Kesäkuussa 2020 lopettaneet

Kesäkuu - mikäpä olisikaan parempi aika alkaa savuttomaksi! :) Kerkeäisi vielä kokea kesän ihanat tuoksut paremmalla hajuaistilla! Tervetuloa kaikki uudet savuttomat mukaan! :)

«13456713

Viestejä yhteensä

• Moi! Mä tulen mukaan kesäkuun lopettajiin. Onko muita?

Poltin nuoruudesta alkaen ensin noin 12 vuotta, sen jälkeen päätin lopettaa (tuhannes kerta...) ja jopa onnistuin siinä, kirjoittelin siihen aikaan täällä stumpissa paljon, tosin eri nimellä mihin en enää muista tunnuksia. No kuitenkin, onnistuin olemaan 6 vuotta tupakoimatta ja tupakka ei ollut enää käytännössä ollenkaan mielessä eikä hallinnut elämää. Mutta.... sitten viime kesänä aloin pikkuhiljaa saamaan jotain ajatuksia, että olisi ihana ihan silloin tällöin polttaa ihan vaan vähän... arvaatte varmaan miten siinä kävi. Vuosi on tullut polteltua taas askillinen päivässä, se lähti siitä yhdestä kokeilusta :(

Mutta se on mennyttä ja ollutta en sille voi mitään. Olen koko vuoden ajan yrittänyt saada motivaatioo että lopetan uusiksi ja hullua miten vaikeaa se voi olla?!? Luulisi, että olisi tuttua kuuden savuttoman vuoden ajalta olla ilman tupakkaa mutta ei.

No mutta nyt olen 24h sitten polttanut tällä erää viimeisen tupakan ja tämä on jo pisin ja paras suoritus tässä vuoden aikana joten hyvinhän tässä voi käydä! :)
    Kuuden vuoden savuttomuuden jälkeen typerä repsahdus ajoi vuoden tupakointiin. Nyt savuton 7.7 klo 22 alkaen!
  • Jatkan vielä. En hankkinut niksapurkkaa tai muitakaan apuja tähänkään, kun viimeksikin onnistuin ilman. Mun tuppaa tuleen aika etova huono olo noista korvaustuotteista. Nyt on kyllä tänään ollut niin pöhkö olo että mietin jo, olisiko niistä kuitenkin apua... tosin pahin olo kestää yleensä 3-4 päivää ja nyt yksi päivä jo mennyt, joten koitan sinnitellä!

Tupakatta oleminen sujunut ok. Ei henkisellä puolella mitään ylitsepääsemätöntä himoa tupakkaa kohtaan. Mutta väsyttää kauheasti, nukahdin iltapäivälläkin ja nytkin on aivan unessa. Lisäksi olo on TODELLA epätodellinen, heitättää ja silmät käy aivan hitaalla. Tuntuu että päässä heittää todenteolla koko ajan. Välillä kun on enemmän touhua niin nuo oireetkin vähenee eli taitaa olla osin henkistä ja pahentua sen mukaan mitä enemmän tätä tupakka-asiaa tässä ajattelee.

Hengittäminen on heti helpompaa, mulla on ollut astmaan viittaavia oireita tän vuoden aikana kun olen uusiksi tupakoinut.
    Kuuden vuoden savuttomuuden jälkeen typerä repsahdus ajoi vuoden tupakointiin. Nyt savuton 7.7 klo 22 alkaen!
  • MelisaMelisa Espoon etelärannikko

Terveutuloa Jennas! Hyvä kun tulit. Ja hyvä oli tuo tunnustaminenkin, että kuudenkin vuoden jälkeen... Siis kyllä on syyt siihen varautua, ettei kannata kokeilla sitä yhtäkään, mieluusti ei ollenkaan. Voin vakuuttaa, että ilman sitäkin oikein hyvin porskuttaa. Mutta tämä olikin meikäläisen viimeinen hetki lopettaa, tai siis oli sillin v. 2005.

Huippaaminen voi johtua verenpaineen laskusta, äkkiä se menee kyllä yleensä ohikin. Mä menin joskus pitkin toimiston käytävän seiniä, luulivat mun olleen humalassa :D
    Korvaustuotteilla ei tuota ilmiötä niin helposti tule, kun se pienikin nikotiinimäärä nostaa sen verran paineita. Väsymyskin kuuluu asiaan. Mut onhan hei ihanaa nukkuakin, eikö?

