Pitäiskö?

Uskallanko? Pystynkö? Kestänkö? Sorrunko?
Paljon kysymyksiä, pelkoja ja ahdistusta pelkästään ajatuksesta lopettaa tupakointi.
Milloin? Miten? Missä?
Jos päätän lopettaa jonain tiettynä päivänä, ahdistun kun se päivä lähestyy. Olisinko vain kotona pärräämässä itsekseni vai ulkona tekemässä ja ajattelemassa muuta?
Mistä alottaa? Odotanko loppuelämäni sitä hetkeä kun sanon "nyt riitti"?
Kerran se kirpaisee - kai?

Viestejä yhteensä

• Tike - itse lopetin hetken mielijohteesta. Kun tumppasin tupakkaa, totesin vaan että nyt riitti. Sen jälkeen tein puhtaasti niin, että kirjoitin kaikki syyt paperille miksi haluan päästä tupakasta eroon, otin uudestaan sellasen apin käyttöön, mikä laskee säästettyjä euroja, antaa erilaisia missioita joka päivä, laskee terveyden kehitystä, ja se on ollut hyvä motivaattori itselle. :blush:

olen myös koittanut lopettaa monta kertaa aiemminkin ja aina tehnyt sen pikku virheen että olen antanut mielipelille vallan. Luulen et nyt on jo kaikki mahdolliset virheet tehty, ja todella helppoa on ollut. Ja tällä kertaa lähdin sillä asenteella ettei mun tarvi enää polttaa, enkä niin että luopuisin jostain mitä vois tulla ikävä. :smile:

Ja tää foorumi ja vertaistuki on kyllä kultaakin kalliimpi. :heart:
  • Motivaatio on se tärkein ja mahdollisimman yksinkertainen.

• Se tarttee se ns. naksahduksen päässä et nyt.
    Väkisin tää ei toimi, motivaatio pitää olla hommaan.
    Tsempit kun joskus koetat.
    Onnistuu!
    Poltin 30 vuotta.
    Ei aiempia kunnon lopettamisyrityksiä.
  • Hei Tike,

Tervetuloa mukaan, mä kanssa vasta ihan alkumatkassa tämän lopettamisen kanssa.

Sä oot loppujen lopuksi jo aika pitkällä tuon lopettamis harkitsemisen kanssa kun olet sitä miettinyt jo pitkään mielessä.

Mä itse mietin tupakoinnin lopetusta lähes puolivuotta ja päätös sitten päivästä milloin en enää polta tuli aikalailla vasta edellisenä päivänä. Toinen mihin kiinnitin tällä kertaa huomiota oli se miten suhtaudun tupakoinnin lopettamiseen. Ennen ajattelin negatiivisesti eli ajatuksella "en saa polttaa" kun tässä lopetuksessa olen ajatellut "mun ei tarvitse polttaa" - näillä aika pieni vivahde ero, mutta mun omassa mielessä tällä ollut iso vaikutus! Tää ei varmaan toimi kaikille, mutta mulle ja näemmä eveliinaille myös on toiminut hyvin :)

Tsemppiä kovasti, nyt mietit ne omat motivaattorit tuohon tupakoinnin lopettamiseen. Kiinnitä huomiota missä hetkissä sitä tupakkaa usein poltat ja teet suunnitelman mitä teet jatkossa niissä hetkissä kun yleensä olet polttanut tupakan.

Projekti kessuton kesäkuu 2020 - ja loppuelämä
    Viimeisen stumppasin 31.5.

• eveliinai: Mitä minun pitää tehdä, että minäkin saan tuollaisen apin käyttööni, mikä sinulla on? Kuulosti mielenkiintoiselta ja voisi toimia. Sinulla ainakin on toiminut. Hyvä juttu.

Tike: Älä ainakaan vieroitusoireita pelkää, ne loppuvat nopesti ja ihminen kyllä oikeassa elämäntilanteessa kestää ne. Kyllä sinä uskallat! Oikea aika on juuri silloin, kun sinusta tuntuu siltä.

• Itellähä se lähti siitä kun kaveri sano että aikoo lopettaa nii sitten olin itsekkin että pitäsköhän minunkin ja sillä tiellä ollaan molemmat edelleen :) ja oli elämäni paras päätös nykyään paljon freshimpi olo ja jaksaa paremmin yms.. paljon muutakin positiivista
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.