja terveyden tuhoaminen on tyhmää.
  • Onnittelut jaakkoteppo79 2viikosta! :) Jos tiukkoja tilanteita tulee, niin käväise kirjoittamassa tänne stumppiin pari riviä, niin pahin on ehkä siinä vaiheessa ohi. Tsemppiä tuleviin koitoksiin!

• Alkuun kun tuli tiukkaa kävin tuottamassa pari riviä ja helpotti kummasti. Erikoista mutta totta. Nyt ei tosiaan ole ollut tarpeita sille. Varmasti vielä tulee. Mutta koitan aina päivitellä omia fiiliksiä parilla rivillä päivittäin.
  • MelisaMelisa Espoon etelärannikko
    Onnittelut kahdesta viikosta jaakkoteppo79. Aika tekee tässäkin tehtävänsä. Lopettajan homma on olla sytyttämättä sitä ekas tupakkaa. Alku on hankalaa, mut se helpottaa kyllä, sitä nopeammin mitä enemmän asiaansa uskoo. Luota siihen.
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• Tervetuloa uudet lopettajat ja tsemppiä taistoon! :)

• Eilen tein pari positiivista huomiota! Kävin koiran kanssa kävelyllä ja lenkin jälkeen vertasin mielenkiinnosta samaa lenkkiä tammikuulta. Syke oli todella paljon matalampi koko lenkin ajan! Eilisen taulukko ei edes noussut niin korkealle missä edellinen hyppi vähän väliä!! Toinen asia, pysähdyin peilin eteen ja hämmästyin että sekin on totta kun sanotaan että silmät kirkastuu. Ne todella on jo tässä vaiheessa! Ihan mahtavaa ja motivoivaa pistää merkille jokainen pienikin muutos parempaan!

Olen aloittanut tupakan polton 12-vuotiaana ja nyt päälle kolmenkympin. Kaksi vuotta sitten olin ensimmäistä kertaa ”lopettamassa” ja se oli elämäni hirvein neljä viikkoa! Näin joka yö unta että SAISIN polttaa ja joka päivä kaipasin sitä joka tilanteessa. Lopetimme silloin puolison kanssa yhdessä ja nyt lopetan yksin. Kai olen valmiimpi nyt kuin pari vuotta sitten. Toki olen kokeillut hypnoosit, tahdonvoimat, kirjan (luettu neljään kertaan) ja nyt Champix, vaikka lääkkeen kanssa meni polttaminen yli kahdesta viikosta ja melkein pääsi itku että eikö tämäkään auta minua irti. Todellisuudessa löysin täältä Stumpista ketjun joka motivoi niin paljon että en enää mennyt tupakalle sen luettuani!
    Hienoa Kameja! Lopettamispäätöksen jokainen tekee yksin, samoin ne keinot ja apuvälineet, jotka valitsemme,
    Stumppi auttaa pysymään tupakasta erossa. Näin sen koin itsekin. Plus ihania ihmisiä täällä, jotka kannustavat.
    Positiiviset muutokset huomattavia sulla, antavat lisäbuustia hommalle.
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• editoi maaliskuu 2020
    Itselläni matkaa jatkuu ja mieli pysyy kirkkaana. Tossa joku kertoi muutoksista niin itse olen huomannut että silmäpussit on pienentyneet lähes pois. Jotenkin muutenkin tuntuu että kasvot on iholtaan paremmat. Mitään muuta erikoista en ole jaksamisesta huomannut. Päivittäin tietenkin tupakka mielessä, mutta mitään erikoista polttamisen tarvetta ei ole ollut. Rahaa on säästynyt mutta en tiedä mihin ne on hävinnyt. Ei taskussa tunnu olevan.
  • Tadaa!! Ehdin kai vielä maaliskuun ryhmään mukaan??!! Lopetin kolme tuntia sitten!
    Jo vain ehdit. Tervetuloa!!

• Tervetuloo minunkin puolesta! Luin tässä teidän iloisia huomioita lopettamisen vaikutuksista, ja yhdyn kuoroon: eilen kun katsoin peiliin, huomasin että mulla oli pitkästä aikaa väriä kasvoilla ja hehkua poskilla! En näytäkään enää harmaalta ja kalpealta. Silmäpussitkin haihtuivat. Sormet ja varpaat eivät ole enää siniset jääkalikat. Ja sitten se isoin juttu: pelkäsin kamalasti, että paino humahtaa heti ennätyslukemiin. No, se on itse asiassa pudonnut neljässä viikossa 1,5 kg. Juu, voihan tuo mennä ihan normaalin vaihtelun piikkiinkin, ja asiaan vaikuttaa varmaan myös koronastressin aiheuttama ruokahaluttomuus. Mutta silti!
    Voi että. Kiitos teille kanssaihmiset! Teistä on ollut paljon apua tällä tiellä. Ja on.

• Hieno homma SIKsak, että alkaa löytymään hyviä puolia! Ja onnittelut neljästä täydestä viikosta! :)

• Hienoja onnistumisia. Itselläni paino myös pudonnut lakon myötä. Tsemppiä kaikille.
  • Melkein 20 vuotta on tullut poltettua, mutta nyt 6 päivää ilman. Aika tuskaa ollut. Muutaman kerran jo käynyt mielessä, että ehkä joku korvaushoito olisi ollut hyvä. Mutta yritän nyt tässä katsella päivä kerrallaan. Täältä palstalta olen viestejä lueskellut ja helpottaahan se oloa kun on muita samassa tilanteessa. Vertaistukea siis hakemassa täällä! :)

• Onnittelut täydestä viikosta Salakka, Kameja ja Maria1234! :) Tervetuloa stumppiin Maria1234, vertaistukea täältä löytyy kyllä :)

• Heips, kiitos!! Ja tervetuloa kaikille uusille stumppaajille! Kyllä nyt on erityisen hyvä aika lopettaa keuhkojen piinaaminen. Mietin just kuinka ihmeellisen hyvältä tuntuu aamuisin, kun henkeä ei ahdista eikä sydän hakkaa hulluna. Se saa ihmettelemään, miten jaksoikin kiusata itseään päivästä toiseen niin kauan. (Itse poltin parikyt vuotta, siinä välissä 2 vuoden pituista savuttomuutta).