Pysy kiivaati kanavalla, kyllä sua tänne tullaan morjenstaa.

40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• Aika hurjaa että kuuden vuoden jälkeenkään ei ole turvassa! Mutta sä olet kokenut lopettamisen ennenkin, joten ehkä muistat millaisia olotiloja on tulossa - ja tiedät myös että alun hankaluuden jälkeen helpottaa. Tervetuloa jakamaan kokemuksia taas!
  • Kiitos kaverit! Luulen että mulla kävi niin, että olin kertakaikkiaan varma että 6 savuttoman vuoden jälkeen olen niin täysin turvassa, että se toi jonkun vääristyneen ajatuksen siitä, että voisi vähän vaan polttaa. Kun ei kai niin pitkän savuttomuuden jälkeen enää kokoaikaiseksi tupakoitsijaksi ala.... voi miten väärässä olin! Kyllä se oli heti menoa. Hetken pysyi hieman hallinnassa ja jos olisi ollut fiksu, olisi lopettanut silloin, mutta vuoden tätä nyt kesti. Toisaalta otan oppina tämänkin ja nyt voin jatkaa siitä mihin ennen vuoden repsahdusta jäin. Se on nimittäin hyvin muistissa miten ihanaa elämä savuttomana on ja ennen kaikkea nyt tiedän että olen ennenkin pystynyt siihen!

Mutta varovainen kannattaa olla ja jos joku muukin lopettanut lukee tätä; älkää koskaan enää polttako savun savua! On huomattavasti helpompaa olla täysin ilman tupakkaa kuin kokeilla edes yhden kanssa miten käy. Se herättää erittäin helposti vanhat tavat ja muistot. Uskomatonta miten äkkiä se käy. Pidetään tämä mielessä :)

Melisa, verenpaine tuo varmaan onkin nyt kun sanoit. Tosiaan tuntuu kuin humalassa menisi, aivan tokkurainen hönöinen olo. Mutta kyllä se tämäkin ohi menee. Koitan käydä paljon ulkona (luonto tuntuu auttavan kun siellä kulkee) ja levätä paljon myös. Pikkuhiljaa eteenpäin!
  • Hellou,

Minä kanssa liityn kesäkuisiin, kun nyt kolmatta päivää ilman tupakkaa.
    Oma tupakointi kokeiluni alkoi 14 vuotiaana, kun kavereiden kanssa tyhminä päätettiin että poltetaan kuukausi tupakkaa... no siitä kuukaudesta tuli aika pitkä.

Tupakoimatta olen onnistunut olemaan kaksi raskautta ja hieman kummankin kanssa vauva-arkea ja 2014 jopa puolen vuoden ajan ihan vain oman itseni takia, mutta siitä se sitten lähti taas.. siitä kuuluistasta yhdestä tupakasta. Tupakkavuosia reippaasti yli 20 takana :o

Ostin nyt lopettamisen tueksi nikotiinilaastareita ja kovin helposti on tähän asti mennyt. Hetkittäin tulee mielitekoja, mutta ne toistaiseksi on menneet nopeasti ohitse. Edellisistä lopetuksesta olen oppinut sen että yhden yhtä tupakkaa en voi polttaa, se vie heti mennessään.

Lopetus päätöstä olen oikeastaan käännellyt mielessäni koko alkuvuoden, kun olen jatkuvasti ollut tukkoinen ja semikipeä. Toukokuussa havahduin siihen että hengitys vinkuu ja rintaan sattuu eli minua alkoi pelottamaan oman terveyden puolesta.. Mitä jos olen sairastuttanut itseni pysyvästi ihan vain omaa tyhmyyttäni?

Päätös savuttomasta loppuelämästä on nyt tehty ja alkuun päästy, toivon että tässä myös pysyn!

Projekti kessuton kesäkuu 2020 - ja loppuelämä
    Viimeisen stumppasin 31.5.

• Huomenta Lardelissa! Kiva saada kesäkuun lopettaja tänne kaveriksi :)

Sullakin näkyy olevan kokemusta savuttomuudesta jo ennestään, se kyllä auttaa tässä hommassa. On tuo kyllä melkoista kun sinäkin sitten useamman kerran alkanut taas uudelleen tupakoimaan, mutta kuten sanoit ja minäkin tuon sanoin myös että se on se YKSI tupakka! Nyt pysytään vaan kaukana siitä yhdestä eikä yhtä henkostakaan!

