Toukokuussa 2020 lopettaneet

Tervetuloa Stumppiin kaikki toukokuussa 2020 lopettaneet! Täältä saatte vertaistukea ja juttuseuraa lopettamisenne tueksi. Tsemppiä ja sisua!
«13456710

Viestejä yhteensä

• Olen nyt ollut viikon tupakoimatta.Erityisesti kahvin juonnin jälkeen tekee mieli tupakkaa

• Tervetuloa stumppiin apaalanen! :) Viikko on jo kova saavutus, joten kannatta olla ylpeä siitä! :) Onko siulla mitä apuja lopetukseen?

• 1.5 en enää ostanutkaan uutta askia. Alussa ollaan.
  • Hyvä alku teillä molemmilla! Kirjoitelkaa tänne tunnelmianne - lopetuksen jälkeen olotilat ja mielialat vaihtelevat ja parhaiten sen ymmärtävät saman kokeneet
  • Toinen päivä menossa. Tupakkaa ei tee kauheasti mieli, mutta hermot on kyllä tosi kireellä...
  • Tervetuloa stumppiin Krella!

• Kiitos Tirena! Olen lueskellut stumppia jo pidemmän aikaa ja lopetusyrityksiäkin on useampi takana. En tiedä mikä sai minut tänään rekisteröitymään tänne, mutta jos tämä kerta olisi se viimeinen.
  • Ehkäpä tämä on se kerta kun onnistut, Krella! :)
  • Ihanaa, Kipax, että avasit tuoreille lopettajille oman ketjun.

Kipax ja minä ollaan alunperin tuolta toukokuiset 2019 -ryhmästä ja nyt, käsi sydämellä, voin sanoa, että kaiken alkutaistelun jälkeen tupakasta pääsee eroon ja se taistelu kannattaa käydä.

Tsemppiä uusille aloittajille. Matka on pitkä, mutta stumppikavereiden kanssa ei niin kivinen.
  • Lopetin 2.5. Aloin haaveilla opintojen jatkamisesta ensi vuonna ja sanotaa vaikka nii että rahat ei enää siinä tilanteessa riitä tupakkaan.
    Suhteellisen helppoo ollu vielä toistaseks ja pari koetinkiveä on jo kokeiltu kuten saunakalja. Lenkille lähtö tuntuu toimivan yhdessä laastarien kanssa.

-irti tupakasta 2.5.2020-

• Hienoa emma.s! Nyt on muuten oikein hyvä vuodenaika lopettaa, kun ulkona alkaa olla ihanaa ja lämmintä, ja lenkillekään ei tarvii lähteä räntäsateessa! Kannattaa muuten tehdä tuo laskuri niin näet oikein konkreettisesti miten paljon rahaa säästyy. Ja myös miten aika kuluu... hitaasti mutta varmasti :)

• Huomenta Kipax. :)
    Yritin tuota laskuria saada tehdyksi mutten onnistunu. Katon vielä uudestaan.

• Laskurin saa etusivulta --> muokka profiilia, eli ei tältä keskustelupalstalta. Tervetuloa stumppiin Espilund, emma.s ja Krella! :)

• Kiitos petterik. Nyt on kuitenkin joku juttu sillä tuolla sivulla laskuri näkyy kyllä mutta täällä ei vaikka kuinka laitoin rastit ruutuihin ja tallensin... outoo.

• Joskus jollakulla oli vastaava ongelma, ja meni jotenkin vähän aikaa ennen kuin se rupesi näkymään - en kyllä yhtään tiedä onko tämä vastaava ongelma. Petteri tietänee paremmin!

• Hei kaikille!

Tulin tänne kurkkimaan, kiva että on jälleen uusia lopetuspäätöksen tehneitä!

Tänne kirjoitteleminen ja selailu, lenkkeily ja lukeminen auttoi mulla alun pahimman yli. Hurjasti tsemppiä ihan jokaiselle, kyllä te selviätte! :blush:
  • Näköjään ylläpito teki ohjeen, linkitin tänne.