• 18 päivää täynnä ja ihmettelen vain että miten helposti tää menee. Alun jälkeen. Tietenkin nyt se että itse luottamus kasvaa niin että käy mietinnössä että voisihan sit yhden viikonloppuna polttaa se mitään meinaa. Vaikka tiedän ettei niin kävisi. Mut nyt ainakin ei ongelmia ja lopettaminen pitää. Toivottavasti muidenkin savuttomuus jatkunut. Pidetään huoli ettei maaliskuussa lopettaneet retkahda.
  • Heh - tuli jotenkin "... polttaa se mitään meinaa" -lausunnosta Kummeli-tvsarja mieleen :D No meinaa kuiteskin, kuten oot varmaan jaakkoteppo79 lukenut aiemmista teksteistä - tsempit savuttomaan viikonloppuun! :)

• Kuukausi ilman savuakaan. Tänään tuli puolison kanssa käydyn kiivaan erimielisyyden aikana idea että nytpä lähden tästä v*ttuunnuksissani kauppaan, ostan askin ja pistän pössytellen. Luojan kiitos palasin sieltä kaupasta kuitenkin tupakka-askin sijaan suklaan kera. Mutta läheltäpä liippasi.

Ja minä kun itseni tunnen.. Jos yhden poltan niin ihan heti en toistamiseen kykene lopettamaan, vaan menee useampi kuukausi ellei jopa pari vuotta ennenkuin motivaatio taas palaa. Tulee ns. luovutus mielentila. Ajattelen että sama polttaa nyt sitten kunnolla jos siihen yhteen piti edes mennä sortumaan.

Siispä parempi etten sorru edes sitä yhtä kertaa.

Vaan on se jännä miten tuollaiset tilanteet, jossa tulee adrenaliini ryöppyjä, kuten riidat jne vittuunnusta, ärsytystä yms aiheittavat, saavatkin aikaiseksi sen suuren halun päästä sauhuttelemaan.

Niinku se tois muka pidemmänkin helpotuksen. Pari kymmentä sekunttia saattaa tehdä hyvää ja sen jälkeen tulee itku-potku morkkis.

No mutta, luojan kiitos ei tarvitse morkkiksia kärsiä kun en sortunut tupakoimaan. Saa laittaa hyvillä mielin nukkumaan!
    Hyvin pelastettu tilanne. On se niin totta, ettei sitä yhtä todella kannata polttaa. Tilanne ei parane siitä yhtään ja hyvin alkanut lopetus olis tärvätty.
    Tosin jotkut oikein haastavat riitaa, et sillä saavat kuin toista rangaistakseen sortua polttamaan. Kieroa peliä onpi se.
    Joskus ihmisen mieli temppuaa ihmeellisesti, mut yritetään pitää se 0-linja. Se on helpoin tie kuitenkin.

• Onnittelut täydestä kuukaudesta, merituulia93! Hienosti pelastettu tilanne ja suklaalevy useimmiten kestää pidempään :) Onnittelut täydestä kuukaudesta SIKsak - muistahan palkita itsesi! :)

• Jeee! Kiitos onnitteluista :) Täyttyipä viimmenään se kuukausi meikäläisenkin kohdalla, vaikka tuntui niin kovin kaukaiselta, ööh, vielä n. kuukausi sitten ja vielä myöhemminkin :D
    Onnea myös merituulialle, oot kova mimmi kun et antanut periksi hankalassa tilanteessa! Ja myöhästyneet onnittelut petterik:lle 4 kk:n kilometripylvään ohittamisesta!
  • 28.3.2020/la klo 22.00 käytin koiraa iltalenkillä ja silloin poltin tupakan. Seuraavana aamuna alkoi flunssa. Tupakka jäi kuin vahingossa pois päivärutiineista. Eli en tiennyt että se lauantainen tupakka olisi minun viimeinen.Nyt olen liittynyt tänne Stumppiin, ja illalla ennen nukkumaan menoa luen - teistä, jotka olette nyt samassa tilanteessa tai jotka olette olleet jo vuosia polttamatta. Ja löydän joka kerta uusia kannustavia viestejä tupakanpolton lopettamiseen! Tästä on hyvä jatkaa - päivä kerrallaan!
  • Onnittelut täydestä kolmesta viikosta jaakkoteppo79!, alkaa varmaan helpottamaan savuttomuus jo :) Onnittelut Repa ekasta täydestä viikosta! Tuo on kiva, kun aika on tarkalleen ylhäällä, itse en älynnyt tarkkaa aikaa laittaa ylös, on vaan illalla 26.11 :)

• Edelleen olen pysynyt savuttomana eikä tee tiukkaa ees viellä ainakaan
  • Kolme viikko tasan tuli täyteen. 19.10 Kyllähän se edelleen säännöllisesti tekee mieli mutta ei sellaista oloa että olis pakko polttaa. Se on hetki esim. Ruuan jälkeen tai kun on tylsää. Mutta se mielessä kieltäytyminen on ollut vielä helppo. Yks kaljakin tuli maistettua ei ainakaan se herättänyt mitään polttamis tunnetta. Kuukautta odotellessa.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.