Hengityksen vinkuminen on alkanut minulla hellittään pian. Sitä ei ollut 6 savuttoman vuoteni aikana ollenkaan, mutta tosiaan kun uudelleen tämän tupakoinnin aloitin niin vinkuminen alkoi... väliin illalla vinkuu niin että ihan hävettää miehen vieressä köllöttää, joku kuvasi tätä toisaalla hyvin ”säkkipilliorkesteriksi”. No just sellanen... ja kamalaa ajatella miten on tupakoinut niin että saa tuohon kuntoon paikat että vinkuna kuuluu vaan. Mutta ei muuta kuin eteenpäin ja terveempiä aikoja kohti!

Täällä toiseen päivään herääminen ilman tupakkaa. Ihana tunne! Viekkareita on kyllä, mutta onneksi tänään tuntuu että ei huimaisi ihan niin rajusti. Toivotaan että pysyisikin tällaisena hallitumpana.

Latasin puhelimeenkin sovelluksen mikä mittaa rahasäästöä, polttamatta jääneitä tupakoita ja näyttää erilaisia terveyspylväitä ja nikotiinin määrää veressä. Sitä on motivoivaa seurailla, koko ajan mittarit menee kaikki parempiin suuntiin :)
    Tervetuloa Lardelissa mukaan. Teitä onkin nyt kaksi jo, jotka molemmat tietävät, miten lopetetaan, muttä myös tuon kavalan sortumisen. Se on hyvä juttu sekin. Osaa olla varuillaan.
    40 vuotta savuttamista ja sitten lopetus 18.8.2005. Motto: Ei koskaan henkostakaan.

• Toi on niin totta että nyt pitää pysyä tiukkana ettei polta sitä YHTÄ tupakkaa, koska vanhana nikotinistina se vaan vie mukanaan, eikä se koskaan jää siihen yhteen.

Voisi kuvitella tosiaan että sinäkin olisit kuuden vuoden jälkeen jo päässyt eroon koko hommasta, mutta sitkeesti se himo tupakkaan siellä jossain kuitenkin lymyilee :o, odottaen sitä heikkoa hetkeä. Pelottavaa!

Mulle suurin ongelma aina tässä lopetuksessa on se että alkuun sitä motivaatiota on ja pyristelee sen pahimman yli ja sitten kun se on ohi ja luulee jo olevansa turvassa niin jotenkin se motivaatio alkaa laskemaan ja alkaa uskottelemaan itselleen että kyllä mä nyt aina sen yhden voin polttaa ettei siitä ole haittaa ja se pysyy ihan hanskassa ja kuinka väärässä sitä sitten onkaan. Ja itsellä ratkeaminen on ollut aika helppoa pitkänkin tupakoimattomuuden jälkeen, kun mies polttaa eli röökiä on aina käden ulottuvilla..

Jennas, mä latasin kanssa tuollaisen sovelluksen puhelimeen (Quit Smoking), mutta mulla noi terveyspylväät ei ihan pidä paikkaansa, kun kuitenkin mulla apuvälineenä nikotiinilaastari eli mulla sitä nikotiiniä veressä on vielä pitkään.. nyt kuitenkin ajattelin säästää perhettä, sillä tiedän että musta tulee ihan raivotar jos nikotiinin vetää heti pois :# eli tällä nyt mennään!

Tsemppiä sulle tokaan päivään :)

Lardelissa, lataapa tuo banneri tuohon alas kans. Siitä on sit sun ja meidänkin helppo seurata, missä menet.
    Stumpissa kannattaa pysyä tiiviisti ja kirjpittaa auki hyvät ja huonotkin hetkensä. Siitä voi olla iso apu, kun taistelee sen motivaation kanssa.