• Tein ohjeen mukaan ja Stumpin sivustolla näkyy mutta ei täällä foorumin puolella. Jospa Kipax on oikeessa ja siinä hetki kestää, voin toki jossain vaiheessa kattoa onnistuuko paremmin läppärin kanssa. Kiitos avusta petterik ja Kipax. :)

Tää päivä on menny jotenkin vaihtelevasti, mielihaluja on tullu ja menny. Lähdin sitten vähän autoilemaan ja kävin mm. Hesessä hakemassa eväät mukaan. Yritän uskotella ittelleni että herkkuja tässä vaa mieli tekee, ehrin murehtia liikakiloista sitte ku tästä on selvitty, niitä kun on ennestääkin.

• Paha sanoa kun itse tuskastelen lopettamiskilojeni kanssa vieläkin, mutta totta on että tupakoinnin lopettaminen on sen verran iso projekti ettei muita haasteita tai murheita kannata välttämättä siihen rinnalle ehdoin tahdoin ottaa. Yks juttu kerrallaan!
  • Juu, lisäkiloja on kyllä tullu, mutta niistä kannattaa tosiaan murehtia myöhemmin.
    Isot tsempit!
  • Komppaan muita konkareita: yksi stressaava asia kerrallaan. Kiloja on tullut, mutta en vaihtaisi näitä kiloja tupakoitsevaan Naanuun. Tupakanpolton lopettaminen on kuitenkin suurin terveysteko, jonka itselleen voi tehdä.
    Kannattaa tässä lopettamisen alkumetreillä olla lempeä itselleen, kunhan saa oltua polttamatta. Kannattaa tehdä juuri sitä, joka itsestä tuntuu oikealle. Ei ole oikeaa tapaa lopettaa, toiselle toimii laastarit, toiselle champix, kolmannelle kylmä kalkkuna. Jos oma polku kulkee kohti savuttomuutta, sitä kannattaa kulkea pystypäin, eikä kuunnella toisten narinoita ”oikein lopettamisesta”.
  • Kiitos tsempeistä. :)

Joskus aattelin että oon sen verran kova tyyppi että pystyn moneen muutokseen kerrallaan. En tiedä vieläkään pitääkö tuo paikkaansa sillä en halua ottaa selvää, keskityn mieluummi nyt tähä savuttomuuteen. On tässä vuosien saatossa yritetty lopettaa nii monta kertaa ja koskaan ei oo sujunu näin hyvin (koputan puuta). Luotto itseen on kova.

Huomaan jo nyt positiivisia muutoksia: hieman parantunut makuaisti sekä helpompi hengittää. Lisäksi on ihanaa kun aamulla ei ole ensimmäinen kiire röökille.

• Kannattaa emma.s kirjoittaa noita huomioita jonnekin ylös, vaikka Stumpin päiväkirjan puolelle tai johonkin, mistä niitä on helppo selailla. Mä kirjasin sekä positiivisia havaintoja että lopettamiseen liittyviä ei-niin-mukavia oireita. Oli kiva huomata, että ne oireet pikkuhiljaa loppui ja positiivisia havaintoja oli vaikka kuinka paljon.

• Huomenta muruset
  • Huomenta Bima (ja muutkin!) ja tervetuloa toukokuisiin! Nyt se lähtee!

• Kiitos Kipax. Mun viesti ei tullutkaan näkyviin, muuta kuin tu huomenta.mutta ei se mittää
  • Kirjoita uudestaan! :)

• Huomenta Bima!

Miten on ensimmäinen tupakoimaton päivä sujunut?

• Kiitos kysymästä Naanu, mutta ihan p*****stä koko aamu. Itkettää, eikä MIKÄÄN huvita. Ja nyt kello vasta 12.40!!! Mies ehdotteli hempeitä, mutta melkein sai korvilleen. Ja maha ei toimi. Sekin vielä. Monia murheita, paha olla. Mutta muutenhan menee oikein hienosti
    Eilen illalla kehitin uuden systeemin olla parvekkeella: zonnic huuleen ja inhallaattori sormien väliin, ja inhallaattorista muka otan savut. Nytkin Olen nikotinoimassa partsilla. Huijaan itseäni, mutta niinhän tupakkakin teki mulle vuosia. Ja tekee edelleen koska haluaisin tosi paljon polttaa :'( :'( :'(
  • Noin kolmen päivän päästä pitäisi se fyysinen himo helpottaa - koeta kestää! Itse huijasin alussa seisoksimassa pastilli suussa terassilla, jotkut on kokeilleet pilliä, tikkaria, porkkanatikkuja yms. Voimia :)

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.