• Ärsyttävä ilta ollut. Mieli meinaa keksiä kepposiaan, samoja vanhoja kuin aina jos lopettanut. ”Tämähän on mennyt sinällään niin helposti, että ehkä voisin lopettaa vasta ensi viikolla kun onnistuuhan se sittenkin” tai toinen on että yritän selvästi hakea kaikkea mistä ärsyyntyisi, ja sit tuntuu että pakko polttaa. Mutta enpäs aio sortua vaan tiedostan ja tiedän, että tämä kuuluu asiaan ja riippuvuus on vahva, aivot kehittelee tällasia jotta saisi tupakkaa. On muka nolla syytä lopettaa ja sata syytä jatkaa tupakointia. On tää tupakka kyllä yksi piru!! Mutta niinpä olen minäkin ja periksi en anna. Nyt olen tämän illan ilman tupakkaa ja arvioin jälleen huomenna taas uudelleen. Tämä toiminut ennenkin.
  • Laskurin mukaankin nyt alkaa olla nikotiinitasot ihan alhaalla kohta. Muistelen entuudestaan, että kolmas päivä on usein ollut haastava ja nythän mulla on illalla kaksi täyttä vuorokautta kasassa ja kolmas sitten alkaa. Toisaalta kyllä vähän naurattaakin tämä mielen temppuilu, on se uskomatonta mitä ne aivot keksii että saisi itsensä sortumaan polttaan!
    Juu, kurja juttu että omat
    rakkaat aivot meitä kiusaavat. Mut niitä voi huijata omalla tietousella ajattelulla ja
    asennemuutoksilla. Helpoin lienee näkökulmamuutos. Sen sijaan, et ajattelee "en saa polttaa", yrittää ajatella ettei TARVITSE polttaa. Olen vapaa ja savuton, on ehkä vielä parempi. No, jokainen voi vääntää omaan ajatusmaailmaansa sopivia viestejä aivoilleen.
    Tsemppiä, hyvällä
    matkalla ootte! :)

• Oot oikeassa Melisa. Sillon kun tupakoi sitä ei muuta teekään kun pohtii että miten siitä pääsisi eroon että ei tarvitsisi polttaa. Sitten kun lopettaa niin valittaa kun ei saa polttaa ja kiukkuilee sitä :smiley: on se erikoista!

Mutta tuo on hyvä ja totapa hoen illan taas itselleni; minun ei tarvitse polttaa ja olen savuton :heart:
  • Tervetuloa mukaan, Jennas ja Lardelissa! Uskoisin, että aiemmista savuttomista kausista ja lopettamiskokemuksista on teille hyötyä nyt. Ainakin itsestäni on tuntunut siltä, että vanhat kokemukset auttavat tunnistamaan ja tiedostamaan noita Jennas:n mainitsemia "mielen kepposia", erilaisia viekkarikoukkuja ja tunnetiloja. Ja kun on jo elänyt pidemmän aikaa savuttomana, tietää, että savuton elämä ei todellakaan oo mikään utopistinen mahdottomuus. (Itse poltin kans parikyt vuotta ja siinä välissä olin pari vuoden mittaista kautta savuton, lopetuksia on takana varmaan ainakin 3).
    Tänään istuin terassilla ekaa kertaa ilman tupakkaa ja vaikka lopetustie on välillä tuntunut ihan p#!%:n kuoppaiselta, niin nyt ekan kerran ajattelin just noin: ihanaa kun ei TARTTE polttaa. Läheisessä pöydässä joku veti röökiä ketjussa, ja mun ei tehnyt mieli! En olisi millään uskonut vielä pari kuukautta sitten, että tuntuisi tältä. Siis: tsemppiä kovasti, te pystytte tähän jos minäkin vanha tervakeuhko pystyn!
    Tämä päätös todella kannattaa!

• Kiitos! Muistan muuten entuudesta tuon tunteen kun ei meinaa uskoa että on päässyt siihen tilanteeseen, että tupakkaa ei enää tee mieli. Se on aika hieno tunne! Muistan miten hämmästyttävää se oli viimeksi savuttomana, että parhaimmillaan taisi mennä jopa viikko ilman että ajattelin tupakkaa milläänlailla. Taisi mennä jopa viikkojakin. Kertakaikkiaan elämä oli sellaista kuin ei koskaan olisi tupakoinut. Mutta miten sitä silti sortui uudelleen ja niin pitkän ajan päästä vielä.... ehkä sitä oli tosiaan liiankin varma itsestään ja savuttomuudestaan? Ehkä joku pieni muistutus asiasta hyvä pitää korvan takana, muistutus siitä että kyllä tämä on tietynlainen loppuelämän peikko minkä kanssa ei kannata alkaa vähässäkään määrin kokeileen kumpi on vahvempi.

Mutta minä selvisin tästä päivästä ja nyt on hyvä olo sen vuoksi!! Olipa vaikea ilta kaikkinensa viekkareiden ja erilaisten ajatusten kanssa. Mutta en tupakoinut :) se on pääasia! Nyt olo jo parempi ja toivotaan että huominen menee leppoisammin.
  • Hyvä Jennas että selvisit taas yhdestä päivästä etkä antanut mielitekojen ja omien ajatusten tehdä kepposiaan ja kiitos kaikille taas ajatusten jakamisesta.
    Mulla alkoi nyt päivä numero neljä nikotiinilaastarin voimalla. Mennyt tosi hyvin, PAITSI että eilen illalla pinna kiristyi ihan äärimmilleen ja olin todella (siis TODELLA) pahalla tuulella. Mutta selvisin taas, ei yhtään tupakkaa, jee!

Sellaisia huomioita olen tässä tehnyt, että hengitys kulkee selvästi paremmin eikä vingu enää ja hajuaisti on selkeästi parantunut, mies haisee hirveälle käytyään tupakalla! Tuolta sitä on itsekkin haissut suurimman osan elämää, Hyi hitto!

Tsemppiä kaikille savuttomaan päivään :)

• Huomenta ja hyvä Lardelissa, taas yks päivä selätetty vaikka vähän hermot välillä menisikin :wink: mullakin kiristi illalla kyllä hermoa ja ihan turhanpäiväisistä sitä nappaili asioita mistä vois vähän tiuskia.

Eikö oo ihanaa kun henki kulkee paremmin. Saman oon huomannut ja tänään aamulla olikin jo paljon raikkaampi olo kun heräsi. Ihanaa kun ei tartte yskiä/rykiä ensin kun herää. Mulla ollut sitä nyt jonkun aikaa että ihan tukossa aamuisin. Samalla tietenkin pitänyt sännätä heti herättyä tupakille, siitä huolimatta että on noin tukossa. On kyllä järjetöntä.... pieni yskä on loppunut kokonaan jo nyt ja tosiaan tuo limaisuus ja kurkun tukkoisuus myös. Kepeä on hengitellä. Hyvä että näitä hyviä puolia huomaa näin pian, se antaa tsemppiä.

Eli hyvää päivää täältäkin toivottelen kaikille savuttomille. Mennään päivä tai tarvittaessa vaikka tunti kerrallaan. Nyt on hyvä olo että eilinen selätetty kunnialla, menen tän päivän taas samanlailla.
  • Polttelin viimeisen savukkeen 31. toukokuuta keskiyön pintaan ja olin päättänyt että tämän jälkeen ei osteta eikä sauhutella.

Vierottaudun nyt vierotustuotteiden avulla ensimmäiset kuukaudet eli käytän kumminkin nikotiinia, mutta yritän päästä tavasta eroon.

Itellä varmaan pahin on kun koko ajan nälkä siis all the time
  • Hei tulin mukaan tänne kesäkuussa lopettaneisiinkin, kun oli toukokuun vikoja päiviä kun lopetin...
    Tupakointihistoriaa 30 vuotta. Miinus raskaus ja imetysaika sekä viime syksynä pari kk tupakoimattomuutta. Viime syksyn lopetus kaatui siihen että olin ylimielinen ja poltin se yhden. Ja sitten annoin itselleni luvan polttaa pari päivässä ja kohta oltiin taas puolessa askissa....
    Nyt lopetin koska mentholin myynti loppui ja kaikki muut siniset ja punaiset maistuu niin pahalta. 2 mg purkalla (noin 4-6 per pv) tässä mennään. Nyt jo ihan vähän helpottaa, mutta tiedän että tarkkana pitää olla ettei kuvittele itsestään liikaa...Multa peruuntui viikonlopulta yksi ystävien tapaaminen, jossa alkoholia ja röökiä olisi ollut tarjolla. Oon tosi huojentunut, koska pelkäsin että siellä olis tullut vedeltyä henkosia parin viinilasin jälkeen. Tsempit tähän päivään ja ihan jokaiseen hetkeen.!
  • editoi kesäkuu 4

Tervetuloa anon29 ja JemmaJ :) Meitä kesäkuussa lopettaneita alkaa olla jo monta!

Monella lopettaneella näyttää olevan sama, että pitkänkin ajan jälkeen on sortunut siihen yhteen. Sitkeessä se himo tupakkaan siellä jossain uinuu. Mitenköhän sitä tällä kertaa muistaisi sen että sitä yhtä ei ole olemassakaan ja osaisi sen jättää väliin?

Toi alkoholi on kyllä paha. Viime lopetus kerralla muistan että pari lasia viiniä/skumppaa herätti järjettömän tupakanhimon. Onnekseni itsellä ei mitään illanistujaisia tiedossa sillä se on mulle kyllä tosi iso riski sortua polttamaan...

• Heipä hei kaikille!
    Viime vuonna kuuluin kesäkuiseen ryhmään mutta homma ei mennyt ihan putkeen. Tänä vuonna kuulun tammikuun ryhmään ja voe taivas kesään oli silloin pitkä aika! Noh, päivä ja viikko kerrallaan eteenpäin ja nyt on kesäkuu! Olen ihan pähkinöinä, että edessä lähempänä kuin koskaan odotettu puoli hep- huuto! Te pystytte samaan ja aika kuluu kyllä mutta pienin askelin eteenpäin Ja jokaisesta savuttomasta päivästä iloiten. Minulla on nyt alkanut tupakka unet ja parin viikon aikana enemmän pyörinyt tupakka mielessä. Mahtaa olla jokin vaihe ja tämäkin varmasti menee ohi.
    Isot tsempit kaikille ja nauttikaa raikkaista päivistä :)
  • Tervetuloa uudet ja kiva kun vanhatkin käy tsemppaamassa ja kommentoimassa :) tässä alussa tuntuu melkein päivän kohokohdilta kun stumpissa on uusia viestejä! Tämä on tärkeä paikka. Selailen monta kertaa päivän mittaan eri ketjuja täältä.

Nyt vaan pysytään kaikki tiukkana eikä KOSKAAN enää sitä YHTÄKÄÄN tupakkaa koska eikös se tässä ole aika hyvin porukalla nähty mihin se johtaa! Nyt vaan painetaan asia visusti mieleen ja muistetaan, että ollaan se tie jo kokeiltu ja tiedetään miten siinä käy. Täällä stumpissa on hyvä käydä kyllä jatkossakin kirjoitteleen, siis silloinkin vaikka savuttomuus olisi jo pitkällä. Uskon että sekin voisi vähän muistutella että koskaan ei olla niin selvillä vesillä, että kannattaa alkaa testaan tupakan kanssa yhtään mitään.

Sehän alkaa olla päivä illassa. Usein kolmas päivä on ollut pahin, nyt ei näemmä ole niin. Tämä päivä meni kokonaisuutena helpommin kuin eilinen, toki muutamia inhottavia hetkiä tänäänkin. Tänään tosin olin kiireisempi mitä eilen mikä varmaan auttaa. Tekisi mieli hautautua peiton alle vaan lukemaan kaikkia lopetustarinoita ja tätä tupakointiasiaa, mutta oikeastaan eniten taitaa auttaa kun tekisi ihan normaaleja juttuja vaan ja pitäisi itseään sopivan kiireisenä.

Tänään oli jopa muutama pätkä kun UNOHDIN jo koko tupakan olemassaolon :smiley: harvinaista, kun tuntuu että se on kyllä kokoajan muuten mielessä. Mutta muistan vanhalta pitkältä savuttomalta ajaltani että vielä tulee se aika, kun huomaa ettei päiviin ja jopa viikkoihin ole käynyt tupakka milläänlailla mielessäkään eikä sitä sitten edes kaipaa. Onneksi nyt tiedän ton vanhasta, viime lopetuksessa oli meinaan vaikea uskoa että noin voisi käydä. Nyt kun sen tietää, se kannustaa eteenpäin :smile:
  • Itselleni on kyllä hyvä käydä täällä välillä lukemassa ja kommentoimassa.. Vuoden takaisessa lopetuksessa oli kyllä draamaa ja tunnetta. Unettomia öitä ja surua tupakista. Kyllä, surua tupakista! Kaikki tunteet on siis mahdollisia ja tietysti sallittuja.
    Nyt en ole kokenut vastaavaa tunneskaalaa. Mielitekoja juu oli alussa mutta ne oli jotenkin helpommin taklattavissa kuin aiemmin. Unen saantiin ei myöskään ole ollut vaikutusta. Ehkä silloin vuosi sitten käsittelin asioita kunnolla niin nyt viekkarit eivät ole tulleet samalla tavalla.

Tällä hetkellä olen kiitollinen siitä, kun hetken päästä painan pään tyynyyn niin nukahdan enkä ala hetken päästä yskimään :)
  • Se olisi päivä viides alkamassa!

Mulla on alkanut kuivua kurkku, vastaavaan en aiemmin ole törmännyt - mahtaako johtua nikotiinilaastarista??! Muilla kokemuksia vastaavasta?

Tsemppiä kaikille taas savuttomaan päivään :)

• Muistaakseni laastarista ei tullut tuollaista sivuvaikutusta.

• Tuo on hilipi ihanaa kyllä kun huomaa konkreettisia muutoksia, kuten tuo yskän loppuminen sinulla. Sama juttu mulla oli eilen ihanaa mennä nukkumaan kun hengitys ei vinkunut, eikä tarvinnut rykiä/köhiä että saisi sen jotenkin loppumaan. Aamulla kun herää ei ole keuhkot ja kurkku yhtään tukossa! Ihanaa! Nenä vähän on, saattaa olla siitepölyäkin, mutta muuten henki kulkee ja miten ihanaa kun näin pian häviää se sellainen ällöittävä limaisuus ja yskiminen.

Huomenta tähän päivään minultakin. Tämä aamu alkoi taas helpommin mitä edelliset. Yksi asia mikä on muuten kans kiva, niin sängystä ei ole kiire aamulla ylös (ellei töiden tms takia). Tupakoidessa sitä pomppasi samantien tupakalle mutta nyt nautin kun jään herättyä vielä makoilemaan :smile:

Stumpissa moni on kirjoittanut että vihreän tupakan myynti vaikutti lopetukseen. Täytyy sanoa että minulla on sama juttu. Poltin kyllä hetken sinistä sen jälkeen kun se vihreän myynti loppui, mutta on se kamalaa se sininen! Tuntuu kauhean kovalta, kävi enemmän keuhkoihin ja lisäsi tuota limaisuutta. Tai liekö oli oikeasti näin mutta kyllä sen polttaminen vaikeampaa oli ja ei yhtään mukava tunne. Eli varmasti se oli myös yksi asia mikä vaikutti siihen että onnistui lopettamaan juuri nyt.

Savuttoman identiteetti tuntuu helpommalta löytää nyt kun taustalla on kuitenkin se 6 vuoden savuttomuus ja ”vain” vuosi tupakointia sen jälkeen. Selkeästi vuodessa ei ole täysin kadottanut savutonta minää. Huomaan ainakin että tähän savuttomaan arkeen on helpompaa asettua, silloin kun ekaa kertaa onnistuin pidemmäksi aikaa oleen savuton ja tuo 6v savuttomuus alkoi, tuntui se kauhean vaikealta. Sitä oli polttanut niin kauan että tuntui kuin ei tietäisi mitä ihmiset tekee ilman tupakkaa. Nyt tiedän ja se on tuoreessa muistissa kyllä, että elämä ilman tupakkaa on ihan samaa elämää paitsi vähän parempaa ja ainoa ero on, ettei polta :smiley: tuosta imen voimaa itselle ja pidän toistuvasti mielessä että olen ennenkin onnistunut joten onnistun myös nyt!

Tsemppiä kaikkien päivään taas!
  • Lardelissa, minulla ei ole ollut kuivaa kurkkua mutta ei myöskään ole nikotiinivalmisteita. Ihan kuin olisi sellainen muistikuva että joskus kun kokeilin nikotiinipurkkaa, se olisi saattanut tehdä tuollaista?
  • Sateista perjantaita kaikki kesäkuun lopettaneet! Nyt kaipaisin vinkkejä, että mitä teette kun tulee se HIRVEÄ PUUSKA että nyt tupakkia tänne äkkiä heti just nyt ;)? Ne ei kestä kun 5-30 sekunttia, mutta se on mulla ainakin ihan jäätävä aalto mikä lyö yli. Välillä istun ja hengitän, ihan vaan tarkkailen sitä puuskaa. Sit taas toisinaan nakkaan nikkispurkan heti suuhun. Miten te selätätte ne puuskat?

• Voit ajatella, mitä se oli kun sekunttien asemasta oli jatkuvaa yötä-päivää. No, ei se tietysti sinua auta, mitä minulla oli. Purkkaa kehiin, jos se tuntuu auttavan. Itse en olisi ilman korvaavia kestänyt, hikulla oli monta kertaa silti.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.